News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Sunteti culmea. V-ati luat cu un non-subiect si il despicati de parca ar fi iarna deja.

Da, legal exista o restrictie de circulatie pe DN1. Si este respectata de multi care isi fac calculele pentru a prinde finalul pauzei exact ijnainte de momentele in care e ridicata acea restrictie. De asta are dreptate @JohannDB cand pomeneste de multe tiruri ce pleaca grupat seara.

Da, restrictia aia e incalcata. Cel mai des legal, caci se pot obtine acele permise de trecere pentru diverse motive. Cel mai pertinent fiind chiar cel legat de aprovizionarea afacerilor din zona respectiva (caci exista si Lidl, si magazine de materiale de constructii, si fabrici de imbuteliat apa minerala si multe alte). Deci da, sunt multe tiruri pe DN1 si in timpul zilei.

Nu, nu mi se pare o problema majora prezenta acelor tiruri. Pentru ca, atunci cand se circula, ele merg totusi in viteza coloanei. Sunt foarte rare situatiile in care tirurile "incurca" (de exemplu prin accelerarea mai lenta daca avem situatie de "stop and go", opriri multiple ale coloanei de masini in Busteni sua Comarnic). Altfel, cand coloana merge cu 40-60 km/h atunci tirurile merg perfect in interiorul coloanei.

Nu, nu imi doresc si mai multe tiruri. Caci sunt constient ca traficul va ajunge la un "stand still" mult mai des decat acum. Dar nici nu pot sa sutin ca ar trebui eliminata prezenta lor caci asta ar face viata mult prea complicata pentru afacerile si locuitorii din zona respectiva.

Da, evident,cred ca ar trebui investit pentru a rezolva problema. Nu, nu mai cred ca o sa se construiasca vreodata CoBra si de aia am militat pentru HP, centuri cu cat mai putine intersectii (traseu prin tunel+viaduct, nu prin interiorul localitatilor). Probabil nici asta nu o sa se intample.

TVlad

Eu doar am observat ca sint anormal de multe; toate pozele sint facute in decurs de 15 minute intre Busteni si Predeal. Circul destul de des pe acolo si de regula vedeam unul sau doua pe toata valea.

oc7avian

Nu sunt multe. Sunt ocazionale. Tocmai, arată de fapt cât de mare e cererea de marfă inclusiv pe acest coridor. Iar noaptea e elocventă.

Există un singur caz rar în care TIRul poate încurca: accident ușor, unde trebuie să facă amiabilă și nu are unde trage pe dreapta. Aici, fiind foarte aglomerat în stațiuni, există un risc ne-neglijabil. Chiar recent am văzut cum s-a blocat un sens din Bușteni pentru că unul a dat cu spatele din parcarea în spic direct în TIRul de pe DN :lol:

Cipi

O sa pun in parcare... pentru ca nu merita sa fie pus in alta parte:

https://primanews.ro/stiri/video-mircea-pop-fost-director-general-cnair-la-prima-news-autostrada-comarnic-brasov-o-puteti-considera-ingropata-nu-este-o-prioritate-21834156

QuoteMircea Pop, fostul director general al CNAIR, a declarat în emisiunea moderată de Ciprian Aron, că autostrada Comarnic-Braşov nu reprezintă o prioritate pentru autorităţi.

"Bucureştiul este legat de Transilvania pe Sibiu-Piteşti cum a fost dintotdeauna. Pe Valea Prahovei, circulaţia poate fi rezolvată cu nişte centuri ocolitoare la Buşteni, Sinaia, Azuga. Aglomeraţie e de trei ori pe an de câte ori merg oamenii la schi. În rest, această autostradă nu e o prioritate", a spus Mircea Pop la Prima News.

Eu sunt de acord cu el. E aglomerat doar de trei ori pe an: De la Craciun la Pasti, de la Pasti la Craciun si in restul anului. Imi da cu minus doar lipsa zapezii intre Pasti si Craciun. In rest, fumeaza mocheta de calitate...

pasadia

Hai sa o spun altfel caci am impresia ca au aparut vreo cativa useri brasoveni pe aici si par sa nu inteleaga ca sunt in intarziere cu mai mult de un deceniu - CoBra a fost ingropata cand a fost aleasa PiSi.

Daca se mergea pe solutia normala (dpmdv), adica continuarea de la Pitesti spre Craiova - DTS - Timisoara si continuarea de la SB spre BV si Bucuresti, atunci da, ar mai fi fost o sansa sa se construiasca CoBra. Dar lupta aceea, plina de multe elemente (printre care Moise Guran si Stroe), s-a pierdut demult. Inclusiv pentru ca a fost inventat un criteriu stupid, numit (parca) "missing link" si s-a spus atunci (era 2013-2014) ca noua ne trebuie PiSi si doar PiSi pentru ca o putem construi repede si ne-am rezolva in acest mod toate probleme. De repede ce a fost construita o sa mai dureze 10 ani pana va fi gata...

Cipi

#14285
Pasadia, cumva, sunt de acord cu tine (cu atat mai mult cu cat contul meu are 10 ani si urmaresc constant discutiile, chiar daca nu prea comentez).

Mai mult, eu sunt constient si de faptul ca o autostrada pe Valea Prahovei este foarte paguboasa pentru mediu si pentru statiuni (tind sa cred ca o astfel de constructie poate fi realizata doar prin tunele lungi si scumpe). Nici cu pseudo-alternativa Valea Doftanei nu sunt impacat.

Dar... pentru ca exista un "dar", in toata povestea asta. Si "dar"ul asta se refera la ceea ce stim amandoi: ca de o solutie e nevoie, asa cum stim si ca subiectul a fost ingropat de diversi cu diverse interese.

Si chiar si asa ingropat fiind subiectul, nu poate sa nu ma enerveze la culme modul in care unii descriul albul ca fiind negru si nu sunt contrazisi de asa zisii moderatori. Nu de alta, dar am drumuri constante pe DN1 si vad cum e mult mai aglomerat in orice moment decat acum 10 ani, nu mai vorbim de acum 20.

ioans

Un alt episod de prognoza meteo in care ni se spune ca vremea e de vina. Ei au vrut dar iarna a apărut din senin și asta este. Individul asta mai bine era pus la prognoza meteo...

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/ministrul-transporturilor-a-anuntat-ce-loturi-de-pe-autostrada-moldovei-si-drumul-expres-craiova-pitesti-vor-fi-date-in-circulatie-21835145



tom_sawyer

#14287
Important acum pe CoBra e contractul cu Consitrans pentru SF. Cred că ați scăpat din vedere declarația lui Budescu că nu pot face forajele necesare pe zona de munte din banii asigurați prin contract. Și ar vrea ca după preluarea proiectului la CNIR să liciteze ei foraje suplimentare.

Aici trebuie insistat și țipat public, găsit soluții pentru finalizarea SF-ului, suplimentat contractul dacă se poate, făcut cum a făcut Urtoi pe A8 (sau se laudă că a făcut): urmărit Consitransul în teren, sprijinit la autorități locale etc. Poate ajunge un brașovean, din nou, în poziție relevantă în următorul guvern...

Și un SF incomplet ca investigații geo e mai bun decât nimic.

Ce zice unul sau altul că e for fun sau nu n-are nicio importanță.

pasadia

As fi facut asta daca nu ar fi fost PiSi in constructie. Dar in conditiile actuale, dupa cum am mai spus, mi se pare o prostie sa militez pentru 2 autostrazi montane la mai putin de 100 de km intre ele. Nu si-au permis altii, mult mai bogati si mult mai populati sa faca asa ceva...

Da, daca imi spuneai sa fac asta pentru un SF de tunel pe sub Oituz, atunci da. Sau daca imi spuneai sa fac asta pentru un proiect de tunel pe sub Bratocea (vezi propunerea mai veche a lui @vancouver). Dar asa...
SF-ul ala pentru BV-BC e inutil (dupa cum tu singur mentionezi atat de des, nu exista finantare pentru un asemenea proiect), proiecte mici NU vrea nimeni sa sustina (toti sunt masculi alpha, doritori sa aibe maximul de dotare oricat de inutila le-ar fi). Mai mult decat atat, par toti fericiti cu centuri plini de giratorii sau cu giratorii suspendate (caci se stie, giratia e solutia suprema in materie de siguranta rutiera).

tom_sawyer

Am completat un pic mesajul de mai sus. Trebuie să fie cineva din guvern, doar local sau doar societate civilă nu cred că sunt mari șanse.

Legat de bani: PPP, e singura soluție care a rămas și e singurul proiect pe care s-ar preta așa ceva. Acum măcar s-au limpezit apele. Când a fost hulit, poate pe bună dreptate, eră încă speranța la fonduri EU clasice, acum nu mai e.

Cred că Aktor de asta și rămâne pe-aici, de fapt a spus-o explicit.

naivu

Nu vreau să te contrazic pe subiecte financiare, dar PPP îmi dă cu minus indiferent de context. Și dacă PPP-ul e preluat de Aktor ... poate cei mai tineri să mai apuce să circule pe A3 CoBra  :( !

TibiV

Dacă PPP-ul e preluat de Aktor, dar daca incaseaza bani doar cand se circula... s-ar putea sa se grabeasca!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hefaistos

PPP e o porcarie.
Dovada ca s-a încercat și nu s-a reușit.
Pa oastea Romaniei ajungi în 30 de ani sa plătești de 3-4 pri costul. Iar statul garantează banii care nu se incaseasa din taxa.
De partea concesionarului, trebuie sa-ti asumi 30 de ani e afaceri în preajma Rusiei. Ori nu te bagi, ori transferi costuri de risc către statul roman.
Deci nu va fi înghesuială la PPP și va fi  dezavantajos pentru noi.
Mai bine ia statul credite directe sau face un fond suveran, alimentat de exemplu din redevențele de la exploatările de resurse.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dr4qul4

PPP nu e neaparat o porcarie. Daca finantarea e de la BERD sau mai degraba un mix de imprumuturi de la insitutiile bancare europene si comisia europeana, ar putea functiona. Doar pe VP, unde avem trafic iar economia de timp te va face sa platesti.
DAR la noi nu se vrea un PPP obisnuit. Se incearca un tun. Pe langa preturile crescute de acum se vor adauga si "comisionul aferent", si zeci de acoliti ce vor manca o paine timp de 30 de ani de la firma care ar opera concesiunea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hefaistos

Pai eu de acel PPP vorbesc, ca altul nu știu.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.