[B] Pasajele Petricani-Doamna Ghica-Chisinau

Started by Ionut, April 05, 2012, 04:32:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

simt nevoia sa ma repet.....pentru a avea linie de tramvai (pe pasaj sau pe jos, nu conteaza) si 2 benzi auto pe pasaj, avem nevoie de 8 benzi de circulatie in total ((2+tramvai+banda de acces din/in intersectie)  x 2).
In privinta latimii, ma indoiesc ca avem 40 de m aici:




Powered by API/PUM imgur uploader

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Nu stiu cu cine te certi si cine sustine ideea de a avea benzi de tramvai pe pod SEPARATE de benzile auto. In mod oficial s-a spus ca tramvaiul va avea sina pe una din benzile rutiere, banda care va fi utilizata atat pentru traficul rutier, cat si pentru tramvai. Gen in zona Piata Sf. Gheorghe-Mosilor-Sf. Vineri.

In afara de asta nu stiu de unde scoti 40m pentru 8 benzi, pentru ca o banda are 3,5m in oras, dar se pot face si benzi ingustate la 3m. Hai sa zicem 3,75m cu tot cu ceva rezerve pe margini. 3,75 x 8 = 30m, nu 40.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

eu nu am spus ca este nevoie de 40 m, ci ca acolo avem undeva la 30-31 m intre blocuri, astfel incat nu este posibil sa avem 2 benzi auto separate de tramvai, pt ca se adauga si a 4-a banda. Si daca le facem de 3,5m, vom avea nevoie de 28m doar pt carosabil. Si daca taiem toti copacii, tot nu avem loc pentru trotuare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Valentin

Cea mai proasta idee posibila sa ai tramvai+rutier pe aceeasi banda. Parca ne intoarcem in timp in loc sa avansam in viitor (ex: Podul Grant inainte de separarea tramvaiului  - pierdeai extrem de mult timp pe pod), iar ideea ca tramvaiul va avea libera trecere pe pasaj e o mare prostie, nu exista acest bun simt in tara noastra, daca se va face greseala sa avem comun tramvai+rutier mai mult ca sigur ca poti considera linia care circula pe pasaj ca fiind moarta, nimeni nu va suporta sa stea 20-30min in trafic din cauza masinilor care cu siguranta vor ocupa linia si pe langa asta, cu siguranta la orele de varf va fi plin, avand in vedere ca pasajul se opreste tot intr-un semafor (mai departe, mai aproape, tot se va face coloana). Poate inafara orelor de varf sa circule ok tramvaiul, dar cand e cererea cea mai mare de transport? La orele de varf!

Parerea mea e ca s-a proiectat gresit din start avand in vedere ca NU au inclus linia de tramvai inseamna ca nici macar NU s-au gandit la ea, practic a introduce tramvai pe un pasaj proiectat pentru autoturismul personal nu face decat sa fie o carpeala proasta. Ar trebui facuta o licitatie de proiectare calumea, cu tot cu SF, dar na, prea complicat, e mai simplu sa trantesti un pod de care se vor bucura doar soferii.

alecu26

Totul pare facut pe repede inainte....doar doar se incropeste ceva inainte de alegeri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Telvanni

O solutie de compromis ar fi 2+2 benzi, cu tramvaiul pe benzile din mijloc iar in zona intersectiei sa avem statia comuna intre sensuri, ca la metrou. Bineinteles, trebuie tramvaie cu usi pe ambele parti.

hefaistos

Renuntati la ideea cu tramvaiul
Pentru ca:
1. Dupa cum am mai spus Doamna Ghica intre Colentina si Heliade intre Vii este astazi extrem de inghesuita. Si nu poate fi latita decat prin exproprieri masive.
2. Circul foamei zis si Piata Delfinului. E in drum si va ramane in drum. Si ar trebui expropriat.

Deci, decat sa expropiezi de ... cat o fi, ca sa faci o noua linie de tramvai, mai bine o bagi pe sub pamanat (a se citi faci metrou).     
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

ghrt

Ar fi o idee să facă pasaje subterane pentru tramvai astfel încât să poate fi utilizate şi de un viitor metrou, de pe Basarabia până după Circul foamei şi de pe Dna Ghica pe sub Colentina până în Petricani/Tei. Dar mi se pare o lucrare amplă, trebuie corelată cu liniile M5 şi M7, cu staţii etc. Realist nu cred că se va face în următorii 30 de ani, adică în timpul vieţii mele (statistice :)) )

Deocamdată subscriu la ideea lui Alecu26 că e o abureală electorală. Aici se vede încă un efect negativ al companiilor municipale, lucrând cu un contract să zic verbal orice devine posibil. Dacă ar fi fost o licitaţie cu un terţ barem exista un proiect.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

#188
Va contrazic. Solutia cu tramvaiul pe banda comuna cu vehiculele rutiere este foarte buna. Nu avem de ce sa credem ca pe pasaj vor exista ambuteiaje (explic imediat de ce). Nu exista comparatie cu podul Grant ca si trafic. Traficul principal in zona este pe sos. Colentina, nu pe doamna Ghica.

Un eventual tramvai o sa se faca DUPA darea in trafic a pasajului si o sa se vada situatia. Mai mult, cand o sa se puna tramvai, obligat-fortat trebuie reconfigurata intersectia Ghica/Tei/Petricani - trebuie acolo o solutie, eventual denivelata, astfel ca traficul de pe Ghica sa se verse fara impedimente pe Petricani si de aceea cu atat mai mult nu au de ce sa mai exista ambuteiaje pe Ghica tocmai pana in zona pasajului.

Si da, in actuala conjunctura politico-sociala este dificil de crezut ca o sa se faca repede tramvai. Dar sa ne gadim numai la protestele masive din occident si chiar si de la noi pentru protectia mediului. Stiu, e usor de luat peste picior orice este nou, dar ma tem ca activistii de mediu o sa ia in curand pur si simplu in coarne sistemul actual - intre altele EU PREVĂD CĂ STATELE UE VOR INVESTI MASIV, la o dimensiune de neimaginat acum, IN TRANSPORT PE SINE. Tramvai + metrou in oras, trenuri in rest. E posibil nu doar sa avem ocazia de a folosi fonduri fabuloase in acest sens, mai mult, s-ar putea sa fim obligati sa facem asta urgent si sub presiunea unor sanctiuni dure. Hai sa nu inchidem sansele de viitor ale tramvaiului prin vãicãreala tipic balcanica, prin neincrederea asta stupida in orice fac autoritatile (autoritatile fiind in definitiv alti oameni dintre noi, iar ura asta unii impotriva altora este nu doar lipsita de orice bun simt, este chiar o subminare a propriilor capacitati de a face treaba in comun, in societate).

"Nu o sa se faca ca stiu eu, ca sunt f. inteligent si detept, ca la noi nimic nu se face" - sunt satul de discursul asta pesimist de om inteligent de la cârciuma din sat. Unele o sa se faca si altele nu, ca nimeni nu poate citi viitorul, dar daca vrem sa reusim, impreuna o sa punem.

Nu mi se pare cea mai buna solutie acest pasaj, era mult mai bine in lungul Sos. Colentina, am aratat anterior de ce. Dar acum se face asa cum se face. Iar in contextul in care se face, ideea cu tramvaiul pe o banda rutiera e cam cea mai buna. Chiar nu vad cum sa apara ambuteiaja pe pasaj in directia sud (spre Delfinului) si - cum am mai spus - tramvai inseamna automat si reconfigurare Ghica/Tei/Petr., moment in care se poate reduce ambuteiajul spre nord, de asa natura ca tramvaiul sa primeasca cat de cat cale libera.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Hef

Debate pe un subiect nu inseamna "vaicareala balcanica"
Discutiile si opiniile cat mai variate duc la identificarea de solutii mult mai bune decat " sa faci cum te taie capul"

Acest pasaj nu are nici pista de biciclete nici spatiu de tramvai. Si ramane un proiect de anii '70.
Poate, pe viitor, cand vom  avea un transport in comun previzibil si civilizat vor fi mai putine masini si va fi suficienta o banda. Poate pe viitor ne teleportam. Pana atunci facem 2 ore pana la munca. Si ne plangem de asta fara sa obiectam la proiecte facute fara viziune. Asta e "vaicareala balcanica"

Ei cred ca un forum cum e acesta este locul idela pentru debate.

nirolf

Ar fi fost ok dacă se făcea o evazare a pasajul peste intersecție astfel încât să se poată face stație de corespondență cu 21/M7. Așa e doar o încropeală penibilă ca să scape de gura presei/publicului.

mihaimai

Am "gasit" o plansa interesanta pe grupul de Facebook "pasajul Doamna Ghica", postata de Victor Nisipasu (o fi ok ca i-am pus numele?)
Au fost aici niste discutii contradictorii legate de dimensiunile intersectiei, dimensiuni pe care poza le lamureste.
Link post Facebook
Poza, in caz ca postul de pe FB dispare:

Hef

Stiti cum se blocheaza DN1 la intrarea in pasajul de la Baneasa pentru ca multi vor sa faca stanga sau dreapta si blocheaza cel putin o banda de mers inainte prin pasaj? Cam asa va fi si la acest pasaj si ambuteiajul din Petricani va ramane.

Barzote

Am observat ca de cand au marit timpul la semafor pe verde la intersectia D-na Ghica - Colentina s-a diminuat coloana care se forma inclusiv pe Petricani.
Daca in trecut aveam coada pe Ghica si Petricani pana la orele 21,  acum la orele 19 se circula foarte bine . Bine, aici intra in discutie si autostrada urbana + Gherghitei care mai degreveaza Petricaniul .

nirolf

@Hef Și la Pasajul Sudului e aceiași problemă, câteodată coada rezultată ajunge până aproape de Pasajul Mihai Bravu.