News:

.

Main Menu

Traficul feroviar in direct

Started by TibiV, December 29, 2016, 12:48:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

F buna descriere. Interesant ca locomotiva nu se poate intoarce la vagoane pt ca blocul de linie e ocupat, deci trece pe rosu si pt asta trebuie aprobare speciala.

Continui sa cred ca s-a comunicat prost. Dl Craciun da vina pe calatori, ca s-au dat jos. Deci in continuare clientul e de vina :)

frunzaverde

#46
Bineinteles ca nu poti da vina pe calatori - de unde dracu ar trebui sa stie calatorii trenului ca nu au voie sa se dea jos din tren?

Nu ti se face instructaj la suirea in tren - si in Romania nu exista nici macar panouri care sa indice ce poti si ce nu poti face in situatie de urgenta (cum exista in alte administratii feroviare).

Si cam tot ce se stie: in caz de potential pericol, tragi semnalul de alarma si te dai jos din tren; nu ti se explica nicaieri nici macar ca n-ar trebui sa cobori pe partea cu

Faptul ca s-au dat jos calatorii aiurea e vina exclusiva a personalului trenului si a CFR.

In mod normal, daca opreste trenul in camp si sta, ar trebui anuntat imediat de catre partida trenului de ce a oprit trenul intre statii, si eventual cat mai dureaza. Toate vagoanele CFR modernizate (deci tot parcul cu care se opereaza servicii Interregio) are instalatii de sonorizare. Astea se pot inseria folosind standardul UIC-558/568 (pe care toate vagoanele modernizate le au, indiferent de cat de pestrita e compunerea trenului), astfel incat atat mecanicul de locomotiva cat si seful de tren sa poata comunica de la un singur microfon cu tot trenul.

La fel, usile se pot BLOCA de catre seful de tren in pozitia "inzavorat" chiar si in stationare la majoritatea parcului de vagoane de la un singur buton centralizat (la toate vagoanele cu usi glisante standard UIC si la o portiune din vagoanele cu usi clasice, cu clanta). La restul e nevoie de o cheie patrata si de personal care sa se duca sa blocheze yala.

Deci, intr-o situatie de genul asta, teoretic seful de tren ar trebui sa anunte instant ce s-a intamplat (sau macar instructiunea "nu coboriti din vagoane") si sa inzavorasca usile macar pe directia periculoasa.

Doar ca :

1. La CFR nu exista instructii pentru treaba asta.
2. Nimic din ce-i mai sus nu functioneaza. Conectorii UIC-558/568 sunt adesea lasati necuplati cand se formeaza trenurile. Prizele sunt lasate defecte si se permite circulatia cu prize nefunctionale. Daca crapa (si adesea crapa, ca iernile sunt grele si conectorii si prizele sunt afara) nu se inlocuiesc. Difuzoarele din vagoane nu sunt verificate sau intretinute; adesea lipsesc cu desavarsire. Microfoanele din panourile de comanda adesea dispar, si daca sunt acolo, nu sunt niciodata verificate si/sau folosite.

Senzorii si mecanismele de autoblocare ale usilor sunt complet scoase din uz inclusiv de personalul trenurilor care doreste sa fumeze cu usa deschisa in mers. Senzorii de blocare a usilor la viteze >5km/h si  senzorii de avertizare la plecarea cu usa deschisa (acolo unde sunt disponibili, adica la majoritatea vagoanelor) sunt adesea scurtcircuitati sau opriti (in pozitia "manevra" nu "mers") din panoul de comanda.

Astea sunt chestii de siguranta circulatiei, nu "optionale"; dar pentru CFR, "se invarte roata" e suficient.

Am vazut trenuri in mers (la viteze de 50-80 km/h) cu usa deschisa si cu oameni fumand in usa deschisa la CFR. Ultima data cand am mers cu CFR-ul (in martie), pe toata distanta Brasov - Sinaia nasul (care teoretic e raspunzator de siguranta circulatiei) a tinut usa deschisa la ultimul vagon (22-96, deci usa clasica batanta), ca sa poata fuma si sa "se poata" fuma. A inchis-o dupa Sinaia motivand ca "mergem prea repede si se face curent".

Spre comparatie, in SE regula e simpla, usa ramane blocata pe "deschis/descuiat"? Nu pleaca trenul din gara. Punct. Nu merge comanda automata a usii si trebuie inzavorata si deszavorata manual? Se inzavoraste definitiv si se pune panou de defect. Nu merge sonorizarea? Sta un membru al personalului in vagon constant si anunta manual fiecare anunt.

Dar e mai usor sa dai vina pe calator.

Cat de durata de o ora pentru procedura - o mare parte din probleme se datoreaza vechimii echipamentelor de siguranta a circulatiei si vechimii regulamentelor. Faptul ca nu exista comunicatie de date regulator - locomotiva, de exemplu limiteaza ce masuri de siguranta se pot da in timp real si ce masuri nu se pot da. Oricum, nu asta e problema.

Intrebarea e cum naibii s-a rupt un tren de sase vagoane de calatori. Ce intretinere infecta se face si ce materiale proaste se pun incat un CoCo care poate trage cu miile de tone are probleme in a trage 300 t?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Acum am inteles de ce usa era deschisa in mers cand mergeam la wc cu copilul... era cam speriat de zgomot si pericol si nu intelegea de ce trebuie sa facem cascadorii...

TibiV

Postare CFR Infra de acum o ora:
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1676459615722233

Quote
Bucureşti, 29 iulie 2017

Circulația trenurilor este oprită la această oră între Predeal şi Timişu de Sus din cauza unui deranjament la linia de contact.
Menționăm că deranjamentul a fost cauzat de un copac care s a prăbuşit pe ambele fire de contact.
La fața locului se intervine pentru remediere cu 2 drezine pantograf.

5 trenuri de călători staționează la această oră în gările Timişu de Sus (R 3010), Dârste (IR 1635), Predeal (R 3005 şi IR 1939) şi Braşov (IR 1622 şi IR 1746), iar IR 1527 staționează temporar între Predeal şi Timişu de Sus.

La numarat nu prea se pricep...
Quote
5 trenuri de călători staționează la această oră în gările Timişu de Sus (R 3010), Dârste (IR 1635), Predeal (R 3005 şi IR 1939) şi Braşov (IR 1622 şi IR 1746)...

Cei patru evanghelisti au fost trei: Luca si Matei.... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

Nu zice nimeni sa nu te dai jos din tren daca opreste in cimp dar daca e linie dubla cred ca e destul de clar ca s-ar putea sa treaca un tren pe acolo. Acuma daca s-a rupt cupla si trenul nu mai avea locomotiva sa prezumam ca ramineau usile inchise dar nu mai functioneaza nici clima iar geamurile care se deschid cumva au doar 15 cm dupa niormele debililor de la UE.

Pai daca se strica o masina si tragi pe dreapta pina faci pana , cei din masina  se pun la fumat pe contrasens?

Neufunk

Oricum, la noi este un pericol faptul ca sunt persoane care stiu cat trenul se misca incet si supraestimeaza viteza lor de reactie. Un tren care vine cu 160km/h chiar nu este atat de usor de vazut, iar daca tu esti intre cele doua linii, cu capul in cealalta parte si nici nu esti atent, s-ar putea sa ai o mare problema.

frunzaverde

Quote from: dan tm on July 29, 2017, 09:29:05 PM
Acuma daca s-a rupt cupla si trenul nu mai avea locomotiva sa prezumam ca ramineau usile inchise dar nu mai functioneaza nici clima iar geamurile care se deschid cumva au doar 15 cm dupa niormele debililor de la UE.

Nu stiu de ce normativ vorbesti. Eu unul nu am gasit nici o fisa UIC si nici un standard UE care sa vorbeasca de marimea ferestrelor la trenuri. Sigur nu e un standard de-al lui Nigel Farage? Standardul curent de ferestre a aparut cu vagoanele Z1, apoi fiind generalizat de Corail-uri si VSE/Eurofima. Toate astea candva in anii '70, cand UE nici nu exista (si CEE nu se preocupa de standarde feroviare; asta a venit dupa 1990), toate astea facute de administratii feroviare si constructori de vagoane, nu de UE sau de state.

Si motivul pentru care s-a adoptat standardul e simplu - pe de-o parte aerul conditionat, care nu e eficient cu ferestrele deschise, pe de alta parte comportamentul mult mai bun la mentinerea presiunii constante. Cu cat ai mai putine deschideri (deci mai putine sigilii de cauciuc imperfecte, si alea cat mai mici) cu atat vei avea mai putina diferenta/pierdere de presiune la viteze mari la trecerea prin tunele. Confortul e suficient de problematic incat multe vagoane modele vechi, altfel apte de 200 km/h nu pot circula in tunele cu mai mult de 160-180 km/h pentru ca e profund inconfortabil pentru pasageri. De asta se lasa cat mai putine geamuri (functie de standardele locale de ventilatie).

Exista vagoane noi care au ditai geamurile. In UE. FS Vivalto, model in productie, are geamuri imense - sunt rame regionale/locale, deci nu vor circula repede, si designerul s-a gandit la optiunea fara aer conditionat (sau in cazul in care A/C-ul cedeaza, ceea ce la standardul FS de intretinere se va intampla des).

Acum, daca pica locomotiva, in mod normal, instalatia de A/C vine dotata cu baterii de urgenta si/sau un invertor de urgenta cuplat la bateriile vehiculului feroviar.

Dimensionarea lor (sau chiar existenta lor) e, bineinteles, e in functie de cerinta cumparatorului. Astea asigura ori aer conditionat ori ventilatie fortata un timp limitat. In tarile "calde" (si Romania e o tara calda, chiar daca doar doua-trei luni pe an) precum Australia sau Japonia sau Italia sau Spania cerintele contractuale cer asigurarea aerisirii (din nou, la un minim acceptabil, nu la 12 C) intre o ora si jumatate si trei ore pe baterie. Nu m-ar mira ca in Romania ori sa nu existe (cost cutting, ca "la ce trebuie") sau sa nu functioneze.

Iar daca CHIAR nu functioneaza/nu exista ventilatie de urgenta, solutia civilizata e simpla. Partida trenului, dupa ce incuie toate usile pe ambele parti ale trenului monteaza la ambele capete ale trenului, in afara trenului, pe partea sigura, semne care interzic depasirea trenului (de exemplu gardulete pliabile, cu folie, cum exista in aeroporturi). Apoi, se cheama prin sistemul de sonorizare pasagerii in vestibul, si anunta ca dupa coborare, se asteapta langa vagon, pe partea sigura a vagonului. Se deschid usile DOAR pe partea sigura a vagonului. Pasagerii sunt coborati. Partida trenului patruleaza, verificand ca nimeni nu depaseste zona de siguranta si facand numaratori repetate ale pasagerilor.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vice33


dr4qul4

Eu nu inteleg de cand opreste un tren la asemenea incident. Am avut un unchi mecanic de locomotiva o viata. A avut multe " accidente" ca acesta (si ceva sechele de a cerut sa iasa mai repede la pensie) si stiu ca avea instructiuni clare:
- La om franezi daca poti, daca nu, iti continui drumul
- La vehicule opresti intotdeauna (chiar si dupa impact).

Nu este normal sa opreasca un tren si sa astepte sute de pasageri in camp pentru asemenea incidente. Cred ca este clar ca mecanicul de locomotiva nu poate fi scos vinovat pentru acest lucru.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Andi

Trebuie sa opresti, sa nu cumva sa-ti ramana cadavrul agatat pe sub tren.

dragos76

Cum naiba să nu oprești? E un accident mortal, trebuie o anchetă, luate probe, măsurători etc.
Dă-o în p*** de întârziere, sute de oameni afectați. Asta e ZEEERO față de o viață pierdută.

dr4qul4

#56
Sa opresti ca sa ce? Sa ai sute de oameni, inclusiv copii care sa se uite la oameni decapitati? Sau eventual care sa coboare din tren pe o linie pe care se circula cu 160 kmh?
Stati sa vedeti poze pe fb zilele urmatoare.

Probabil instructiunea s-a schimbat de la revolutie si pana acum...pe vremea aia trenul era principala metoda de sinucidere si era destul de desa cazurile.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ioandorin

#57
CUM SA NU OPREASCĂ?   ATUNCI  se iau primele declarații de către anchetatori si mai si suflă mecanicul in "băşică " ,ca nu cumva sa fie sub influența băuturilor alcoolice!  Mai urmează ca si cei de la poliția locală sa primească vreun rol! În duminica Floriilor,o vecină si-a pus capăt zilelor în acelasi mod,trenul era un cargo  trans vagon si a blocat centura orasului timp de cca.două ore (ca pasajul este "muzeu" de cativa ani) pana si-au terminat treaba legistii si procuratura!

TibiV

Noroc ca oamenii nu zboara...

Sa vezi tu atunci sinucideri "spectaculoase"...
Vine "politia aeriana" si zice "mai, ala cu Airbusul, trage pe dreapta in norisorul de pe dreapta, ca in ala de pe stanga este elicopterul de la ISU"...

WTF ?!?!...
Trenul ala nu mergea prin Oraselul Copiilor, era tren "de'adevaratelea"....
Ce naiba mai masori ?!?!...
Distanta intre capul locomotivei si capul victimei ?...
OK, a oprit, mecanicul "s-a identificat" (nume, prenume, CI seria.... Nr.....)
Dupa asta lasa-l sa plece...

Asta nu a fost un accident feroviar... (Asta cu "celula de criza" la MT mi s-a parut maxima... Or avea acolo psihologi specializati anti-suicid....)

A fost o simpla sinucidere asistata feroviar...
(Recunosc, nu este atat de simplu, dar daca o femeie dezaxata decide sa faca asa ceva... Ce facem, paralizam circulatia feroviara ?...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#59
Ma tot uitam cum scade nr de victime pe rutier in Suedia (acum pe la 270 pe an, dar au fost ani cu 260)... Dar pe CF mai mor vreo 100 pe an, din care 60 sinucideri. Vor sa scada de la 100 la 55 pe an pana in 2020. Ma intreb cum...

Pun statistica biroului de statistica suedez (SCB) poate vede si INSul...




LE: o statistica mai recenta, de la autoritatea de trafic


Powered by API/PUM imgur uploader