Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

NGC

#2595
Quote from: medicul de garda on July 06, 2015, 05:50:43 PM
Rasfoiam astazi intamplator siteul CNANDR in cautarea de proiecte noi (fara prea mari sperante) si am dat peste un proiect relativ marunt, dar pe care il astept de multa vreme si care o sa aduca o mare imbunatatire in fluenta circulatiei prin nodul DNCB cu DN1. :D

Servicii de proiectare, faza SF, pentru obiectivul: "Largire bretea nod rutier pe sensul DN 1 - centura Bucuredti si amenajare banda relatia dreapta (sub pasajul Otopeni)pe sensul Mogosoaia - DN 1", cod CPV 71322000-1

Documentatia e in link. Cititi pagina 35, unde e descrierea situatiei. Sa speram ca la anul pe vremea asta cozile fenomenale de la Arabesque vor fi istorie...
Contractul a fost atribuit ([197480]) in 13.05.2015 catre VIA CARPATIA CONSULT pentru 99.607,55 RON fara TVA, care include si cheltuieli diverse si neprevazute in procent de 10%.

rocklee


NGC

^^^ Unde e problema ca nu imi dau seama? Din doua benzi au facut una singura.

pasadia

Era una singura, doar pe ultimii 50 de metri se faceau 3 pentru a inlesni virajul la dreapta / stanga. Cum nu mai e semafor nu mai era nevoie de ele.

smark_BV

Da, şi indicatoarele rutiere de încadare a  benzilor au rãmas aceleaşi! Indicatorul sensului giratoriu se aflã bineînțeles aproape invizibil, aşa cã alții mai vor sã se încadreze pa banda stângã. Astãzi s-au mai ridicat 2 grinzi la DN11. (In total sunt 6 sus) Dar greul abia dupã acestea vine....

NGC

#2600
S-a reziliat contractul pentru Centura Sacueni.

http://www.cdep.ro/interpel/2015/r7600A.pdf



MNU

Alti bani pierduti din alocarea pe 2007-2013... Si alti bani minus din alocarea de pe 2014-2020.

alecu26

cine era acolo contractor? mai multe detalii? din culpa carei parti a fost reziliat?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

#2603
^^^ Contractorul este IDECON ZARAGOZA, dar inca nu stiu cine a reziliat si de ce.

alecu26

si oare chiar nici aceasta firma nu poate fi pusa pe black list? sau oricum nu mai liciteaza ea?

Incet incet scapam de firmulitele astea spaniole...dar vad ca avem un nou val de firmulite italiene.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Din pacate cautam gresit vinovatii la firmele de drumuri. Problema cea mai mare este neplata la timp a facturilor catre constructori, ceea ce in multe cazuri duce la falimentul acestora. Mai ales la firmele mici. Lucreaza o perioada, apoi nu mai au bani si intrerup lucrul. Banii pe care-i primesc abia le ajung sa-si plateasca datoriile si intra intr-un cerc vicios, din care pot iesi doar cu multi bani pompati de patron (daca exista un patron si firma nu este pe actiuni).

Motivele sunt clare: functionarii asteapta mita, o cer sau o forteaza prin taraganarea platilor. Acest sistem corupt in care ne scaldam de 10-15 ani este cancerul care ne macina si ne tine in subdezvoltare. Lupta impotriva coruptiei este cel mai important front pe care trebuie sa luptam daca vrem bani cheltuiti mai chibzuit si absorbtie mai buna.

Cea mai importanta masura: termen de plata de 10 zile lucratore la toate facturile care au avizul consultantului. FARA EXCEPTII. Cel mult, daca este cazul, se pot emite avize de neconformitate de catre beneficiar, acesta putand efectua retineri din facturi cu sume necesare remedierii de catre un tert (estimate), dar aceste retineri nu pot depasi 5% din contract. Daca statul devine cel mai bun platnic, atunci vom vedea si preturile cum o iau la vale si cum vom putea face Comarnic-Brasov cu sub 1 miliard de €, ca sa dau un exemplu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

si sublicitarea doar asa...de dragul incercarii pietei sau participarii la un proiect e o cauza. Nu neg ce spui tu....dar o combinatie intre plata proasta si o sublicitare...pentru o firma micuta poate fi mortala.

Problema mea e ca consturctorii astia nu prea se intereseaza inainte de cum e piata in Romania si vin asa...ca berbecii si blocheaza proiecte pe ani de zile. (ok...nu numai ei...ca avem exemple si de la noi...Romstrade, Tehnologica, etc).

PS: conditiile de plata sunt puse in contract....si cam in toate contractele scrie ca trebuie sa asiguri cash flow de 6 luni de zile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

Coadă de peste un km la intersecția Centura București (CB) - DN1 pe sensul dinspre Mogoșoaia.

Excelenta soluție românească "lasă că merge și așa" cu giratoriul ăla de sub pod își dovedește pe deplin limitele... Și cînd te gîndești că hobanatul ăla trebuia făcut și peste DN1 tocmai pentru a rezolva intersecția cum trebuie. Dar capetele pătrate au decis că e prea scump, l-au lăsat tot hobanat (deși nu mai era nevoie) și l-au mutat mai încolo. Felicitări CNADNR pentru incompetență - toți oamenii ăștia din trafic vă mulțumesc și ei!







panzer

Merci Cutter. Eu ii "pomenesc" de fiecare data pt ca tb sa ocolesc prin Bucuresti coada aia - zi de zi.

Exista cred si acum o solutie foarte simpla:
- in giratoriul de sub pot interzicerea de a intra in giratoriu a celor care vin dispre Tunari.
- Semnalizarea f buna ca pot face acelasi lucru ocolind hobanatul si folosind bretelele vechi ale podului peste DNCB prin stanga liniei de cale ferata. Se asigura accesul si spre Bucuresti si spre Otopeni.

Cred ca nu se restrictioneaza deloc traficul: toata coada aceea dinspre Mogosoia ar scapa de cel mai mare trafic caruia trebuie sa ii acorde prioritate cel dinspre Tunari spre Bucuresti.

Tot ce trebuie sa faca sunt 2 semne de circulatie si cativa separatori gen new jersey (daca asa se scrie corect denumirea lor).

cutter

Da, dar virajul ăla de încadrare pe pod spre București în capătul podului dinspre Otopeni e absolut oribil. E greu și cu mașina mică să te încadrezi, am făcut-o eu astăzi și nu e deloc plăcut...

Mă uitam și la pasajul de pe DN1... cum are el banda 1 de numai 2,75m sau cît o avea... multe tîmpenii mai putem face în țara asta. :(