Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 66 Guests are viewing this topic.

florin74

Ajung eu mai repede, joi sau vineri la Marca si o sa vorbesc acolo.
In alta ordine de idei, azi liniste si pace pe Gilau Nadasel.

neobluenet

Baiazid  a scris un nou articol despre A3, publicat pe blogul lui Moise Guran.

http://www.biziday.ro/2015/06/29/a3-comarnic-brasov-punct-si-de-la-capat/

E bine documentat pe parte de concesiuni la nivel european, bine structurat (se porneste de la macro, pana la micro) si ofera solutii. Acum, ca autorul este impotriva A3 de la Brasov la Comarnic o stim de mult, insa argumentele pentru actualul model de finantare sunt pertinente si valide.

ciprebbe

Quote from: florin74 on June 29, 2015, 05:11:29 PM

In alta ordine de idei, azi liniste si pace pe Gilau Nadasel.

Sarbatoare azi :d
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dan_c


Proiectare si executie Parcari de Scurta Durata si Spatii de Servicii pe Autostrada Bucuresti - Brasov, Sectiunea Bucuresti - Ploiesti

aici gasiti documentatia ===> link: http://www.cnadnr.ro/proiect_pcd.php?id=841

data depunere oferte 13.08.2015



AdrianB1

#6649
Quote from: neobluenet on June 29, 2015, 05:40:55 PM
Baiazid  a scris un nou articol despre A3, publicat pe blogul lui Moise Guran.

E bine documentat pe parte de concesiuni la nivel european, bine structurat (se porneste de la macro, pana la micro) si ofera solutii. Acum, ca autorul este impotriva A3 de la Brasov la Comarnic o stim de mult, insa argumentele pentru actualul model de finantare sunt pertinente si valide.
Tind sa ii dau dreptate, pe termen scurt Comarnic-Brasov nu e ceva ce ne putem permite.  Vad ca e ignorat traficul de tranzit nord-sud gen Giurgiu-Bucuresti spre Sighisoara, Targu Mures, Bistrita, dar s-ar putea sa nu fie atat de mare incat sa conteze.

De fapt, traficul nord-sud e ignorat de toata lumea, doar est-vest (Arad-Constanta, (Oradea-)Cluj-Targu Mures-Iasi) e prezent. Nu e trafic mare de la Bucuresti la Suceava, dar durata unei calatorii e suficient de mare incat sa fie neplacuta, mai ales ca e si plin de localitati si radare, iar Bucuresti-Bistrita e si mai rau cu Valea Prahovei, Padurea Bogatii, traversarea prin Sighisoara, Tg. Mures si Reghin si dealurile de la Teaca. Comparatie: Bucuresti-Bacau, 300km, se pot face in 4 ore; Bucuresti-Targu Mures, 300km, in vreo 6.

horatiu.cosma

Mai are anumite scapari articolul respectiv, gen traficul aproape inexistent de pe DN1A, dar in principiu are dreptate, se apropie de o solutie care sa il multumeasca si pe pasadia :).

neobluenet

Eu nu sunt contra Brasov Comarnic, insa daca tot vor sa faca o treaba buna, sa o faca pana la capat, pana la Tg. Mures. Dar aici intervina problema paralelismului A3-A10 si lipsa fezabilitatii.

Sustin proiectele care sunt imperios necesare, insa trebuie facute cu cap, chiar daca facem "petice" din loc in loc, sa le putem lega cat mai repede pentru ca un drum de mare capacitate atrage trafic. Pacat ca ungurii au problemele lor cu M4, pentru ca daca s-ar termina A3 si M4 de la Tg. Mures la Budapesta in acelasi timp, s-ar atrage mult mai mult trafic pe aceasta ruta. Oricum ai lua-o, pentru tranzitarea Ungariei, drumurile trec pe la Budapesta, iar pentru jumatatea nordica a tarii, asta este ruta cea mai buna.

pasadia

Quote from: horatiu.cosma on June 29, 2015, 08:51:22 PM
Mai are anumite scapari articolul respectiv, gen traficul aproape inexistent de pe DN1A, dar in principiu are dreptate, se apropie de o solutie care sa il multumeasca si pe pasadia :).

Sincer, nu vad de ce imi pomenesti numele. Articolul in sine nu merita comentat: platitudini despre PPP-uri de parca cineva (in afara de Neaga) ar fi dorit neaparat PPP-ul si multe prostii - inca sunt curios care sunt cele 4 DN-uri dintre Ploiesti si Brasov (imi inchipui ca e vorba de DN10 prin Buzau si DN72A prin Targoviste si Campulung). "Solutia magica", cea a half-profile-ului nu a descoperit-o el, dar e fericit sa si-o asume (amuzante estimarile, cred ca comparatia cu estimarile din alte articole ar face aritmetica sa moara de rusine). M-a amuzat cand s-a trezit sa vorbeasca si despre aeroportul Brasov. In viitorul articol in mod sigur va preciza ca viitoarea linie de mare viteza dintre Bucuresti si Budapesta trebuie, obligatoriu, SA NU treaca prin Brasov.

In rest, in caz ca inca nu s-a inteles: in continuare mi s-ar parea o prostie debutul lucrarilor concomitent (in acelasi cincinal, ca sa folosesc un termen mai vechi) atat pe PiSi cat si pe CoBra.

AFC

Pasadia, ai dreptate. Noi comentam, cred, acum mai bine de 6 luni cu privire la costul total al concesiunii si oarecum concluzionam ca centurile half profile finanțate de la buget reprezintă o soluție decenta. Eu am susținut si susțin aceasta idee considerând-o cea mai fezabila varianta de rezolvare a traficului. Dacă Dl Craciun se erijează in descoperitorul acestei soluții atunci il putem acuza de plagiat, doar avem dovezi scrise despre aceste dezbateri. :D
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

cutter

Deci suntem de acord cu dl. Crăciun, dar nu ne place să fim de acord cu el :) Hai că scrie frumos și convingător, să recunoaștem.

Fără glumă acum: și mie mi se pare ideală soluția centurilor half-profile parte din viitoare autostradă. Un tub de tunel.

pasadia

Serios ca as fi de acord cu el daca ar da o justificare pentru estimarile alea mult prea optimiste pentru half-profile. Adica e suficient sa caut un articol mai vechi si sa sa scot sumele din el ca sa ii dovedesc ca el singur sustine ca nu se poate construi atat de ieftin?

Despre ce vorbim aici? Nu cumva despre cea mai ieftina demagogie populista prin care atragi like-uri si atentie pe net? Daca API asta vrea sa sustina, atunci imi pare rau pentru ea. Sincer.

vancouver

#6656
Initial (acum 3-4 ani) Baiazid era adeptul PPP si am avut contradictii majore pe aceasta tema cu el pe SSC la acea vreme. De fapt cam toti erau adeptii PPP, cu justificarea ca nu dam nici un ban si ne trezim cu o autostrada - evident o abordare puerila, pentru ca nimic nu este gratis. Argumentul esential anti-PPP este reprezentat de DOBANZILE pe care cineva trebuie sa le plateasca IN PLUS si care duc la triplarea sau cvadruplarea costului, fiind dobanzi la nivel superior pe piata libera. Plus n alte argumente.

Ulterior, vazand ca politicienii care au venit la putere in 2012 au incercat sa sacrifice Sibiu-Pitesti (care avea deja finantare asigurata) pentru a justifica proiectul dorit de ei (de ce oare - alt motiv decat o spaga uriasa nu are cum sa existe) - ei bine vazand aceasta tradare a interesului national, Baiazid s-a infuriat enorm (cum e si normal) si a devenit adversarul in general al Comarnic - Brasov, folosind ca argumente inclusiv ideile pe care anterior incerca sa le contrazica legate de PPP (acesta este un mare merit, multi se cramponeaza de anumite idei si refuza sa-si schimbe optica).

---------------------------------------------------------------------

Revenind la momentul zero in care ne aflam, intr-adevar este un nou inceput. Parerea mea este insa aceeasi ca si intotdeauna cand am fost impotriva PPP-ului: CO-BRA TREBUIE FACUTA CA AUTOSTRADA. Si anume cat mai repede. Exclusiv cu bani de la stat(e). Este egal daca din mix de fonduri sau numai de la buget. ATENTIE: in 2009-2010-2011 ROMANIA A DAT BECHTEL CATE 300.000.000 € anual (ani de criza !!!). DECI SE POATE. Iar CO-BRA costa 0,9 - 1,1 miliarde daca se imparte pe tronsoane accesibile unui numar mare de firme (=concurenta mare=pret mic), tunelurile dureaza oricum 4-5 ani, deci trebuie 200-250 mil / an, ceea ce ne permitem fara discutie.

Mixul de fonduri are avantajul ca si UE e cu ochii pe proiect, deci risc de frauda mai mic. Plus siguranta mai mare pentru constructori ca-si primesc banii la timp, deci posibil sa mai scada pretul inca o data la licitatie.

Concluzie:
1. PLOIESTI - BRASOV trebuie sa fie autostrada in toata regula.
2. Se poate face ACUM. TREBUIE facuta acum.
3. Centurile la nivel de DN pt. Sinaia si Busteni sunt irosire de bani - ar costa ENORM fiind de ocolit case si raul Prahova, mare parte in tunel, relief extrem, flexibilitate minima pentru variante de traseu - mai degraba pentru autostrada se pot gasi trasee mai simple.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cutter

pasadia: eu (nu API) am susținut că ideea ocolitoarelor half-profile este bună, nu am spus nimic despre costuri. Dar acum dacă ridici subiectul, nu înțeleg care parte din estimările domnului Crăciun este grosolan greșită. Standardul de cost pentru un tub de tunel este de 28 mil €/km.


pasadia

#6658
QuoteTraseul propus de Ministerul Transporturilor pentru A3 presupune la Sinaia un tunel de 4 km prin Munții Baiului (versantul estic al văii), care ar începe în zona Izvorul Rece și s-ar termina la ieșirea din Sinaia în zona Cumpătu, racordat la sol cu DN1 printr-un viaduct lung de 700m. În varianta half profile, din această ocolitoare s-ar realiza doar un singur tunel dintre cele două necesare pentru o autostradă, respectiv doar un singur fir al viaductului, la un cost total de circa 90 milioane de euro. - See more at: http://www.biziday.ro/2015/06/29/a3-comarnic-brasov-punct-si-de-la-capat/#sthash.0P2zuuRf.dpuf

Asta-i citatul din articol. Eu stiam ca in SF-ul Vinci tunelul de la Sinaia era mai scurt (3,2 km parca). Baiazid il da la 4 + un viaduct. Tu pui standardul de cost de 28 mil euro/km. 4*28 + viaduct da cel putin 110 milioane euro. Ar mai trebui nodurile de la Sinaia Sud si Poiana Tapului, dar hai sa le trecem la detalii pe acestea. O sa ziceti ca se va castiga eventuala licitatie cu 70% din valoarea estimata, nu? Ok, siguuuur! :)

Edit: uite ca am deschis SF-ul Vinci (chit ca probabil acum se lucreaza pe alt SF la care probabil astia obisnuiti nu au acces): Tunelul Sinaia e 2,964 km + inca unul de 0,45 km imediat la nord de nodul Sinaia Sud.
Intre nodurile Sinaia Sud si Poiana Tapului sunt vreo 8 km in total. Care ar trebui sa se execute cu doar 90 de milioane euro?

Inca odata o spun, Baiazid foloseste aritmetica intr-un mod extrem. Cand vrea sa fie prea scump ceva, o face din diamante, cand vrea sa iasa ieftina o face din noroi si gunoi de grajd.

pasadia

Pe bune vorbind, datele puse de Baiazid in articol nu se potrivesc deloc cu cele din SF-ul Vinci (tunelul Busteni intr-o varianta e lung de 3,1 km iar in cealalta de 1,9 km apoi e urmat de un viaduct a carui lungime variaza intre 278 si 321 de metri, etc...). Mai exista vreun SF mai nou de care nu stim?