[B] Pasajele Petricani-Doamna Ghica-Chisinau

Started by Ionut, April 05, 2012, 04:32:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cezar-mario2012

 Ideea este ca această reamenajare nu își avea rostul, peisagistica era OK în intersecție, chiar a tăiat niște pomi inutil.

Barzote

Eu unul am loc de parcare platit la ADP pe Doamna Ghica chiar langa sosea .
Inca nu am vazut proiectul dar foarte probabil ca acele locuri de parcare vor fi eliminate pentru a se face loc podului sau a benzilor de sub pod .
Cunoaste cineva mai multe detalii despre acest lucru ?
Multumesc!

nirolf

Protest față de proiectul Primăriei București de a face pasajul de la Doamna Ghica fără a lăsa loc de tramvai: Viziune falimentară asupra dezvoltării durabile

Quote"Cu toate acestea, proiectul actual avut în vedere de PMB pentru pasajul Doamna Ghica elimină din start posibilitatea realizării unei linii de tramvai pe/sub pasajul Doamna Ghica (astfel încât tramvaiele să poată traversa Șoseaua Colentina pe relația Bulevardul Doamna Ghica - Șoseaua Petricani/Bd.Pompeiu), acest lucru fiind regretabil din punctul de vedere al asociației și în contradicție cu ceea ce și-a asumat PMB în 2016, prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov", transmite într-o scrisoare-protest Asociația "Metrou Ușor" intitulată "Proiectul pasajului "Doamna Ghica", o dovadă a viziunii falimentare a Primăriei București asupra dezvoltării durabile".

Este vorba despre o linie de tramvai ce ar lega zona Pipera de cartierul Pantelimon (cu prelungiri ulterioare către cartierele Titan și Berceni), de-a lungul inelului median din care fac parte și pasajele Nicolae Grigorescu, Baicului-Delfinului și cel de la Doamna Ghica, proiecte ce au dintotdeauna prevăzut spațiu pentru respectiva linie de tramvai.

"În plus, toate bulevardele de pe traseu (Nicolae Grigorescu, Chișinău și Doamna Ghica) au rezervat un spațiu pentru o linie de tramvai rapid, separată de trafic. Decizia de a nu mai lăsa spațiu pentru tramvai în cazul pasajului Doamna Ghica, ar "îngropa" investițiile deja realizate pentru celelalte două pasaje mai sus-amintite, ambele neamortizate încă, demonstrând proasta administrare a banilor publici la nivelul PMB și o rea-voință în ceea ce privește aplicarea unor soluții durabile pentru îmbunătățirea transportului în comun și reducerea numărului de autovehicule personale, cu efecte clare asupra traficului și a poluării", transmite ONG-ul.

panzer

Si nimeni nu intreaba de unde au scos pretul de 28 mil euro? Un pasaj similar la Mogosoaia costa 8 milioane.

cezar-mario2012

 Proiectul spune că de la intersecția cu Lacul Tei până în intersecția Doamna Ghica vor fi trei benzi pe sens. Deci cam toate parcările de pe parte dreaptă (cea cu magazine) vor dispărea, posibil să rămână doar un rand din trei.
Linia de tramvai nu are loc cu configurația stradală viitoare, ca să faci linia de tramvai nu faci pasaj sau faci pasaj cu o bandă pe sens nu cu două. Se poate și așa, dar renunți la două benzi la sol și rămâi cu una. Distanța dintre blocul cu Raifaissen și cel de vizavi este foarte mică pentru a intra opt benzi plus două lini de tramvai.
Din marcaje făcute pilonul doi va ocupa toată banda doi+ ceva din banda unu, cam un metru, dinspre Raifaissen, tot spațiul verde și cam 1,5 metri din banda doi dinspre BCR. Intre blocul cu Raifaissen și pilon rămân 13 metri. Pe parte cu BCR este loc destul, dar marcajele arată că vor face bandă direcțională către Colentina are va trece la 3,5 m de bloc.   

Gendan

Ma scuzati, dar chiar am renuntat la ideea de a protesta fata de un suprateran in mijlocul unei intersectii cu blocuri pe trei parti? Oare oamenii de acolo stiu ce ii asteapta, ce nivel de zgomot le va trece pe sub balcon? Iar daca argumentul PMB e ca vor sa conserve subteranul pentru M7, atat spun: si la Lujerului, si la Sudului si la Unirii si in viitor si la Piata Presei s-au gasit solutii pentru rutier si metrou ambele subterane.
Cred ca ar trebui sa iesim cu o pozitie. Se duce naibii calitatea vietii oamenilor din acea zona. Pasajul asta e o abominatie. My 2 cents.

Barzote

#81
@cezar-mario2012

Da . Asa ma gandeam si eu ca vor elimina parcarile de pe partea cu magazinele pe Doamna Ghica .
Proiectul ce prevede ?  Ca sa vii pe Doamna Ghica si sa faci stanga pe Sos. Colentina vei face acest lucru pe sub pod ? In acest caz aglomeratia pe Doamna Ghica nu va disparea . In momentul de fata cam jumatate din masinile care vin dinspre Petricani fac stanga spre Colentina .

Lyvyoo

Intr-o anumita conjunctura am avut ocazia sa vorbesc cu un amic, care a fost pe punctul de a oferta proiectarea la un moment dat. Concluzia era ca subteranul din acea intersectie este atat de alambicat si plin de utilitati multe si importante , incat devierea lor ar fi ori practic imposibila ori extrem extrem de scumpa, caz in care sub nicio forma nu se putea considera varianta unui pasaj subteran. Daca se mai pun in calcul si planurile pentru M7...

cezar-mario2012

În intersecție sunt magistralele mari de la RADET ce alimentează toate zonele,un fel de nod ce conectează parcă trei CET-uri.

Cristi N

#84
In sedinta CGMB de azi a fost un proiect de hotarare (PH17) pentru transmiterea in administrarea PMB a spatiului verde din intersectie (din administrarea ADP S2) proiectul a fost respins cu 28 de voturi pentru, 6 impotriva si 14 abtineri. Pare ca cel putin deocamdata proiectul este blocat.

Legat de proiectul asta au luat cuvantul mai multi consilieri USR(R. Wring, A. Ciceala si B. Stroe) si PNL(C. Ciucu) care au criticat solutia: pasaj suprateran, lipsa liniei de tramvai plus atribuirea directa catre compania municipala. Viceprimarul A. Badulescu a facut circ ca de obicei.

Inregistrarea primei parti a sedintei este postata pe pagina de Facebook a USR Bucuresti: link, iar discutia despre pasaj incepe de la min. 1:29:00

Ionut

Interesant. Si mai interesant este că deja au stricat spatiul verde cu foreza pentru studii geo.

cezar-mario2012

 Eu zic să rămână așa, dă-l naibii de pasaj, ce ne trebuie...să mergem toți pe biciclete și trotinete.
Referitor la tramvai, uite eu nu vreau ca toți pomi de pe spațiul verde să fie tăiați pentru a pune acolo linia de tramvai. Eficiența ei este minimă, nu mai există acum Faur, Republica, Titan. Acea linie de tramvai trebuia sa deservească marile platforme industriale: Pipera, 23 August, Cățelu și IMGB, din tate acestea a rămas doar Pipera, dar nu cu industrie grea, ci cu birouri.   

Cristi N

#87
Pasajul e important si trebuie facut dar linia e si mai importanta. Cred ca am mai pus pe topic traseul desenat de ByOnu la electrici, oricum m-as uita la el tot mi se pare ca ar avea un flux de calatori mai mare ca 41. Traseu

TibiV

Quote from: cezar-mario2012 on June 26, 2019, 02:28:38 PM
...Referitor la tramvai, uite eu nu vreau ca toți pomi de pe spațiul verde să fie tăiați pentru a pune acolo linia de tramvai. Eficiența ei este minimă, nu mai există acum Faur, Republica, Titan. Acea linie de tramvai trebuia sa deservească marile platforme industriale: Pipera, 23 August, Cățelu și IMGB, din tate acestea a rămas doar Pipera, dar nu cu industrie grea, ci cu birouri.

Blue collars vs. white collars....

Adica doar aia in salopeta sa mearga cu tramvaiul?...
Corporatistii sa vina cu masina personala?
Mi-e teama ca numarul angajatilor din birourile din Pipera este deja mult mai mare decat al celor de pe fosta platforma industriala. Daca iei in calcul si clientii acelor birouri, se cam schimba situatia....
In zonele industriale aveai doua fluxuri: venirea schimbului si plecare schimbului.
Acum ai un flux constant si permanent.

Sa presupunem ca personajul T este coproratist de Pipera, dar locuieste in Titan, cam in zona Parc IOR (potcoava)/Policlinica Titan/Piata Titan/1 Decembrie/Ozana.
Evident, are metrou. Cu schimbare la Unirii (stii ce jihadd este pe tunelul/galeria de corespondenta M1/3 - M2 la orele de varf?...)
Daca ar avea un tramvai direct pe traseul depoul Titan-Pipera, crezi ca s-ar mai inhama la lupta zilnica din subteran?.... (Evident, un tramvai decent, cu AC vara si incalzire iarna.)
Valabil pana la Popesti-Leordeni...

Si, crede-ma nu sunt deloc putini astia...

Ah, era sa uit....
Quote from: cezar-mario2012 on June 26, 2019, 02:28:38 PM
....uite eu nu vreau ca toți pomi de pe spațiul verde să fie tăiați pentru a pune acolo linia de tramvai.
Astia?...

Just a joke... pe Grigorescu.
Dar si pe Doamna Ghica vei avea 200 de copaci in plus... Cu pretul a minimum 10.000 de masini in plus.... Zilnic.
(PMUD Bucuresti zice ca tramvaiul asta ar fi folosit de vreo 70.000 de calatori. Probabil 20% dintre ei vor prefera masina personala daca transportul public este prea complicat....)

Personal, mie mi se pare muuuult mai grav ceea ce vor sa faca astia la Muzeul Antipa... :(( )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Lyvyoo

Azi foreza isi continua treaba si se lucra pe partea opusa, vis a vis de Reiffeisein