DN7C "Transfăgărășan" Pitești-Curtea de Argeș-Cârța

Started by bogdymol, March 09, 2012, 10:29:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Apropos, a trecut cineva pe acolo mai recent ?
Cum se prezintă acum, când în restul ţării începe vara ?
Că DN7C pare exemplul perfect pentru a demonstra că nu este adevărat "fonfleul" unor ziariști cum că anvelopele de iarnă sunt necesare doar din noiembrie până în martie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

In mod sigur e inchis si acum, a nins mult pana in urma cu 6-7 zile.  La 1800 a cam disparut zapada, cel putin de pe fetele expusr, dar mai sus mai e inca zapada. Insa pe drum ultimele zone cu multa zapada nu vor fi sus la Balea, la 2000 altitudine) - unde o topeste soarele, vantul si ploaia - ci mai jos in zonele in care traverseaza firul apei si unde s-a adunat cand au curs avalansele. Acolo se pot acumula si peste 10 metri de zapada, acolo de obicei e intarita si ca atare se topeste mai greu.

Chiar si daca tine vremea aata frumoasa eu tot nu cred ca se va deschide inainte de 15 mai. Altfel, la incepur de iunie neoficial sau la 1 iulie oficial.

Io

Azi puteti urca fara probleme pina la Piscul Negru. Poate mai sus vreo 5 km. Dar mai sus drumul nu e de deschis, oricind se poate varsa zapada de pe vreun versant, chiar atit de putina cit a fost in sezonul asta si blocheaza drumul daca nu va-ngroapa. Daca credeti ca-i ca la ses acolo va inselati rau de tot: chiar daca aici sint 27 de grade, acolo poate sa puna simbata 30 cm de zapada. Nu vreti sa fiti acolo cu o masina normala acum, credeti-ma, se poate sa nu va mai intoarceti. Vreodata...
Tunelul Balea e inchis pentru trafic dar il puteti parcurge pe jos, usile sint deschise tot anul.
Pina una alta in perioada asta incep competitiile de schi de primavara la Balea si sa nu va inchipuiti ca se schiaza pe asfalt, da? :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndyM09

Am fost si eu in februarie la balea. Parerea mea e ca ar fi costuri extrem de mari pentru a mentine circulatia tot timpul anului, suma ce nu se justifica.
Plus, ca sunt si avalanse, ceea ce nu cred ca va doriti.

Sa nu mai vorbim de viscolele ce bat cu peste 100km/h.
Acum 3 ani am ramas blocat pe autostrada in ungaria 3 zile din cauza unui viscol.
http://imgur.com/a/VKXJc

Viscolul a fost mult mai in fata, se formasera troiene de peste 1m inaltime, a venit armata cu tancuri pentru a ajunge sa-i ajute pe cei inzapeziti si sa-i duca la adapost. Noi cei care nu am prins viscolul dar am ramas blocati am iesit dupa cele 3 pe contrasens dupa ce-au taiat parapetii din mijloc sa ne putem intoarce. Si asta a fost la mijlocul lunii martie intr-o zona de campie.

stangabriel

http://0-100.hotnews.ro/2016/06/10/video-jurnalistul-auto-britanic-steve-sutcliffe-prezinta-6-drumuri-spectaculoase-din-europa-transfagarasan-e-pe-primul-loc

O reclama ok pentru drum. Mai putin ca Vidraru ar fi cea mai mare hidrocentrala din lume. Pacat ca nu a pus in discutie si rivala Transalpina, pentru o imagine completa.

yetiman

QuoteComunicat de presă
ale drumului naţional DN 7C, Transfăgărăşan

16.06.2016

În acest an, conducerea  CNADNR,  determinată de condiţiile meteo, a decis ca întrunirea Comisie de
analiză pentru Transfăgărăşan să se facă mai devreme, solicitând punctul de vedere privind
posibilitatea deschiderii acestui drum naţional înainte de termenul prevăzut în Regulamentul de
funcţionare.

Comisia  de  analiză   pentru Transfăgărăşan, s-a  întrunit astăzi  (16.06.2016)  pe  DN  7C, 
pentru averifica starea drumului, în vederea posibilităţii dechiderii acestuia.

"În perioada  01.05.2016 - 10.06.2016, pe DN 7 C Transfăgărăşan, au fost executate  lucrări  în
regie proprie,  care  au  constat  în:  îndepărtare  blocuri  de  stânci  (40  mc),  îndepărtare 
stânci,  piatră  şi ebulmente  la km 104+000 - km 110+500,  lucrări  de deszăpezire,  ridicare 
parapet  flexibil, înlocuire parapet   fix  deteriorat   pe  perioada   de  iarnă,   îndreptat   
stâlpi  şi  indicatoare  rutiere,  vopsire  borne kilometrice km 110+500 - km 115+400. În prezent
se lucrează  la îndepărtarea avalanşelor de zăpadă îngheţată,  bolovanilor şi revizia tunelului  de
la poziţia kilometrică 115+400 - km 116+808" este în comunicarea emisă de CNADNR SA în data de
07.06.2016.

După cum se poate constata,  la 01 iunie, încă se executau  lucrări pentru aducerea  stării
drumului  la condiţiile optime de circulaţie, astăzi Comisia de analiză fiind la faţa locului.
Acest demers a fost făcut de către Comisia CNADNR SA, care se ocupă de evaluarea situaţiei drumului
naţional DN 7C, în vederea deschiderii circulaţiei. Conform legislaţiei în vigoare, CNADNR îşi
asumă toate activităţile necesare, premergătoare deschiderii traficului rutier pe acest sector de
drum naţional.

DN 7C, Transfăgărăşan, are o lungime de 90 km, asfaltat, care urcă până la 2040 m. Laţimea părţii
carosabile este de 6 m, pe sectorul de drum cuprins între km 57+000 - km 61+00 şi 7 m pe sectorul
de drum cuprins între km 61+000 - 147+000. Traseul are numeroase lucrări de artă şi lucrări de
protecţie şi consolidare. Având un grad de ridicat de sinuozitate: serpentine - peste 5 km, curbe
lipsite de vizibilitate -
79,  182  de  sectoare  cu  declivitate  mai  mare  de  6%,  16  sectoare  cu  copertine  de 
protecţie  contra avalanşelor,  poduri şi viaducte  - 5 tuneluri,  peste 8 km de ziduri de sprijin,
peste 500 de podeţe,  2 sectoare în lungime de 76 km -  (de la km 56 la km 116 şi de la km 117 la
km 133) - unde se produc în mod curent avalanşe sau căderi de pietre.

Frumuseţea acestui drum, în afara peisajului, este conferită tocmai de caracteristicile prezentate.
Dar, în acelaşi timp, toate aceste lucrări de artă, în condiţii meteo nefavorabile, care pot apărea
în orice anotimp pe acest traseu, se pot transforma în pericole pentru toţi cei care doresc să
tranziteze acest drum naţional.

Avalanşe  pe timpul  iernii, căderi de stânci,  pietre, viituri, alunecări de teren, în tot cursul
anului  şi în mod deosebit  în perioadele cu ploaie, fenomenele  de ceaţă  şi polei, ploi
torenţiale şi furtuni care apar instantaneu, care apar în  special  în timpul  verii  şi pot 
surprinde participanţii la  trafic în zonele cu viituri, căderi de stânci  şi pietre, unde  nu 
există  posibilitatea de refugiu. Acestea  sunt pericolele la care pot fi expuşi  toţi cei care
circulă pe DN 7C, indiferent de anotimp.

În consecinţă, acestea  sunt premisele care conduc la decizia de închidere sau deschidere a
traficului rutier de pe Transfăgărăşan. Conform Deciziei CNADNR, care este administratorul
drumurilor, în perioada 01 noiembrie - 30 iunie, circulaţia rutieră pe DN 7 C este închisă. 
Perioada de închidere

poate fi decalată în funcţie  de condiţiile meteo şi de starea părţii carosabile a drumului.
Dechiderea circulaţiei se face numai  după  o revizie specială realizată de CNADNR.

Precizăm că,  în anul  2015, în vederea menţinerii traficului deschis  pe  Transfăgărăşan pe  toată
perioada anului,  a fost demarată procedura de licitaţie  privind realizarea Studiului de
fezabilitate pentru reabilitare/modernizare DN 7C.  În luna  decembrie 2015, această  procedură a
fost anulată deoarece au fost depuse  numai  oferte inacceptabile si/sau neconforme in conformitate
cu H.G.  nr.
925/2006.

În prezent se lucrează la elaborarea unei noi documentaţii pentru demarea procedurii de licitaţie
privind realizarea Studiului de fezabilitate pentru DN 7C.

În  paralel,  conducerea  CNADNR  a  solicitat  Comisiei,  analizarea  şi  revizuirea 
Regulamentului  de funcţionare al DN 7C, astfel încât perioada în care acest drum este deschis
circulaţiei rutiere, să fie cât mai mare, în condiţii de siguranţă şi confort.

CNADNR SA

http://cnadnr.ro/docs/comunicate/comunicat%2016.06.2016.pdf
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

GDPR

Comunicatul CNADNR e o reactie la asta: http://www.antena3.ro/actualitate/cnadnr-reclamat-la-dna-consilier-juridic-cnadnr-seful-meu-are-alte-interese-362666.html

Quote"Consilierul juridic al CNADNR a uimit, într-o intervenție telefonică la Antena 3, atunci când a dat de înțeles că șeful său (Cătălin Homor - n.r.) reprezintă interesele unor oameni corupți.

Întrebat de ce este închis Transfăgărășan timp de opt luni pe an, el a răspuns: "Îmi pare rău că domnul Cătălin Homor (șeful CNADNR - n.r.) are această atitudine în general, refuză să dialogheze, are alt tip de comportament față de alte persoane și față de alte grupuri de interese, pe care nu vreau să le detaliez", a declarat Alin Goga, consilier juridic CNADNR, miercuri, la emisiunea La ordinea zilei, de la Antena 3."
Zbang!  :lolz:

TibiV

Pacat ca nu avem aici emoticonul de pe Yahoo Messenger  cu "rolling on the floor"...

Adica asta:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cavver

Ca de obicei pareristii isi dau cu parerea. Pe munte sunt conditii speciale care cer si masuri speciale ( care costa ) . Din experienta personala - m-am aventurat pe drumul inchis si am dat de gheata transparenta pe drum, a fost ceva special cand am constatat ca in loc sa urc alunec la vale usor. Din fericire pentru mine am reusit sa ma redresez si sa nu ajung la stiri.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


Hercule

De vreo 2-3 saptamani apar masini pe webcam la Balea Lac, inseamna ca se poate.
Deșteaptă-te române!

c_alecs

Conditii de iarna. Ne-au luat prin surprindere. Nu se poate. E troienita de viscol.

boer_escu

Am urcat azi la Balea dinspre nord. Se peticeste din Cartisoara spre inceputul serpentinelor. Drumul in general se prezinta acceptabil, exista doar ingustarea la o banda aproape de Balea Lac. In zona de gol alpin e marcaj rutier proaspat, reflectorizant, ceea ce e de bine! Tunelul era iluminat, partial (adica luminile incepeau dupa cam 100 m).

PS Sus la Balea Lac aceeasi tiganie de weekend, aglomeratie, fum de mitetei si gunoaie. Daca compari cu orice locatie similara din Alpi, din pacate, noi tot in lumea a treia suntem.