[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Fix pentru ca esti "satul de betoane si densificari suplimentare" ar trebui sa iti doresti proiectul asta fix asa cum a fost proiectat initial, "cap-coada" - adica cu un ROST (nu rost de dilatare. ci cu o utilitate)...

Daca nu va ajunge in A1, pot spune (desi nu lucrez  la"ei") ca hobanatul este doar o "frectie la un picior de lemn". Si lemnul ala este oricum putred...

Si eu sunt bucurestean (desi nu locuitor al S6) asa ca da-mi voie sa iti spun: orice solutie (sau toate solutiile la un loc) care vor degreva Maniu de "cosmarul" traficului actual sunt mai mult decat binevenite.
Da, si prelungirea Bv.Timisoara, si X, si Y... Traficul de pe A1 trebuie distribuit.

Te inteleg daca esti in situatia "NIMBY" si nu iti convine...
Dar "NIMBY" inseamna milioane de ore petrecute de ceilalti in ambuteiaje "never-ending"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

si oricum e doar o chestiune de tip pana cand cineva va construi cateva blocuri pe malul canalului si oricum nu vei mai avea pe unde sa te plimbi.
Ideal ar fi ca acest proiect sa includa si exproprieri pt o zona verde (eventual pe malul lacului)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TVlad

Pe malul canalului intre Uverturii si statia de tratare sint deja constructii, mai vechi sau mai noi si o strada pe malul sting. In afara de aceasta sosea nu mai au ce sa construiasca sa il strice. Vegetatie este pe maluri si in curtile invecinate.
Sigur ca e de dorit sa se descongestioneze Iuliu Maniu insa nu sint convins ca traseul acestei strapungeri e cel mai potrivit. Intotdeauna se prefera "calea de minima rezistenta", spatii verzi sau paduri. In loc sa le distrugem pe astea sau siruri intregi de imobile aflate mai la nord de canal, eu am propus sa limitam constructia la Uverturii.

Logica este ca astfel se va asigura scurgerea rapida a traficului generat local in "vechiul " cartier Militari, facind loc pentru cei veniti de mai departe.

Bd. Uverturii s-a aglomerat in momentul constructiei liniei lui 41 in formula actuala cind iesirea prin str. Orsova spre Cringasi a devenit imposibila.

frunzaverde

#1698
Ar fi extrem de stupida limitarea la Uverturii - ar fi efectiv bani aruncati degeaba, care nu rezolva nimic. Orasul are nevoie de radiale - altfel moare - accesul in centru si din centru spre exterior este esential tocmai pentru a evita traversarea inutila a centrului. Si tot felul de NIMBY-isme nu ajuta pe nimeni, si nimic. Ajuta doar la mentinerea situatiei curente. E plin Bucurestiul de penetratii si sparturi neterminate din diverse epoci istorice (Aviatorilor, Poligrafiei, Buresbista etc. etc.), degeaba...

Traseul asta este clar cel mai potrivit. Splaiul este accesul cel mai logic dinspre centru spre Centura si spre Vest. Si singurul care ajunge in centru fara sa se blocheze intr-o gatuire mai centrala.

Si "lipsa spatiului verde" trebuia adresata inainte sa se faca "mcmansion-urile" si "cartierele rezidentiale" (betoane cu bariera, cat mai mult pe metrul patrat). Inteleg ca celor care au "investit" acolo nu le convine, dar orcum, nu e ca si cum zona era un parc inainte...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Exploring

E bine ca se dezbate problema, măcar în mintea noastră e activ proiectul, dar stați calmi, cel puțin 4 ani nu face nimeni nimic la niciun traseu. Nu e vina lui X sau lui Y, e vina noastră ca națiune și merităm sa trăim în boscheți și mocirlă.

TVlad

Stupida e oprirea constructiei la stadiul actual, nu continuarea ei pina la Uverturii. Chiar si asa, in forma  actuala, e utila pentru cei care vin de la Grozavesti spre Militari; evita citeva semafoare aglomerate pe Iuliu Maniu.
Corect, trebuia lasat spatiu de la inceput. Asta e de fapt cea mai mare problema de la noi, sursa tuturor complicatiilor ulterioare. Se dau autorizatii de-a valma, pentru folosirea cit mai intensiva a terenului, cu etaje si betoane cit mai multe, fara a se gindi cineva la acces si tranzit, scoli, magazine sau orice forma de sistematizare. In mod normal trebuie construita intii infrastructura si apoi locuintele. Dar statul nostru e neputincios. Daca nu ar fi fost porcaria urbanistica din Chiajna/Rosu, discutia noastra nici nu ar fi avut loc.
Pentru clarificare, nu locuiesc in apropierea canalului deci nu sint propriu zis "nimby" si nici vreunul din "investitorii strategici" in betoane de acolo sau din alta parte. Nici platit de Nicusor sau mai stiu eu cine ca sa formez opinie.

ghrt

#1701
Nu se putea lăsa spaţiu de la început, am explicat cu multe posturi în urmă de ce. În esenţă traseul respectiv necesită modificarea legislaţiei privind protecţia aducţiunii de apă, aspect recunoscut de la bun început în documentaţia lucrării (de pe site-ul PMB). Cu alte cuvinte, continuarea a fost de la bun început în aer, la figurat.

Până la modificarea legislaţiei sau relocarea aducţiunii (ori identificarea unui traseu care să respecte servitutea aducţiunii) toată discuţia de aici mi se pare pe alături.
Cont (aproape) inactiv.

Cristiano

Ar trebui neaparat si un pasaj la statia lui 41, sa fie eliminat semaforul!

oc7avian

Mare nu-nu la pasajul pietonal subteran. Hai să ne învățăm să nu mai plimbăm aiurea pietonii sus-jos doar pentru a face viața șoferilor mai ușoară. Nu mai vorbim și de accesibilitate...

În altă ordine de idei, Primarul Sectorului 6 menține subiectul deschis (postare pe Facebook). Pun un context mai larg. În postare sunt mai multe subiecte abordate.
Quote
Pentru că a fost finalul anului, e normal să fac o dare de seamă cu activitățile de care m-am ocupat în cele 2 luni de când am preluat Primăria Sectorului 6. O să le așez pe domenii ca să facilitez o mai bună înțelegere.
DRUMURI
- Prelungirea Bulevardului Timișoara până în DNCB, inclusiv supralărgire la 4 benzi pe secțiunea Valea Cascadelor – DNCB. Am demarat discuții și cu PMB și cu Ministerul Transporturilor pentru a identifica ce mai bună (și rapidă) variantă de realizare. Avem deja Studiul de fezabilitate elaborat prin 2007 pe care l-am trimis deja la CNAIR pentru analiză ;i update pentru o eventuală includere in POST 2021-2027 – avem, de asemenea și coridorul de expropriere și avem lista de proprietari.
- Drum expres Valea Largă(conexiune Bvd. Timișoara (intersecție Valea Cascadelor)  – Prelungirea Ghencea) – am dat drumul la Studiul de Prefezabilitate cu versiuni de traseu, dar vor fi exproprieri – avem deja lista de proprietari.
- Extindere Strada Preciziei pe traseu nou cu conectare la Pasajul spre autostrada A1 – eliminare viraj stânga pe Bvd. Iuliu Maniu. Am elaborat o schiță a traseului pentru care avem nevoie de acordul CNAIR pentru conectare pe sub Pasajul A1.
- Continuare drum expres de la Pasaj Ciurel (penetrație A1 oficial) – ne interesează cel puțin până la Strada Mărgelelor ca să facem joncțiune cu Iuliu Maniu – Valea Cascadelor – Valea Largă – Prelungirea Ghencea. Știm că proiectul Penetrației A1 nu este prioritar pentru Primarul Capitalei, însă avem constructorul în teren și ar ajuta sectorul și Bucureștiul până la urmă să decongestioneze bulevardul Iuliu Maniu și să creeze rute alternative spre Autostrada A1 și cartierelor Sectorului 6.
- Prelungire Calea Giulești – strada Săbăreni, cu continuare în comuna Chiajna și A0 – am discutat deja posibilitatea ca acest proiecte să fie preluat de CNAIR, dar e nevoie de exproprieri pentru care am pregătit deja lista de proprietari. Altfel, vom da drumul la studiul de fezabilitate si vom cere primăriei Capitalei sa se ocupe de exproprieri iar noi de drum.

Fred

Pasajul pietonal la statia lui 41 e o chestie nasoala pentru pietoni, dar pentru reducerea poluarii e aur curat: cel mai mult carburant e consumat de un vehicul care se pune in miscare. De ce se pune in miscare? Pentru ca a oprit la semafor. Daca 50-100 de vehicule opresc la un semafor (eventual fara buton) ca sa treaca in medie 1 pieton de fiecare data atunci avem "pietonul de aur" (cine a citit studiile lui Petre Opris stie despre ce e vorba).

Bd. Timisoara e deja largit la 4 benzi dupa Valea Cascadelor, e doar intr-o stare jalnica si are nevoie de reconstructie completa a fundatiei.

Continuarea pana la Strada Margelelor nu rezolva mai nimic, iar jonctiunea cu Iuliu Maniu-Valea Cascadelor (complet blocata la acea intersctie) - Prelungirea Ghencea e dificil de facut fara demolarea catorva blocuri si case care s-au construit de ceva vreme intre Timisoara si Ghencea. De asemenea daca se continua in format de bulevard ar fi de competenta Primariei Capitalei, nu a celei de sector.

TVlad

Colegul Cristiano poate se referea la prelungirea pasajului Lujerului catre nord pentru a elimina intersectia cu Virtutii. E o idee care a mai aparut pe la inceputul discutiei.

paulmare

^
- Prelungire Calea Giulești – strada Săbăreni, cu continuare în comuna Chiajna și A0 – am discutat deja posibilitatea ca acest proiecte să fie preluat de CNAIR, dar e nevoie de exproprieri pentru care am pregătit deja lista de proprietari. Altfel, vom da drumul la studiul de fezabilitate si vom cere primăriei Capitalei sa se ocupe de exproprieri iar noi de drum.

ala e reincalzirea DC21 Giulesti-Chiajna (vechiul drum "La Chiajna") inaugurat anul trecut, din ceva bani de coeziune atrasi de cj ilfov ? sau vrea sa faca alt drum nou direct din strada Sabareni care are 4 benzi pana la CF ?


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristiano

Primaria Sectorului 6 nu cred ca are fonduri pentru prelungirea Pasajului Ciurel, + Nicusor Dan nu ii raspunde la telefon : )
Poate doar sa asfalteze strada Sandulescu (interzis parcarea) pentru  sens unic pentru intrare pe pasaj si  intrarea Porumbilor (de la fundatie) sens unic de iesire din pasaj, si cu mentiunea de a asfalta prelungirea pasajului pana la intrarea Porumbilor!?
Strada Dambovitei parcarea interzisa, unora cred ca le este lene sa parcheze in curte!?

TVlad

Corect, ar fi relativ simplu de facut si i-ar ajuta pe cei din cartierul aflat la nord de Uverturii sa evite intersectia de la pasajul Lujerului. Stradutele respective sint cam inguste, cu capacitate limitata dar cred ca e mai bine decit sa nu se faca nimic.