Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.


etravel

Quote from: frunzaverde on November 24, 2021, 01:53:46 AM
Echipamentele care sa asigure chestiile astea sunt muuuuult mai scumpe decat bugetul de salarii al unui impiegat pe zeci de ani. Si ce economisesti pe mere (impiegat) dai pe pere (aia care stau la servere sa le repare, la fibra optica si cabluri sa le repare cand se rup).
Dai chiar mult mai mult pe pere, pentru ca apar generatii noi hardware, software, si trebuie obligatoriu sa bagi bani in astea.

fulger nc

Ma bag si eu putin in offtopic...ptr a mentiona ca locomotive "pilotate"(conduse de la distanta) , exista de prin anii 70 in Romania si sunt fabricate local.
Erau la sectiile de turnatorie in combinatul siderurgic Galati(probabil si in alte parti).
Problema nu e "condusul" locomotivei fara operator uman la bord...problema e conducerea de la distante mari(din centre de dirijare a traficului) si siguranta acestora.
CF raman un domeniu strategic.
De aici , dupa parerea mea , rezida si problema ERTMS-ului
Nu e o competitie libera intre dezvoltatori ..si nu exista la modul real cerinte care sa faca sistemul cu adevarat redundant.
Sa functioneze ceas indiferent de fabricantul hard-ului , dezvoltatorul softului ..echipamentul on-board.
Adica sa existe cat mai multi fabricanti in competitie ..peste niste cerinte clare , fapt ce ar duce la scaderea costurilor ..si posibilitati de a subcontracta catre fabricanti locali ..ce ar trebui sa duca la o acceptare mai larga.
In teorie e sistemul cel mai simplu.
Conducere , semnalizare de la distanta ..fara semnale fizice in teren.
Sarcinile mecanicului sunt dublate total.
Adica redundanta foarte mare pe partea de siguranta.
Sistemul "om mort" ..e viabil cat nu exista confuzii ale mecanicului si e "dublat" de indusi.
E redundanta data de controlul "masinii" si a caii de rulare , de la distanta . E arhaic.
Dupa parerea mea , sistemul nostru e inca bun ..ptr vitezele de circulatie actuale si cu traficul actual.
In conditiile in care cresti viteza si anumite sectii devin saturate in privinta traficului se impun solutii mai moderne.
E precum in filmul cu Nicki Lauda .."-cu cat cresti viteza , riscurile cresc exponential" . Cu cat maresti numarul participantilor la trafic ..cu atat creste posibilitatea unei erori umane.
Ptr astea ai nevoie de back up de siguranta.


Xenos

Cladirile statiilor nu se modernizeaza? Savarsin, Simeria etc. Ar fi foarte pacat.






vancouver

^^ Asa am patit si eu cand am cumparat un apartament. Dupa ce am dat afara mobila veche au ramas peretii jegosi. Hai sa-i facem albi si gata, se poate locui. Zis si facut. Doar ca dupa ce toti peretii au devenit albi luna, soc si teroare, au iesit in evidenta usile groaznice ... pe care pana atunci nici nu le vedeam ca ar fi o problema. Ok, schimba usile. Zis si facut. Opaaa, dupa aceea soc: ce groaznic arata prizele si diverse cabluri improvizate care duc de la o priza la alta. Ok, electrician, prize noi, intrerupatoare, ingropat orice improvizatie. Soc: caloriferele vechi nu mai merg in noua constelatie cu usi noi, lampi noi, intrerupatoare noi... si tot asa...

Asa se intampla acum si cu CF. Facem liniile si peroanele, in unele cazuri si gara si ies la lumina cladirile darapanate, la care anterior nici nu ne uitam. Discrepanta e mare.

Dupa parerea mea este nevoie la MT de un o mica grupa de lucru, in care sa fie un peisagist si un arhitect si ceva informaticieni si trebuie efectiv pornita o ofensiva puternica, cu presiuni si propuneri pentru renovarea / demolarea cladirilor in ruina de pe parcurs, refacerea peisajului dezolant, plantat arbusti sa dea o forma terenului de langa linii, etc... Altfel coridorul CF o sa fie ca o cladire ultramoderna in mijlocul unui ghetou.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nenea_hartia

@rocklee: Mulțumesc pentru poze. Foarte frumoasă clădirea gării Simeria.

@vancouver: de acord, dar mi-e teamă că nu prea mai există peisagiști și arhitecți adevărați în România, cu excepția câtorva persoane care se ocupă de clădiri private, la cu totul alt nivel, inclusiv de salarizare.
Voi pune mai jos câteva poze cu gara Câmpina, ,,reabilitată" acum mulți ani, odată cu linia. Este o clădire frumoasă, ca toate gările de pe Valea Prahovei, dar sluțită de cabluri pozate la exterior, uși de termopan alb, aparate de aer condiționat sau antene de satelit (cine naiba mai folosește așa ceva?). Durerea mea cea mai mare, ceasul original Paul Garnier a fost probabil considerat un moft de către ,,proiectanți" și total ignorat de constructor, deși e unul din cele mai deosebite accesorii cu care e dotată gara.












nenea_hartia

Acest articol spune că ar mai exista 20-30 de ceasuri Paul Garnier în gările românești. În afară de cele patru identificate aici (la Băile Herculane, Câmpina, Cernavodă și Sinaia), mai știe cineva unde există astfel de ceasuri?




nenea_hartia

Și acum grozăvia. Deși sunt recunoscător ,,proiectantului" că a ales soluția practică a unui pasaj subteran, spre deosebire de oribilele schele metalice supraterane care se construiesc acum, felul cum a fost construit acesta e o dovadă că ultimul exemplar al speciei românului cu simț estetic și ochi pentru frumos a dispărut acum câteva decenii.


Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0


Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0


Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0


Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0


Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0

Fără cuvinte... :(


Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0

florin74

Caracal, Jimbolia. Am citit ceva articol, referitor la faptul ca cifra 4 este reprezentata ca IIII. Cumva marca inregistrata.  :)