Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

bacovia

S-a dat ordinul de incepe a lucrarilor la drumul de legatura [centura SUD] Floresti - Cluj. Constructor: DIFERIT SRL.

Termenul e 6 luni parca.

Eurocopter

Licitatia si proiectul centurii Sud Floresti ar trebui sa fie un exemplu si pt CNADNR. Tot procesul, de la consultanta care a facut proiectul si pana la finalizarea licitatiei (locul 1, fara contestatii), au mers ca unse. Speram sa iasa la fel de ok si implementarea.

Exemplul asta ar trebui sa dea de gandit CNADNR si celor care doresc reforma si descentralizare.

vladb

#3812
^Nu te lasa pacalit.
1. Pseudo-centura trece (informatie certa primita in urma unei adrese de la MAPN) pe terenul UM din localitate. Vezi exemplul centurii Zalau (ingropata de vreo 4-5 ani din acelasi motiv).
2. Nu este o CENTURA. Este o alta varianta de conectare a Florestiului cu Clujul si porneste din CENTRUL comunei pe care o tranziteaza pe urmatoarele strazi:
  Strada Tautiului - harta
apoi Strada Crizantemelor -  harta
Strada Razoare - Strada Valea Garbaului - viaduct catre drumul Sfantul Ioan.
3. Studiul de fezabilitate a fost facut de Luca Way si din cate informatii am eu NU CONTINE nici un studiu geo. Nu sunt ferm convins de aceasta informatie dar daca e adevarata e nasol: diferenta de nivel si proximitatea intre str. V. Garbaului si Drumul Sf. Ioan implica un viaduct cu o declivitate mare. Ori fara studii geo...Mai mult, toata centura (incepand cu str. Crizantemelor) este la baza sau chiar pe delaurile Florestiului care au "cicatrici" insemnate.
4. Pentru finantare a fost accesat un credit de tip "revolving" in valoare de 47.000.000 de lei de la CEC Bank (in urma altei licitatii) in conditiile in care licitatia a fost estimata la 38.000.000 de lei si adjudecata la 28.000.000 de lei.
5. SC Diferit a "invins" contracandidati no-name (a se citi ironic) ca si Tirrena Scavi (32.000.000 de lei) sau Porr (36.000.000). Si stim cu totii ce reprezinta firme gen DIFERIT sau KIAT in jud. Cluj.

alecu26

Ce reprezinta Diferit si Kiat?

PS: Si Strabag  (ARL) au statie de asfalt in Cluj....deci si ei puteau pune o oferta buna.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


vladb

#3815
^^^
Asta incercam sa subliniez si eu. E ca si cum in Zalau ar fi castigat Consinit, la Oradea Selina, etc, in detrimentul unor colosi care au evaluat proiectul undeva la 90% din valoarea estimata. Si coincidenta ordinului de incepere a lucrarilor cu debutul campaniei electorale este criminala. Mai ales ca "ilustrul" primar al Florestiului este sub o presiune extraordinara, deoarece, in incapatanarea sa nu a luat in calcul nici o parare avizata. S-a apucat sa ceara sensuri giratorii fara nici o logica in gradina CNADNR-ului (DN1 - reprezentanta BMW), a instalat semafoare inteligente in Floresti care sunt atat de inteligente ca sugruma traficul si cand nu e aglomerat si cireasa de tort a bagat autobuse CTP pe stradute de 3m (autobuse articulate!!!) care au fost proiectate la <3,5t. Ma rog, asta e deja offtopic, doar vroiam sa va spun ca stabilirea castigatorului in aceasta licitatie nu e relevanta. Sper din toata inima sa ma insel si sa ii dau o bere @Eurocopter.

bacovia

DIFERIT asa a inceput, ca 'firma de casa'. Insa s-au dezvoltat mult, au utilaje si oameni calificati, au puterea sa duca la bun sfarsit proiecte de anvergura. Ei au lucrat si finalizat Baia Sprie - Barsana in timp record [sub 1 an], iar calitatea este net superioara fata de ce se practica momentan pe piata.

Momentan in orasul CJ nu prea mai au proiecte.

alecu26

#3817
daca au luat de pe primul loc....chiar nu avem ce comenta. Si aditionale de 100% din proiect nu semneaza nimeni. Si nici 5 cm de asfalt in loc de 10.

Asa ca e, cum zice Eurocopter, de bagat la cap. Mai ales ordinul de incepere venit extrem de rapid de la anuntarea castigatorului si semnarea contractului.

Sa nu fim paranoici...nu oriunde merge ceva...inseamna ca e ceva la mijloc.

TS au relatii in Cluj cat vor ei...poate si mai ceva ca Diferit. In fond acolo au sediul si acolo e omul lor din umbra de atatia ani.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Eurocopter

#3818
Quote from: vladb on May 18, 2016, 02:40:13 PM
^Nu te lasa pacalit.

Nu ma las pacalit, am urmarit si cunosc foarte bine proiectul. Eu nu ma refeream la anvergura acestuia (faptul ca are doar 2,8km si costa doar 6 mil. EUR), ci la modul in care a fost gestionat pana in aceasta faza de autoritatea de stat. Daca la CNADNR trec minim 2 ani de la lansarea licitatiei pana la ordinul de incepere, la Floresti s-a reusit in mai putin de 8 luni de zile. Este o eficienta normala dupa parerea mea si cam pe aici ar trebui sa se ajunga cu termenele si la nivel central. Daca proiectul nu se va impiedica in executie, va fi in mod clar un model de succes, avand in vedere ca CNADNR-ul livreaza o centura de 10-15km in medie in 4-5 ani.

Legat de firma castigatoare, au avut si in continuare au multe proiecte in Cluj (curand li se va ordinul de incepere si la Podul Traian), deci este normal sa fi fost capabili sa ofere pretul cel mai mic. Calitatea lucrarilor executate pana acum de dansii in zona as putea spune ca este mediocra, dar peste competitorii de la Kiat si peste calitatea medie a lucrarilor similare realizate la nivel national. De asemenea, cu siguranta sunt de preferat in dauna locurilor 3 si 4 de la licitatie. Cei mari s-au aflat prea in spate la licitatie pentru a putea castiga (locul 5 TS si locul 9 Porr).

dr4qul4

CNADNR livreaza o centura in 4-5 ani? Ce bine ar fi sa fie asa si la CB.
Pe bucata A2-DN2 au toate sansele sa bata orice record.  Si vorbim doar de modernizare...

Ne indreptam spre un ritm de invidiat de 1 km pe an! 

PS. si la Pasajul de pe centura Ploiesti Nord s-au miscat bine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

colinb73

Nu am nimic cu Clujul cu toate ca sunt din Timisoara si aici centura sare tot timpul din schema, bravo lor ca reusesc, dar am doua intrebari referitor la centura Floresti:
1. Este finanatata de CNADNR sau de primarii ?
2. Era in masterplan?

zol21

#3821
1. Finanta de Primaria Floresti
2. Nu are ce sa caute in masterplan deoarece nu este o centura, ci un drum de legatura intre Cluj si Floresti.

neobluenet

Centura din Floresti este un drum de legatura facut pentru a scadea traficul de pe DN1. Pentru cei care nu cunosc situatia, DN1 E60 in Floresti, la intrarea in Cluj-Napoca are un MZA mai mare ca DN1 la intrarea in Bucuresti. Diferenta este ca nu exista niciun pasaj - doar un giratoriu - iar drumul are 2 benzi pe sens, destul de inguste pentru ca initial drumul era usor mai lat ca DN2, dar tot cu acostament consolidat. De ceva vreme s-a pus in functiune un sistem de semaforizare de tip "unda verde", insa aglomeratia persista. Sursa problemelor e ca dimineata toti florestenii doresc sa intre pe acest drum pentru a ajunge la servici, iar seara coada e in sensul opus.

Centura "adevarata" e cea propusa in Masterplan (A3 - Cluj-Napoca / Cora), insa nu va fi eficienta fara centura sudica. Sa speram ca autoritatile centrale vor observa argumentele necesitatii acestui drum si il vor face cat mai repede. E drept ca si mai bine ar fi daca in Floresti s-ar genera mai multe locuri de munca pentru a scadea nevoia de mobilitate a populatie, insa asta e alta poveste.

vladb

Unda verde nu e functionala inca. Si nici nu stiu cat de verde va fi la un MZA de 60000 de autoturisme...
@Eurocopter: Ma bucur ca mai e cineva pe forum care urmareste acest proiect. De aceea am o intrebare: Ai cumva la indemana sau posibilitatea sa faci rost de SFul de la Luca Way? Ma intereseaza traseul agreat deoarece vreu sa compar cu parcelele pe care zice MAPN ca le intersecteaza centura?

aditd

#3824
Si unde iese aceasta centura care nu prea e centura?
Iese pe la mall in DN1? Adica nu se mai face trafic din Floresti pe DN1 ci de la intare in Cluj?
Sau se va iesi pe drumul Sfantul Ioan? (e bun? Ai putea scurta pe acolo ca sa nu mai iesi prin dn1?)