Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rocklee

GIV ... 8) ....poate costurile sunt asa ridicate pentru ca este granita cu un stat care  nu este in UE si NATO...de aceia ne pune pe noi sa facem vama  O:-)

shift2rail

^ e mai rau de atat: acolo avem granita cu Rusia si China combinate.

rocklee

aia am vrut sa spun si eu dar mam aptinut  8)  O:-)

Quest

Ce constat eu dupa citirea acestui articol, este ca Romania vorbeste legitim de A9 (Timisoara-Moravita), iar sirbii vorbesc despre "Zimbetul Voivodinei" (Bački Breg, Sombor, Kula, Vrbas, Srbobran, Bečej, Novi Bečej, Kikinda și Srpska Crnja), adica noi ar trebui sa facem o autostrada Timisoara-Jimbolia ?

https://flux24.ro/ministrul-sarb-al-infrastructurii-ii-bate-obrazul-ambasadorului-roman-la-belgrad-ca-serbia-face-drumuri-spre-romania-dar-bucurestiul-se-misca-greu/

Common sense will get you far !

JohnDoe

La capitorul dat cu parerea: sarbii ne-au aratat ca nu stim sa cooperam si sa comunicam cu vecinii.
Sarbii vor face zambetul, pentru ca ce ii avantajeaza pe ei e singurul lucru de care tin cont.
Iar daca vrem sa ne legam de ei, Timisoara Jimbolia e ceea ce trebuei sa construim.
Si mi se pare mai scurta ca autostrada, iar Moravita poate fi 2+1 ca la granita dintre Germania si Olanda, langa Maastricht.
My 2 cents.
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

tom_sawyer

#740
Legat de zâmbet, ministrul lor zicea că îl fac pentru că și la noi pe partea opusă se face. Or la noi nici nu s-a discutat vreodată așa ceva. Sublimă colaborare și comunicare.

Conform hărții CESTRIN, pe 10.06, deci imediat după alegerile locale, a fost programată o întâlnire cu sârbii. Poate îl mai deranjează cineva din presă pe Grindeanu cu o întrebare...

horyatm

ce va place să îi ridicați pe alții în slăvi și să ocărați propria țară. Nu înțeleg cum va poate încărca cu energie pozitivă. Sârbii... care sunt anti Nato, anti UE, au făcut pact cu diavolul - Rusia și China, sunt dați exemplu de diplomație. A9 e pe coridor european, ca Sârbii fac aiurea autostrazi e treaba lor. E ca și când am fi făcut A1 la Nădlac și ungurii făceau la Cenad sau viceversa. E penibil ce se întâmplă, mai ales la nivel de miniștri, și aici e vina sârbilor 100%. Un popor care doar dușmănie știe să nască.

StefanCelMare

Și mie mi se par sârbii foarte mândri fără multe motive să fie așa mândri, dar lipsa de coordonare pe culoarul de legătură România Serbia pare a fi o culpă comună.
Nu mi se pare că-s unii mai breji ca alții.
Când nu există comunicare, sau ea nu este eficientă, adesea ambele părți au o vină.
Într-adevăr sârbii ignoră culoarul european de pe A1 (adică vor să vină foarte aproape de el pe partea lor), dar până la urmă nu contează atât de mult, mai important ar fi să se lege cele două țări prin autostrada. Nu e mare diferență între cele două trasee.

timisoreanul

Parca exista un acord intre tari. Noi am cheltuit o gramada de bani pe SF. Nu e o joaca sa spunem acum ca schimbam traseul si facem un alt SF. Sa o construim noi pana la Moravita si pun pariu pe ce vreti voi ca vor face si sarbii in continuare. Mai ales ca repet, sunt autostrazi scurte de campie, care nu implica costuri foarte mari, dar beneficiile sunt importante.

mirceaeliade

Costurile ar fi chiar si mai putin "nu foarte mari" daca nu s-ar desenea noduri si multe si faraonice.

JohnDoe

Quote from: timisoreanul on July 14, 2024, 08:59:40 PMParca exista un acord intre tari. Noi am cheltuit o gramada de bani pe SF. Nu e o joaca sa spunem acum ca schimbam traseul si facem un alt SF. Sa o construim noi pana la Moravita si pun pariu pe ce vreti voi ca vor face si sarbii in continuare. Mai ales ca repet, sunt autostrazi scurte de campie, care nu implica costuri foarte mari, dar beneficiile sunt importante.

Ca tot e la moda cu pariurile, cat pariem ca sarbii fac ce vor si nu vor ajunge la Moravita?

500 de lei in contul API daca noi terminam autostrada/drum express si nu 2+1 pana la Moravita si ei ne vor ignora cati ani ?
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

EugenRo

#746


Iata cateva idei in legatura cu viitorul DX SRB 'Zambet al Voievodinei'.

1.Daca sarbii vor face acel drum, nu avem incotro si va trebui sa facem si noi un drum rapid.
2.Nu cred ca va disparea A9 ca legatura rapida cu Belgradul, indiferent de ce alte drumuri rapide apar la orizont.
3.Un DX catre Jimbolia/ Comlos (acolo unde pare ca se opreste drumul sarbilor) va fi mana cereasca pentru camioane.
4.Intrucat Centura sud Timisoara este deja subdimensionata si cu siguranta va deveni un bulevard important in dezvoltarea ulterioara a Timisoarei, se va impune dupa 2030 o centura metropolina sud II.
5.Daca tot se cacaie cu drumul de legatura DN69-A1, mai bine il faceau direct DX (daca nu e prea tarziu deja) ca parte dintr-un viitor DX [A1-Comlos-SRB-Zambetul Voievodinei]

pasadia

Aici este o harta creata de userii sarbi de pe SSC dupa planurile oficiale:



in aceste planuri inca exista A9, autostrada, Belgrad - Vrsac - (Moravita)? Si exista si un DX (nu autostrada!) Sombor - Kikinda al carui capat estic e la sud de Kikinda (cam pe unde ai pus tu nodul 5, in apropiere de actuala vama Jimbolia). Deci traseul propus de tine nu se pupa cu planurile lor.

Eu personal nu dau sanse foarte mari parti estice din "zambetul Voievodinei". Pentru sarbi e mai utila partea vestica, adica cea care, in cviitor, va servi ca o alternativa (sau poate chiar traseul principal) spre Budapest - Viena - vestul Europei. Altfel spus, pentru ca M5-ul maghiar si vama Horgos sunt cunoscute ca fiind aglomerate, prin constructia bratului vestic si a unei noi vame in zona Sombor ei se vor lega (potential, functie si de investitiile maghiare) in M6-le maghiar.

Revenind insa la planurile sarbo-romane. Parerea mea, exprimata si in trecut, este ca ar trebui sa renuntam (cel putin pe moment) la planurile unei conectari prin Moravita (sau Jimbolia) si sa gandim o conexiune sub forma de autostrada spre Zrenjanin si A6-le sarbesc. De unde vei avea continuare fie spre sud, spre Belgrad, fie spre vest spre Novi Sad.  PTF-ul ar fi in zona Johanisfeld si autostrada ar pleca dinspre Sanmihaiu Roman (unde teoretic s-ar putea ajunge ocolind Timisoara printr-un inel de autostrada sau doar un semicerc, fie pe nord, fie pe sud. 

EugenRo

Da, si legatura cu Belgrad/ Novi Sad via Zrenjanin este o varianta foarte buna, dar mai poate fi oprita A9?
Face Grindeanu acest pas, care poate fi considerat "blocare" de contrsuctie de autostrazi in mintile unora?

P.S.In legatura cu ce am desenat eu, era ceva aproximativ; mai degraba zambetul se conecteaza cu Ro in zona dintre pucntul (1) si (2) din desen, nu la est de Jimbolia, dar astea sunt detali..

Adrian.TM

^^
Din cate am citit în planul general al comunei Otelec (de care ține și satul Iohanisfeld) ei își doresc oricum o legătură cu satul Međa,din Serbia, care este la o aruncătuă de băț (A existat inclusiv o cale ferată în acea zonă).Sigur ar fi mulțumiți dacă ar avea un DEx în zonă :).

Să vedem cum se pun părțile de acord. Sârbii oricum au făcut actualizări legate de numerotarea autostrăzilor ce sunt în construcție sau doar la stadiul de proiect (Care nu aveau indicative proprii), și apare inclusiv A9 Belgard-Vârșeț-Vatin.
Că nu am mai găsit o știre din partea lor mai nouă de luna martie, e altă poveste deja...