Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 48 Guests are viewing this topic.

ion59

Cine poate spune la prima filmare, min. 2.40, cum racordeaza nivelurile, tunel cumva? Ca de sapat, nu cred ca mai este cazul!

ddfab

in prima filmare @adisan, am numarat 83 de deschideri la structuri, plus inca vreo 3 structuri la care nu se putea distinge cate deschideri sunt. daca vor merge cu 5 grinzi / deschidere/ sens( la Bacau asa au mers), sunt 830 de grinzi doar la ceea ce se vede sigur in filmare. deci sa te tii frate la structuri... oricum, au o viteza incredibila! bravo lor.

vasile.silion

Nu știu dacă stă în picioare comparația între ld4 și Nadaselu-Zimbor, pe care foarte multi sunt tentați să o facă.  La ce se vede in filmări pe șantierul de pe A3, chiar și până acum, când suntem abia pe la jumătatea lucrării, lucrurile stau mult mai grav aici, terenul e mult mai păcătos!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Probiu

Quote from: StefanCelMare on October 22, 2021, 11:13:56 AM
Asta cu analiza diferită în funcție de constructor este un rautacism in acest context.
Realist vorbind, cu excepția loturilor montane cu tuneluri, loturile UMB de pe A3 sunt cele mai nasoale pe care le-am executat în România.
Au motive reale să ceară și să li se aprobe bani extra.
Acuma pe bune, dacă UMB renunță, eu zic că A3 Nadasel-Poarta Salajului e condamnat la decenii de abandon.
Principiile nu tin de numele Antreprenorului. Ori le ai, ori nu le ai... Asa si cu aplicarea legii. Legat de motivele reale... Hmmm! Pai prin participarea la licitatie, ofertantul isi asuma documentatia pusa la dispozitie de autoritatea contractanta, inclusiv studiul geotehnic. Nu?!

StefanCelMare

Măi, tu ții cu ursul?
Păi în România nu cred că există proiect fără claim.
Au cerut unii pe loturi mult mai ușoare, cred că nu este proiect fără claim.
Pe puține loturi au lipsit. Prefer claim-uri și finalizare contractuală decât poziția ghiocel și temporizări.

Bachus01

Eu cred ca este o diferenta intre un claim unde antreprenorul nu are nicio vina (sau una mai mica) , mobilizat puternic in teren , neincasand niciun leu din martie si pana acum si un claim gen Aktor/Pizza unde au încasat bani pentru ca nu au avut terenul liber de sarcini , ținând pe loc sute de utilaje si muncitori . Iar când au avut terenul liber , ne bucuram cand vedeam 20 de muncitori si utilaje .

Nicio firma de construcții nu este usa de biserica (nici macar Porr , Strabag , Umb, Astaldi) dar totusi sa nu ii băgăm în aceeași oală pe toti .

Drive_140

#29181
Quote from: ion59 on October 22, 2021, 01:10:19 PM
Cine poate spune la prima filmare, min. 2.40, cum racordeaza nivelurile, tunel cumva? Ca de sapat, nu cred ca mai este cazul!

Dacă va fi tunel - mai bine sub noul cimitir. (no cut&cover, please!)

Dacă vorbim mai serios: există un element de iluzie optică acolo. Nu numai că dealul va fi tăiat, dar va fi un terasament înalt înaintea.

horatiu.cosma

Cum să își asume constructorul studiul geo pus la dispoziție de CNAIR? Sau da, îl asumă in sensul că ia de bun ce i s-au pus la dispoziție și ofertează in consecință. Dar dacă realitatea din teren e alta, asta nu își poate asuma. Nimeni nu poate ghici in stele când un studiu de fezabilitate nu se pupă cu realitatea. Întradevăr a existat din partea CNAIR de multe ori mentalitatea asta "nu știu ce ai ofertat, tu proiectezi, tu propui, fă cum știi să te incadrezi in oferta, că nu primești bani in plus". Și de aceea au mers unele proiecte in gard.

hefaistos

Din pacate situatia tehnica e atat de grava aici, incat discutiile juridice despre cine trebuie sa poarte raspunderea financiara, nu o pot rezolva. Nu este vorba de "ceva claim-uri", este vorba daca este posibil si fezabil sa se continue pe acest traseu daca totul fuge de sub picioarele constructorilor.
Daca nu, atunci e cazul de o reziliere partiala gen LD2, urmata de partea juridica: procese privind reponsabilitatea si solutiile financiare de iesire din contract.
Pentru ca, daca alunecarile pe portiunea incriminata vor continua in acelasi ritm nu e vorba de mici lucrari suplimentare, e vorba de:
- cresterea de zece ori a volumului excavat (asa la o prima aproximatie)
- alunecari de teren inafara culoarului expropriat, aducatoare de procese civile
- compromiterea lucrarilor de arta in cazul alunecarii terenului de sub fundatii.
Asta daca ne incapatanam sa credem ca UMB poate si trebuie sa mute muntii din loc.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Hercule

Azi se trasau marcaje la conexiunea A3/DN15/Metro Tg Mures. N-am poze pentru ca eram grabit, dar in principiu zona intre cele doua giratorii e gata, exceptie hasurile in zonele unde nu se poate circula. Giratoriul nou din DN nu e marcat inca.
Deșteaptă-te române!


paulmare

R@du multumim de filmare
Unde cofreaza radierele alea patrate peste 8 pile - la fel cum e la Gilau, sau la Olt spre Slatina, sau la Oltet, pilele acelea patrate goale pe dinauntru cu sistem de cofraje Huenebeck pare ca o sa faca
Nu ziceam ca aici se compara cu LD4, ziceam ca la fel ca pe LD4 - au adus foreze, au pe cineva "calificat" care le face un studiu amanuntit cum arata dealul acela care vine la vale, pe ld4 au avut si ei "intern" pe cineva care facea calcule de stabilitate la versant cu 3dslope si alte de astea, acolo i-au gasit pe macafferi cu solutia lor de armat zgura, au mai pus senzorii aia in plus - si ca acelasi lucru mi se pare ca fac aici, de vreme ce era foreza geotehnistilor acolo la alunecare 
Adica lucreaza cu cap

marinul

Lotul Nușfalău - Suplacu de Barcău filmat complet



TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ivladbogdan

Au marcat intre timp si giratoriul de pe E60, astazi faceau ultimele finisaje in afara partii carosabile in zona Metro.