Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

elphax

#4230
TIMISOARA. A sosit raspunsul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania pentru Nicolae Robu. Primarul Timisoarei solicitase zilele trecute mai multe lamuriri legate de o serie de neconcordante care se regaseau un ultima varianta de Master Plan revizuit, care a fost aprobat de Guvernul Romaniei.

Iata raspunsul sosit de la CNADNR!

,,Stimate domnule primar,
Conform proiectelor prevăzute în Masterplan, CNADNR SA are ca obiectiv realizarea variantei de ocolire Timişoara Sud.
În prezent, municipiul Timişoara beneficiază de varianta de ocolire nord şi autostradă. Varianta de Ocolire Timişoara Sud va fi  tronsonul care va completa varianta de ocolire a Timişoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega şi nodul rutier pe DN 6 la km 549+076 de unde se desprinde Varianta de Nord existentă.

Aşa cum este prevăzut în Master Planul General de Transport, se estimează că lucrările vor demara în perioada 2017-2018. Astfel, ţinând cont de necesitatea revizuirii documentaţiilor de proiectare şi obţinerea Autorizaţiei de Construire, cât şi de finalizarea procedurilor de expropriere, estimăm că lansarea licitaţiei pentru execuţie va avea loc în semestrul II al anului 2017.

În această etapă, este necesară revizuirea din punct de vedere tehnic şi actualizarea din punct de vedere economic a documentaţiilor utile pentru emiterea Hotărârii de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi îndeplinirea cerinţelor Comisiei Europene în vederea obţinerii fondurilor care servesc realizării acestui obiectiv.

În prezent este în analiză documentaţia existentă în vederea identificării studiilor necesare a fi revizuite pentru a fi adaptate la noile normative/reglementări/STAS- uri (Studiu de Trafic, Analiza Cost Beneficiu, evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere şi auditul de siguranţă rutieră, etc.), în vederea promovării spre execuţie a obiectivului în cel mai scurt timp.

În cadrul contractului de servicii de proiectare ,,Asistenţă tehnică pentru elaborarea studiului de fezabilitate, proiectului tehnic, detaliilor de execuţie şi documentaţia de atribuire pentru variantele de ocolire Timișoara Sud" au fost elaborate Studiul de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, cu Detalii de Execuţie şi Documentaţia de atribuire.

Precizăm faptul ca acest contract de servicii a fost finalizat în anul 2011 în conformitate cu prevederile legale şi normele tehnice ce erau în vigoare la momentul respectiv.

Principalele considerente care conduc spre necesitatea revizuirii Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic existent, sunt următoarele:

·         Este necesară verificarea şi adaptarea structurilor la noile cerinţe prevăzute de Normativul privind documentaţiile geotehnice pentru construcţii NP 074 revizuit  în anul 2014;

·         Este necesară verificarea şi adaptarea structurilor la noile cerinţe prevăzute de Codului de proiectare seismică P 100 revizuit în anul 2013;

·         Este necesară verificarea şi adaptarea structurii rutiere la prevederile Normativului AND 605 privind proiectarea şi punerea în operă a mixturilor asfaltice revizuit în anul 2014;

·         Este necesară verificarea şi adaptarea structurii rutiere la traficul recenzat în anul 2015;

·         Este necesară revizuirea Devizului general – întocmit în baza  noilor listelor de cantităţi ce vor rezulta în urma revizuirii şi adaptării proiectului, a revizuirii preţurilor unitare 2016;

·         Eventualele modificări ale traseului existent în conformitate cu situaţia actuală din teren.

Menţionăm faptul că prin cuprinderea obiectivului în perioada de finanţare 2014 – 2020 (POIM), sursa de finanţare pentru acest obiectiv este securizată (asigurată).

Contractarea acesteia este rezultatul elaborării aplicaţiei de finanţare, a depunerii la Ministerul Fondurilor Europene, ulterior aprobării acesteia fiind semnat contractul de finanţare.

În ceea ce priveşte valoarea totală a acestui obiectiv, vă aducem la cunoştinţă faptul că în conformitate cu avizul CTE-MTI nr. 116/125 din data de 19.11.2012 valoarea totală a investiţiei este de 521.787.000 lei cu TVA, reprezentând costurile aferente execuţiei lucrărilor, achiziţiei terenurilor necesare, serviciilor de consultanţă, asistenţă tehnică şi proiectare, protecţia mediului şi asigurarea utilităţilor necesare proiectului.

Subliniem faptul ca această valoare este estimativă, valoarea finală va fi cunoscută la momentul finalizării procedurilor de achiziţie publică şi semnarea contractelor cu societăţile comerciale declarate câştigătoare.

Varianta de Ocolire Timişoara Sud, pe lângă beneficiile locale, are ca principală atribuţie fluidizarea traficului intern şi internaţional care intră în ţară prin Stamora Moraviţa, se desfăşoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara şi se îndreaptă către centrul ţării pe DN 6 sau pe Autostrada Arad – Timişoara – Lugoj"

se arata in raspunsul trimis de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale catre primarul Timisoarei.

voicul

Parca se facea sigur centura, dar:

Timişorenii cer urgent o centură ocolitoare a oraşului

Miting pentru şoseaua de centură - aproape 200 de localnici de la Timişoara au cerut astăzi autorităţilor să mărească un pic ritmul. Lucrările la drumul care va reduce aglomeraţia şi pierderile firmelor de transport ar trebui să înceapă cam peste şapte ani dacă totul merge ca la carte.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/timisorenii-cer-urgent-o-centura-ocolitoare-a-orasului-573866

133 313

Strabag isi face baza pe la Jilava. Mai alimenteaza cineva bursa zvonurilor ca ei se vor ocupa de centura sud Bucuresti, relativ curand?  :)

panzer

Pentru cei care citesc doar national poze proaspete de pe DNCB aici

marinul

parca nici SF ul nu e gata pentru centura sud, mai este inca cale lunga  pana la licitatie

NGC

#4235
Quote from: NGC20 on September 19, 2016, 10:32:54 PM
Quote from: NGC20 on August 26, 2016, 11:45:32 AM
CNADNR a lansat astazi licitatia pentru "Servicii de proiectare PT + DE + DATC + Asistenta Tehnica + Executie lucrari inclusiv servicii cadastrale si intabularea coridorului de expropriere pentru obiectivul "Amenajare intersectie cu sens giratoriu pe DN CB km 6+000 la Tunari cu DJ 200B"".

Valoare estimata: 2,361,427.84 RON fara TVA
Termen depunere oferte: 15.09.2016

Licitatia s-a anulat automat in 16.09.2016 pentru ca nu a fost depusa nici o oferta.

Licitatia a fost relansata si nu s-a schimbat valoarea estimata.
Termen depunere oferte: 20.10.2016

NGC

In principiu, vom avea in curand o surpriza placuta cu o centura restanta.
Deocamdata mentin suspansul. :p

florin74

Avem Radauti, Alesd si Stei care sunt inghetate. Cumva sunt semne ca se deblocheaza una dintre ele?

GDPR

Sau poate s-au rezolvat problemele contractuale de la centura Carei? Ar fi pacat sa se blocheze la 88%.

NGC

Quote from: florin74 on September 28, 2016, 10:45:00 PM
Avem Radauti, Alesd si Stei care sunt inghetate. Cumva sunt semne ca se deblocheaza una dintre ele?

Exact! Mai ramane sa ghiciti care. :p

florin74

Tinand cont de constructorii desemnati, as inclina către Radauti. (umb). Celelalte mai pot astepta ( copisa parca la stei si ceva firme de apartament la alesd).

NGC


AFC

^ Era una din doua, nu din trei ;) Chiar credeati ca o sa se faca ceva in Moldova ? Pe mine deja ma deranjeaza ca toate proiectele si santierele importante sunt concentrate intr-o singura  ( sa-i zicem) provincie istorica.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Atila60

Pe centura Carei din luna Mai pauza totala.Dea lungul traseului nici un utilaj.

GDPR

Pai in raportul CNANDR pe luna septembrie, la Varianta de ocolire Carei se mentioneaza ca: "In data de 30.06.2016 Antreprenorul a transmis Notificarea de Reziliere a Contractului de Lucrari. In data de 12.07.2016 va avea loc o intalnire intre Repezentantul Antreprenorului si Reprezentantul Beneficiarului in vederea clarificarii cauzelor invocate de catre Antreprenor in cadrul Notificarii de Reziliere." Sper ca luna viitoare CNADNR-ul sa updateze situatia acestui proiect, dar daca nici acum nu sunt utilaje pe santier cred ca intalnirea cu pricina nu a avut un rezultat pozitiv.

Centura Sucevei s-a blocat la 85%, Careiul la 88%, etc. Grr!  >:(