DN7C "Transfăgărășan" Pitești-Curtea de Argeș-Cârța

Started by bogdymol, March 09, 2012, 10:29:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Io

Pe partea de Sibiu sus, in Caldarea Balea mai sus de liziera suprafata de rulare arata de parca a fost raschetata (ultima oara am trecut in septembrie), drumul era bun doar cu santulete paralele de 2-3 cm latime si adinci de, poate 0.5 cm. Nimic periculos sau asa.
In rest foarte foarte aglomerat (luni dupa amiaza!), parcare ori mai la vale (>500m in aval de Lac) ori dupa tunel.
Pe partea de Arges soseaua e bunicica cu exceptia asfaltului din tuneluri - acolo te poti trezi intr-o groapa mai mare eventual acoperita de apa. Cea mai rea mi s-a parut o portiune de ~ 8km in zona Vidraru. Nimic periculos sau asa doar asfalt prost, uzat, peticit etc.

Ei, daca vine vorba despre parapeti, marcaje, siguranta circulatiei in general, lucrurile se schimba in rau, mai putin pe partea de Sb dar foarte mult pe partea de Arges. Ma rog, e si foarte lunga. Investitii de intretinere/reabilitare trebuiesc facute constant, gelifractia, infiltrarile, scurgerile de versant, prabusirile de stinci sint normale si trebuie tratate imediat, acolo e munte nu cimp!
Cred ca drumul trebuie sa intre in reabilitare dar sustin ca trebuie inchis din octombrie/noiembrie pina cel putin in mai. Azi am vazut citeva fotografii facute duminica de niste amici pe partea de Arges, in Caldarea Capra: zapada sub "acoperisurile" acelea poate ajunge si la 3m de le-a fost greu sa treaca si pe schiuri...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dragos76

Quote from: AlexIP on March 09, 2016, 12:28:55 PM
Dragos76, condiții normale de acces = restricționarea traficului? Cum, cu încă o taxă?
Da, restricționarea traficului. Nu prea cred că soluția cu taxă ar fi cea mai bună. Mai degrabă lăsat accesul doar în urma unei programări prealabile, pentru un număr limitat de mașini. Apoi reorganizarea zonei Bâlea, ca să se folosească eficient spațiul de acolo, cu doi-trei oameni care să dirijeze traficul exact către locurile libere din parcare, "la punct fix". Pentru partea de nord, poate o idee ar fi și modernizare telecabinei, ca să stimuleze oamenii să lase mașina jos la cascadă.

In fine, posibil și alte idei, dar cred că ați înteles ideea "strategiei" pe care o propun.

Quote
Sau în funcție de mașină, dacă vii cu vreo sărăcie de Dacia să nu te lase? :lol:
Normal că nu așa  :)

GDPR

Nu era vorba ca fac SF ca sa il tina in circulatie si iarna. Curat Science Fiction!  :lol:

slartibartfast

Quote from: adiarc on March 09, 2016, 08:42:27 AM
...sa-L mențină EXACT pe același amplasament....sa NU umble la nici o curba

Eh, pe porțiunea din jurul lacului Vidraru ar merge vreo 2 viaducte să mai taie din ăia 50 km pe care îi faci doar prin pădure de la baraj până la coada lacului.

adiarc

Am fii numai buni de trecut in Cartea Recordurilor....daca am .construii viaducte in zone protejate ca sa corectam curbe si alteram serios aspectul pt care drumul este apreciat ( plus curbele numai bune de testat mașini de curse ) ,si in restul tarii,in 99% din cazurile de pe Dn unde într-adevăr trebuie sa facem corecții substanțiale ale curbelor,înclinațiiei drumurilor,stilului tot un deal si o vale,benzi  la urcare,latirea platformei sau suplimentarea nr de benzi, nu  facem absolut nimic si reabilitam ( se poate numi maxim reabilitare,in nici un caz modernizare ) ,pe același amplasament pe care circulau dacii si romanii cu ,carele si boii acum 2000 de ani

Într-adevăr .....eterna si fascinanta Românie  :)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Hercule

Revin cu o poza a parcarilor din zona Balea. Estimez la peste 300 numarul de masini de pe platou.



PS. Poza e din 2 august 2015
Deșteaptă-te române!

dr4qul4

ultima data am fost pe 8 sau 9 Decembrie. Pana la km 116 (sau 118..), exact unde se inchide oficial circulatia pe timp de iarna. Asfaltul este mai bun si au lucrat si la parapeti. Ar tb sa cosmetizeze si tunelele acelea si mai ales asfaltul din ele.

Traseul trebuie sa ramana exact asa cum e. Tot farmecul lui sunt curbele. Drumul nu e pt tranzit, e drum de vacanta. Parcari ar mai trebui amenajate, dar nu sus. ci mai jos, parcari mici de maxim 10 masini.


Iar cine vrea sa ajunga iarna, din Pitesti la Balea....are 2 variante: ocol pe la Sibiu sau, preferata mea: varianta eco-mode, 2x2 sau pe jos  :D

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cezar-mario2012

 Dacă se vrea se poate, se pot amenaja parcări etajate chiar pe locul actual al parcărilor. Două trei niveluri,  clădirea parcărilor să aivă acoperiș verde din plante alpine, iar restul clădiri să aivă aspect montan, chiar să imite mediul. O altă propunere ar fi taxarea Transfăgărășeanului limitând accesul grataristilor. Se practică și pe afară.

slartibartfast

Quote from: adiarc on March 09, 2016, 09:19:04 PM
Am fii numai buni de trecut in Cartea Recordurilor....daca am .construii viaducte in zone protejate ca sa corectam curbe si alteram serios aspectul pt care drumul este apreciat ( plus curbele numai bune de testat mașini de curse ) ,si in restul tarii,in 99% din cazurile de pe Dn unde într-adevăr trebuie sa facem corecții substanțiale ale curbelor,înclinațiiei drumurilor,stilului tot un deal si o vale,benzi  la urcare,latirea platformei sau suplimentarea nr de benzi, nu  facem absolut nimic si reabilitam ( se poate numi maxim reabilitare,in nici un caz modernizare ) ,pe același amplasament pe care circulau dacii si romanii cu ,carele si boii acum 2000 de ani

Într-adevăr .....eterna si fascinanta Românie  :)

Nu cred că vorbim despre același lucru. Drumul apreciat este cel din zona pășunilor alpine, unde sunt acele ace de păr și unde sunt priveliștile cele spectaculoase și acolo sunt și probabil zonele protejate.

În schimb, aici drumul face 6 km în plus, iar aici 3,3 km. Se pot tăia aproape 10 km din 28. Dacă vrem și protejarea naturii, cu atât mai mult o să vrem să reducem drumul ăsta la o treime - animalelor sigur le-ar fi mai ușor să coboare din pădure pe malul lacului să se adape/pescuiască în liniște.

Motivul pentru care astfel de viaducte nu există nu este deloc protejarea mediului sau o experiență pozitivă pentru condus. Când a fost construit, Transfăgărășanul a fost gândit ca drum militar, iar viaductele l-ar fi vulnerabilizat (pot fi distruse ușor prin acte de sabotaj sau bombardamente). O șosea în condiții similare este DN10, care în aval de defileul Buzăului, ocolește lacul Siriu: aici însă s-a optat pentru un viaduct care să scurteze drumul și să păstreze intactă o vale.

Io

A fost o iarna cu foarte putina zapada. Totusi, uitati-va putin pe fotografiile astea (sfirsit de februarie 2016) si vedeti daca ideea mentinerii circulatiei pe Transfagarasan tot timpul anului e buna. Si mai vorbim apoi.


In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

Quote from: Io on April 07, 2016, 07:42:13 PM
uitati-va putin pe fotografiile astea (sfirsit de februarie 2016) si vedeti daca ideea mentinerii circulatiei pe Transfagarasan tot timpul anului e buna.

E foarte buna.
Cu conditia sa construim un "tub" in jurul soselei, sa mearga masinile prin el ca metroul... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Hercule

Stie cineva daca functioneaza telecabina de la Balea?
Deșteaptă-te române!

Io

Clau, pozele nu sint facute de mine. Oricum, e atit de frumos acolo incit oriincotro indrepti obiectivul faci o poza reusita, nu e nevoie decit sa fii acolo. :)
Hercule, sigur ca functioneaza telecabina. A functionat toata iarna si asa face de multi ani. O opresc doar in lipsa de clienti sau cind bate vintul tare. Aici gasesti numere de telefon unde poti afla ce si cum: http://muntii-fagaras.ro/telecabina
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Lvs_tm

Functioneaza,  am folosit-o de vreo 2 ori, anul trecut prin aprilie si in decembrie. Costa 30 lei/persoana urcare, retur acelaasi pret (putin cam piperat, parerea mea).
Insa, daca este vreme buna sus, merita toti banii.
Pozele sunt din aprilie 2015:



La Balea Cascada nu era zapada deloc din ce imi amintesc.

1 Decembrie 15:


Am prins furtuna de zapada sus, de nu vedeai nici lacul, nici cabana, deja de la Balea Cascada era vremea tot mai rea, ceata si ninsoare usoara, in varf era practic dupa cum am mai zis, vizibilitate aproape de 0.