Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

NGC

Quote from: alecu26 on September 30, 2017, 09:26:09 PM
Nici un comunicat de la CNAIR despre centura TGM? Nici o filmare cu vreun director care sa se laude ca a reziliat un contract unde firma mai mult se făcea ca lucrează?

Si eu astept sa se laude cu cele 2 surprize, dar uite ca mai dureaza. Posibil saptamana viitoare sa auzim ceva de la ei.

NGC

Quote from: NGC on September 18, 2017, 11:24:06 PM
Trei mierle raporteaza ca vom avea o surpriza. Nu va dau amanunte deocamdata.:p

Hint - C O 2

:D

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Bacău?  Centura ocolitoare 2?
A0....al doilea inel de centura?
Sau vreo alta centura la care se liciteaza tronsonul 2.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

Esti pe aproape, dar nu e vorba de Bacau in acest caz.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC


pentium10

Quote from: alecu26 on September 30, 2017, 09:26:09 PM
Nici un comunicat de la CNAIR despre centura TGM? Nici o filmare cu vreun director care sa se laude ca a reziliat un contract unde firma mai mult se făcea ca lucrează?

Anul acesta Copisa nu prea a lucrat la VO Tirgu Mures, au avansat doar 5% tot anul. Au avut termen pana in septembrie 2017.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

vancouver

Quote from: alecu26 on September 30, 2017, 05:29:59 PM
Referitor la Centura Zalaului. Chiar dacă e din 2006....proiectul pare în stilul anilor 60-70. Defuncta Iptana a proiectat pana în ultima secunda bucle și serpentine pe o centura din secolul 21. Un tir încărcat la maxim acolo se chinuie ca dracul pe acele curbe.
E făcut zici ca în proiectul de drumuri din facultate în care învățai cum sa urmărești curbele de nivel cu compasul și geometrizarea drumului.
Nimeni din Iptana nu a auzit de viaducte, tunele, cut&cover? Totul trebuie sa fie ieftineala și optimizare ?
As fi zis ca hai...treacă meargă. ..dar la fel e proiectat și gândită centura Cluj, centura TGM,  centura Bistrița. Departe de oraș și plina de curbe.
Ofofof.

+1 absolut de acord

Dar oricum, tot e mai bine decat 99% din reteau de drumuri nationale din Romania, care urmareste drumurile existente in anii 1900-1940 (=fostele drumuri de carute din secolele XVIII-XIX), inclusiv toate serpentinele stranse gen dealu' Negru si treceri intentionate prin cat mai multe localitati. "Serpentinele" IPTANA tip anii '60 - '70 se pot totusi parcurge cu 60-80 km/h chiar si de catre camioane, iar pantele sunt acceptabile. De asemenea nu trec prin localitati. Asa ca, ce sa mai zicem... bun si asa. Pentru Zalau cel putin eu tind sa zic ca nu merita cheltuieli mult mai mari pentru o varianta "dreapta".
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Corect, nu prea merita cheltuieli atat de mari...

Mai ales ca centura va fi dublata (de fapt inzecita...) de A3.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oaspetele

Quote from: alecu26 on September 30, 2017, 05:29:59 PM

As fi zis ca hai...treacă meargă. ..dar la fel e proiectat și gândită centura Cluj, centura TGM,  centura Bistrița. Departe de oraș și plina de curbe.
Ofofof.
Centura Bistritei? Nu exista asa ceva. La proiect ma refer. Sau a aparut ceva nou?
Iar asta cu departe de oras...edilii nostri doreau sa treca PRIN oras. De ce i-ar mai spune atunci centura ocolitoare?

Horațiu 87

#4976
Quote from: adrian rosca on September 30, 2017, 06:32:09 PM
Pasajul peste CF are suprabetonarea facuta, sau sunt doar grinzile montate?

Toate grinzile sunt montate pe ambele pasaje, se lucreaza simultan la cofrajul suprabetonarii, sunt instalate schele langa pasaje, dar nu am vazut inca beton turnat, va tin la curent  :)

alecu26

#4977
Quote from: oaspetele on October 01, 2017, 03:51:35 AM
Quote from: alecu26 on September 30, 2017, 05:29:59 PM

As fi zis ca hai...treacă meargă. ..dar la fel e proiectat și gândită centura Cluj, centura TGM,  centura Bistrița. Departe de oraș și plina de curbe.
Ofofof.
Centura Bistritei? Nu exista asa ceva. La proiect ma refer. Sau a aparut ceva nou?
Iar asta cu departe de oras...edilii nostri doreau sa treca PRIN oras. De ce i-ar mai spune atunci centura ocolitoare?

La cata pasiune si certuri si scandal a fost...pacat ca nu se mai aude nimic de subiect.

Da...ok...nici prin oras, dar nici la 10 km de el...pe dealuri miscatoare. Ca atunci nu mai e centura ocolitoare. Pentru mine o centura ocolitoare, si la un oras mic ca Bistrita vreau sa ma ajute si pe mine ca si localnic sa ma misc dintr-o parte in alta a orasului, fara sa trec prin oras. (Centurile nu sunt doar pentru traficul de tranzit. Dar asta e o ramasita a gandirii Iptana, care sper ca a disparut odata cu ea. Trebuie sa redam orasele oamenilor si sa scoate traficul din centru si nu numai).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

yetiman

Alecu, apreciez postarile tale, dar aici nu pot sa fiu de acord cu tine.
La orasele mari, cum e Bucuresti, Cluj, Timisoara (evident si altele, dar nu m-am "lovit" eu de ele, sunt necesare cate 2 inele de centura.

Una - centura ocolitoare - la distanta mai mare de oras - care sa aiba strict rolul de a sustine traficul de tranzit.
A doua, mai aproape de oras - care sa ajute traficul din oras sa fie scos din centru.

Iar ideea in sine, mai bine sau mai rau, exista.
La Bucuresti - DNCB si A0.
La Cluj - centura actuala si cea in faza de proiect.
La Timisoara - Centura si A1

Cel mai prost stam la realizarea lor.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pentium10

#4979
Raspunsuri primite azi de la CNAIR despre VO Tirgu Mures.
Nu mentioneaza rezilierea dar poate raspunsul a fost redactat inainte de reziliere, (zvonuri care circula de circa 10 zile).
Copisa nu are capacitate de proiectare, si proiectantul initial nu este disponibil - fiind o proiectare foarte veche, si cu cate probleme se confrunta nici nu stiu daca pot modifica asa de mult contractul. Dati cu parerea.

Ultima filmare cu drona API a fost in iunie



Intrebari adresate:
1) VO Targu Mures

a) Va rog sa expuneti in ce stadiu se afla demararea procedurii pentru contractarea unui expert judecatoresc pentru solutionarea problemelor legate de obstructionarea Antreprenorului la podul de la km 0+270 peste paraul Poclos, din cauza proprietarului care nu permite accesul?

R: In zona podului de la km 0+270 a fost necesară aplicarea procedurii de executare silită, ca urmare a Impotrivirii unor foşti proprietari de a permite Antreprenorului să intre pe terenul respectiv. Astfel, pentru unul dintre proprietari a fost aplicată procedura de executare silită, iar pentru cel de-al doilea se aşteaptă încuviinţarea instanţei pentru demararea procedurii.

b) Antreprenorul a depus propunerea a doua solutii de modificare traseu pentru zona km 3+400? S-a aprobat proiectul tehnic pentru solutia aleasa de modificare traseu?

R: Antreprenorul a transmis o propunere de soluţie tehnică pentru devierea traseului în zona km 3+400 şi evaluarea implicaţiilor fmanciare. Această soluţie este în verificarea Inginerului din punct de vedere tehnic şi fmanciar.

c) Va rog sa expuneti in ce stadiu se afla expertiza, si ce concluzie a fost formulat cu privire la zonele mlastinoase comandate de Antreprenor?

R: Expertiza tehnică a fost fmalizată în luna august 2017. Conform expertizei există zone care trebuie consolidate (zonele mlăştinoase, zonele cu rambleuri şi debleuri înalte), terenuri de fundare care necesită îmbunătăţiri şi pamânturile din corpul rambleurilor care au nevoie de ranforsare.

d) Va rog sa expuneti in ce stadiu se afla lucrariile la pasajul de la km 2+415? Cand au fost oprite lucrariile? Ce blocaje sunt? Cand s-a reluat, sau este prognozat sa fie reluat?

R: Lucrările 1a Pasajul de la km 2+415 peste DJ135 sunt executate în proporţie de 80%. Restabilirea legăturii cu drumul pe care îl traversează acestea, implică mici modificări ale proiectului iniţial. Lucrările au fost soluţionate prin propuneri de soluţii tehnice şi Instrucţii de Şantier ale Inginerului.

e) Va rog sa expuneti toate motivele pentru care inca nu se lucreaza in zona intre DC20 (str. Tofalau) si DJ135 si termenii prevazuti pentru rezolvarea blocajelor pentru aceasta portiune.

R: intre Pasajul de la km 2+415 - DJ-135 şi cel de la km 9+602 - DC20 se lucrează. La Viaduct km 5+090, se execută şanţuri de gardă, excavaţii. Conform expertizei şi a notelor de constatare întocmite în şantier, lucrările de terasamente nu se pot executa până la stabilirea unor soluţii şi/sau întocmirea unui nou proiect (pe anumite zone).

f) Va rog sa expuneti toate blocajele actuale si termenul pentru rezolvarea lor.

R: Principalele blocaje actuale ale proiectului sunt:

- ritmul de execuţie scăzut şi mobilizarea necorespunzătoare a Antreprenorului;
- zonele care necesită exproprieri suplimentare termenul estimat de soluţionare este trimestrul rv 2017;
- zonele mlăştinoase termenul se va determina în funcţie de soluţiile acceptate;
-   terenuri de fundare cu capacitate portantă scăzută tratate în Expertiza Tebnică solicitată de Antreprenor;
- pământuri de umplutură necorespunzătoare - tratate în Expertiza Tehnică solicitată de Antreprenor;
-  ramblee înalte instabile - tratate în Expertiza Tehnică solicitată. de Antreprenor ;
-  deblee înalte neconsolidate - tratate în Expertiza Tehnică solicitată de Antreprenor.

g) In ce stadiu se afla expropierile suplimentare necesare?

R: Exproprieri suplimentare sunt în curs de rezolvare — termenul de soluţionare estimat este trimestrul IV 2017.

h) Ce penalizari au fost aplicate pana acum? Va rog sa specificati fiecare factura cu data, numar, valoare si data in care a fost achitata de antreprenor.

R: Până in prezent nu au fost aplicate penalităţi Antreprenorului, însă Beneficiarul a emis trei Revendicări aflate în curs de soluţionare.

i) Cate claim-uri au fost facute pina acum pe acest contract? Va rog sa precizati fiecare claim, data, numar, cine a facut claim-ul si valoarea in discutie, precum si stadiul actual al rezolvarii.

R: Exista 2 revendicări interimare detaliate ale Antreprenorului, care cuprind evenimentele de risc considerate de Antreprenor ca fiind atribuibile Beneficiarului. Acestea sunt în analiza Inginerului, astfel: 1."Revendicarea Detaliată Interimară a Antreprenorului pentru prelungirea Duratei de execuţie             compensare financiară aferentă în conformitate cu Sub-Clauza 20.1 din Condiţiile Generale ale Contractului pentru perioada de analiză 9 octombrie 2014 — 29 aprilie 2016" a fost determinată parţial de Inginer. 2. "Revendicarea Detaliată Interimară a Antreprenorului pentru prelungirea Duratei de execuţie .şi compensare financiară aferentă în conformitate cu Sub-Clauza 20.1 din Condiţiile Generale ale Contractului pentru perioada de analiză 29 aprilie 2016-15 martie 2017" a fost transmisă la începutul lunii (01.09.2017), urmand ca aceasta să fie analizată. Avănd în vedere faptul că până 1n prezent nu avem o determinare finală pentru aceste revendicări, datele solicitate de dvs. nu pot fl puse la dispoziţie.

j) Care este progresul fizic si defalcat pe zonele DN15<->DC20(str. Tofalau)<->DJ135<->DN13?

R: Progresul fizic total este de aproximativ 35%, acesta fiind mai ridicat la structuri şi mai scăzut 1a terasamente (Lucrari de relocare/protejare utilităţi 90 %; Terasamente 16 %; Lucrări la podeţe 85 %; Lucrări la Poduri 70 %).

k) Care este data actualizata de finalizare a lucrarilor?

R: Data de finalizare, conform considerentelor rezonabile ale Inginerului, este 02 februarie 2018. Aceste considerente nu includ eventualele implicaţii ce ar rezulta din aplicarea recomandarilor din Expertiza tehnica comandată de către Antreprenor (aceasta fiind în analiza factorilor implicaţi în vederea luării unei decizii contractuale şi legale). Termenul de finalizare a lucrărilor, conform ultimului grafic de execuţie actualizat şi prezentat de către Antreprenor la data de 31 mai 2017 dar neaprobat de Inginer, este 29 aprilie 2019.

l) Va rog sa imi puneti la dispozitie varianta actuala a graficului de executie actualizat de antreprenor.

R: Acest tip de document este proprietatea Antreprenorului si nu poate fi pus la dispoziţia terţilor.

m) A fost somat Antreprenorul pentru mobilizare slaba, pe ce data? In caz ca nu va rog respectuos sa luati in considerare o vizita pe santier si somarea Antreprenorului.

R: În data de 24.05.2017 a fost emisă o inştiinţare de Remediere pentru mobilizare necorespunzătoare şi ritmul de lucru scăzut al Antreprenorului, cu termen de remediere 31 iulie 2017.

Raspunsul urmeaza in poze:


Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures