Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AdrianB1

Daca ar fi sanse reale de autostrada in urmatorii 5 ani as mai zice, dar cum sansele sunt aproximativ zero atunci macar sa fi facut VO cat mai bine.

Inca o autostrada care sa se lege nicaieri de Bucuresti e grozava; fara DNCB la 4 benzi fluente pe tot conturul orasului autostrazile astea care nu au unde varsa traficul nu ajuta prea tare - chiar fara autostrada traficul pe podul de la Bragadiru la intrarea in Bucuresti e intens, iar daca ai nevoie sa faci stanga de pe centura spre Bucuresti ai sanse sa iti creasca barba inainte de a putea face manevra regulamentar. Daca autostrada de Alexandria -Craiova ar urma planurile de acum vreo 10 ani si ar intra pe Prelungirea Ghencea (am vazut PUZ-ul la vremea respectiva, capatul autostrazii era la fostele sere), ar fi degeaba pentru ca Prelungirea Ghencea e oricum blocata, chiar cu pasaj peste DNCB nu se schimba situatia pana la strada Brasov. Unde sa descarce autostrada, in centura si de acolo pe la Bragadiru in Bucuresti? Nu se poate face stanga la asa volum. Pe stradute spre Cristalului? Ar bloca complet giratoriul si stradutele astea au cate 5 sau chiar 3 metri latime pe alocuri.

E nevoie de un plan, iar planul nu exista. Ori imbunatatiri la soseaua actuala, cu centuri bune in punctele cheie, ori autostrada cu descarcarea aferenta. Amandoua facute prost nu e cea mai grozava idee, desi e cea mai probabila dupa cum arata lucrurile.

carutasul

Pentru ca am fost iar pe meleagurile caruţeşti, mai postez două poze "de control" cu centura Caracal ( de pe DJ542) Situatia nu pare prea mult diferita, totusi marti cand am facut drumul in celalalt sens niste betoniere turnau in zare la ceva ce parea a fi un podet. Ce ma nedumereste este ca in zonele de intersectie nu par sa lucreze deloc ( sigur  nu cred ca e motiv de ingrijorare, dar ma gandesc ca daca nu se apuca inseamna ca mai au ceva treaba pe traseu) 



dr4qul4

Quote from: carutasul on May 02, 2016, 06:01:12 PMun pod peste Arges,

Cand aud cat de greu e sa facem un pod peste un rau interior...... :headbash:

Voi realizati ca vorbim de niste rauri mici in comparatie cu alte rauri din Europa centrala si de est, pe care vecinii nostri le-au trecut fara probleme? Atat ungurii, cat si sarbii nu s-au inpotmolit in rauri de 4-5 ori mai mari si nici macar in Dunare, iar noi ne lamentam pentru un "rausor" pe care Ceausescu a facut 10 baraje acum 40 de ani....


Aceeasi poveste si cu A3, care la Bogata trece de 2 ori Muresul......pe care calea ferata facuta de austro-ungari il traversa de 4 ori...
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

#3768
Mie nu mi-e teama de facut poduri - stiu un tip care a facut unul peste Dunare acum aproape 2000 de ani, si  n-avea escavatoare - ( dealtfel in zona de care vorbesc exista un pod improvizat "de burlane" )  ci de preţul lor :)     Proiectul actual e chiar un mizilic, cativa km de asfalt intr-o campie perfect plată, cred ca daca aduni vreo cinci escavatoristi din zona ( ca sunt destui) in doua saptamani e gata :)     Deja daca ajungi la betoane, grinzi si alte din astea pretul se tripleaza probabil...

aditd

"La sfârşit şi început de săptămână dar şi de sărbători parcurgerea celor aproape 80 km dintre Bucureşti şi Alexandria durează chiar şi cinci ore din cauza traficului aglomerat, iar cozile, ce se pot întinde pe kilometri, sunt for­ma­te la intrarea în Mihăileşti unde se face tre­cerea de la două benzi pe sens la una singură. "

Restul articolui despre DN6: http://www.money.ro/cum-arata-drumul-ignorat-de-guvern-bara-la-bara-pe-aproape-80-km-spre-bucuresti/

NGC

#3770
Quote from: NGC20 on February 18, 2016, 03:26:56 PM
VO Targu Mures

Quote from: etalgor on November 24, 2015, 05:28:26 PM
Procesul intentat de către 72 de locuitori din cartierul Orizont şi nu numai din comuna Livezeni pentru anularea unor articole din Hotărârea de Guvern Nr. 378 din 2013 prin care era aprobată investiţia privind construcţia celor aproape 12 km ai variantei ocolitoare a oraşului Tîrgu Mureş pe DN 13 şi DN 15 a fost amânat și la al doilea termen.

18.02.2016

Quote
Solutia pe scurt: Respinge excepţia tardivităţii invocată de pârâtul Guvernul României. Respinge ca nefondată cererea de chemare în judecată formulată de reclamanţii Bâta Marius Alexandru ş.a., în contradictoriu cu pârâtul Guvernul României. Admite cererile de intervenţie în interesul pârâtului formulate de CNADR şi Ministerul Transporturilor. Respinge cererea de suspendare formulată de reclamanţi până la soluţionarea definitivă a prezentei cauze. Cu drept de recurs în 15 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţa publică din data de 18.02.2016.

Am asteptat sa treaca Sarbatorile, pentru ca trebuie sa va dau o veste deloc buna.

S-a facut recurs la CAMS si nu cred ca vom vedea miscare in teren cel putin pana prin Iunie.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

north

#3772
Quote from: qsv on May 02, 2016, 12:18:48 AM

Ma bag si eu in seama...cum o sa preia un giratoriu (despre care nu stiu cate benzi pe sens va avea dar sper ca minim 2) traficul actual de la sfarsitul saptamanii, cand pe intreg DN 6 se formeaza cozi kilometrice?
...
Si iar facem carpeli...ne e teama de intersectii denivelate/nu ni le permitem?

Lăsând la o parte cele două intersecții de pe DNCB menționate de vancouver (însă atipice pentru traficul extraurban din România), chiar avem sensuri giratorii extraurbane problematice? Ignorând studiile și aplecându-ne doar asupra considerentelor empirice, hai să ne gândim la câteva cazuri mai aparte:

1. SG dintre A3 și DN 1 (la CPV - Centura Ploiești Vest). Aici se încrucișează fluxul A3 sud-nord cu fluxul DN 1 nord-sud. Fluxul de pe autostradă trebuie să cedeze trecerea fluxului de pe național (acesta din urmă fiind, cred eu, mai mare). Ați stat vreodată semnificativ (<3-5 min) în coadă pe autostradă ca să intrați în acel sens giratoriu? Eu nu.

2. SG de pe Centura Buzău la nord (de lângă Petrom), chiar înainte de podul Mărăcineni. Aici situația este de-a dreptul interesantă, în sensul că cele două fluxuri de pe DN 2 se încrucișează efectiv, cu fluxul nord - sud trebuind să cedeze în fața fluxului sud - nord. Și, atenție, intrând pe o singură bandă. Cu toate acestea, arareori se întinde coada pe cei 300 m până la (celebrul) pod Mărăcineni.
(Problema - dacă admitem că ea există - s-ar rezolva prin lărgirea rampei între pod și SG la două benzi (în fine, una și jumătate, că tot este specific DN 2) între pod și SG, care oricum este construit să preia așa ceva)

3. SG DN 15 / DN 1 din Turda - să-l luăm în calcul drept SG extraurban, și să ne gândim la el cum era înainte de deschiderea A3 Câmpia Turzii - Gilău. Intrare pe o bandă dinspre Alba Iulia, și pe două dinspre Târgu Mureș și Cluj. Probleme? Problemele cu tranzitul Turda - Câmpia Turzii erau oriunde dar nu acolo.

Iar probleme nu sunt (respectiv nu au fost) pentru că este demonstrat că, spre exemplu, o intrare în SG pe două benzi poate duce 2000 vehicule/oră în condițiile în care traficul de conflict este de 500 veh./oră (vezi aici, figura 5). Iar noi nu prea avem, deocamdată, așa ceva în trafic extraurban (inb4 centura București).

Cu siguranță nu trebuie să ne facem probleme privind capacitatea SG de la Centura Mihăilești :)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

carutasul

#3773
^
Cu toata simpatia, north, dar eu chiar imi fac probleme. Nu sunt de specialitate si posibil sa ma insel, dar coada de la Mihailesti se formeaza in conditiile in care in Mihailesti traficul merge intr-o singura directie, fara alt obstacol in afara de trecerile de pietoni, care nu sunt din cale-afara de circulate, si de obicei duminica seara au si politisti care mai fluidizeaza traficul. Pur si simplu prin reducerea vitezei de la 90-100 la ... sa zicem 30 in Mihailesti. Ori, nu cred ca poti trece de giratoriu cu viteza mai mare ( desi e drept ca traficul pe celelalte sensuri este neglijabil, ceea ce e un avantaj). De exemplu la Cristalului cozile sunt deja obisnuite - si probabil 70% din traficul de la Cristalului ajunge si la giratoriul Mihailesti-, dar e drept acolo e trafic in toate directiile.  Oricum, de-acum nu e nimic de facut, macar sa inceapa treaba o data!

qsv

Quote from: north on May 04, 2016, 01:08:58 AM
Ignorând studiile și aplecându-ne doar asupra considerentelor empirice, hai să ne gândim la câteva cazuri mai aparte:
Multumesc de observatii, in unele cazuri ai dreptate, realitatea bate calculele (cel putin in prezent, vom vedea in viitor), dar unele din exemplele tale nu sunt cele mai potrivite:
Quote from: north on May 04, 2016, 01:08:58 AM
1. SG dintre A3 și DN 1 (la CPV - Centura Ploiești Vest). Aici se încrucișează fluxul A3 sud-nord cu fluxul DN 1 nord-sud. Fluxul de pe autostradă trebuie să cedeze trecerea fluxului de pe național (acesta din urmă fiind, cred eu, mai mare). Ați stat vreodată semnificativ (<3-5 min) în coadă pe autostradă ca să intrați în acel sens giratoriu? Eu nu.

Aici avem benzi dedicate pentru traficul care intra dinspre Valea Prahovei pe Autostrada cat si pentru traficul de pe DN1 spre Valea Prahovei, si asta ajuta enorm. La VO Mihailesti nu sunt benzi dedicate..

Quote from: north on May 04, 2016, 01:08:58 AM
2. SG de pe Centura Buzău la nord (de lângă Petrom), chiar înainte de podul Mărăcineni. Aici situația este de-a dreptul interesantă, în sensul că cele două fluxuri de pe DN 2 se încrucișează efectiv, cu fluxul nord - sud trebuind să cedeze în fața fluxului sud - nord. Și, atenție, intrând pe o singură bandă. Cu toate acestea, arareori se întinde coada pe cei 300 m până la (celebrul) pod Mărăcineni.
(Problema - dacă admitem că ea există - s-ar rezolva prin lărgirea rampei între pod și SG la două benzi (în fine, una și jumătate, că tot este specific DN 2) între pod și SG, care oricum este construit să preia așa ceva)

Intradevar aici nu am o explicatie concreta. Nu ma pot gandi decat la tipul traficului care consider ca e diferit de cazul VO Mihailesti. Pe E85 avem trafic oarecum constant cu valori mai mari in weekend. In timp ce la Mihailesti cred ca valorile din weekend sunt foarte mari..Nu sunt un utilizator al acelei parti a centurii Buzaului si nu stiu cum este acolo duminica seara spre exemplu...

Quote from: north on May 04, 2016, 01:08:58 AM
3. SG DN 15 / DN 1 din Turda - să-l luăm în calcul drept SG extraurban, și să ne gândim la el cum era înainte de deschiderea A3 Câmpia Turzii - Gilău. Intrare pe o bandă dinspre Alba Iulia, și pe două dinspre Târgu Mureș și Cluj. Probleme? Problemele cu tranzitul Turda - Câmpia Turzii erau oriunde dar nu acolo.
Nu cunosc intersectia dar nu pot sa nu remarc raza mare a giratiei, 60m, adica dublu decat cea de la Mihailesti. Asta ajuta de asemenea foarte mult capacitatea..


Quote from: north on May 04, 2016, 01:08:58 AM
Iar probleme nu sunt (respectiv nu au fost) pentru că este demonstrat că, spre exemplu, o intrare în SG pe două benzi poate duce 2000 vehicule/oră în condițiile în care traficul de conflict este de 500 veh./oră (vezi aici, figura 5). Iar noi nu prea avem, deocamdată, așa ceva în trafic extraurban (inb4 centura București).

Cu siguranță nu trebuie să ne facem probleme privind capacitatea SG de la Centura Mihăilești :)
Eu de-asta am dat cifrele, pentru ca sunt de parere ca depasim 2000 de veh pe ora aici in zilele de inceput si sfarsit de weekend... si asta in prezent. Intersectiile se calculeaza si ele la traficul de perspectiva care va creste semnificativ. In cazul de fata am descarcat proiectul si nu am gasit niciun calcul de capacitate...

In ceea ce priveste Master Planul, drumul expres/autostrada spre Buzau e planificat pentru urmatorii 5-10 ani, dar cel spre Alexandria cand e?

pasadia

Apropo de centuri si sensuri giratorii, am si eu un exemplu de ASA NU! Este vorba despre capatul vestic al centurii Brasov, intersectia DN1 - DN 1K VOBV.

Pe banda de DN1 de pe care e si luata imaginea din linkul de mai sus circula preponderent masini mici ce au parte de un drum 2*2 atat inainte cat si dupa giratoriu. Aceasta induce un ritm de deplasare de 80-100 km/h constant. Aceasta banda, imediat dupa giratoriu, devine banda 1.
Banda 2 este banda de iesire din VO, pe care preponderent vine trafic greu (tiruri) cu o viteza mult mai redusa dupa ce au fost nevoiti sa traverseze 2 giratorii si sa schimbe de 2 ori directia de deplasare. In general au cam 40-50 km/ viteza.

Evident tirurile ce vin pe banda 2 tind sa intre pe banda 1, cea dedicata lor. Asta in vreme ce pe banda 1 este mai tot timpul coloana care circula cu o viteza mai mare decat a lor. Practic traficul este obligat sa faca un X (cei din banda 1 sa treaca in banda 2 si invers), fapt ce incurca, creaza frustrare si ocazional accidente.

Din punctul meu de vedere acesta este un exemplu perfect de proasta proiectare. solutia consider ca trebuia sa fie alta: DN1 mutat mai spre sud cu circa 10m, facand lor unor rampe care sa permite intrare in VO dinspre Brasov precum si iesirea din VO spre Codlea. In acest fel se putea renunta si la sensul giratoriu de sub pasaj, cel care blocheaza ocazional traficul de pe DN1 Codlea - Brasov. Ar fi ramas doar sensul giratoriu din capatul pasajului pentru a desrvi ruta centura - Brasov (cartier Bartolomeu) si respectiv Ghimbav - centura (desi si la acest sens giratoriu se putea renunta printr-o anumite proiectare a benzilor de acces). 

NGC

#3776
Quote from: marisRO on May 04, 2016, 09:52:55 PM
Primaria municipiul Tirgu-Mures pregateste proiectul pe care vrea sa il depuna pe POR se pare si anunta depunerea solicitarii de emitere a acordului de mediu pentru proiectul ,,Prelungire Calea Sighisoarei – Tronson de legatura intre strada Budiului si Autostrada Transilvania.

Este vorba despre punctul 3 de mai jos.

Quote from: NGC20 on April 13, 2016, 10:43:46 AM
Quote from: pentium10 on April 13, 2016, 09:26:07 AM
Centura Sud de Calea Sighisoarei, nu are plan. Anul trecut au realibilitat 12 strazi sub numele creare drum de legatura catre spitale (nume ciudat ales, dar nu au fost create drumuri noi), si reabilitari majore nu vor fi in urmatorii ani http://www.zf.ro/constructii-imobiliare/primaria-targu-mures-a-castigat-un-proiect-european-de-10-mil-euro-pentru-lucrari-de-infrastructura-13490213

Cred ca se asteapta sa faca drumul de legatura de la A3 la Sud de oras, apoi si ei liciteaza VO alternativ la Calea Sighisoarei. Oricum si asta e dubios unde vor duce, ca s-a mai creat un cartier, chiar langa Calea Sighisoarei, si ROMGAZ au mutat nu stiu ce, si acuma au pe rol dosar la DNA pentru finantari ilegale de relocari. Si nu prea ai unde sa duci.

Acolo se doreste crearea in final a unui inel intre DN13, DN15 si A3.

0. VO Targu Mures Est DN13 - DN15 (aproximativ 11,6 Km)
1. Prelungire Calea Sighisoarei in directia DN13 (aproximativ 1,8 Km)
2. Supralargire Calea Sighisoarei existenta (aproximativ 2 Km)
3. Prelungire Calea Sighisoarei in directia DN15
4. Drum de legatura (pentru completarea inelului intern) intre DN15, VO Targu Mures Est si A3, cu realizarea unui pod nou peste Mures in zona Azomures

Drumul de legatura de la punctul 4 este de fapt cel care a fost inclus in lotul A3 pentru care s-a anulat acum contractul.

S-ar putea ca Targu Mures sa devina al treilea oras (dupa Oradea si Brasov) care sa isi rezolve problemele fara sa astepte numai dupa CNADNR.
Poate se vor misca mai repede cu constructia tronsoanelor de la punctele 1 - 4 decat se va misca CNADNR cu transformarea DJ151D in DN15H intre Ungheni si Acatari (Km 0+000 – Km 15+513).

ticker

^^^

Nu sunt prea optimist ca se va misca ceva din administratia centrala de la Tg Mures.
Sunt multe interese obscure in joc.

De ex punctul 0. Centura DN13 - DN15 se tergiverseaza de ani de zile. Eu stiu sa se vorbeasca de ea de vreo 15 ani cel putin. Iar acum e din nou blocata la curtea de apel.
Ba ca ecologistii, ba bufnitele patate, ba proprietarii din Livezeni (desi exista un PUZ care include centura - oare cum si cine le-a autorizat constructia ilegala a unora...).
Daca ar intra cineva pe fir sa ancheteze cum s-au dat autorizatii, sa dispuna demolarea constructiilor autorizate ilegal etc sa vezi ce s-ar cuminti toti... ar trebui doar urmarite acte, semnaturi, cateva dosare penale si s-ar rezolva treaba mai eficient decat orice complet de judecata.

NGC

De VO Targu Mures Est (DN13 - DN15) se ocupa CNADNR.

NGC

#3779
Quote from: kumar on May 05, 2016, 08:59:38 AM
Comisia Europeană a aprobat miercuri finanţarea cu peste 31 de milioane de euro a proiectului de reabilitare a legăturilor rutiere Târgu Mureş-Reghin şi Reghin-Sărăţel, parte a DN 15, respectiv DN 15A, valoarea eligibilă a proiectului ridicându-se la peste 37 milioane de euro.

Quote from: florin74 on May 05, 2016, 09:12:06 AM
Se deconteaza lucrarile efectuate. Finantare retroactiva, ajuta la absortie.

Mai avem un caz recent pe aceeasi tema.

29.04.2016

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/com%20presa%20emitere%20decizie%20de%20finantare%20vo%20suceava.docx

QuoteA fost emisă decizia de finanţare pentru proiectul ,,Construcţia variantei de ocolire Suceava"

Comisia Europeană a emis în data de 26.04.2016 decizia prin care se aprobă contribuţia financiară din partea Fondului de Coeziune aferentă proiectului major "Construcţia variantei de ocolire Suceava - faza I" în cuantum de 43.965.398 Euro.
Proiectul are drept obiectiv construcţia a 12,429 km de variantă de ocolire, la standard 1x1, pentru oraşul Suceava şi a fost împărţit în 3 sectoare:
- Sectorul 1 - de la km 430+300 de pe drumul naţional DN2, până la km 3+120, intersecţia cu drumul judeţean DJ209C;
- Sectorul 2 - de la km 3+120 până la km 7+322, intersecţia cu drumul naţional DN17;
- Sectorul 3 - de la km 7+322 până la km 12+429, respectiv km 443+120 de pe drumul naţional DN2.
Proiectul de construcţie a variantei de ocolire a oraşului Suceava este unul "fazat" desfasurandu-se în cadrul a două perioade de programare, dintre care faza I va fi co-finanţată în proporţie de 85% de către Uniunea Europeană în cadrul perioadei de programare 2007-2013. Astfel, faza I a proiectului reprezintă obiectul prezentei decizii, iar faza a II-a a proiectului va fi implementată în cadrul perioadei de programare 2014 - 2020.
Prin realizarea proiectului se urmăreşte sporirea capacităţii de circulaţie prin mărirea fluenţei traficului, descongestionarea traficului din zonă, realizarea unui confort sporit pentru participanţii Ia trafic si reducerea numărului de accidente.
Data estimată de finalizare a întregului proiect 31 decembrie 2016.

Proiectul initial, "Varianta de ocolire Suceava km 0+000 - km 13+173", a fost licitat in 2007 ([29731]) si a fost atribuit catre asocierea S.C. C.F. IASI - GRUP COLAS S.A. in 27.02.2008.
Valoare estimata:  157.000.000,00 RON fara TVA
Valoare atribuire: 131.153.401,55 RON fara TVA