DN7C "Transfăgărășan" Pitești-Curtea de Argeș-Cârța

Started by bogdymol, March 09, 2012, 10:29:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Io

Musiu Homor, esti sigur ca vrei Transfagarasanul deschis iarna? Ia uite-aci, pozele-s de ieri si socoteste cit te costa in amenajari + deszapezire regulata basca interventii de urgenta la bizon ignar dar aventuros care-ajunge aici pregatit sa mearga in vacanta ca la Mamaia. Spre stiinta ta si a altora ca tine a nins mai nimic pina acum. Abia urmeaza.
Si-ti mai trimit poze ca sa pricepi si tu si altii ca tine ca aici iarna aici nu e pentru jumatati de masura! Aici iarna se moare, baiatu'! Da, tu, Homor! Stii ce inseamna sa pui in akia un corp de om prins de avalansa si inghetat bocna? Iti spun eu, baiatu', mortu-ala e la fel de tare si de rigid precum tabla frigiderului tau. Doar ca acum 5 ore era cald. Si viu. Si nu intra, il asezi nabii cumva sa nu se rupa. Ai idee ce inseamna sa ai grija sa nu se rupa ceva din el cit il aduci jos sa-l bage intreg in groapa? Habar n-ai, baiatu', da' bati cimpii cu idei ciuce. Vezi-ti de treaba, care-o fi aia!



In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Mai avem si risc de avalansa. Care apare exact cand iese soarele si fuge turistul la munte, confundand Valea Prahovei cu Transfagarasanul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

Quote from: Ionut on October 21, 2016, 07:13:05 AM
Quote,,am transmis Transfăgărăşanul, intenţia fiind de a îl ţine deschis 12 luni pe an, prin măsuri tehnice, care prevăd parapeţi, potecţii polate împotriva avanlanşelor de zăpadă, de pietre, iluminat superior. Un proiectant trebuie să vină cu soluţii, să spună ce trebuie făcut ca drumul să fie deschis 12 luni pe an", a explicat şeful CNAIR.

Confirma si vrabiutele ca se va reabilita / moderniza.

Hercule

Reabilitare / modernizare OK, deschis 12 luni pe an: IN NICI UN CAZ. Pentru exemplificare pun cateva poze de saptamana trecuta:

Soseaua vazuta de la Balea Cascada:


Intrarea in tunel dinspre Sibiu, zapada are min 1,5 m (lumea circula pe o poteca batatorita, in stanga si dreapta te infunzi mult sub nivelul potecii):


Iesirea tunelului spre Arges (ceea ce pare a fi drumul acoperit de putina zapada e de fapt cam 60 cm de zapada):



Cabana Paltinu. De remarcat cat a ramas afara din zapada dintr-o casuta unde se vind diverse (estimez casuta la 3 m inaltime)


Deci? Praf in ochii celor ce nu stiu ce inseamna Fagarasul, mai ales iarna.
Deșteaptă-te române!

Io



Poza are 2 zile. Ziceti ca il tineti deschis iarna, tovarasi?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Homor avea un umor aparte.  :lol:
Nu numai ca il tine deschis toata iarna, dar il face si in regie proprie  O:-)

A uitat sa specifice ca iarna va fi practicabil doar cu snowmobilul
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

Zice-se ca Transfagarasan 1 iunie? S-o fi zicind, poza e din 21 mai. Aiaiai! :D

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Dan_s


Io

I-auzi una: "au fost doua probleme acolo - una de natura tehnica, defectiune la calculatorul de proces al instalatiei, si a doua de natura umana". Asa declara unu', prefect de Sibiu, cum il cheama pe el in legatura cu accidentul de duminica al Telecabinei Balea.
Fara a cunoaste constructia exacta a sistemelor telecabinei asteia (construita in 1975) pot in baza unor oarecare cunostinte in materie dobindite la scoala si prin comparatie cu alte astfel de vechituri similare din Romania, pot deci sa pariez ca nu are calculator de proces, mai, nea, ce-oi fi tu pe-acolo. Are niste biete relee electrice! Sau numesti persoana care opereaza instalatia "calculator de proces", ma rog, o fi asta o exprimare de prefect dar noi nu ne-o putem permite.

E mult mai probabil s-o fi scapat operatorul din mina, e rarisim dar se poate intimpla (ca idee, nu oricui i se da pe mina operarea unei instalatii de transport pe cablu, cu sau fara oameni in ea, e vorba despre persoane strict si indeajuns de mult specializate pe asa ceva, controlate periodic pentru capacitati si zilnic la intrarea in schimb - sa nu fie baut etc; sau asta cel putin e legea) sau sa fi ramas fara frine SI sa nu fi functionat frinele de rezerva, foarte probabil din cauza uzurii in lipsa investitiilor si/sau a mentenantei. Sint foarte curios sa vad ce spune ISCIR la treaba asta, sint acolo oameni care stiu despre ce vorbesc. Prefectul asta habar n-are.

LE - fara detalii ingineresti gasiti mai mult si mai multe la tema aici: http://www.scritub.com/tehnica-mecanica/INSTALATII-DE-TRANSPORT-PE-CAB83417.php
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

Deszăpezire Transfăgărășan, aproape de Bâlea Lac 31 mai 2017! Circulația autoturismelor rămâne încontinuare interzisă până la data de 30 iunie!

https://www.facebook.com/IubescSibiul.Romania/videos/1913219702229828/

cavver

Prin ziare circula informatia ca a fost modernizata telecabina in iarna.

Quote from: Io on May 31, 2017, 04:22:24 PM
I-auzi una: "au fost doua probleme acolo - una de natura tehnica, defectiune la calculatorul de proces al instalatiei, si a doua de natura umana". Asa declara unu', prefect de Sibiu, cum il cheama pe el in legatura cu accidentul de duminica al Telecabinei Balea.
Fara a cunoaste constructia exacta a sistemelor telecabinei asteia (construita in 1975) pot in baza unor oarecare cunostinte in materie dobindite la scoala si prin comparatie cu alte astfel de vechituri similare din Romania, pot deci sa pariez ca nu are calculator de proces, mai, nea, ce-oi fi tu pe-acolo. Are niste biete relee electrice! Sau numesti persoana care opereaza instalatia "calculator de proces", ma rog, o fi asta o exprimare de prefect dar noi nu ne-o putem permite.



yetiman

Comunicat CNAIR de azi (si imaginile sunt tot de la ei):
QuoteContinuă lucrările pentru deschiderea DN 7C, Transfăgăraşan

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România anunţă că, pe DN 7C, Transfăgărăşan, partea carosabilă a fost curăţată şi eliberată de zăpadă pe ambele sensuri cu excepţia sectoarelor de la km 114+500 -116+000 în care pe anumite porţiuni există zăpadă pe jumătate de cale, respectiv km 120+400 – 120+600.

Precizăm că sectoarele cu pericol de căderi de stânci, pietre şi viituri sunt între km 56+700 - km 116+000 şi km 117+100 - km 130+000. Cele mai periculoase zone sunt următoarele:

- km 59+800-km 60+500;           - km 117+100-km 118+200;
- km 61+100-km 62+450;           - km 119+200-km 119+500;
- km 87+000-km 95+000;           - km 124+900-km 126+000;
- km 110+200-km 110+600;         - km 128+500-km 129+000.
- km 115+300-km 116+000;         

Aceste sectoare sunt semnalizate corespunzător.

Informaţii suplimentare:

În cadrul programului de întreţinere curentă urmează a se executa lucrări de reparaţii asfaltice pe  raza Secţiei de Drumuri Naţionale Piteşti şi pe raza Secţiei de Drumuri Naţionale Sibiu.
Se va continua completarea semnalizării verticale pe sectoarele cuprinse între km 104+000 – 116+808 şi km 116+808 – 130+000.
Se va completa parapetul metalic distrus pe sectorul între km 109+000 – 130+000.
Potrivit legii Transfăgărăşanul este deschis în fiecare an în perioada 30 iunie – 1 noiembrie.
Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale și autostrăzi pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360,  pe site-ul www.cnadnr.ro - DISPECERAT – Situația Drumurilor Naţionale, caseta din stânga, pagina de FB https://www.facebook.com/cnadnr/și de TWITTER, @CNADNR.



,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pasadia

Si ei vor sa il tina deschis tot anul?

DN 7C - Transfăgărăşan 1 iunie 1976




+

Quote from: pasadia on June 09, 2017, 10:34:29 PM

Tunelul Transfăgărăşan înainte de hidroizolare


Tunelul Transfăgărăşan (DN7C) 21 aprilie 1975


sursa

alinuttt


TibiV

A existat "un proiect" care sa il faca "functional 365 zile/an"....

In creierii unora care au condus o vreme "pravalia" drumurilor...

Nu exista nici un proiect serios de "reabilitare".
Oricum soseaua aia se "reabiliteaza" in fiecare an, inainte de redeschidere...
Tu iti dai seama ce munti de zapada/pietre/bolovani curg in fiecare iarna peste soseaua aia ?... La ce chinuri sunt supuse toate "acareturile" - de la calea de rulare pana la parapete, semnalizari si marcaje ?...
Ai vazut pozele postate aici ?...

Ce poti sa ii faci mai mult decat sa il tii deschis 5 luni pe an ?... Este oricum o mega-performanta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)