DN7C "Transfăgărășan" Pitești-Curtea de Argeș-Cârța

Started by bogdymol, March 09, 2012, 10:29:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

#105
Tot sambata trecui si eu pe acolo, am intrat dinspre Cartisoara si am iesit pe la Curtea de Arges.
Nu stiu prin care tunel ati observat iluminat, ca eu cand am trecut nu a functionat iluminarea in niciun tunel de pe traseu.
Avem o tara cu multi idioti si imbecili. In tunelul de dupa balea erau parcate AUTOCARE (2 romanesti si unul ceh). Iar iesirea de pe partea asfaltata in refugii (sa zicem parcari laterale) e o adevarata aventura. Diferenta de nivel e prea mare. Puteau sa puna o masina de balastru in plus sa mai reduca diferenta. Desi am Mondeo, cand trageam in aceste refugii ma cam luau "emotiile". Bineinteles idioti care opresc in acele semi-tunele sa-si faca poze de acolo nu mai vorbesc... (ce e drept de la Cartisoara pana la Popasul Ursului am prins ploaie ca in povesti. La fiecare 20-25 minute reprize de 10-15 minute cu ploaie torentiala).

Pe malul lacului Vidraru sunt cateva curbe in care terasamentul drumului s-a surpat. Bineinteles ca semnalizarea este pusa dupa curba, nu inainte (ceva de genul: atentie fraieri ca dupa curba ramaneti fara drum). Tot pe laterala lacului si pana in apropiere de Rotunda drumul e jalnic. Dupa Piscul Negru sunt multe portiuni cu drumul valurit (diferente de nivel considerabile, senzatie de roller-coaster si daca mergi cu 50)

in rest... vorba lui @boer_escu frumos loc, pacat de abundenta de turisti romani (unul si-a aruncat sticla de cola pe geam , iar de idiotii care isi arunca tigarile pe geam nu mai zic. Fumez si eu din cand in cand in masina si imi pun mucurile in scrumiera, ca e 15 lei una la benzinarie!!!)

florin74

Cateva poze. Se observa marcajul refacut pe zona dintre Balea Cascada si Balea Lac, dupa cum mentiona colegul boer_escu.





Spre Vidraru




yetiman

QuoteComunicat de presă
08.07.2016
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă participanţii la trafic că în
data de 09.07.2016, în intervalul orar 1230 - 1600, traficul rutier va fi închis în tunelul aflat pe
drumul naţional DN 7C, cuprins între km 115+926 - km 116+808.
Restricţia se impune pentru a permite desfăşurarea evenimentului sportiv "Sibiu Cycling Tour
2016".
De asemenea, precizăm că în intervalul orar 1200 – 1600, circulația autovehiculelor se va desfășura
restricționat între Bâlea Cascadă – Bâlea Lac, respectiv între km 122+500 – km 129+500.
Precizăm că, în acord cu reglementările în vigoare, respectiv Legea 195/2002 privind circulaţia pe
drumurile publice, republicată, cu modificările ulterioare, conducătorii auto au obligaţia să
respecte restricţiile instituite şi semnalizarea rutieră temporară, precum şi indicaţiile agenţilor de
poliţie aflaţi la locul desfăşurării evenimentului.
Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale pot fi obţinute de la Dispeceratul
Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania S.A., la numerele de telefon
021/264.33.33; 021/9360 sau poate fi accesată pagina de internet: www.cnadnr.ro/Situatia Drumurilor
Nationale.
CNADNR SA
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dumbravaandrei

Si o filmare proaspata dinspre Curtea de Arges spre Cartisoara...
Enjoy si multumiri lui Iuda Za RoadRunner!


Hercule

Quote from: boer_escu on July 02, 2016, 11:11:35 PM
Am urcat azi la Balea dinspre nord. Se peticeste din Cartisoara spre inceputul serpentinelor. Drumul in general se prezinta acceptabil, exista doar ingustarea la o banda aproape de Balea Lac. In zona de gol alpin e marcaj rutier proaspat, reflectorizant, ceea ce e de bine! Tunelul era iluminat, partial (adica luminile incepeau dupa cam 100 m).
De la sensul giratoriu din DN1 pana dupa prima serpentina pe urcare este asfalt nou, ca-n palma, drumul pare ca a fost putin latit. Deocamdata nu sunt marcaje de nici un fel, noaptea banuiesc ca e crunt pe acolo.
@dumbravaandrei: iluminat exista in tunelul principal, in rest intr-adevar nu este nicaieri. E drept ca nici tuneluri adevarate nu sunt (ma refer la partea dinspre Sibiu)

Quote from: boer_escu on July 02, 2016, 11:11:35 PMPS Sus la Balea Lac aceeasi tiganie de weekend, aglomeratie, fum de mitetei si gunoaie. Daca compari cu orice locatie similara din Alpi, din pacate, noi tot in lumea a treia suntem.
Din pacate confirm si afirmatia de mai sus. Totusi am observat o chestie stranie: in general pe creste in Fagaras pe drumurile umblate de drumeti curatenia e destul de ok. In schimb am coborat Valea Doamnei unde in afara de ciobani si ursi nu cred ca se mai aventureaza nimeni. Valea era plina de gunoaie diverse, provenind banuiesc din activitatea ciobanilor: pungi, plastic, scanduri, invelis de mezeluri, etc. Ba mai mult am vazut si o pereche de cizme lasate acolo unde si le-a dat cineva jos din picioare. Asta imi confirma banuiala ca mizeria din paduri e facuta in mare parte de localnici si nu de turisti.
Deșteaptă-te române!

pasadia

In privinta asta situatia e complexa si prezinta multe aspecte.

In mod uzual turistii se fac vinovati de majoritatea gunoaielor de pe munte. Si asta pentru ca nu sunt interesati absolut deloc sa isi care inapoi gunoiul produs (si cel mai deranjante sunt servetelele de hartie, aruncate efectiv peste tot pe toate traseele montane cat de cat circulate). In schimb ciobanii au o mare grija cu gunoiul produs dintr-un motiv simplu - nu doresc ca acel gunoi sa reprezinte un punct de atractie pentru animale salbatice (ursi, vulpi, alte animale). Si am nenumarate dovezi in sensul asta - stane sau refugii ingrijite de ciobani si distruse de turisti.

Insa trebuie sa facem o delimitare clara si cand vine vorba despre ciobani. Caci unii sunt ciobani cu experienta, care folosesc aceeasi cladire si aceeasi zona ani de zile (si ca atare au foarte multa grija de spatiul stanei), in vreme ce altii sunt zilieri (sau ma rog, angajati cu anul) si lipsiti complet de orice experienta. Primii au grija de mediu, ceilalti nu.

ps: iar daca ai gasit curatenie pe creasta Fagarasului nu inseamna decat ca cineva a facut curatenie inaintea ta. Cum am facut si eu sambata pe traseul dintre Pestera si v. La Om din Piatra Craiului. Dar si in privinta asta am o observatie - cand urcam cobora un grup mare de oameni care adunasera gunoaie din creasta in niste saci de rafie. Rezultatul, 5 saci aproape plini, l-au depozitat in punctul La Table, in apropierea unei stane  - si deci ma astept ca acei saci sa fie imprastiati de cainii din zona deja. Ce am adunat eu intr-un sac de plastic imens a fost carat cu masina si aruncat in Brasov la tomberon.

yetiman

Tot azi, in comunicatul CNADNR apare si:

QuoteComunicat de presa 03.10.2016

Astăzi,  03.10.2016, CNADNR SA a transmis către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru verificare și validare documentațiile de atribuire în vederea demarării procedurilor de achiziție publică pentru următoarele proiecte:

       Realizare Expertiză Tehnică, Studiu de Fezabilitate și Elaborare Proiect Tehnic pentru Reabilitare DN 7C, km 44+000 – km 117+000

În perioada imediat următoare, ANAP va finaliza procesul de verificare a documentațiilor de atribuire, urmând ca CNADNR să publice, în maxim 3 zile, anunțurile de participare în Sistemul Electronic de Aciziții Publice (SEAP).


CNADNR SA
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

AndyM09

As vrea maine sa dau o tura pe transfagarasan. Are cineva idee cum se prezinta drumul?
La balea lac este zapada, dar drumul oare este deszapezit? Plec din Cluj-Napoca.

TibiV

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-14102016

Quote
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă participanţii la trafic că astăzi, 14.10.2016, începând cu ora 10:00, traficul rutier a fost redeschis circulației pe DN 7C ( Transfăgărășan), între Bâlea Lac și Bâlea Cascadă.

Deci este deszapezit...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndyM09


Io

Homor: "...am transmis Transfăgărăşanul, intenţia fiind de a îl ţine deschis 12 luni pe an, prin măsuri tehnice, care prevăd parapeţi, potecţii polate împotriva avanlanşelor de zăpadă, de pietre, iluminat superior. Un proiectant trebuie să vină cu soluţii, să spună ce trebuie făcut ca drumul să fie deschis 12 luni pe an", a explicat şeful CNAIR.

De ce sa tii drumul ala deschis 12 luni pe an? Chiar la competitiile de iarna se-aduna acolo maximum 100 de oameni. In weekend citeva zeci daca e vremea buna. In cursul saptaminii fluiera vintul. Chiar vreti acolo soferi care au probleme sa-l parcurga vara? Vreti pitzipoance iarna la 2000 de metri? Asta e turismul pe care-l doriti? Daca da, inainte sa va ginditi la costul investitiei poate va ginditi la costul intretinerii drumului. Acolo e munte nu cimp! Tineti si intretineti voi buldozere si excavatoare iarna acolo si oamenii care sa le opereze/intretina si vedeti ce va ramine primavara din motoare. Care e profitul unei astfel de investitii? Chiar sint bani de aruncat pentru astfel de prostii? Rog sa nu mi se pomeneasca de impulsionarea turismului industrial vara/iarna la Balea ca ma si-nfurii!
Si-n timpul asta partea de Arges n-a vazut reabilitare serioasa de ani de zile. Domnule Homor, cine va sfatuieste in privinta Transfagarasanului nu are habar despre ce vorbeste!

O timpenie monumentala!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

StefanCelMare

Quote from: Ionut on October 21, 2016, 07:13:05 AM
... am transmis Transfăgărăşanul, intenţia fiind de a îl ţine deschis 12 luni pe an, prin măsuri tehnice, care prevăd parapeţi, potecţii polate împotriva avanlanşelor de zăpadă, de pietre, iluminat superior. Un proiectant trebuie să vină cu soluţii, să spună ce trebuie făcut ca drumul să fie deschis 12 luni pe an", a explicat şeful CNAIR.

Nu pot să cred că se revine cu ideea aceea referitoare la Transfăgărășan.
Unele chestii sunt stupide pe mai multe niveluri.
Pe lângă că va arăta prost, mai este și problema protecției mediului.
Tot Transfăgărășanul superior este în rezervații naturale, protejate la nivel internațional (IUCN IV).
Făgărașul va deveni curând Parc Național, iar Bâlea, dincolo de zona cabanelor, veți rămâne uimiți poate să aflați, are o floră de altitudine foarte interesantă. Inclusiv pe marginile Transfăgărășanului!

elphax

Transfagarasanul este pana la urma un drum turistic. Vara se plimba lumea in draci pe el ca sa faca poze, poate 1% coboara din masina, isi iau bocancii si fac drumetie pe munte.
De ce sa nu se plimbe si iarna sa faca poze? :)
In plus, se pot practica si sporturi de iarna, exemplu in video asta, facut la o cabana de pe partea sudica. Nu intentionez sa fac reclama, doar sa va arat ce se poate face si la noi desi infrastructura este minima


Io

Elphax, ce postezi tu e pe jos, in jurul Cabanei Capra. Nu despre asta vorbim, pina acolo se deszapezeste oricum. Nu e o problema s-o faci si se face de multi ani. E bine.
Problema e de-acolo-n sus pina la tunel si de-acolo pina la Balea Cascada, aia e zona de lasat in pace, acolo e greu, scump si periculos sa faci deszapezire si sa dai drumul la lume in masini. De la Capra / Piscul Negru cei care fac ture alpine sau schi/snowboard offpiste urca fie catre Nerlinger sau asa fie catre Paltinul/Doamnei ca sa se dea sau catre Lespezi/Caltun ca sa altele. De regula se merge in grup si cel putin unul din grup cunoaste bine zona, vara/iarna. Trebuie, altfel e de Salvamont.
Cu scuze, nivelul celor din filmare e cel care e, si cu atit mai mult n-au ce cauta mai sus iarna fara riscuri de accident sau de moarte. Cu sau fara masini! E foarte in regula gasca de corporatisti la cabane, turistul de Revelion cu familia, tabara de copii etc acolo dar nu mai sus.
E foarte bine ca exista pensiuni acolo, asa si trebuie, dar lucrurile trebuie avute in vedere in functie de "riscurile obiective" pe care muntele le presupune: frig, viscol, ceata, vint, avalanse, caderi de pietre etc. Pe-astea, riscurile de tipul asta, nu le poti "fenta", si nu sint negociabile, ele exista si cresc cu altitudinea (indeosebi iarna), poti doar sa le cunosti si sa te pregatesti pentru ele prin echipament, cunoasterea zonei, experienta montana. Turistul "normal" nu are nici cea ma vaga idee despre asa ceva si, cu rare exceptii, nu-l intereseaza. A-l tine jos, pina la Capra sau pina la Cascada inseamna a-l proteja, a-i proteja sanatatea si in ultima instanta chiar viata.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

yetiman

De azi s-a inchis, oficial, Transfagarasanul.

QuoteComunicat de presa 31.10.2016

Închidere Transfăgărăşan

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. informează că pe DN 7C Transfăgărăşan, de la km 104+000 (Piscu Negru) până la km 130+800 (Cabana Bâlea Cascadă), circulaţia rutieră va fi închisă începând cu data de 01.11.2016 până la o dată ce urmează a fi comunicată.

Decizia închiderii acestui sector de drum a fost luată în conformitate cu Regulamentul de funcţionare a drumului naţional DN 7C (Transfăgărăşan) numărul: AND 524/2015, dar şi din cauza condiţiilor meteo nefavorabile din ultima perioadă, care pot periclita siguranţa circulaţiei prin căderi de stânci, alunecări de teren, pericol de polei, etc.

Precizăm că sectorul de drum închis circulaţiei va fi semnalizat corespunzător.

Cu această ocazie rugăm participanţii la trafic să respecte semnalizarea rutieră existentă pe drumul national DN 7C – Transfagarasan, pe urmatoarele sectoare :

    km 0 + 000, localitatea Bascov, judetul Argeş şi km 104 + 000, Piscu Negru;
    km 130 + 800, Cabana Bâlea Cascadă şi intersecţia cu DN 1 km 151 + 955, judeţul Sibiu.

CNAIR SA
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu