Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

cristi5

#4200
Pe OSM nu mai sunt vizualizate proiectele "proposed", doar cele aflate in "construction"

Daca in loc de openstreetmap.org pui http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html poti sa vezi si ce e proposed in OSM

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=12/46.5028/24.5407

Poti sa dai click pe fiecare segment si afli amanunte, si daca dai click mai departe, ajungi la detaliile OSM despre segment.
http://www.openstreetmap.org/way/283707920

Dar si segmentele proposed pt Romania sunt atat serioase (cum ar fi legatura centura TgM la A3, SF-uri care asteapta licitatia) cat si trasee aproximative, pt care SFul, daca a existat, a expirat demult: Sibiu-Pitesti, TgMures-Iasi, Comarnic-Brasov. Cum discutia asta e mai mult despre autostrazi, o s-o pornesc pe thread-ul portivit.

pentium10

Quote from: liviu on September 18, 2016, 08:07:56 PM
VO Tirgu Mures
Quote from: pentium10 on September 18, 2016, 07:45:37 PM
nu are conexiune cu A3, aia e alt proiect si trebuie licitat din nou
Așa este, lipsește un DX, ca să fie tot tacâmul auto complet.
Să auzim de bine.

Am discutat despre asta acu cateva zile

Quote from: pentium10 on September 07, 2016, 11:22:15 AM
Am expus o problema cu drumul de legatura propus in Consiliul Local Tirgu Mures, varianta 2016.
Astept sugestii si alte argumente, se poate prelua si da share la postarea publica de pe Facebook

https://www.facebook.com/marton.kodok/posts/10207613234193886?pnref=story

Drumul de legatura zona Metro/Budiului propus la sedinta Consiliul Local este gresit gandit, planul cel mai recent cel din 2016 se vede aici http://www.zupimages.net/up/16/25/wcau.jpg , si expun motivele:
1) descarcarea de autostrada va cauza trafic intens si ambuteiaje extrem de mari din pricina virajului de 145 grade in sensul giratoriu Sighisoarei/Budiului.
2) Sa ne gandim si in viitor, cand o sa avem si Centura Corunca/Ernei finalizat, cel mai probabil si rezonabil traficul greu va fi interzis pe ruta existenta (Libertatii, Sinaia, 7 Noiembrie) si traficul greu va alege varianta A3, drum de legatura nou, Budiului, Calea Sighisoarei, Centura catre Ernei, atunci descarcarea in sine va aduce ambuteiaje brutale tot din cauza virajului din sensul giratoriu, si mai este si virajul cand se urca pe Calea Sighisoarei dinspre Budiului. (a se vedea viteze cu care se circula actual, captura Waze atasata)
3) planul din 2009, varianta A2 care efectiv a fost gandit ca un drum de legatura de la inceput(zona Metro) pana la intersectia Calea Sighisoarei - Viile Dealului Mic ar fi una mult mai buna si oportuna fiindca se va putea rula constant, fara ambuteiaje si nu va fi nevoie de treceri in sens giratoriu si curbe periculoase.
Varianta 2009 se poate viziona pe videoclip:
4) varianta din 2009 in plus mai aduce si o alternativa reala pentru Calea Sighisoarei fiind paralel cu el
5) totodata tendinta este sa fie create centuri si drumuri de legatura cu viraje care sa permita treceri mai rapide, nu sub 10km/h. In alte zone din tara efectiv se regandesc viraje periculoase si se ajusteaza raza incat sa fie mai rapid, dar la noi in oras se creaza drum de legatura care sa descarce traficul de pe autostrada + centura sa contina viraje de 140 de grade
6) a se vedea vitezele cu care se circula actual, captura Waze atasata - in normalitate orice drum de legatura ar trebui sa fie fara viraje cu raze mari si sa fie posibil sa se circule cu 80 km/h real

Daca aveti ceva de adaugat va rog sa-mi ziceti. Apoi cumva trebuie mediazat un pic, sa vedem daca am putea schinba in bine planul.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

TibiV

carutasul,
al 101-lea dalmatian este de la ine... :)

Quote from: cristi5 on September 18, 2016, 08:27:14 PM
era accesibil si la http://www.peundemerg.ro/proiecteinfrastructura.html dar a disparut la ultimul atac
Am constatat cu jale mare... :(
Nu gasesti un "replacement" ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


colinb73

Quote from: rocklee on September 18, 2016, 08:58:08 AM
acum daca a devenit timisoara capitala cuturala europeana ...speram sa se faca si centura complecta ...

:)
Nu prea cred, a fost aprobata pe masterplan parca pt 2022 si nu cred ca se mai poate schimba.
Ar fi un precedent si atunci o sa sara toti ca vreau schimbari.



Allex

Din Sedinta de Guvern de azi:

QuoteHOTARARE pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 1084/2012 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii "Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare", judetul Satu Mare

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiecte-i-acte-normative-adoptate-in-sedinta-guvernului-romaniei-din-19-09-2016
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

NGC

Quote from: NGC20 on August 26, 2016, 11:45:32 AM
CNADNR a lansat astazi licitatia pentru "Servicii de proiectare PT + DE + DATC + Asistenta Tehnica + Executie lucrari inclusiv servicii cadastrale si intabularea coridorului de expropriere pentru obiectivul "Amenajare intersectie cu sens giratoriu pe DN CB km 6+000 la Tunari cu DJ 200B"".

Valoare estimata: 2,361,427.84 RON fara TVA
Termen depunere oferte: 15.09.2016

Licitatia s-a anulat automat in 16.09.2016 pentru ca nu a fost depusa nici o oferta.

cezar.ionescu

De  ce nu fac giratoriul ala in regie proprie? Se arunca la centuri insa mai la indemana ar fi giratoriul asta.

AlexxC

#4210
Cum e  posibil ca un sens giratoriu sa coste 600000 euro?daca stai si te gandesti sunt doua basculante de pamant si 3 roabe de pavele.
Lucrarile astea sunt tot un fel de panselute la 300 lei bucata?

dr4qul4

uite asa bine. Numai obtinerea autorizatiilor costa timp si bani. Proiectarea se plateste scump.
iar basculantele tale de pamant trebuie compactate bine.

Oricum 600.000 euro este valoare estimata. Si se pare ca tot nu a fost de ajuns pentru ca cineva sa liciteze!

Lucrarile in regim de circulatie deschisa costa foarte mult!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AlexxC

De ce la sensurile giratorii de la intersectia DNCB cu A3 si la Stefanesti nu exista banda directa pe directia Otopeni-Afumati fara intrarea prin giratorii?!?!?!?Loc este,asfalt este,trebuie doar marcaje ,borduri si indicatoare.

cezar.ionescu

Cateva impresii [de fapt deja-vu uri] de pe DNCB tronsonul DN2->DN1
- Pe bretelele de la nodul cu DN2 au fost trasate marcaje pe asfalt. Nu-mi aduc aminte de o asemenea operatiune in ultimii 4 ani. E bina ca s-au marcat insa acostamentul arata jalnic.
- Giratoriul de la Stefanesti. Datorita faptului ca a plouat era o mare balta as zice ca destul de adanca pe portiuni. De ce nu se poate monta o rigola acolo? Sau sa fie decolmatata daca exista vreuna si n-am vazut-o eu. Aceeasi situatie recurenta de fiecare data cand ploua. De asemenea asfaltul este degradat as zice tocmai din cauza ca apa balteste.
- Giratoriul de la intersectia cu A3 -> cam aceeasi situatie pluviala doar ca apa balteste chiar pe mijloc. In rest mizerie cat cuprinde pe spatiile "cica verzi".
- Intersectia de la Tunari -> nimic interesant. Aici nu inteleg de ce nu se apuna CNADNR-ul sa faca acel giratoriu in regie proprie? Pare o lucrare de care s-ar putea apuca imediat.
- Intersectia cu DN1 -> toate directiile [exceptand cea DN2-A1] aveam cozi mari. Este clar ca acea intersectie [formata din diverse giratii] nu face fata traficului. In mod special cand ploua [si viteza medie scade] se vede de la o posta ca trebuie facut ceva. Se pot face imediat urmatoarele: largire bretea [+ 1 banda] spre dreapta din directia A1 si largire bretea [+ 1 banda] din directia Bucuresti [se musca putin din spatiul Arabesque].
- in general s-au mai reparat pe ici pe colo cate unele [inlocuire glosiere, ceva maturare pe margini, ceva curatare prin parcari] dar se pare ca treaba se face selectiv. Prin urmare nu pot zice ca se vede mare lucru la capitorul mentenanta.

Overall, se vede ca DNCB "in regim de autostrada" este o varianta destul de proasta pe cale sa devina si mai proasta in contextul in care valorile de trafic se vor mari. Se pot adresa punctual imbunatatiri insa nici macar astea nu se fac. CNADNR nu stiu ce face, vad ca se arunca la centuri prin tara insa nu vrea/nu poate sa se arunce sa repare si DNCB.

qsv

#4214
Quote from: NGC20 on September 19, 2016, 10:32:54 PM
Licitatia s-a anulat automat in 16.09.2016 pentru ca nu a fost depusa nici o oferta.

Quote from: AlexxC on September 20, 2016, 11:17:11 AM
Cum e  posibil ca un sens giratoriu sa coste 600000 euro?daca stai si te gandesti sunt doua basculante de pamant si 3 roabe de pavele.
Lucrarile astea sunt tot un fel de panselute la 300 lei bucata?

Deoarece nu s-a inghesuit nimeni la o asa "super oferta" ce putem concluziona? Speculez ca probabil riscurile din caietul de sarcini ar fi fost prea mari pentru ca un constructor sa se incadreze in valoarea estimata, sau timpul de realizare sa fi fost extrem de scurt, incat sa fie realizabil...

Quote from: dr4qul4 on September 20, 2016, 11:28:39 AM
uite asa bine. Numai obtinerea autorizatiilor costa timp si bani. Proiectarea se plateste scump.
iar basculantele tale de pamant trebuie compactate bine.

Oricum 600.000 euro este valoare estimata. Si se pare ca tot nu a fost de ajuns pentru ca cineva sa liciteze!

Lucrarile in regim de circulatie deschisa costa foarte mult!

As vrea eu sa se plateasca asa bine proiectarea dar din pacate nu este asa...cel putin deocamdata.
Trebuie mentionat ca proiectul mai includea si exproprieri si intabulari, care presupun avocati (probabil mai costisitori decat proictarea) si topometristi/cadastristi.