Infrastructura de metrou a vecinilor Romaniei

Started by Ionut, November 24, 2016, 08:57:28 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Un consortiu chinez va construi a patra linie de metrou din Kiev

Un consortiu format din doua companii chineze, China Pacific Construction Group si China Railway International Group, a semnat un acord de cooperare cu municipalitatea din Kiev cu privire la constructia celei de-a patra linii de metrou din capitala Ucrainei. Conform acordului de cooperare, consortiul chinez va construi o linie de metrou cu o lungime de aprox. 20 de km care va lega cartierul rezidential Troyeschyna de cartierul central de afaceri. Acordul a fost incheiat dupa semnarea unui Memorandum de Intelegere de catre cele doua parti, in luna mai.

Conform asteptarilor, linia, care include 13 statii, va reduce traficul aglomerat din Kiev. Proiectul va fi lansat la sfarsitul lui 2018 si va dura patru ani. Administratia din Kiev va aloca 15% din suma de aproximativ doua miliarde de dolari necesara proiectului. Municipalitatea spera sa atraga restul sumei sub forma unui  imprumut de la institutiile financiare chineze conform garantiilor guvernului ucrainean.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Metroul din Harkov primeste 160 milioane de euro

Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) va acorda orasului Harkov, al doilea ca marime din Ucraina, un imprumut in valoare de 160 milioane de euro. Acesta, acordat pentru o perioada de 18 ani, va finanta construirea a doua statii noi de metrou, a unui depou si achizitia de trenuri noi. La randul sau, Banca Europeana de Investitii (BEI) va acorda un imprumut cu aceeasi valoare. Extensia, cu 3,5 kilometri, a liniei curente de metrou dar si construirea noilor statii, Derzhavynska si Odeska, vor asigura o diminuare a aglomerarii in trafic, inregistrata in partea de sud a orasului. De asemenea, noul proiect de metrou va asigura legaturi de transport mai bune si mai rapide catre centrul orasului si catre aeroport. Prin extensia liniei de metrou, nou construitele zone rezidentiale din Harkov vor beneficia de imbunatatirea mobilitatii.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Belgrad va lansa in 2020 licitatia pentru prima linie de metrou

,,Administratia din capitala Serbiei intentioneaza sa lanseze in 2020 licitatia pentru construirea primei linii de metrou din oras", a declarat Sinisa Mali, Primarul capitalei Belgrad. Studiul de fezabilitate pentru acest proiect va fi derulat in 2019. Primele doua statii de metrou vor fi amplasate in cartierele Makisko Polje si Banovo Brdo, in sudul orasului Belgrad, iar cea de-a treia statie va fi construita la Belgrade Fair Centre, in apropierea raului Sava. Potrivit Master Planului lansat in 2017, vor fi construite doua linii de metrou, in lungime de 22 kilometri si, respectiv 19,8 kilometri. Se estimeaza ca lucrarile de executie vor dura intre trei si patru ani.

ClubFeroviar.ro

Vad ca si sarbii o ard cu 3-4 ani pentru executie. 3-4 statii poate, da. Dar o linie completa... hai sa fim seriosi.

cezar-mario2012

 Noile metrouri pentru Linia 3 din Sofia sunt în teste și urmează ca începând cu vara acestui an să sosească la Sofia. Linia 3 urmează să fie dată în folosință în anul 2019.







http://www.novinite.com/articles/188561/The+First+of+the+New+Trains+for+the+Sofia+Metro+is+Ready+%28Photos%29

TibiV

Quote from: Ionut on February 08, 2018, 09:40:44 AM
Vad ca si sarbii o ard cu 3-4 ani pentru executie. 3-4 statii poate, da. Dar o linie completa... hai sa fim seriosi.

Nu uita ca ei il au pe Tito in sange....
Iar tovarasul I.B.Tito a murit de moarte buna, jelit de intreaga natiune, nu la Targoviste.
ceszar-mario ne-a arata multe chestii sarbesti la care eu am rams mut... :(

Pe scurt: sarbii poate vor avea extensii de timp de 30-50%. Noi le avem deja la peste 200%, si inca nu am terminat...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

 Două filmulețe cu stadiul execuției la linia 3 de metrou din Sofia:

1. Depou



2. Stația Krasno Selo


Ionut

Prima etapa a Liniei 3 de metrou din Sofia, finalizata in 2019

Primarul orasului Sofia, Yordanka Fandakova, a anuntat ca lucrarile la cea de-a treia linie de metrou din capitala bulgara se desfasoara conform graficului, astfel ca prima etapa ar putea fi inaugurata in toamna anului 2019. Aceasta include lucrari de construire a opt kilometri de linie si opt statii de metrou. In prezent, este in curs de fabricatie si materialul rulant ce va fi introdus in circulatie pe noua sectiune de metrou. Astfel, primele cinci trenuri de metrou, fabricate in Bulgaria, vor fi livrate anul acesta.

Proiectul este finantat cu aproximativ 390 milioane de euro, prin intermediul fondurilor Uniunii Europene din Programul Operational Sectorial – Transport. Costul pentru intregul proiect se ridica la 500 milioane de euro. Lucrarile la cea de-a treia linie de metrou din capitala bulgara au inceput in 2016, cu sectiunea cuprinsa intre Krasno Selo si Teatrul Mic (Malak gradski teatar "Zad kanala"), din centrul orasului.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Prima linie a metroului din Belgrad, estimata la 1,3 miliarde de euro



Reteaua de transport cu metroul din capitala sarba va fi construita in etape, iar prima dintre acestea este programata sa inceapa in 2020. Anuntul a fost facut odata cu adoptarea de catre Municipalitate a Planului General de Reglementare a Transportului Feroviar din Belgrad. "Potrivit acestui Plan, se vor construi doua linii de metrou si patru linii de transport feroviar suburban (denumite BG Voz), toate fiind integrate intr-un singur sistem. Costul pentru prima linie de metrou este estimat la 1,3 miliarde de euro, in timp ce intregul proiect (pentru cele doua linii de metrou) este estimat la un cost de 4 miliarde de euro", a precizat Goran Vesic, viceprimar al orasului Belgrad.

Lungimea primei linii de metrou, de la statia Makisko Polje pana la statia Panchevachki Bridge, va fi de 22,5 kilometri. Lungimea celei de-a doua linii de metrou va fi de 19,8 kilometri. Companii straine, inclusiv din Franta si Rusia, vor lua parte la acest proiect. Municipalitatea prognozeaza ca lucrarile pentru reteaua de metrou vor dura 7 ani, ceea ce inseamna ca reteaua va fi complet operationala in 2027.

Prin construirea retelei de metrou se va asigura si conexiunea cu aeroportul "Nikola Tesla". In plus, Municipalitatea anunta si ca va fi extinsa reteaua de tramvai catre Zemun, Makisko Polje, via centrul orasului. In acest sens, au fost deja pregatite studii de fezabilitate. Belgrad are o populatie de peste 1,6 milioane de locuitori, fiind in acelasi timp, dupa numarul populatiei, cel mai mare oras european fara o retea de transport rapid pe sina.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Primul metrou Inspiro ajunge in curand in Sofia



Noul metrou pentru Sofia produs de consortiul Siemens-Newag a plecat de la depoul din Nowy Sacz (care apartine producatorului Newag) si va fi livrat Sofiei la 2 iulie. Acesta este primul din cele 20 de trenuri Inspiro care urmeaza sa fie livrate anul acesta. Noul tren va fi trimis in Sofia pe cale rutiera, folosind trei camioane care il vor transporta pe o distanta de 1.100 km, trecand prin Slovacia, Ungaria si Serbia, pana in Bulgaria. Carcasa trenului cu trei vagoane a fost realizata la fabrica Siemens din Viena, in timp ce boghiurile au fost fabricate la fabrica Siemens din Graz. Asamblarea finala, testarea trenului in fabrica si punerea in functiune statica a trenului au avut loc la fabrica Newag din Nowy Sacz, Polonia.

In martie 2016, compania de transport cu metroul din Sofia, Metropolitan EAD, a acordat consortiului Siemens-Newag un contract in valoare de 140 de milioane de euro pentru livrarea a 20 de trenuri Inspiro cu o optiune pentru 10 trenuri de metrou suplimentare. In cadrul contractului, consortiul a fost angajat sa livreze sistemul de protectie automata a trenurilor Trainguard MT, folosind tehnologia CBTC wireless pentru operare automata pe o distanta de 8 km si 8 statii ale Liniei 3. Conform contractului, compania Newag este responsabila pentru proiectarea si instalarea interioarelor trenului, asamblarea acestuia la fabrica din Nowy Sacz, livrarea vehiculelor finalizate, dar si furnizarea serviciilor de intretinere in timpul perioadei de garantie.

In noiembrie 2017, consortiul a prezentat companiei Metropolitan EAD trenul nou-construit pentru sistemul de metrou din capitala Bulgariei. Vehiculele vor fi livrate in 2018 si vor opera pe Linia 3 de metrou care va fi pusa in functiune in 2019. Linia 3 va furniza servicii de transport cu metroul pe ruta est-vest in Sofia. Aceasta acopera o distanta de 18 km atat in subteran, cat si la suprafata, in afara zonei centrale a orasului, si va avea 18 statii. Proiectul este finantat in proportie de 70% de Uniunea Europeana prin Programul Operational ,,Transport si Infrastructura de Transport" si 30% din surse locale.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Sofia a acordat contractul pentru proiectarea unei sectiuni a Liniei 3 de metrou

Operatorul de metrou din Sofia, Metropolitan EAD, a acordat companiei Sweco Energoproekt contractul pentru proiectarea sectiunii de 5,6 km a liniei 3 de metrou care leaga centrul de estul capitalei. Contractul este in valoare de 490,0000 de euro. Metropolitan EAD a primit noua oferte in cadrul licitatiei. Sectiunea de 5,6 km va avea 6 statii si va lega centrul orasului de cartierul estic Slatina.

In iunie, Banca Europeana de Investii a anuntat ca ia in calcul o cofinantare in valoare de 22 de milioane de euro pentru o a doua etapa a liniei 3 care prevede constructia unei linii duble de 3,8 km si a 4 statii, inclusiv a unei opriri pentru legatura cu reteaua de cale ferata. Linia 3 ofera o legatura pe directia est-vest si va avea o lungime totala de 18 km si 19 statii. Reteaua de metrou din Sofia va avea, astfel, o lungime totala de 56 km si 53 de statii pana in 2020. In plus, pentru aceasta linie, Sofia ar trebui sa primeasca in curand primul sau tren de metrou nou, produs de consortiul Siemens- Newag si livrat la sfarsitul lunii iunie. Linia 3 va fi deservita de 20 de trenuri Inspiro, iar contractul include o optiune pentru alte 10 trenuri.

ClubFeroviar.ro

cezar-mario2012

#25
^ Un film cu etapa 2:




dr4qul4

metrou cut&cover in secolul 21?
Cum ar fi sa facem si noi continuarea M5 sau M4 prin aceeasi tehnologie. Am pune si un megabulevard deasupra dupa aceea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cezar-mario2012

 Nu cred că la noi s-ar preta, posibil doar pentru extensii. În acest fel s-a lucrat în mare parte pe tronsonul Dristor 2 - Gara de Nord. 

cezar-mario2012

Randări cu două stați de pe linie 3 de metrou din Sofia:

- stația MC9











- stația MC11:










Ionut

Investitori spanioli, interesati de proiectul de metrou din Belgrad

harta cateva mesaje mai sus ^^

Acesta este estimat la peste 3 miliarde euro. Ambasadorul Spaniei in Serbia, Miguel Fuertes Suarez, a precizat ca o serie de investitori din tara sa s-au aratat interesati sa ia parte la acest proiect ce presupune construirea unei prime retele de metrou in capitala sarba. Declaratia a fost facuta cu ocazia unei intrevederi intre oficialul spaniol si primarul orasului sarb, Zoran Radojicic. Potrivit municipalitatii din Belgrad, cele doua state ar putea colabora in derularea acestui proiect, experienta oraselor smart Madrid si Barcelona fiind extrem de utila.

Recent, compania franceza de proiectare pentru mediul urban, Egis, a anuntat ca in aprilie 2019 va finaliza proiectare pentru prima linie din viitoare linie de metrou. Saptamana trecuta, vice-primarul Goran Vesic, a anuntat ca prima linie a retelei de metrou este estimata la un cost de 1,3 miliarde euro, in timp ce costul pentru intreaga retea (formata din doua linii de metrou) va ajunge la 3 miliarde de euro.

Prima linie de metrou va avea lungime de 22 kilometri, iar cea de-a doua va avea o lungime de 20 kilometri. In sistemul de transport cu metroul vor fi integrate si patru linii de transport suburban.

ClubFeroviar.ro