[B] Pasajele Petricani-Doamna Ghica-Chisinau

Started by Ionut, April 05, 2012, 04:32:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

Prima data am crezut ca e din Timisoara poza.

Evident ca se poate. Eu doar facem misto de faza cu traverse.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

Pregătirea lucrărilor la Pasajul Ghica a distrus un spațiu verde de 50.000 de euro, amenajat în urmă cu câteva luni - VIDEO

Lucrările de la Pasajul Ghica din București provoacă un scandal încă din primele zile. Ca să facă loc podului care urmează sa fluidizeze traficul, Primăria Generală a distrus un spațiu verde. Primăria sectorului doi cheltuise 200.000 de lei pentru amenajarea acestuia.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/pregatirea-lucrarilor-la-pasajul-ghica-a-distrus-un-spatiu-verde-de-50-000-de-euro-amenajat-in-urma-cu-cateva-luni-1192830

mihaimai

@dr4qul4:
Distanta minima intre blocuri pe sos. D-na Ghica spre Baicului nu este 30-31m, este fix 40m. Problema ar fi insa dupa strada Sinaia, unde casele de pe partea estica sunt mult mai la strada, si intr-adevar, distanta pana la blocurile de vizavi este pe la 30 si un pic de metri. Nu imi dau seama cat de lunga ar fi rampa de urcare, avand in vedere ca Doamna Ghica este deja mai sus decat Colentina cu aproxiamtiv 5m.

Doua benzi pe sens plus 2 linii tramvai (stil șos. Virtuții) au 25m latime
1m x 2 = 2m, ar veni pentru infrastructura pasajului
3.5m x 2 = 7m ar veni pentru o singura banda de coborare/urcare spre/dinspre șos. Colentina
ramane 40 - 25 - 2 - 7 = 6m, care ar putea fi organizati ca 3m x 2 trotuare, de exemplu.

Parerea mea e ca ar arata destul de meschin si inghesuit, insa nu ar fi o noutate in Bucuresti. La pasajul Basarab, capatul dinspre Titulescu, distanta minima intre blocuri este de ~46m, iar acolo a fost loc de cate 2 benzi de circulatie pe bretele, din care, ce sa vezi, acum cate una pe sens este un fel de glorified parking.

mihaimai

@vancouver:
Ai dreptate ca o parte semnificativa a traficului pe Doamna Ghica nu merge pe directia Doamna Ghica Nord - Doamna Ghica Sud (insa nu sunt deloc de acord cu procentul de 10%). Aceasta situatie este insa "nenaturala", ci rezulta din lipsa de capacitate a conexiunilor intersectilor vecine pe directia nord-sud.

Am locuit in Domana Ghica (sud) pana acum cativa ani, iar seara, traficul dinspre Doamna Ghica Nord se impartea aproximativ egal intre inainte (continuare pe Doamna Ghica) si stanga (Colentina, spre Est). Asta a fost insa acum cativa ani, deci nu stiu ce efect a avut deschiderea ciotului A3 asupra fluxului Doamna Ghica Nord - Colentina Est, cand soferilor li s-a mai oferit varianta "ciot" -> Gherghitei, Popasului, Centura, dar daca a avut vreunul, a fost sa creasca ponderea fluxului inainte pe Doamna Ghica.

Coada de dimineata pe Doamna Ghica dinspre Baicului era de vreo 15 minute, si majoritatea traversau intersectia inainte. Bașca ca din cauza "presiunii" se intampla efectul "sită" si traficul se "scurgea" prin toate "gaurelele" gen Pancota/Sinaia/Cremenița sau Gherase/Silvia/Litovoi. Ca sa nu mai zic de "coada de pe Petricani" de seara, ca tot Bucrestiul stie de ea.

Iar intersectia Lacul Tei / Petricani / Doamna Ghica este deja sufocata seara din cauza ca Doamna Ghica este plina intre Colentina si Lacul Tei.

Pe scurt, ce vreau sa zic: pasajul nu ar fi inutil, insa trebuie completat cu o sistematizare radicala la intersectia Doamna Ghica / Pantelimon si ... nu stiu exact ce la intersectia Doamna Ghica / Lacul Tei / Petricani. Am mai citit aici pe forum propuneri de pasaj subteran Petricani -> Doamna Ghica. Nu prea cred ca merge insa...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Pasajul va fi cu siguranţă util, eu treceam des pe acolo din Pantelimon spre Aviatorilor şi înapoi (acum evit că sunt lucrări, evident).

Momentan pe Dna Ghica de la Şcoală la Colentina se circulă de fapt pe o bandă, doar la Colentina se împarte pe 3 benzi - una la dreapta, una la stânga (şi ceva înainte) şi una înainte. Cred că *acum* nu ar fi grav dacă ar trasa linie continuă între banda de tramvai şi banda I (şi ar pune nişte camere video, că la noi linia continuă nu are nici o semnificaţie pentru prea mulţi). Dar nu faci un pasaj pentru 5 ani, asta e problema.

Până acum pe Dna Ghica pe sectorul Colentina - Delfinului era ok tocmai din cauza dopului de la intersecţia cu Colentina. După inaugurare, cred că se va umple gradual Dna Ghica la Delfinului, ceea ce va creşte presiunea să se optimizeze intersecţia de la Delfinului. Deci va trebui un pasaj şi acolo, cel mai probabil subteran şi acolo va trebui corelat cu viitoarea M5. Dacă s-ar putea, ar trebui să fie chiar 2, câte unul pe fiecare direcţie principală.

Pe direcţia inversă, intersecţia de la Tei e problematică, dar înainte spre Petricani poate avea o bandă dedicată (sunt minim 3 dacă nu 4) iar până la ea, cele 2 existente să fie I-a pentru înainte şi a II-a pentru stânga.

Cu referire la tramvai: dacă nu fac o linie de tramvai Pipera - Grigorescu e păcat. Multă lumea merge cu metroul la Dristor » Victoriei » Pipera. E adevărat că un metrou uşor era altceva dar cred că nu e aşa de grav; dacă suprapunerea de trafic este doar pe pasaj, pare a fi loc după pasaj să se separe calea tramvaiului. Oricum tramvaiul nu va merge mai repede decât maşinile, cu excepţia unui eventual ambuteiaj chiar pe pasaj.

Însă tramvaiele vor trebui să traverseze intersecţia de la Tei, chiar şi cu semaforizare prioritară şi tot va fi o problemă.


Cont (aproape) inactiv.

rocklee

Salut. Am si eu o întrebare....oare chiar nu se putea face acest pasaj rutier subteran. Daca tot se face at de mult disconfort.

Cristi N

Tehnic nu cred ca era imposibil, mai scump sigur ar fi dar solutia actuala e pur si simplu o barbarie.

alecu26

Problema ar fi fost linia de metrou care trece tot pe acolo. Un pasaj subteran trebuia sa vina din directia cealalta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Earthchild

De cand stiu intersecția aia a avut o problema cu evacuarea apelor dupa cate o ploaie mai sanatoasa. Sau si mai rau, dupa un întreg sezon ploios. Nu stiu daca un pasaj subteran nu va deveni o mare balta la fiecare ploaie. De un viitor metrou nu stiu ce sa spun ...

alecu26

Aia doar la noi e o problema. Balta in pasaj. Noi vrem sa nu intretinem nimic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

#176
Intr-adevar am spus ca pasajul este inutil. Sa nuantez un pic. Ma refeream din perspectiva descongestionarii intersectiei propriu-zise Colentina-D. Ghica. Din intersectie doar o mica parte a traficului o sa dispara. La modul serios insa nu cred ca timpii actuali de semafor pot fi scazuti pe Doamna Ghica sud / nord pentru intrarea in intersectie, pentru a creste timpul pe Colentina si a fluidiza mai bine traficul pe Colentina. De asemenea numarul de masini care o sa faca stanga (in toate cele 4 moduri de a face stanga) si are nevoie de stocaj provizoriu in intersectie iar nu are cum sa se schimbe.

Ori daca NU POT MARI TIMPII la semafor pentru inainte pe Colentina si cei care fac stanga raman si ei la fel - cu ce ajuta pasajul intersectia?

Da, exista un mod in care pasajul e util, am gresit cand am spus ca e complet inutil. Este util celor 10% (sau poate 15%) care merg inainte pe Ghica sud / nord. Mai ales celor care merg de la nord spre sud, pentru ca spre sud acum drumul e liber, deci vor trece mult mai repede de intersectie. Sigur, cum au spus si altii, trebuie ceva mai bun si la Delfinului (int. cu Pantelimon), ca fluxul suplimentar (probabil cel putin dublu) sa aibe cum sa treaca de acel nod.

Dar repet o alta ingrijorare: daca acum pe Ghica nord se sta intre Petricani spre Colentina pe sensul spre Petricani / Tei si - atrasi de pasaj - mai multi vor veni dinspre Pantelimon peste pasaj si deci fluxul spre intersectia Petricani / Ghica / Tei o sa creasca si mai tare - nu e de asteptat ca ambuteiajul sa fie si mai grav? Asa de grav ca uneori o sa ajunga sa blocheze intersectia Colentina / Ghica, sub noul pasaj?

Ok, trebuie o rezolvare la intersectia Tei / Ghica / Petricani. Dar care? Si cand? Sigur nu intr-un an.

PS. Ce vreau sa zic in esenta, este ca era MUUUULT mai util un pasaj in lungul Sos. Colentina. Atunci 40-50-60% din masini dispareau din intersectia de la sol si la sol se putea da un timp mult mai mare la semafor celor de pe D. Ghica. Daca acum ochiometric D. Ghica are 25% din timp, putea lejer sa fie dublat la 50%. Si asta DA, CU CERTITUDINE ajuta. Cei de pe Colentina aveau 100% no problem, cei de pe D. Ghica aveau sublu timp la semafor. Deci coada de pe D. Ghica nord spre intersectia cu Colentina dupa parerea mea ar fi disparut cu totul. Ramanea coada de pe D. Ghica spre Petricani / Tei, dar nu suplimentata cu masini atrase de pasajul care se face acum, ci aprox. acelasi numar.

Pasaj pe Colentina:
- nu se agrava nicaieri
- se descongestiona total D. Ghica nord spre Colentina
- se fluidiza 100% Colentina in zona
- nu se schimba cu nimic fluxul spre Tei / Petricani

Pasaj pe D. Ghica (care se face acum):
- se agraveaza fluxul spre Tei / Petricani
- se descongestioneaza D. Ghica spre Colentina, dar nu complet, ci doar partial
- traficul masiv de pe Colentina continua sa dea de un obstacol
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Asa au fost variantele initiale de proiect. Dar probabil era prea complicat de realizat. Asa a dat sefa din mana...si s-a wxecutat. Eu am dubii ca ceva facut in pripa va continua si ca fi benefic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mihaimai

#178
Pasaj suprateran pe Colentina ar fi considerabil mai dificil și mai scump față de cel pe Doamna Ghica:
- Doamna Ghica este mai sus cu câțiva metri față de intersecție, lucru care scurtează semnificativ rampele.
- Colentina coboară destul de abrupt spre est după intersecție,  ceea ce lungește semnificativ rampa corespunzătoare.

pe de altă parte, un pasaj subteran pe Colentina ar beneficia de coborârea șoselei Colentina (rampă mai scurtă).

În timp pasajul s-a mutat din de-a lungul șoselei Doamna Ghica (2007) în de-a lungul șoselei Colentina (2009), apoi înapoi (2012). Pe ambele direcții au circulat și variante care includ tramvaiul, și care nu îl includ. Căutând acum netul am aflat dintr-un articol din 2009 că ar exista un studiu de fezabilitate care ar fi trebuit actualizat. Nu am găsit altceva pe subiect.

Noi putem să ne dăm cu părerea despre care variantă ar fi mai utilă bazându-ne pe percepția personală, însă soluția ar trebui dată pe baza unui studiu de trafic actualizat, care să ia în calcul inclusiv dezvoltările ulterioare, atât construcțiile de clădiri din zonă, cât și eventuale alte proiecte de infrastructură învecinate (gen sistematizarea intersecțiilor Pantelimon / Doamna Ghica / Chișinău,  Colentina/ Gherghiței/Fundeni și Petricani/Lacul Tei/Doamna Ghica sau viitoarea linie de tramvai până în Pipera, și de ce nu, efectul finalizării A7).

rota

Prezentarea proiectului de la seful santierului  VIDEO