[B] Pasajele Petricani-Doamna Ghica-Chisinau

Started by Ionut, April 05, 2012, 04:32:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Păi nu are. Nu era vorba că se renunta la linia de tramvai pe sus? Va rămâne la sol, între pile. Cel puțin așa ar fi logic daca e să credem promisiunile ca va fi linie de tramvai.

dr4qul4

Accesul dinspre Bd Chisinau este cu 2 benzi pe sens, asa ca nu mai ramane loc de tramvai.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristi N

Nu vor fi 2 pasaje independente a cate 2 benzi pe sens ci unul singur de 4 benzi. Singura varianta posibila pentru a avea tramvai ar fi ca cele doua benzi 2 sa fie comune auto+tramvai. Aici trebuie avut grija la ce unghiuri vor avea rampele pasajului, orice este peste 3% insemana ca ne-am lins pe bot de el.

rota

^Conform ultimei declaratii:

"Asa ca am decis ca - din cele 4 benzi pe care le va avea calea de rulare (cate doua pe sens) - cele din mijloc sa aiba utilitate mixta. Adica pe ele se vor monta traverse pentru tramvai, dar vor putea fi folosite si de masini. Am cerut deja proiectantului sa vina cu soluţia. Iar executia n-ar trebui sa ridice probleme."
Sursa

dr4qul4

SOlutia ar trebui sa functioneze cat timp statia va fi in zona in care avem 2 benzi doar pt autoturisme.
Dezavantajul este ca statiile vor fi departate de statia lui 21 (si pe viitor de cea a M7).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Proiectul asta este o mare MIZERIE !!!!
Daca banda 2 va fi SI pentru tramvai, nu vei putea realiza statie peste Colentina, ca sa ai legatura cu tramvaiul 21 / viitorul M7...

Ionut, evident ca solutia cea mai corecta ar fi similara celei de la podul/pasajul Mihai Bravu (nu mai pun link, am pus sute de poze de acolo, sunt la topicul stiut....): pasajul la etaj, tramvaiul la parter, iar pasajul se inchide/deschide ca un "fermoar" peste linia de tramvai....
Doar ca blonda a semnat pentru altceva!

Bine, o alta solutie (relativ corecta) ar fi ca cea de la strapungerea Nicolae Grigorescu-Splai... Dar atunci linia de tramvai de pe "mediana" nu ar mai avea nici o legatura cu linia de pe Colentina (21).
Adica nu ai putea folosi depoul Colentina acces/retragere. Adica pentru a baga in circulatie tramvaie, sau pentru a retrage eventualele tramvaie defecte la depoul Colentina....
Iar a realiza o astfel de linie (in viitor Romprim-Pipera) folosind DOAR Depoul Titan (eventual Dudesti), este cam de noaptea mintii...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Doamne cata viziune... sa construiesti un pasaj pe care sa ai linie de tramvai la comun cu banda pentru masini. Viziune de cartita!

voicul

Pai cine a proiectat probabil e convins si azi si maine si oricand ca nu se face pana iese la pensie, deci ... de ce il luati la rost?

alecu26

Eu inca am ramas blocat la faza cu traverse pentru tramvai...la comun cu masinile. Parca Becali a incercat chestia asta. Si nu a reusit.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

miahi

Ca si concluzie, parese ca nu s-a facut absolut nimic pentru a putea avea in mod real si util tramvai pe directia Tei <-> Ghica .
Alt proiect de infrastructura "de succes" pentru bucuresteni. Multumim vizionarilor de la Primarie si de la Companiile de capusat bugetul local.  Sa vedem la vot la primavara cum vor sta lucrurile.

TibiV

Spuneau unii ca este misogin sa vorbim depre blonda de la Primarie....
Nu este deloc misogin.
Ea este blonda - in toate sensurile...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

greu cu o solutie 2+1 acolo.... Pur si simplu, intre cele 2 blocuri din intersectie (spre baicului) avem doar 30-31m. Asadar, nu ai loc sa inghesui 4 benzi + trotuare+parcare. Si se continua sub 35m pe o distanta destul de lunga...
4 benzi pasaj + 2 de tramvai + 2 benzi auto din intersectie x 3,25 m (mai putin nu ai cum pt ca aici include si marcajele/bordurile) si iti raman doar 2,5 m pana in buza blocurilor.
Practic, ca sa incapa acolo 2benzi+tramvai+banda ce vine de pe colentina, trebuie sa taiem toti copacii de langa blocuri (cei de pe mijloc dispar in orice configuratie) si sa bagam trotuarele (de 2m latime) sub balcoane si unitatile AC.

Cam singura solutie ar fi ca pasajul sa aiba in capete 1+1 iar la mijloc sa se dubleze pentru a face loc unei benzi auto si refugiului (+lift/scari). Iar tramvaiul sa faca un mic ocol pe pasaj.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Ma auto-citez:

"...solutia cea mai corecta ar fi similara celei de la podul/pasajul Mihai Bravu (nu mai pun link, am pus sute de poze de acolo, sunt la topicul stiut....): pasajul la etaj, tramvaiul la parter, iar pasajul se inchide/deschide ca un "fermoar" peste linia de tramvai...."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

pai si in locul unde se desface, nu ai nevoie si de o banda auto care sa faca legatura cu soseaua colentina?
Ba mai mult, cum desfaci tu pasajul la capete ca tramvaiul sa ajunga pe mijloc?

Practic tu propui ca in zona rampelor sa avem: banda pt acces Colentina + 2 benzi auto de pe pasaj+tramvai. Asta ai la Mihai Bravu...dar acolo ai spatiu.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Este destul de OK solutia cu banda comuna masini si tramvai. Ce rost ar avea o banda speciala de tramvai pe pod, care 95% din timp este goala? De ce sa nu foloseasca masinile aceasta banda? Avem n exemple si in alte tari in acest sens, una la indemana care imi vine in minte:


locatie: Frankfurt pe Main, Germania

Singura problema este ca statia nu va fi pe pod, si ca atare va fi departe - cum au spus si altii anterior. Cum este de ex. la Piata Victoriei cu tramvaiele care trec acum prin pasajul subteran (desi acolo initial era gandita statie in pasaj si poate ca intr-o zi se va face). Dar in fine, o sa ne descurcam cumva.


Problema cea mai mare a pasajului e alta: inutilitatea lui. Din totalul vehiculelor care trec prin intersectie dupa aprecierea mea sub 10% sunt cele care continua pe Doamna Ghica. 60-70% din traficul din intersectie este cel de pe Colentina si 20-30% sunt cei care vireaza in diverse moduri. Ori sa faci un pasaj pe directia cu numai 10% din trafic... e o aberatie crunta. Aia nu va ajuta cu nimic la descongestionarea intersectiei. Mai rau: pasajul o sa atraga un mic plus de trafic in intersectia deja sufocata Lacul Tei / Petricani / Doamna Ghica, iar ambuteiajul de pe Doamna Ghica pana la intersectia mentionata s-ar putea sa ajunga pana in intersectia Colentina / D. Ghica, pe care chiar sa o blocheze...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.