Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

NGC

Am copiat aici ce a scris alecu26 in topicul A7.

Quote from: alecu26 on September 22, 2015, 06:25:43 PM
nu se poate pe 2007-2013. Cam asta e discutia. La fel si cu tronsoanele de la Targu Mures.

Cutter stie mai multe detalii. E ceva legat de chetuirea avansului.

Pentru VO Targu Mures, COPISA a primit avansul in Decembrie 2014.

Apropo de VO Targu Mures, care este stadiul fizic? Ceva miscare?

Nu de alta, dar COPISA a emis saptamana trecuta o noua factura de lucrari de vreo 3,3 milioane RON care inca nu e platita, si sunt curios ce au lucrat din Februarie (precedenta factura emisa de ei si achitata in Iulie) si pana acum.

butyvaly

La Vo Targu Mures, nu e nici o miscare de mult, de cand i-au scos oamenii de pe locurile lor.... tot prin tribunal is...

alecu26

se lucreaza ceva in afara coridorului de expropiere (CULMEA)...adica utilitati si ceva podete.

Posibil sa fi facturat materiale in santier???? Oricum din ce se vede DJ 135...nu se misca nimic. Si organizarea de santier pare parasita.

Dar asta nu e o problema doar acolo. e ceva simptomatic pe toate proiectele de centuri:

Tg Jiu, Bacau, Carei, Sacuieni, Valea lui Mihai. etc, etc...
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dodo

Si pe partea Ernei-Sangeorgiu de Mures, au mai descoperit vestigii dacice asa ca utilajele sunt retrase pana se termina descarcarea arheologica

pasadia

Alecu, macar la Brasov se lucreaza ok, fara pauze:

Pasaju peste DN11 + CF400, lotul I. Ieri montau grinzile din partea vestica, in partea estica (acolo unde au montat 2 stalpi noi pe LEA) par sa fi terminat culeele dar inca nu au ajuns cu terasamentul langa:







Saptamana trecuta, tot pe lotul I realizau si sensul giratoriu de la intersectia cu DJ103A.

Iar pe lotul II se cirula deja pe noul asfalt intre capatul estic si zona str. Narciselor (zona in care s-au apucat de reasfaltare in situ pe vechea portiune). Totodata e cu marcaj temporar, pregatit pentru devierea circulatiei si restul lotului de dupa DJ103 (deci inclusiv toate podurile de pe acest lot):







Evident, mai au mult de lucru la pasajul DJ103 peste centura:




MNU

Am parcurs saptamana trecuta Centura Oradea de la Calea Aradului pana la iesirea spre Cluj-Napoca. Sunt impresionat de ceea ce se intampla acolo... 3 pasaje pe centura si doua pasaje peste centura. Nu cred ca mi-a scapat vreunul. Sunt de-a dreptul furios pe autoritati (locale si centrale) pentru lipsa de reactie in ce priveste Centura Timisoara. I-as aduce la Oradea si la Brasov si sa-i dau cu capul de un picior de pasaj, si pe unii si pe ceilalti.

adiarc

Ce sa mai spunem de centura Bucuresti , sau pasajele de la Arad ?
eu unul i-as obliga pe cei care nu isi fac treaba sa meargă la administrațiile locale care isi fac treaba exemplar.....
de exemplu Oradea , de care am fost si eu impresionat , sau Sibiu , care nu stiu cum fac dar au terminat/termina , toate proiectele majore La Timp ,fara nici o  intârziere si au de parcurs exact aceleași etape......de ce unii termina la timp ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Unii primari pur şi simplu îşi fac treaba...

@pasadia,  mulţumim pentru poze.!
Cam târziu să pună grinzile alea. Când mai pun predalele, când armeaza, când toarnă betonul ?..

PS
Cum de ai ajuns de partea cealaltă a CF400 ?... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Pe jos. Masina parcata pe marginea DN11, in zona in care oricum e deviata circulatia, si eu am traversat pe propriile picioare. Nu e atat de mare distanta. ;)

Dan74

Legat de centura Oradea, sa nu uitam ca pe langa cele 2 pasaje Primaria Oradea a facut si SF-ul pentru tronsonul dintre giratoriul cu DJ 797 si pana la intersectia cu DN1 si l-a predat CNADNR in iunie (oare cand se vor licita lucrarile pentru acest tronson?).
Nu vreau sa fac politica dar trebuie sa mentionez ca si pe plan local PSD pune piedici proiectelor cu bani europeni, oare care o fi motivul?   >:(

horatiu.cosma

Motivul e ca suntem in Ardeal, si PSD-ul nu prea are valoare aici, deci nici prea multe interese.

pasadia

Eu consideri ca gresesti Horatiu. Cred ca este vorba despre altceva, ceva ce nu are legatura atat de mult cu denumirea partidelor. De exemplu, si la Brasov si la Oradea, autori "morali" ai centurilor, ale proiectelor si SF-urilor folosite, sunt functionarii din institutiile locale. E sarcina lor sa-si imagineze si sa promoveze o solutie decenta. Iar in Ardeal sunt mai mari sanse ca acesti functionari sa fi vazut, inca din anii '90 sau inceputul anilor 2000, cand de mult conteaza o centura ocolitoare corect facuta (si ma refer la ocazii precum schimburile de experienta, orase-infratite, etc...).

Apoi acesti functionari au nevoie de o conducere cat de cat deschisa la ideea de a promova proiectul (asta e, dupa parerea mea, ceea ce a lipsit la Timisoara - Ciuhandru niciodata nu mi-a castigat increderea, tot timpul am trait cu impresia ca el nu e atent, interesat de orasul Timisoara). Si la sfarsit e nevoie, evident, si de o solutie politica, si abia acum conteaza sustinerea oferita de un partid sau altul.

adiarc

Sunt perfect de acord....autoritățile locale stiu mult mai bine soluția cea mai eficientă , fata de autoritățile centrale.....ar trebuii , însă sa aibă cu adevărat intenții constructive si nu alta agenda de culise

si la Brașov , semi-centura inițială a fost construită de autoritățile locale ( si a fost ulterior predata CNADNR ),așa cum orice oraș , cat de cat puternic ar putea face.....cum ar putea si Bucuresti , Arad sau Timișoara Prima condiție de a face un lucru este sa vrei......
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

MNU

Am mai spus-o, si o repet: in cazul sectorului Timisoara-Sud, primaria nu are cum sa intervina. Proiectul exista deja, deci nu au cum sa faca unul si traseul nu trece pe teritoriul administrativ al orasului. Aici e responsabilitatea CNADNR si... da, acesta isi bate joc de el de ani intregi.

In schimb, nu inteleg de ce nu fac nimic pe partea de vest unde traseul trece majoritar pe teritoriul administrativ al orasului si unde nu exista inca proiect. Am inteles ca ar fi ceva intentii de data recenta sa intervina in sectorul DN69-DN59. Vor sa realizeze un proiect pe fonduri UE. Dar si aici sunt sceptic avand in vedere ca un pasaj la Solventul (care ar acoperi aceeasi relatie dar in oras) putea fi realizat de multa vreme dar nici azi nu s-a miscat un deget.

stangabriel

#2894
CNADNR

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A. informează participanții la
trafic că în data de 23.09.2015 a fost semnat contractul de servicii ce are ca obiect "Supervizarea
execuției Pasajului Suprateran pe DJ 602 Centura București-Domnești"