Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

JohannDB

....."""s-a reabilitat si centura Tulcea, daca e de interes.""" Așa este , motiv pentru care toate transportule dedicate Șantierului Naval, vor trece (ca și până acum) pe ramura asta de S-V..... Dar rămâne giratoriul de la Kaufland, ca toate giratoriile de pe drumuri "cu importanță", prost gândite.... Și aici se aduc dinafara țării piese turnate sau subansamble "măricele" pentru construcția de nave...  Nu știu de ce pe la noi nu s-a auzit (doar în câteva locuri, ca excepție) de giratorii "excentrice" sau cu posibilitate de trecere prin mijlocul lor (nu avem niciun astfel de giratoriu în țară și cum să treci prin mijloc, când la noi trebuie îngropați banii sub conuri generoase de pământ cu floricele !?!?)....................

Ionut


ovicor

Azi am vazut un trailer de-a lui Deme cu doua grinzi de beton scurte(max.10m) intr-o parcare la vest de Bistrita, orientata spre est. Destinatia sa fie Centura Radauti?


voicul

Bistrita - Radauti aproape 200 de km.
Renteaza sa aduci grinda de la o distanta asa mare (+ ca probabil nu e facuta la Bistrita)?

raul.olaru


ovicor

Nu, Voicu, nu se fabrica in zona, dar nici nu stiu sa fie vreo lucrare in zona. De fapt am spus: era la vest de Bistrita, orientata spre est. Banuiesc ca destinatia era Moldova. Centura Bistrita are cimitirul in apropiere, traficul era aproape blocat, o fi aflat omul prin statie si a facut popas.

alecu26

Da, sunt facute la Prebet Aiud. Sunt postensionate grinzile. In Moldova nu prea ai prefabricator pentru tipul asta de lucrari.
Drumurile noastre POATE;

vancouver

#5408
Propunere centura Margina pe DN68A:


(click pentru imagine mai mare)

Avantaje:

1. Eliminarea punctului de trecere la nivel cu calea ferata Deva-Lugoj de pe DN68A.
In general in Romania sunt f. multe treceri la nivel cu calea ferata si aproape in fiecare luna se aude de un accident grav in care un tren a lovit o masina. Orice trecere la nivel denivelata cu pasaj reprezinta un pas important de crestere a sigurantei rutiere si feroviare.

2. Relocarea traficului in afara centrului localitatii Margina.
Scoterea in afara localitatii a traficului de pe un drum national inseamna un spor semnificativ pentru calitatea vietii locuitorilor si un risc mult scazut pentru accidente cu implicarea pietonilor sau biciclistilor.

3. Fluidizarea traficului pe DN68A pana la finalizarea tunelurilor de pe A1 si ulterior ca varianta de drum in cazul inchiderii tunelurilor din orice motiv
In acest moment autostrada A1 Sibiu-Nadlac este realizata complet, cu singura exceptie a unei portiuni de ca. 9 km intre Holdea si Margina, intr-o zona de relief dificil, care necesita tuneluri pe A1. Finalizarea acestor tuneluri este probabila abia peste 8-12 ani, date fiind situatia actuala a licitatiilor si dificultatile realizarii unor tuneluri cu o lungime totala de ca. 2 km. De asemenea, chiar si dupa finalizarea A1 portiunea cu tuneluri, vor exista situatii in care acestea trebuie inchise din motive de siguranta, de accident, pentru reparatii etc. Asadar este utila realizarea unei alternative decente pe drumul national existent DN68A pentru aceste situatii.

4. In forma prezentata lucrarile la pasajul superior si la noul drum nu afecteaza traficul pe drumul actual, cu exceptia unui numar de cateva saptamani la finalul lucrarii, pentru realizarea racordurilor cu drumul actual.


Varianta prezentata foloseste terenul fostei fabrici de otet, actualmente ruina.

Costuri:
Lungime drum nou = 1,0 km (fara pasaj), Tip drum = 1+1, Cost estimat = 1,0 x 2 = 2 mil. €
Lungime pasaj = 0,5 km (incl. rampe), Cost estimat = 8-10 mil. €
Intersectii la nivel cu drumul vechi tip T, cu banda suplimentara incadrare spre stanga = 2 intersectii x 0,5 mil. € = 1 mil. €
----------------------
TOTAL COST ESTIMAT = 11 - 13 milioane €.

Timp pregatire birocratica = 2 ani
Timp estimat proiectare + executie = 2 ani

Alocare bugetara maxima = ca. 6 mil € / an in cei 2 ani de executie.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Bogdan_Cluj

Nu cunosc zona incat sa imi dau cu parere pe contentul prezentat.

In schimb pe forma prezentarii, nota 10.
- ai prezentat o imagine super sugestiva
- ai enumerat in paragrafe separate, numerotate, si cu spatiu intre ele avantajele
- ai estimat niste costuri
- ai estimat timpul de realizare in care ai tinut cont si de birocratie, nu doar de executia fizica

- ce mai lipsea era un link catre harta.

+1 pentru forma acestui post.

Cipi

Tinand cont ca nu vorbim de o localitate foarte mare si daca tot ar fi acolo un pasaj, nu ar putea fi subtraversat de o sosea cu dublu sens? O astfel de solutie ar:
- elimina intersectia din stanga
- ar aduce un plus de siguranta eliminand virajele la stanga

myid

daca ar fi dupa mine (dar nu e :D ) , as sterge de pe fata pamantului toata localitatea aia si as reloca oamenii in alta parte.
E un dezastru, arata ca in Afganistan de fiecare data cand treci pe acolo .

@vancouver :
Cumva cladirea fabricii de otet nu e ceva monument istoric, ca asa pare :(

vancouver

^^ @cipi da, virajul la stanga e cea mai proasta parte a acestei variante. Daca se face o sub sau supratraversare - sa zicem sub forma de trompeta - pentru a inlocui o intersectie T, atunci costul creste semnificativ, deramjul ar fi mult mare, exproprieri mai de anvergura, cost ca atare. Estimez + 5 milioane € minim, intr-o varinat cu niste curbe mai stranse. In ambele capete facut asa si costul se dubleaza.

In Germania sunt multe astfel de centuri la localitati mici, de-a lungul unor drumuri destul de circulate. Si nu prea am vazut pasaje, ci s-au facut tot intersectii. Fie asa in T, fie cu semafor (ei fac deseori semafoare pe DN-urile lor). Uite aici de ex. se vede cum L3040 ocoleste Nauheim si Königstädten: https://www.google.ro/maps/@49.9520938,8.4494394,4195m/data=!3m1!1e3 - sunt intersectii la nivel, si asta desi mai sus spre nord L3040 ajunge sa aibe si 4 bezi cand trece peste autostrada, ca apoi sa intre in orasul mai marisor Rüsselsheim (unde este si uzina Opel).

Sau ceva mai apropiat de situatia noastra, cu o localitate mai mica ocolita de drumul federal 426: https://www.google.ro/maps/@49.7966112,8.5454917,1488m/data=!3m1!1e3

Sau aici, o centura facuta mai recent pe federal 173, intr-o zona departe de orice autostrada, deci federalul e singura varianta de tranzit in zona, incl. pentru camioane: https://www.google.ro/maps/@50.2707096,11.4665866,3607m/data=!3m1!1e3

In toate cazurile intersectii in T. Si traficul acolo este cu siguranta mai mare decat o sa fie pe DN68A dupa finalizarea A1 (ca nu putem justifica investitia decat in sensul in care este utila si daca se finalizeaza A1).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

florin74

Nu este monument istoric. Nu apare pe lista monumentelor istorice. Poate este in proces de clasare.

vancouver

#5414
@myid: traseul desenat este prin spatele cladirii, exclusiv pe teren neconstruit. Nu trebuie nimic daramat. La nevoie se mai poate impinge traseul inca 50-60 m spre nord, acolo este chiar o strada interioara a fostei fabrici.

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.