Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

planiolro

Quote from: Andi on December 27, 2016, 11:18:31 PM
Pana pun pozele, va prezint un filmulet cu trecerea noilor poduri de peste Tarnava, tronsonul Medias-Copsa Mica. Viteza maxima 100 km/h !

Presupun ca actuala viteza pe cele de 2 poduri de 100 km/h este una provizorie si odată cu finalizarea lucrărilor viteza pe cele 2 poduri va fi de 160 km/h. Parca în una din postările anterioare cineva a făcut referire la acest aspect.

vancouver

Dupa cum se vede piatra sparta continua si peste poduri, ceea ce face rularea mult mai lina si evita trecerea de la pat elastic (pe piatra sparta) la pat rigid de beton sau metal. (adica nu putem avea trambuline ca pe autostrazi). Asa ceva ingreuneaza podul enorm si costa ca atare. Asa ceva se face numai pentru viteze de 140+. Probabil ca peste poduri se va putea merge dupa terminarea reabilitarii si instalarea semnalizarii cu 160 km/h. Unterior, in viitor, poate chiar si cu 200km/h, fara alte investitii in calea de rulare (dar necesita investitii in catenara, semnalizare si material rulant).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: vancouver on December 28, 2016, 11:35:23 PM
Probabil ca peste poduri se va putea merge dupa terminarea reabilitarii si instalarea semnalizarii cu 160 km/h. Unterior, in viitor, poate chiar si cu 200km/h, fara alte investitii in calea de rulare (dar necesita investitii in catenara, semnalizare si material rulant).

Pana la urma cu ERTMS nivel 2 cu ce viteza se poate circula ?...
(Daca ai calea de rulare si catenara in regula....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mr.L

Cu nivelul 2 la altii se circula inclusiv pe HSR, deci este un sistem creeat inclusiv pentru viteze foarte mari, de prste 250km/h

Viteza maxima pe CIV limitata de aliniament/proiect va fi de 200km/h, in faza a doua(dupa finalizarea Bucuresti-Curtici exclusiv Predeal-Brasov varianta noua).

Še preconizeaza ridicarea vitezelor la 200km/h undeva in anul 2025, deja se vorbeste despre acest lucru la nivel de conducere MT.

florin74

Quote from: florin74 on November 14, 2016, 04:36:10 PM
Quote from: florin74 on May 24, 2016, 08:29:39 PM
Actualizare 30.04.2016
FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-66,50%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 67,80%
AKTOR-ARCADA  (lot 3 Micasasa- Coslariu): - 92,25%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 68,51%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 46%
Alstom -Swietelsky  (Km 614 - Arad - Curtici frontiera ) 93,9%
Reabilitare poduri Dunare : ARCADA 71,03%
Modernizare gara Tg Mures : CONFER&ARCADA : 67,83%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 3%
Pod rutier DN14 - 80,00%
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie ILIA-LUGOJ LOT 2 : Thales :37.23%


STRABAG-SWIETELSKY baga turbo, in timp ce ceilalti (mai ales FCC) merg cu frana de mana.

Sa vedem

FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-69,73%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 69,6%
AKTOR-ARCADA  (lot 3 Micasasa- Coslariu): - 95,8%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 73,41%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 60,66%
Alstom -Swietelsky  (Km 614 - Arad - Curtici frontiera ) 96%
Reabilitare poduri Dunare : ARCADA 83,93%
Modernizare gara Tg Mures : CONFER&ARCADA : 90,69%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 10%
Pod rutier DN14 - 95,00%
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie ILIA-LUGOJ LOT 2 : Thales :64.15%


In afara de 1-2 exceptii, dezamagitor.

Situatie 12.12.2016

FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-71,52%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 70,5%
AKTOR-ARCADA  (lot 3 Micasasa- Coslariu): - 96%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 73,97%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 64,59%
Alstom -Swietelsky  (Km 614 - Arad - Curtici frontiera ) 96%
Reabilitare poduri Dunare : ARCADA 83,94%
Modernizare gara Tg Mures : CONFER&ARCADA : 98,67%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 30% pe Sighisoara Coslariu, 18% pe Coslariu SImeria
Pod rutier DN14 - 96,00%
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie ILIA-LUGOJ LOT 2 : Thales :72.03%
Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie Siculeni Adjud  LOT 2 : SIemens  :10.00% pe Lot 1, 8,48 pe lot 2
Centralizare electronica in statia Videle : Thales System  Romania : 22%

ERTMS vad ca si-a dat drumul pe Sighisoara Simeria, Simeria-Vintu merge tare (se vede si pe teren), in rest, tare greu.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Andi

27.12.2016

Mult asteptatul reportaj cu stadiul lucrarilor pe lotul Sighisoara-Coslariu, la fel ca la celalalt tronson am pregatit un album cu vreo 400 de poze detaliate de pe traseu. Voi posta aici doar cateva, de prezentare.

Link-ul catre album -> https://www.flickr.com/gp/138999904@N06/4C5roK

Preview:

Sighisoara pod Tarnava


Danes


Dumbraveni pod DN14


Dumbraveni-Atel


Bratei


Medias


Copsa Mica


Micasasa


Valea Lunga


Manarade


Campu Libertatii-Blaj


Craciunel


Ramificatie Coslariu Pod Mures M300-M200A


Circulatia se desfasoara astfel:

Sighisoara-Danes
- se circula in continuare pe traseul vechi, firul 1
- firul 2 este scos din teren
- lucrarile la podul peste Tarnava de la iesirea din Sighisoara sunt cam in acelasi stadiu ca in vara
- viteza maxima este 50 km/h
- stadiu estimat 70%

Statia Danes
- se circula pe liniile 3 si 4 modernizate
- la liniile 1 si 2 se avanseaza greu spre deloc
- in cap X exista o zona de vreo 50 de metri cu linie veche, acolo e posibil sa faca inflexiune pentru a lega firul 2 al noului traseu de firul 1
- stadiu estimat 70%

Danes-Dumbraveni
- se circula pe firul 1 modernizat in mare parte
- firul 2 este finalizat in mare parte, incepand de la iesirea din Danes si terminandu-se la lucrarea ''Pod DN14'' (detalii mai jos)
- al doilea semnal de bloc este stins, astfel ca se circula cu 20 km/h pana la urmatorul (inainte de halta Luna) iar aceasta situatie persista de vreo 3  saptamani
- inainte de Dumbraveni exista o zona nemodernizata, unde se modifica traseul DN 14 si implicit al caii ferate. Aici din pacate nu s-a avansat deloc.
- viteza maxima este de 80 km/h cu o restrictie de 50 in zona amintita mai sus
- stadiu estimat 60%

Dumbraveni
- se circula pe liniile 1 si 2 modernizate
- la liniile 3 si 4 nu s-a avansat deloc, in special la peron

Dumbraveni-Atel
- se circula pe firul 1 modernizat in mare parte
- la iesirea din Dumbraveni linia este nemodernizata pana la o zona unde se ocoleste un pod construit ptr ambele fire, unde exista restrictie de 30 km/h
-firul 2 este de asemenea modernizat in proportie de 80%
- la podul mai sus amintit nu s-a avansat deloc in ultimele luni
- viteza maxima 80 km/h
- stadiu estimat 75%

Atel
- se folosesc liniile 2 si 3 nemodernizate
- statia va deveni punct de oprire in linie curenta
- firul 1 cu peronul aferent viitorului PO sunt finalizate in mare parte
- stadiu estimat 40%

Atel-Medias
- se circula pe firul 1 aflat in diferite stadii (modernizat/nemodernizat)
- firul 2 este in lucru, avand in unele locuri sina cu traverse montate iar in rest sunt aduse traversele in zona noului traseu de la Bratei. Stalpii de catenara sunt montati in mare parte
- in zona unde noul traseu revine langa cel vechi exista un stalp de inalta tensiune care va trebui mutat pentru a face loc caii ferate (situatie asemanatoare cu zona haltei Tarnava)
- la intrarea in orasul Medias s-au montat de curand panourile fonoabsorbante, aici fiind primul semn ca se mai lucreaza cat de cat
- viteza maxima 50 km/h cu o limitare de 30 la Bratei
- stadiu estimat 50%

Medias
- se circula momentan pe toate liniile
- liniile 5 si 6 modernizate sunt folosite pentru trenurile care tranziteaza statia, 1 si 2 pentru trenurile de Sibiu, linia 3 pentru remizarea garniturilor R 3501/3511/3516 iar linia 4 e folosita pentru utilaje (cand am trecut eu era garnitura ISAF care deobicei o gaseam la Copsa Mica)
- stadiu estimat 35%

Medias-Copsa Mica
- se circula pe firul 1 modernizat complet
- firul 2 se afla in stadiul de demontare in zona haltei Tarnava unde traseul s-a modificat, ramanand doar sinele
- viteza maxima 100 km/h ziua si 120 noaptea (din auzite)
- stadiu estimat 70%

Copsa Mica
- se circula pe liniile 5-9 modernizate
- lucrarile la liniile 1-4 sunt la fel ca in octombrie, peroanele fiind la stadiul de montare copertina si placi de beton
- stadiu estimat 60%

Copsa Mica-Micasasa
- se circula pe firul 1 in mare parte modernizat
- pe firul 2 nu se lucreaza absolut deloc la poduri de mai bine de un an
- viteza maxima 100 km/h cu limitari de 30 si 50 conform BAR
- stadiu estimat 50%

Micasasa
- se circula pe o singura linie, statia devenind punct de oprire in linie curenta, se considera linia 2 pe vechea schema si firul 2 ca viitor PO, deocamdata avand IDM si semnale de intrare/iesire
- jumatatea cealalta a statiei se afla in faza de demontare a vechilor linii
- viteza maxima este 15 km/h intre semnalele de intrare, din cauza unor serpuiri realizate din cauza firului vecin si a unui podet
- stadiu estimat 50%

Micasasa-Valea Lunga
- se circula pe firul 2 modernizat complet
- firul 1 este de asemenea modernizat pe 90% din distanta, la iesire din Micasasa lucrandu-se la demontarea vechiului fir
- viteza maxima este 50 km/h
- stadiu estimat 80%

Valea Lunga
- se circula pe liniile 3 si 4 modernizate
- se lucreaza la demontarea vechiului fir la intrare dinspre Micasasa, urmand sa se monteze macazul pentru acces la liniile 1 si 2
- stadiu estimat 80%

Valea Lunga-Campu Libertatii
- ambele fire sunt finalizate complet
- se circula pe firul 2
- viteza maxima 80 km/h
- la pasajul din halta Manarade exista o limitare de 40 km/h valabila doar pentru trenurile care circula in sensul spre Sighisoara
- stadiu estimat 95% (fara semnalizare)

Campu Libertatii
- statia devine punct de oprire in linie curenta si este mutata la intrarea in actuala halta de miscare dinspre Valea Lunga
- se circula pe vechea linie 4 abatuta
- in fata cladirii de calatori ambele fire sunt finalizate cu exceptia catenarei. Deocamdata aceste doua linii sunt folosite pentru remizarea utilajelor, existand macazuri provizorii in cap X
- stadiul noului PO 100%

Campu Libertatii-Blaj
- se circula pe firul 2 modernizat complet
- firul 1 a fost complet demontat si se lucraza la terasament
- ca o observatie, intre semnalul de intrare in Campu Libertatii si cel de intrare in Blaj sunt cam 300m, evident provizoriu
- viteza maxima 50 km/h
- stadiu estimat 60%

Blaj
- se circula pe liniile 4-6 modernizate
- liniile 1-3 sunt in mare parte finalizate si ele, mai lipseste doar catenara si semnalizarea
- stadiu estimat 90%

Blaj-Craciunel
- se circula pe firul 1 modernizat
- firul 2 este de asemenea finalizat si urmeaza sa fie dat in folosinta dupa montarea semnalizarii
- viteza maxima 70 km/h
- stadiu estimat 90%

Craciunel
- se circula pe liniile 4 si 5 modernizate
- liniile 1 si 2 sunt aproape gata, lipsind doar semnalizarea. Vor fi deschise impreuna cu firul 2
amintit mai sus pentru finalizarea lucrarilor din capul X unde inca exista linie veche pe firul 1 si la accesul liniilor 3-5, de asemenea exista si trecerea la nivel mutata cu cativa metri mai spre Blaj
- stadiu estimat 80%

Craciunel-Coslariu Pod Mures
- ambele fire sunt finalizate complet, cu exceptia unui macaz care trebuie montat la noua ramificatie ce face legatura intre M300 si M200A
- se circula pe firul 1
- viteza maxima 70 km/h
- stadiu estimat 95% (fara semnalizare)

Asadar, cel mai avansat lot este Micasasa-Coslariu iar cel cu un progres foarte slab ramane Sighisoara-Atel. In opinia mea, daca nu vor exista probleme birocratice, ar trebui ca pana la vara sa avem acest lot finalizat. Cat despre celelalte doua loturi, mai devreme de 2018 nu cred ca vor fi gata.

vancouver

Micasasa - Coslariu. Discutam de ca. 38 km care ar putea fi 100% gata in vara 2017. Ar fi o gura de oxigen pentru trenuri si pentru incrucisari.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Andi

Intrebarea e daca vor trece pe semnalizarea noua si circulatia pe ambele fire cand va fi gata acest tronson sau vor astepta si celelalte sa fie terminate?

mr.L


Andi

Iata si schita lucrarilor, 29 decembrie 2015 vs. 27 decembrie 2016




Si cu asta inchei capitolul lucrari pe anul acesta, An Nou fericit tuturor ! :D

Vice33

QuoteCopsa Mica-Micasasa
- se circula pe firul 1 in mare parte modernizat
- pe firul 2 nu se lucreaza absolut deloc la poduri de mai bine de un an
- viteza maxima 100 km/h cu limitari de 30 si 50 conform BAR
- stadiu estimat 50%

Ce probleme sunt la acele poduri, de ce nu s-a mai lucrat NIMIC de un an? Cum se poate asa ceva? Ceva e grav de nu aumai putut continua lucrarile la podurile acelea...sunt probleme cu stabilitatea, sunt tasari, s-au detectat deplasari? Lucrari care trebuiau sa fie gata cel tarziu in 2017...multe locuri cu lucrari STAGNATE de 6 LUNI, ce face constructorul, banii si i-a primit, de ce nu lucreayza in forta? Din 2011 chiar nu au avut timp sa termine? Da-o naibii de treaba!

In Copsa Mica la ce ne trenuie 9 linii? 5 maxim 6 nu ajungeau? Sunt asa de multe trenuri de calatori si marfare care opresc simultan in Copsa Mica?

Quote- inainte de Dumbraveni exista o zona nemodernizata, unde se modifica traseul DN 14 si implicit al caii ferate. Aici din pacate nu s-a avansat deloc.

Ce se intampla cu mutarea DN14 in zona acelui podet? De 3 ani nu s-a miscat nimic...ce se intampla acolo? Ce probleme au?

catalin_i

Foarte clara schița Andi! Excelent! An nou fericit tuturor!


Sent from my iPhone using Tapatalk

NGC

Am asteptat sa treaca Sarbatorile pentru ca sa va dau vestea urmatoare, care nu este buna din pacate.

Quote from: NGC20 on December 06, 2016, 07:35:25 AM
A fost lansata astazi licitatia pentru "Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov- Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunile :1. Brasov -Apata si 3.Cata- Sighisoara".

Deschiderea ofertelor este amanata deocamdata pana in 8 Februarie, dar licitatia a fost contestata de catre ASTALDI, STRABAG si ALSTOM.