Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

cristi5

Quote from: frunzaverde on November 23, 2021, 10:20:19 PM
Impiegatii care stau pe peron cu palete au un rol esential in securitatea sistemului feroviar. De la a verifica cu inca un set de ochi ca parcursurile sunt facute corespunzator in zona de complex/terminal a garii, unde sistemele de autostop si de semnalizare sunt cele mai putin eficiente (factori umani : abundenta de semnale care provoaca confuzii, distantele scurte de siguranta intre macazuri etc. cat si pe factori) pana la a asigura ca trenul nu pleaca cu defecte la drum din gara de formare si ca trenul este sigur, nu sunt pasageri care atarna de usi.

Pai asta poate face seful de tren nu? In gara mea "mica" dar terminus el face (cel putin partea cu pasagerii), si invarte o cheie pe peron. Care tari europene de ex mai au tablagii si care i-au scos, ca Suedia? Banui ca peste tot unde e centralizat nu mai sunt tablagii...

Ma gandesc ca daca sta sa pice bugetul de salarii al CFR, s-ar putea face economii la personal folosind ceva tehnologie. Dar da, daca intretinerea e praf, mai greu. Desi personal de reparatii s-ar putea lasa prin gari, ca banui ca e mai ieftin decat personalul de miscare...

frunzaverde

Echipamentele care sa asigure chestiile astea sunt muuuuult mai scumpe decat bugetul de salarii al unui impiegat pe zeci de ani. Si ce economisesti pe mere (impiegat) dai pe pere (aia care stau la servere sa le repare, la fibra optica si cabluri sa le repare cand se rup).

Asta dupa ce ai dat cateva sute de mii bune de euro, daca nu chiar milioane, pe macazuri complet noi, centralizare complet noua, instalatii de comanda si control complet noi, pentru o singura gara, zeci de kilometri de fibra, statii de centralizare... Nu e ca si cum banii astia sunt disponibili undeva. Mai ales ca in Romania forta de munca e ieftina (salarii modeste), dar echipamentele sunt scumpe (preturi europene).

Suedia as zice, a mers cel mai departe in eliminarea personalului in toata Europa. SUA cred ca a mers si mai departe, cu precision scheduled railroading si focusul pe marsrute end-to-end, dar acolo 99% din traficul PSR e marfa (zonele cu commuter rail sunt inca operate traditional, cu impiegati, uneori si cu mecanici ajutor). Tarile din "germanosfera" sunt printre cele mai conservatoare. Ca si restul Scandinaviei (Norvegia, de exemplu, are inclusiv linii unde semnalizarea se face cu steag : au semnal de chemare, dar nu semnal de iesire din gari; seful de gara trebuie sa iasa sa fluture steagul verde).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

dacă îmi permiteți să mă bag un pic în divagație ( care probabil ar trebui mutată în altă parte) , eu nu cu impiegații aș începe dacă ar fi să schimb ci cu mecanicii. Pentru că sunt mai "scumpi" și greu de găsit iar dacă google încearcă mașini fără șofer cred că un tren fără "șofer" ar fi mai simplu de făcut întrucât nu are nevoie de volan :)  . E normal să fii conservator într-un mediu care funcționează bine dar provocările devin din ce în ce mai mari și probabil la un moment dat va trebui făcută. Impiegații ar putea chiar juca rolul de supervizor al roboților, cum dealtfel fac și acum pentru trenuri...

dobrogean

Quote from: frunzaverde on November 23, 2021, 10:20:19 PM
Si asta intr-o tara cu mentenanta la caile ferate la un nivel ok, si cu o cultura inginereasca si de securitate extrem de avansata. In Romania, unde avem scadente la scadente la scadente la RK la instalatii, si unde in Gara de Nord se blocheaza macazurile de 3-4 ori pe zi intr-o zi buna, ar fi haos 24 din 24...
Nu se poate pune problema scoaterii impiegatului de miscare din garile mari (cum este Gara de Nord).
Dar se poate discuta despre utilizarea sistemului dispecer (efectuarea parcursurilor de circulatie de la distanta, dintr-un centru de comanda, cum este cel ce se finalizeaza acum la Simeria) in statiile mici, fara activitate de manevra.
Problema este ca fara GSM-R nu se poate, din cauza faptului ca nu se poate tramnsmite mecanicului de locomotiva ordinul de circulatie prin actualul radiotelefon (o instalatie total depasita tehnologic si nesigura: pot vorbi toti utilizatorii simultan si nu exista certitudinea ca meajul a ajuns la destinatar).
Prin ordin de circulatie se transmit mecanicului de locomotiva restrictiile de viteza care nu sunt prevazute in BAR (buletinul de avizare a restrictiilor), ordinul de depasire a unui semnal pe oprire, etc.
Cand GSM-R va fi in functie se va putea analiza si decide scoaterea IDM din statiile mici. Salariile sunt azi mici in Romania dar au tendinta de crestere, iar pe de alta parte cu salarii mici nu poti avea salariati de calitate.

motorzbh

Daca tot discutam discutii sa facem niste precizari. Nu-mi este clar daca centralizarile centrale se refera la CEL ( Centralizarea Electronica de linie adica un calculator de centralizare la mai multe statii)  sau la CCT Conducerea centralizata a traficului ( adica fiecare statie are calculatorul ei si in gara centrala sunt duplicate calculatoarel de comanda doar. CEL este mai ieftin evident dar nu cu foarte mult , problema este ca trebuie sa ai oretea sigura si redundanta ca sa comanzi echipamentele din gari. Dar daca ai probleme cu calculatorul central pierzi toate garile. Pentru linii secundare e OK. pentru coridor nu prea. Adica nu merita pretul. La fel problema cu comunicatia cu IDM. La CFR deoarece nu am avut niciodata comunicatie operator RC( care este de fapt concucatorul traficului el decide ce tren sta ,ce tren pleaca nu IDM) cu mecanicul , IDM a fost bagat ca instalatie de retranslatie. Din cauza asta a fost fabricat GSM-R la nivel european ca fiecare tara avea sistemul ei care putea apela mecanicul. Noi am fost singura tara care nu aveam si din cauza asta renuntarea la IDM este foarte grea , a se vedea ILIA Lugoj. Dar nu imposibil, avem un plan secret. Cu mecanicii, in FRMCS se va baga ATO Automatic train operation. Din acest motiv FRMCS este 5G ca sa poti sa pilotezi trenul remote prin video daca pierzi ETCS. Planuri faraonice dar ... daca uniunea are bani...

carutasul

mie nu mi se par neapărat faraonice. E adevărat că dezvoltarea unui sistem nou costă mult, mai ales în uniune, și că e vorba de un sistem cu redundanță ridicată, nu un proiect obișnuit de software pe care îl restartezi când se blochează :) Dar pe ansamblu resursa umană devine din ce în ce mai scumpă iar electronica e ieftină (chiar și dacă nu se mai face în China tot va fi mai ieftină). în plus computerele nu se îmbată și nu adorm, nu plătesc CAS și nici nu au nevoie de zile libere ( deși uneori o mai iau razna și ele, dar măcar asta o poți monitoriza cumva :) ). E adevărat că totdeauna există o reținere să schimbi un sistem care merge ( "dacă merge nu umbla") ; presupun că americanii încă mai au centrale telefonice cu centralistă în timp ce noi le-am eliminat și aproape că am eliminat  și telefonia fixă. Totdeauna sunt lucruri care se pierd, la centrala manuală puteam să o rog pe tanti Florica să îi transmită ceva lui maică-mea  când pleacă de la birou în caz că nu răspundea la telefon ( drumul spre casă era pe la noi pe la poartă). La aia automată nu prea pot sau e mai complicat:)

Vlad94

@alinuttt, care este rolul podețului provizoriu de la Brănișca?

motorzbh

Costul FRMCS va fi destul de mare daca vrei sa faci o rețea 5G ca sa transmiți imagine FullHD din tren. Părerea mea ca era mai ieftin sa ai câteva elicoptere la dispoziție la OCC si daca ai o problema sa trimit mecanicul acolo la fata locului. Trebuie sa pui un site FRMCS la fiecare 2 km. Super rețea MPLS probabil full 10 Gbps cu backbone de 100 Gbps. In fine când vor fi gata specificațiile mai stam de vorba.

carutasul

eu nu știu care e soluția completă și oricum pare stupid să conduci de acasă așa cum ai fi condus din locomotivă ( ca în caricaturile cu betonistul care e în WFH :) ). Practic nu elimini dezavantajele factorului uman ci doar introduci unele în plus. În mod normal după mintea mea locomotiva ar trebui să fie autonomă, poți pune niște camere cu un AI complet primitiv să vadă dacă linia e liberă sau nu, mult mai simplu ca la automobile. În caz de obstacol neidentificat trimiți cel mai apropiat impiegat să dea o rezoluție și asta e :)

motorzbh

Pai asta e ATO-ul. Dar el nu merge decât cu ETCS. Sistemul exista deja si funcționează. Chiar si eu am mers cu el in România cu Taurus-ul de la Rail Cargo. Trebuie doar sa-l faci sa meargă singur si sa oprească singur, ca locomotivele actuale au sistemul de om mort si nu merg decât un minut.

carutasul

de asta mi-am cerut scuze la început că mă bag în discuție pentru că nu știu ce există :) Ideea e că "locomotiva autonomă"  mi se pare cu mult mai ușor de făcut și cu mult mai sigură decât "automobilul autonom" și cred că asta e direcția de urmat (cum? asta nu știu). De multe ori ideile inovatoare nu vin din sistem ci din afara lui, că nici mașina autonomă nu a fost făcută mai întâi de Mercedes ci de Google. Presupun că deocamdată la noi nu merge pentru că nu ai ETCS decât în câteva locuri, dar sincer cred că mult mai interesant ar fi pentru noi să îl implementăm, tocmai pentru că suntem în urmă, decât pentru cei la care sistemul manual merge bine. Așa cum am înlocuit totul cu fibră în Internet, fără să mai trecem prin ADSL...

TibiV

Interesanta filmare in gara Savarsin, publicata ieri pe youtube...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)