Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

pasadia

Eu sincer sa fiu as prefer sa nu apara noi accese in VOBv, sunt destule cele existente. Daca nu va place solutia mea cea simpla si la indemana, atunci v-as propune drum colector paralel cu centura cu plecare din bretea (fie cu sens unic precum in propunerea lui Vancouver, fie cu inca un giratoriu plasat la 30 de metri din centura, perpendicular pe ea). Adica asa:


Cu albastru traficul de transit de pe centura, cu rosu traficul ce iese / intra pe centura plus traficul local de pe drumurile colectoare.

pentium10

Update de la Centura Tirgu Mures Nord. S-au apucat de sapat in zona Tofalau (Singeorgiu de Mures) si este deviat drumul local DC20 cu 20 de metri. Este decopertat in ambele directii.
Fotoreportaj: http://imgur.com/a/ckfRu 46.583106, 24.634822 https://goo.gl/maps/eb9bUESAJTN2

Are cineva plansele, cum va fi amenajat aici?










Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

JohannDB

#4127
Pentru pasadia.....vancouver.....dimbravaandrei,.....eu personal și cu propria-mi ființă, împreună cu eterna jumătate (de neînlocuit) a vieții mele (adică sufletul pereche, de neprețuit), sâmbătă 27.08.2016, am purces la o vizită de lucru la complexul "Oneves" pe aceeași parte cu "Stabilus", dar numai că este spre oraș, peste pod de "Stabilus" și venind dinspre "Triaj,, am intrat în "giratoriul de sub pod" am făcut stânga...stânga și conform marcajelor galbene din giratoriul de sub pod, am revenit pe sensul spre oraș, unde după 100 m am intrat la "Oneves".......
De ce spun asta, deoarece, poate de la data la care ați semnalat voi "contradicții" de accesare a "nodului" de aici, cu complicațiile lui, când am trecut eu a fost pur și simplu..."ganz Einfach".......adică, simplu..... m-am îmvârtit în giratoriu şi am luat-o spre oraş....... Sub giratoriul de sub pod, data stelară 27.08 20126, aşa cum am mai spus..................................

pasadia

Cred ca nu ai inteles exact care e problema: mai exact, pune-te in situatia unui angajat sau furnizor Stabilus care zilnic se duce spre acea hala (si sunt probabil cateva mii de masini car intra acolo in fiecare zi). Ei acum, daca respecta regulile, trebuie sa parcurga vreo 5-6 km in plus (adica pana in sensul giratoriu din Harman si inapoi).

Da, daca ai treaba la Onevas nu s-a modificat situatia cu nimic. La fel cum era si inainte, si acum faci stanga imprejur la intersectia DN11 cu VOBv. Dar drumul celor care aveau treaba la Stabilus s-a modificat mult mai mult.

JohannDB

Da....ai perfectă dreptate..... Eu nu am trecut dincolo de "giratoratoriu"  spre cel de la Hărman\gară.....Aaaaa şi mai este ceva...bretelele către  vechiul giratoriu, dinspre DJ 103 (Sânpetru)  şi DN 13 pe porţiunea de urcare pe podul peste nodul DN 11\ M 400 se lucra de zor la reamenajare.....
   Asta era situaţia la faţa locului....

vancouver

#4130
Quote from: pasadia on August 29, 2016, 05:23:23 PM
Eu sincer sa fiu as prefer sa nu apara noi accese in VOBv, sunt destule cele existente. Daca nu va place solutia mea cea simpla si la indemana, atunci v-as propune drum colector paralel cu centura cu plecare din bretea (fie cu sens unic precum in propunerea lui Vancouver, fie cu inca un giratoriu plasat la 30 de metri din centura, perpendicular pe ea).

Nu-mi plac aceste solutii "rezolvare generala la orice". Asta nu reprezinta de fapt o "solutie". Fara sa studiez cine in ce directie merge exact, cat trafic va fi, este future-proof -  pur si simplu mai facem niste sensuri giratorii.  :(

Pasadia, ma astept la mai mult de la tine. Daca vrei observatii si la obiect:
1. De ce sa fac o strada paralela cu centura numai asa de dragul de a o face, cand pot face cu aceeasi bani o strada care chiar serveste cuiva? DAAA, sunt alte locuri in care un drum paralel, adica un drum de acces la proprietati, are logica, dar in nici un caz IN PLIN CAMP si mai ales nu pur si simplu pe ambele parti.
2. Pentru ca rezolvarea sa fie completa trebuie EVIDENT si pasarela peste centura intre cele 2 sensuri giratoii. Adica un adevarat nod rutier. Eu am incercat sa fac EXACT CONTRARIUL, sa gasesc o SOLUTIE prin care sa nu fie necesar nici un singur pasaj si sa deservesc o zona cat mai larga de populatie si cu perspectiva si totusi cu acces in toate directiile folosind ceea ce deja s-a construit.
3. Cum ai desenat tu giratoriile, la capetele pasajului, e chiar extrem de periculos (unii vor incerca sa intre de pe pasaj direct in giratoriu), iar semnalizarea va fi o problema (deci unii se vor incurca).

PS. Daca de la Stabilus s-ar putea iesi strict prin sensul giratoriu desenat de tine, chiar ar fi nevoie de un ocol f. mare in unele cazuri. De ex. in directia Harman. Sau in directia DN1 spre sud (spre Predeal de exemplu).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

@JohannDB: propunerea mea presupune STRICT asfaltarea unor drumuri de pamant deja existente, la standard 1+1. Aprox 1,4km de drum in varianta minimala si ca. 3km de drum ca sa aibe legatura cu Sanpetru. Drumuri perfect drepte. Plus 2 benzi de iesire si una de intrare pe DN11 si centura, plus 4-6 panouri informative. Intre 1 si 4 milioane €, adica o investitie pe care o pot face lejer autoritatile locale. Si ATENTIE: nu este vorba numai de a CREA un acces mai usor dinspre Brasov spre Stabilus cat mai ales de ELIMINAREA accesului actual, care este mult prea aproape de noul sens giratoriu. In partea cealalta, la Oneves iesirea nu este asa aproape de sensul giratoriu de sub pasaj.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

#4132
Evident ca nici macar nu-mi pun problema sa sustin idea cu giratoriile, aia era doar solutia de la coada listei. Si cunoscand situatia din zona, eu voi considera ca tot prima mea solutie e cea dezirabila, "future-proof" (sau altfel spus, la modul in care nu se mai intampla nimic, nu e cazul sa iti imaginezi ca solutia mea simplista nu e suficienta- unde mai pui ca terenul denumit de tine "PARC logistic si / sau comercial" e PLIN-OCHI de LEA). Acolo nu e de asteptat o noua investitie in viitorul apropiat.

Dar eu venisem cu alta varianta imbunatatita adusa solutiei tale, acea de a desena acel dreptunghi. Nu am desenat-o pentru ca credeam ca e evident cum ar arata:

Accesul direct din VO dispare (capatul galben dinspre centura) si in schimb apare acel drum desenat cu albastru. Sens unic de la est la vest, rol de a colecta si directiona traficul local. Iar justificarea este evidenta si ar trebui sa iti fie clara: NU trebuie sa marim numarul intrarilor / iesirilor din putinele drumuri de viteza pe care le construim. Doar tu esti cel care deplange numarul de noturi de pe by-pass-ul Arad si prognozeaza congestii destul de grave pe acolo. Si in mod sigur si tu te-ai plans de faptul ca pe DN2 au fost premise atatea accese spre constructiile ridicate in intravilanul extins. Asa ca e destul de evident ca numai de un nou acces direct din VO nu este cazul.


vancouver

Quote from: pasadia on August 29, 2016, 10:50:58 PM
Iar justificarea este evidenta si ar trebui sa iti fie clara: NU trebuie sa marim numarul intrarilor / iesirilor din putinele drumuri de viteza pe care le construim. Doar tu esti cel care deplange numarul de noturi de pe by-pass-ul Arad si prognozeaza congestii destul de grave pe acolo.

Corecta observatia ta, numai ca numarul de iesiri poate sa fie mai mare, numarul de intrari este cel care trebuie limitat.  ;) - n-am mai precizat asta, ca altfel nu se mai intelegea mesajul, atunci cand am vorbit de autostrazi. In plus trebuie sa distingem intre autostrazile principale, la care limitarea trebuie sa fie drastica (ca sa ramana pure de tranzit), si A sau DX secundare. A1 la Arad este in prima categorie, DX-centuraBV mai degraba in a doua.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Ma lasi? Adica nu imi e suficient ca nu o sa am autostrada pe langa Brasov, acum mai trebuie sa distrug si un amarat de drum care oricum a fost prost gandit cu giratorii la nivel si noduri proaste la capat?
Si cum vine asta cu iesirile de pe A/DX/VO sunt bune, intrarile sunt proaste? Adica tu realizezi ca spre Stabilus o sa mearga in primul rand oameni ce vin dinspre oras, de pe DN11. Preferi sa ii bagi pe aia pe VO doar pentru ca peste 300 de metri sa ii scoti iarasi de pe VO? Asta e siguranta marita in trafic? Sau o sa imi spui ca de fapt angajatii Stabilus vin dinspre Sacele si Predeal de fapt. Si ca lor le-ar fi greu sa iasa pe iesirea din VO, sa faca sensul giratoriu de pe DN11 si sa se intoarca spre Stabilus pe portiunea albastra desenata de mine.

vancouver

N-ai inteles ideea. Numarul de intrari / iesiri nu are nimic de-a face cu siguranta, ci doar cu aglomeratia. Ambuteiajele apar doar daca au pe unde sa vina masini IN PLUS, deci pe la intrari. Ca atare numarul de iesiri poate sa fie ORICAT DE MARE, pe acolo nu vin masini in plus, dimpotriva ies. Asta ca principiu general. Si eu la acela ma refeream.

Cat despre cazul concret, am spus: "Corecta observatia ta". In concluzie am fost de acord cu tine. Doar ca am vrut sa precizez ca acea idee de-a mea generala legata de numarul de iesiri / intrari NU ESTE UN ARGUMENT in situatia de fata, pentru ca, repet, ea de fapt se refera numai la numarul de intrari, iar eu am desenat o iesire.

Cat despre siguranta in trafic, ceea ce spui tu nu este un argument serios. In mod normal trebuie sa existe banda de accelerare acolo (daca nu, asta e o problema). Aceasta poate fi usor prelungita ca sa fie si banda de iesire. Deci nu e nevoie ca "aia" sa intre efectiv pe VO, ci raman pe banda de incarcare / descarcare (sunt multe astfel de situatii pe autostrazi in vest).

Dar in final iti dau dreptate, motivul principal fiind simplitatea. Daca se face cum am desenat eu inseamna o iesire de pe VO, cu semnalizare ca atare inca de pe pod, etc.., semnalizare care s-ar suprapune cu cea de iesire spre sensul giratoriu. In plus, oamenii nu ar intelege de ce nu exista si o intrare simetrica iesirii si iar ar crea confuzie.

Deci, da, cum ai desenat tu este mai bine, dar cu alte argumente.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumbravaandrei

@JohannDB nu am spus ca cei care ies din Brasov au o problema... tot ce am semnalat sunt niste probleme de siguranta/securitate in trafic. Zona acolo trebuie iluminata si semnalizata corespunzator. Ca or sa tot fie accidente acolo... poate nu cu morti, dar tot accidente se numesc si alea... nu costa o avere si nici nu modifica solutia tehnica acolo...

Dan_s

Centura Sucevei, al doilea proiect care va fi realizat în regie proprie de către Compania de Drumuri
QuoteCompania de Drumuri intenţionează să finalizeze lucrările la şoseaua ocolitoare a Sucevei în regie proprie, după modelul utilizat la groapa de pe tronsonul Sălişte-Cunţa din autostrada Sibiu-Orăştie, a spus pentru ECONOMICA.NET Cătălin Homor, directorul general al CNADNR.
Sursa: http://www.economica.net/centura-sucevei-al-doilea-proiect-care-va-fi-realizat-in-regie-proprie-de-catre-compania-de-drumuri_124578.html#n

olea10

#4138
centura Oradea 27.08.2016 cu soarele in fata

Pozele sunt facute pe directia Deva ->Arad

Pasaj ciheiului







pasaj nojoridului/grigorescu









pentium10

#4139
Quote from: NGC20 on August 26, 2016, 09:03:45 AM
Cele 2 proiecte apar in convocatorul pentru Consiliul Local pentru 30 August 2016.

QuoteProiect de hotărâre  aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi Declararea utilitate publică de interes local, a obiectivului de investiţii "Tronson de legătură între str. Budiului şi Autostrada Transilvania"

QuoteProiect de hotărâre  privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi  Declararea utilitate publică de interes local, a obiectivului de investiţii "Prelungire Calea Sighişoarei în direcţia DN 13, Tîrgu Mureş"

Au fost votate cele 2 hotarari. Vezi la transmisia live 1h07 https://www.facebook.com/transilvaniaerdelysiebenburgen/videos/1147481791993195/
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures