Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

vancouver

#2610
Asa cum am mai spus de n ori, sensurile giratorii au o limita de trafic. Aceasta limita este aprox. aceeasi cu a unui drum cu 1 banda pe sens (1x2). Daca un drum, cum este Centura Bucuresti, reclama largirea la 2 benzi => automat capacitatea unui sens giratoriu va fi depasita. (exceptie: daca se intersecteaza cu un drum putin circulat, de ex. la int. cu A3, deocamdata de pe A3 sau spre A3 nu circula multi).

SOLUTIA la Mogosoaia ar putea fi un SEMAFOR. Capacitatea unui semafor cu 3-4 benzi de intrare este semnificativ mai mare decat a unui giratoriu. 3-4 benzi de intrare inseamna 2 benzi care continua inainte, una (sau chiar 2) pentru la stanga si separat de semafor o banda de mers spre dreapta.

Sigur, nu discutam de pasaj denivelat, care este necesar ca aerul - cu semaforul ma refer la o solutie rapida, de moment, pentru evitarea ambuteiajului. Pe termen lung insa un semafor pe un drum rapid inseamna risc major de accidente grave (mai ales noaptea si cu masini straine, care nu se asteapta la un semafor pe un drum rapid).

Iar cea mai rapida solutie ar fi semafor cu pastrarea formei de sens giratoriu, dupa modelul celui de la Piata Universitatii din Bucuresti.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

panzer

@cutter: asa este: virajul spre Bucuresti nu este impecabil si nici nu este mult loc de upgrade din cauza caselor, dar s-ar rezolva problema la Otopeni DNCB cel putin 30% pana cand sudul va fi gata si va prelua din trafic.

Pe partea opusa la McDonalds e loc sa se mai largeasca.

In plus sunt putine tiruri care intra in Bucuresti pe DN1. In cel mai rau scenariu merg pana la Mogosoaia si intorc. Nu e ideal, dar nimic din ce se intampla acum nu e ideal de asemnea.

@vancouver - noi vorbeam in principiu de DN1 DNCB. La Mogosoaia este aglomeratie doar seara cand se revarsa Bucurestenii spre Mogosoaia, Buftea iar blocajul este dat de ingustarea la 1 banda spre Buftea sub podul CF. Coada se prelungeste si blocheaza rondul. Noroc la Mogosoaia este ca solutia e simpla si este spatiu pentru ea: denivelat pe directia DNCB. Bani sa fie.

vancouver

#2612
panzer, ceea ce spun eu nu sunt inventiile mele, ci este conform masuratorilor de trafic. Daca vrei neaparat sa te incapatanezi sa crezi ca sensurile girotorii sunt bune, oricat de mare ar fi traficul, da-i inainte. Vei intalni mii de astfel de solutii inteligente in toata Franta, Spania si Italia - si din ce in ce mai mult si in România. Si evident, problemele apar numai la anumite ore - asta e logic.

Constatarile mele sunt intarite de faptul ca nicaieri in Germania nu vei intalni sensuri giratorii cu mai mult de 1 banda pe sens, la intersectii de drumuri care la randul lor au doar 1 banda pe sens (cu exceptiile de rigoare, gen piatete cu statui in mijloc sau intersectii cu drumuri slab circulate sau sensuri giratorii gigant, gen Offenbach Kaiserlei)


Cat despre Mogosoaia DN1A / DNCB, nu este adevarat ca ambuteiajul este creat de ingustarea ulterioara de la 2 la 1 benzi (pana acolo mai sunt ceva km). Sigur ca si aceea este o congestie, si ca dupa rezolvarea girotoriului, urmatorul blocaj se va crea acolo. Dar deocamdata acolo se circula bine si doar cand prin giratoriu scapa mai multe masini deodata se merge mai greu la ingustare.

Iar pozele lui cutter se refera la alt sens giratoriu, cel de sub DN1 (intersectia DN1 / DNCB). Acolo cu ce reducere de la 2 benzi la 1 banda mai explici ambuteiajul?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Mai recent se blocheaza și la intersectia cu dn2.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

#2614
Vai, ce șocat sunt... deloc!

E un trafic infernal pe CB, sunt curios care-s cifrele de trafic adevărate și care vor fi dacă peste un an să zicem se termină dublarea pe tot nordul. E o prostie să ignorăm nevoia de a denivela intersecțiile de pe centură astfel încît pe direcția înainte să nu existe conflicte de trafic. Toate răspunsurile alea cu "lasă că facem A0 între timp" și "e bun și un giratoriu" nu țin cont de realitate și de viețile pierdute în trafic ale unor oameni, de costurile economice.


Este foarte simplu, toate intersecțiile de pe centura București trebuie denivelate, astfel
1) dacă nu există cale ferată adiacentă se face pasaj al centurii peste axa care iese din București (cazul DN1A - Mogoșoaia)
2) dacă există cale ferată cu intersecție la nivel (Domnești, Cernica) se face giratoriu suspendat
3) dacă există deja pasaj (DN1, A1, Tunari, Ștefănești) se face un al doilea pasaj - adică intersecție pe 3 nivele - fie suprateran (la cota 12m), fie subteran; nu-mi spuneți despre cît costă că merită fiecare bănuț (e în jur de 12 mil € un astfel de pasaj, mai ales dacă se licitează cum trebuie)

În plus, trebuie interzise pe cît posibil accesele din curți direct în centura prin realizarea de drumuri colectoare (chiar dacă e nevoie de expropieri) fie prin față (lîngă centură), fie prin spate acolo unde se poate (ex. Chitila-Rudeni).

Asta e tot, merită și capitala României o variantă de ocolire rapidă ACUM.

Ionut

Ai confirmarea (pe surse, desigur) ca revizuirea pe DNCB-Sud se face astfel incat sa deniveleze intersectiile? Macar atat.

NGC

#2616
^^^

In 24.03.2015 s-a atribuit catre LUCA WAY contractul pentru "COMPLETAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE PENTRU "LARGIRE LA 4 BENZI A CENTURII RUTIERE A MUNICIPIULUI BUCURESTI SUD INTRE A2 KM 23+600 SI A1 KM 55+520" SI AMENAJARE PUNCT DE INTOARCERE IN SOLUTIE GIRATORIE PE CB IN ZONA AUTOSTRAZII A1" SI ELABORAREA DOCUMENTATIEI SUPORT PENTRU CEREREA DE FINANTARE".

In caietul de sarcini al acelei licitatii sunt prevazute urmatoarele lucruri.



SF-ul pentru portiunea Km 54+765 (punct de intoarcere) - Km 55+520 trebuie realizat in 2 luni de la data de incepere, iar SF-ul pentru portiunea Km 23+000 - Km 54+765 (punct de intoarcere) trebuie realizat in 3 luni de la data de incepere.

Asadar, ambele ar cam trebui sa fie gata.

cutter

Nu sunt încă gata, pentru a se face niște soluții mai elaborate e nevoie de un pic de timp (altfel iar ne plîngem că avem soluții proaste în SF-uri). Prin soluții elaborate sperăm să se înțeleagă noduri denivelate la toate intersecțiile, dar nu avem încă confirmarea.

adiarc

In actualul ritm de lucru , centura capitalei , va fii ultima dintre ultimele , putând fii finalizată ( A0 ) , chiar si dupa SB-Pitești.
Este evident ca trebuie intersecții denivelate si ca DEJA si latirea la 4 benzi cu intersecții denivelate este depașită de valorile de trafic.

Poate își dau seama de asta si geniile din CNADNR , dupa ce comanda 10 studii de trafic si 10 de fezabilitate cu prețul a 10 km de autostrada la campie.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

#2619
Tot referitor la DNCB Sud, traseul curent cu intersectiile denivelate sau nu (deci fara completarile de SF la care am facut referire mai sus), il gasiti aici.
Dupa cum se vede, apar si 4 treceri la nivel peste CF industriala.

TibiV

Quote from: cutter on July 15, 2015, 08:51:38 PM
2) dacă există cale ferată cu intersecție la nivel (Domnești, Cernica) se face giratoriu suspendat
Că veni vorba, nu a mai postat nimeni nici o poză de la giratoriul suspendat de la Ploiești.
Mai ştie cineva în ce stadiu sunt ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ticker

^^^ Se misca prost si sunt 80% sanse (parere personala) sa nu se incadreze in termen si implicit sa aiba probleme mari cu cofinantarea.

Quote29 iunie 2015.
Lucrările la primul sens giratoriu suspendat din România, situat la ieşirea din Ploieşti spre DN 1B  au fost reluate. Lucrările au fost blocate o perioadă deoarece SCT (Societatea de Construcţii în Transport Bucureşti), constructorul pasajului, are datorii la alte societăți, iar Consiliul Județean Prahova a fost înștiințat că trebuie să vireze banii alocați lucrărilor în conturile respectivelor firme. În acest context constructorul nu mai avea bani pentru a continua lucrarea.

În urma discuțiilor purtate între reprezentanții Consiliului Județean Prahova și cei ai societății constructor situația a fost deblocată..

,,Din cauza datoriilor către terţi, creditorii acestei firme au transmis adrese către Consiliului Judeţean, solicitând ca orice sume pe care le avem de plătit către SCT să fie redirecţionate către societăţile care au bani de recuperat. Din cauza acestei situaţii, lucrările au fost întrerupte, însă am reuşit să negociem cu reprezentanţii constructorului şi să deblocăm proiectul. De miercuri, lucrul a fost reluat la sensul giratoriu", a spus Radu Ionescu, vicepreşedintele CJ Prahova.

Proiectul face parte din cadrul Programului Operaţional Regional 2007 – 2013, valoarea lucrărilor fiind de peste 17,7 milioane de euro.

Earthchild

De parca ar fi putut sa mearga ceva bine in tara asta.

alecu26

acum chiar merge bine lucrare....sa fi vazut acu 3-4 luni ce dezastru era.

Cica au comandat si aparatele de reazem, care vor sosi in curând.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Ceva poze face cineva ?
Nu avem ploiesteni pe forum ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)