Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: alexmocian on February 27, 2021, 09:26:57 PM
Eu mai repede as vedea 2 TBM la Meses spre expemplu dar chiar si acolo cred ca D&B este mai ieftin si rapid de implementat, ai nevoie de 3 x 3Boom Jumbo si unul cu 2booms, 2 FEL, 4 x 50T ADTs si 2 Bolters toate astea costa 12-14Milioane restul este knowhow.
Cheers

OK, suna foarte tehnic si profesional...
Dar nu uita ca asta nu este forum de ingineri CFDP.
Asta este un forum unde cei care NU au nici o legatura cu uniniversitatile de constructii au filmat/fotografiat de 100 de ori mai mult decat "voi, specialistii"...
Adica 90% din imaginile/filmarile de pe acest forum sunt facute de NE-specialisti, doar simpli pasionati.

Asa ca incearca sa incetezi cu "ai nevoie de 3 x 3Boom Jumbo si unul cu 2booms, 2 FEL, 4 x 50T ADTs si 2 Bolters", aruncate la mishto (pentru noi, astia care facem munca de teren) doar ca sa ai tu o conversatie "intelectuala" cu cei din "upper class" care pot intelege despre ce vorbesti...

95% dintre cei de pe forum NU suntem constructori.
Suntem doar pasionati.

Ceea ce ai scris tu este "intre voi", perfect ne-inteligibil pentru un cetatean onest, pasionat de infrastructura, dar pentru care "2 FEL, 4 x 50T ADTs si 2 Bolters" este fix APĂ ÎN GALOȘI...

(Nu ti-am dat dislike, imi dau seama ca esti onest... Dar poate nu intelegi "diversitatea" celor de pr forum...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Vor fi 4 TBM proiectate si construite special pt Apata-Cata. Achizitia si instalarea lor e prevazuta sa dureze 18 luni. Intre timp se apuca de portalurile tunelurilor, care trebuie sa fie pregatite pe cand vine TBMul...

Daca @horatiu.cosma are timp, ne spune mai multe. Sau pot @subway si alti specialisti sa-l creada pe cuvant :)

Eu incerc sa mai spun pe forum ce mai aflu, pentru ca consider ca informatia trebuie sa fie libera, dar incep sa inteleg ca asta creeaza indoieli si explicatii suplimentare, asa ca poate e mai bine sa stau linistit pe fundul meu.

In plus @subway nu prea inteleg de ce trebuie sa-l iei la 11m pe @horatiu.cosma ca doar nu el e antreprenor general. Exista un antreprenor care are raspunderea pt aceasta lucrare, si-a asumat riscurile, inclusiv cele financiare de care zici. Daca reiese ca proiectul de tunel livrat de MT e gresit, atunci da, poate o sa aiba @horatiu.cosma sau vreun coleg ceva de munca.


cristi5

De fapt stirea e din sept 2020 si TBMurile sunt in contract. Sigur, asta nu inseamna ca Aktor va reusi sa le aduca in cele 18 luni care inteleg ca sunt termenul obisnuit.

Mi se pare mie sau Aktor a scris gresit anul pe comunicatul de presa? :lol:




Powered by API/PUM imgur uploader

AlexxC

https://www.tunneltalk.com/Czech-Republic-03May2018-Herrenknecht-multi-mode-Czech-rail-link.php

Se pare ca diametrul de 9.8m este ceva comun pentru tunelurile feroviare; deci cele 4 TBM-uri poti fi aduse de pe alte lucrari odata ce si-au terminat treaba acolo;
Cel mai probabil aceste TBM-uri vor veni etapizat in functie de momentul la care devin disponibile sau ies de pe linia de asamblare si apoi vor avea volum de munca diferit in functie de tunelul la care vor fi alocate.; nu este mentionat cate sunt noi si cate refolosite .
Un material educativ pentru cei mai putin familiarizati cu aceasta tehnologie de constructie a tunelurilor:

subway

@cristi5
Nu hartuiesc pe nimeni, incerc doar sa ajut tinand cont de experienta personala cu TBMurile de la M5, avand in vedere ca la CFR e experienta zero in utilizarea de TBM.
Daca sunt noi n-ar trebui sa ne facem griji pe parte mecanica, trebuie doar sa fie apte sa strabata geologia ce o au de parcurs.
Genul de verificari pe care le-am sugerat sunt in sarcina consultantului, beneficiarul trebuie doar sa se asigure ca sunt solicitate si efectuate.
In rest din partea mea niste imagini proaspete de pe zona grecilor cu lucrari pregatitoare!
Toate cele bune!
:)
P.S.
Ai cumva idee ce marca sunt cele 4 TBMuri? Ar fi interesant de aflat.







Powered by API/PUM imgur uploader



dan tm

 Raportat la lipsa de experienta a CFR privind TBM,cu scuzele de rigoare (ca nu sintem la discutiile din gara) tunelele mai noi sapate la CFR  cum au fost sapate rotund daca nu cu TBM?

Masinile de sapat tunele ramase pe linia Seciuri-Alunu pentru care au fost procese nu erau TBM sau tunelul Hirlau care s-a finalizat pentru a recupera utilajul?

Aici se gasesc niste articole despre aceste utilaje ramase in pamint, ba chiar si o poza din a ceea ce a ramas dupa furtul lor.

https://trenuletz.forumz.ro/t326p30-alunu-seciuri


IMG_20191012_145928 by Golomoz George, on Flickr

subway

Au fost sapate cu scuturi semimecanizate produse la 23 August din dotarea raposatei Tunele Brasov SA
Pentru lucrari in munti doar Hidroconstructia a avut TBMuri dar la diametre mult mai mici, au fost folosite pentru galeriile de aductiune la hidrocentrale.
In poza ta se vede clar ca frontul e deschis, sapatura e manuala nu cu freza ca la TBM iar productivitatea (viteza zilnica de avans) era de tot spanacul.

dr4qul4

avem in zona ceva lucrari la care se folosesc TBM-uri? Ma gandesc in special la Turcia/Grecia/balcani/Austria/Ungaria/Slovacia?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

Din ce tari ai enumerat probabil doar Austria (desi ei sunt mari sustinatori ai propriei lor metode numita noua metoda austriaca sau abreviat NATM, adica drill&blast+shotcrete)
Problema e alta, producatorii de TBM sunt foarte putini si sunt realmente sufocati de comenzile venite cu ghiotura din Asia asa ca listele de asteptare sunt ca la vaccinare. 
:)

dr4qul4

EU nu cred ca vor aduce 4 TBM-uri noi. Vorbim de Aktor...
Asa ca de unde ar putea aduce TBM-uri SH? Nu cred ca le vor aduce de la foarte mare departare. Doar daca mai au vreo lucrare pe final la care folosesc TBM-uri
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

Aproape sigur grecii n-au avut astfel de lucrari in portofoliu mai ales de cand i-a lovit criza datoriilor...

alexmocian

@TibiV imi cer scuze si tuturor de pe forum pentru limbajul tehnic folosit in postarea anterioara. Am crezut ca majoritatea celor de pe forum sunt nu numai pasionati de infrastructura dar din domenii care implica spre exemplu constructii civile, tuneluri, hidrotehnice, constructii speciale; etc. Data urmatoare am sa fiu foarte explicit ca sa inteleaga toata audienta.

Sa trecem din nou la tuneluri. Repet, din ce am vorbit cu amicii mei de Herrenknecht nu este o comanda de 4 TMB's noi de la o singura companie la diametre mari sau sa fi fost o licitatie in 2019 - 2020 pentru ele. Herrenknecht este unul dintre cei mai mari producatori de TBMs si alte masini the excavat mecanic din lume, au cateva patente unice ca SBR, VSM, VMole, etc; si cred din unele dicutii cu ei cred ca au construit TBM ul cu cel mai mare diametru din lume. Unul stiu sigur a fost folosit de Skanska la Niagara Falls Power Tunnel.

O alta observatie as vrea sa fac este ca orice tunnel indiferent de metoda de excavare trebuie sa aiba un portal excavat inainte de a incepe excavarea tunelului, deobicei asta este sustinut cu ancore lungi, plasa si beton storpit sub presiune. Asta asigura inceperea in siguranta excavarea tunelului si fapftul ca oamenii (operatori de masini) pot umbla in suguranta in jurul gurii tunelului. Chiar si la TMB se face asta. In plus la TMB se excaveaza cu masini de perforat electro hidraulice (Epiroc sau Sandvik) si impuscare approximativ 200m liniari pentru a monta TBMul in tunnel se numeste camera de lansare.

Ultima observatie este ca toate tunelurile excavate cu TMBs sunt circulare si au sustinere din segmente de beton etanse sau din beton format cu cofraj glisant. Toate tunelurile care au sectiune arcuita, bolta plata cu solduri arcuite, bolta semicirculara sunt excavate prin metoda perforare impuscare, excavare mechanica daca roca este friabila ex. tunelurile de pe Deva - Arad; sau metode combinind p+I cu excavare mecanica cu instalarea elementelor de sustinere in mai multe etape si care pot fi ancore lungi cu rasini, ancore cimentate, cabluri cimentate, plasa si beton lansat sub presiune sau/ori segmenete metalice cu dulap de lemn unde roca este foarte slaba si are tendinta de curgere. Suportul final pentru tuneluri cu perioada de exploatare foarte lunga este beton prin cofrare glisanta cu armaturi. In toate metodele exista un nivel de mecanizare care depinde de constructor si experienta lui in tuneluri. Betonul pentru stratul final poate avea diferite proprietati in functie de prezenta apei sau nu. Avansul si durata de excavare depinde de metoda de excavare, calitatea rocii si experienta operatorilor (contractorului).

Sa fac o estimare groso modo pentru tunelurile Brasov - Sighisoara, eu cred ca nu o sa fie date in exploatare mai repede de 5-6 ani si asta daca totul merge ok. Cheers   

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ovii Stîngaciu

Cat vorbim despre TBM-uri va arăt câteva poze fresh din zona Brașovului!  :D
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

subway

Am uitat sa fac o precizre, pozele mele sunt din zona cu polata, nu cu tunel.