Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

shift2rail

imi pare tot mai evident ca sarbii joaca deseneaza autostrazile dupa cum canta winnie l'ourson (the pooh, angl.)

tom_sawyer


timisoreanul

Tom_Sawyer, remarc din nou cata grija si stres ai pentru utilitatea si costurile A9. Bine ca macar nu ai aceleasi probleme si cu A8, ca nu vad cum rezistai la atata tensiune. Sa traim sa le vedem facute pe amandoua, si pun pariu cu tine ca A9 va avea mai mult trafic si mai multa relevanta decat A8.

a.l.x

Quote from: a.l.x on February 22, 2024, 06:48:08 PMAm prieteni care fac zilnic naveta Deta-Timișoara și nu i-am auzit să se plângă de trafic.

Doar pentru că este un proiect de la noi din zonă, asta nu înseamnă că este mai relevant decât altele.A8 leagă 2 regiuni,iar A9 efectiv nu leagă nimic, e o aberație să spui că e mai importantă. A8trebuie realizată,A9 ar trebui să fie ultima grijă a României.

timisoreanul

A8 va fi un drum intern al Romaniei, A9 se va lega cu o retea internationala de autostrazi. Cum poti sa spui ca A9 nu leaga efectiv nimic? In fine, eu nu am scris niciodata ceva impotriva construirii vreunei autostrazi, in schimb altii nu rateaza nicio ocazie sa faca lucrul asta, iar asta devine deranjant la un moment dat.

oneLess

#725
3^
Șî Craiova-Tâgu Jiu, șî Techirgiolul îi sunt agasante și fără de utilitate colegului Huckleberry!
Și cred că orice altceva care poate fura bani de la bugetul posibilului A8!

26ld

^^A postat cateva pagini mai in urma cineva care cunoaste mai mult ca mine, repostez poate nu ai vazut.

https://www.ekapija.com/en/news/4416139/framework-agreement-on-vojvodina-smile-commercial-agreement-on-highway-between-belgrade-novi

Sarbii (chinezii) nu vor veni cu reteaua aia de autostrazi de care zici la Moravita, de aia nici nu vor sa imparta costurile de 400 de milioane de euro pentru un nou punct de trecere al frontierei, ceea ce il face pe Grinda sa planga la televizor. Vin alegerile si nu cumva sa constate alegatorii ca autostrada asta e praf in ochi.

Cum au mai spus si altii mai in tema ca mine, sunt nevoi mult mai mari in alte parti decat o autostrada catre Serbia, cel putin momentan.

tom_sawyer

#727
Quote from: tom_sawyer on March 14, 2024, 06:04:14 PMLicitația pentru proiectarea anterioară a autostrăzii prin sudul Banatului, de la Pancevo prin Vršac până la granița cu România (trecerea frontierei Vatin), a fost suspendată la cinci zile de la publicarea sa în noiembrie anul trecut.
21.02.2024

După cum se precizează în explicația deciziei Drumurilor Serbiei din 20 noiembrie 2023, necesitatea acelei achiziții publice ,,a încetat" și nu se va repeta în același an bugetar, adică în următoarele șase luni.

Totodată, în planul de achiziții publice pentru anul acesta al Ministerului Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii, se preconizează lansarea unei licitații pentru ,,proiectarea conexiunii dintre noul punct de trecere a frontierei Vatin și înaltul Belgrad-Vršac-Vatin. -drum de viteză". Achiziția este estimată la 40 de milioane de dinari, iar anunțul este planificat pentru primul trimestru al anului 2024.

În acest anunț de licitație, drumul Belgrad-Vatin este deci numit ,,drum de mare viteză" și nu autostradă (se presupune că este drumul de stat existent 10, dar nu este nici drum de mare viteză, ci mai ales un drum principal). Amintim că conform Decretului Guvernului privind categorizarea drumurilor de stat, tronsonul de circulație de la Bubanj Potok pe Pancevo până la granița cu România va avea profilul unei autostrăzi.

ekapija.com

Sârbii nici măcar SF ca lumea n-au, doar un fel de preSF:

https://jnportal.ujn.gov.rs/tender-eo/192728





Licitația n-au relansat-o încă, se poate căuta destul de ușor în SEAP-ul lor.


@oneLess : în afară de umorul "fin" poate ai ceva de spus și la chestiune, altfel mi se pare că te bagi ca musca

GIV

400 mil euro un punct de trecere al frontierei?

timisoreanul

Dar oare ungurii cum de or fi facut autostrada spre Romania (mai precis pana la Mako), cand noi eram cu mult in urma lor, iar la noi nu se intampla nimic? Mi se pare foarte greu de crezut ca daca noi vom face autostrada pana la Moravita, sarbii nu se vor lega, mai ales ca traseul Pancevo-Vrsac este scurt si usor, nu traverseaza vreun munte. Probabil si ei vor sa se convinga ca noi facem. Si mai e ceva: sarbilor le plac autostrazile, iar ei au o retea veritabila de autostrazi, avand legaturi cu Ungaria, Croatia, Macedonia si Bulgaria. Le lipseste chiar legatura cu Romania. Chiar e credibil ca nu o vor face? Ok, proiectul lor e putin ramas in urma. Dar noi suntem in UE, practic totul facem cu fonduri europene, din programe operationale si PNRR. Ei nu sunt, dar cand vor primi fonduri de preaderare oare acestea nu vor viza legaturile cu celelalte tari UE? In fine, toti avem o doza de subiectivitate, dar trebuie sa ne asumam chestia asta. Poate si eu consider ca decat sa se faca A8 montan aveau prioritate A7 integral si A8 Targu Neamt-Iasi-Ungheni, mai ales din respect pentru Iasi,care este singurul mare oras care nu e legat de vreo autostrada. Iar cu banii pe A8 montan se faceau multe alte autostrazi si drumuri expres in zone mai accesibile. Daca as scrie de 50 de ori chestia asta pe topicul A8 ar fi in regula? Pana la urma, oricum nu luam noi aceste decizii. Daca A9 are fonduri europene, e aproape de final SF-ul, de ce sa nu o facem? Ca nu prea ne intereseaza pe unii dintre noi? Pot sa inteleg la un moment dat si chestia asta, dar cand si unii din Timisoara sunt de aceeasi parere, deja nivelul meu de intelegere e depasit total. Pana la urma la acest proiect au contribuit si fostul ministru care a lansat in licitatie SF-ul, cat si actualul, care vrea sa lanseze in licitatie proiectarea si executia.

26ld

^Mie mi se pare foarte buna ideea de a lega tara cu toti vecinii ei prin infrastructura de toate felurile. Probleme sunt mai multe, din pacate, incepand cu prioritizarea. Atata timp cat nu ai interiorul tarii conectat, degeaba facem legaturile spre exterior, timpul se va pierde inauntrul tarii pe DN-uri. Mai ales spre tari non UE si, mai ales in contextul actual, pro Rusia si China.

Sarbii nu vor fi in UE in urmatorii 20 ani daca o tin asa, iar China e cunoscuta pentru felul in care isi face investitiile (cazul Muntenegru si tari prin Africa). UE vede si ea chestia asta, chiar crezi ca o sa finanteze o legatura spre o tara care nu adera la idealurile ei, mai ales cand ei nu vor sa participe cu nimic la proiect?

E foarte bine ca se face studiul, doar sa fie unul pe bune, sa fie respectat pe viitor de toti cei care ajung la guvernarea locala (sa nu construiasca aiurea pe culoar) si la cea nationala. Iar cand se vor rezolva chestiile urgente interne, putem privi si spre tari non UE cu investitii (exceptie Ucraina si Moldova), daca vom mai primi vreun ban de la UE pentru ele, ca din bugetul intern nu vor fi nicicum posibile.

Nu cred ca are rost sa faca cineva spam pe vreun topic -aici sau pe A8- ca nu e proprietatea nimanui topicul respectiv si cred ca oricine isi poate expune o parere intr-un mod decent. E un forum de discutii, nu de decizii, oricat place sau displace asta.

Adrian.TM

Până se gândesc și sârbii să înceapă cu seriozitate proiectul de pe partea lor, eu zic că putem prelua modelul maghiar, realizat în cazul M43, menționat de un coleg mai sus, și să construim și noi A9-le pe mai multe etape.

Prioritar ar fi segmentul A1(Remetea Mare)-descărcare Pădureni, pentru cei care vin dinspre zona de vest a Carașului și zona de sud a Timișului (inclusiv Serbia) și vor să se urce direct pe A1, respectiv, segmentul Pădureni-Voiteg.
Ar fi interesant să înceapă direct cu segmentul A1/Remetea Mare-Voiteg, complet, iar ulterior, când lucrurile se vor clarifica și pe partea sârbească, să continue execuția pentru segmentul Voiteg-frontieră.

naivu

Și dacă sârbii nu marșează la partea lor de proiect, proiectul A9 nu e total inutil, zonele din România pt care A9 ar asigura un acces mai bun la rețeaua europeană de autostrăzi vor exista în continuare (e.g. Reșița sau Oravița), la fel și traficul care iese acum pe la Moravița ar beneficia de un drum mai bun chiar dacă doar pe teritoriul României. Inclusiv, dacă sârbii aduc A la Zrejanin, va fi un bun punct de plecare pt conectarea Timișoarei cu Belgradul.
La lansarea licitațiilor de (proiectare și) execuție ar fi de discutat doar ce să fie făcut la nivel de DX, ce la 2+1 alternativ și ce la 1+1 (cu intersecții denivelate și ocolirea localităților). Și lăsat spațiu pt lărgirea ulterioară, pt că nici o decizie politică sau economică nu e definitivă!

Vlad94

Cel mai important sector al A9 este de departe Pădureni-Voiteg. Pe zona Timișoarei vei avea Centura de Vest și la sud de Voiteg traficul este cât de cât fluent

GIV