Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

bacovia

Eu pe nea Beni il urasc de cand si-a batut joc de reabilitarea Baia Sprie - Barsana.

bacovia

Ca si completare: faptul ca a scapat de puscarie (nea Beni) desi era in rahat pana in gat, dovedeste ca a cotizat unde trebuie. Au ramas relatiile, politice evident.

danutzu_1069

^^ Baia Sprie - Barsana? Care drum este asta?

Morosanu

#29148
Baia Sprie - Barsana e un DJ de vreo 50 km (de fapt vreo 3 dj-uri) in Maramures. Nea beni (cu b mic) a castigat licitatia, a inceput lucrarile - adica a spart drumul in mai multe locuri si le-a lasat asa (probabil voia mai multi bani ca la A3). Si aici s-a judecat la licitare cu Strabag daca nu ma insel. Contractul s-a reziliat fiind in pericol de a se pierde fondurile alocate daca nu se termina lucrarea pana la o anumita data (31.12.2015 parca), s-a relicitat si a castigat Diferit care a terminat lucrarea.
Politica distruge tot ce atinge.

GAC

Despre sectiunea cu tunelul Meses ce se mai stie. Din februarie stim ca au fost 12 participanti interesati. La fel, avem precalificare.
Aveti idee cand se vor anunta cei calificati in runda finala?

hvm

Chiar buna intrebare fiindca finalizarea etapei de precalificare confirm site-ului CNAIR a fost acu vreo 2 luni iar in vreo luna trebuia sa fie gata si evaluarea ofertelor si comunicarea rezultatelor. Noroc de pauza de guvernare ca isi mai trag sufletul cei care trebuia sa se ocupe de aceste termene:

16.08.2021 - finalizare etapă precalificare;
22.11.2021 (două etape de comisie de evaluare, una pentru precalificare și una pentru oferta finală)
22.11.2021  Comunicarea rezultatului procedurii de achiziție publică
(termen estimat)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

marinul

Strabag lucreaza la proiectare pt drumul de legatura centura Oradea- A3, se vede si in teren



lucianluci96

Cătălin Drulă: Au existat presiuni politice să nu se rezilieze contractul cu Trameco pentru lotul din Autostrada Transilvania.
https://economedia.ro/interviu-catalin-drula-au-existat-presiuni-politice-sa-nu-se-rezilieze-contractul-cu-trameco-pentru-lotul-din-autostrada-transilvania-ce-inaugurari-vor-avea-loc-in-acest-an-negoita-singurul-care.html#.YW_oAhpBxPY

Pe A3 Transilvania, Trameco trebuia să intre încă din primăvară pe șantier și refuză, deoarece 48% în plus față de contract. De ce nu ați luat o decizie până în septembrie când v-ați dat demisia?

Trameco a semnat contractul în 2020 înainte de mandatul meu. Refuză să aducă un proiect tehnic respectând condiția contractuală de încadrare în valoarea de contract pe care au licitat-o. După ce au depus oferta, și-au dat seama cumva că nu ar fi suficiente sumele licitate și ar fi vrut într-un fel să iasă din a nu semna acest contract. Dar la cumva îndemnul și al politicului de pe vremea respectivă au semnat, în ideea că se poate adiționa ulterior pentru a se putea compensa costurile. Or, legal, nu se prea poate lucrul acesta. Eu am cerut Companiei de Drumuri, până s-au lămurit lucrurile că dumnealor chiar nu pot aduce un proiect tehnic având un contract semnat, principiul e să încerci să îl duci la bun sfârșit. Hai să vorbim cu ei, să vină cu un proiect tehnic în valoarea pe care au licitat-o. A existat un dialog de câteva luni, un schimb de informații tehnice. Iar în momentul în care a fost, mie, cel puțin, ca responsabil politic, mi-a fost clar că lucrurile nu se îndreaptă într-o direcție bună, undeva în luna iulie, am dat un deadline companiei de drumuri: ori reziliem și relicităm – eu sunt responsabil ca ministru să avem o rețea de drumuri, nu să stăm în dialoguri interminabile cu o firmă –, ori se poate lucra și se găsește o soluție. Am dat un deadline care era cam de o lună. Nu știu ce s-a întâmplat după ce am plecat. Soluția pe care mi-a comunicat-o și doamna director Ioniță era cea a rezilierii.

Ați dat deadline o lună, dar ați mai stat până în septembrie ministru. Tot nu ați luat o decizie.

Dacă vă aduceți aminte, pe 1 septembrie a fost demis Stelian Ion. Practic, din ce înțeleg sunt și presiuni politice de la alte partide ca rezilierea să nu se facă. Până la urmă nu o face ministrul, o face compania de drumuri. Eu pot să discut despre priorități, despre programe, despre direcții strategie. Știu că concluzia și a doamnei director Ioniță era că trebuie reziliat contractul și erau actele în curs de a se face pentru reziliere în momentul în care mandatul meu s-a încheiat. De ce nu s-a reziliat până astăzi, o lună jumătate mai târziu, nu aș putea să vă spun, dar nu e o derulare normală a contractului și e păcat când intervine factorul politic. Înțeleg că a fost o intervenție și în anumite presiuni de semnare a contractului că ,,hai că o scoatem la capăt cumva". Iar cei care au spus asta acum nu se mai regăsesc...

La cine vă referiți?

S-a întâmplat în 2020 această semnare de contract, deci guvernul și administrația care era atunci la ministerul Transporturilor. Pe de altă parte, dacă din dorința de a avea cât mai repede autostrada care ar fi o dorință legitimă sau din alte motive, sunt anumite presiuni ale politicienilor din zona respectivă să nu se rezilieze, să se continue cumva. Eu mi-aș dori să se poată continua un proiect, oricare ar fi el, și să se ajungă la sfârșit. Nu e niciodată de dorit opțiunea rezilierii. Tocmai de aceea am dat un timp de rezolvare a acestui contract. În momentul în care ai ieșit din perioada contractuală – cred că au fost 12 luni de proiectare și au expirat cândva la începutul verii – am spus ,,ok, trebuie să rupem pisica". Or asta a fost direcția clară pe care eu am cerut: ori găsiți o soluție contractuală și se începe lucrul, ori rezilierea. Nu putem sta cu un proiect blocat la infinit.

pentium10

de pe Facebook

Un domn: Numai un pic si autostrada din Tg. Mures va fi gata, acuma ma duc catre Ungheni la Strabag cu indicatoare😂

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures


dr4qul4

Mi se pare mie sau cele 2 alunecari nu mai arata de speriat?
Sunt curios cum vor arata in primavara, dar dupa cum lucreaza la viaduct, e clar ca nu au in gand modificarea traseului. Poate doar vor ridica linia rosie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexV

Eu nu inteleg cum v-ati gandit la modificarea traseului pe un contract de executie. Daca in timp ce torni fundatia unui bloc aluneca pamantul, e vreodata o solutie sa zici: hai ca il facem mai incolo ?

Ultimile vesti sunt ca acopera crevasele iscate, "conserva" zona sa nu se infiltreze apa si sa se agraveze peste iarna, in timp ce solutia e in lucru la proiectanti.

Avem camera timelapse pe viaductul asta ;) Chiar @cip, merge sau a traznit-o ? :))

altr

De ce apare Autostrada Tg.Mures-Ungheni ca "receptionat/circulabil fara acces" pe harta API?  ???

gicu

^^Am avut cazuri în proiectarea de civile unde s-a renunțat la lucrări din cauza terenului foarte prost.

^^^Problema principală este nu cât de mare e alunecare, ci faptul că pot apărea altele oricând și oriunde pe taluzuri. Mi se par curajoși oamenii ca repară local, existând riscul să apară altă alunecare fix lângă. Sunt curios dacă au în vedere și soluții globale pentru săpături (modificări pante taluzuri, sisteme de drenaje / rigole suplimentare, etc.).

danvoicu

Din cate vad eu insa, sunt zeci de fracturi pe cale sa devina alte alunecari.
Ce sanse sunt pentru un tunel?
Cred ca zero. Desi .......