News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 33 Guests are viewing this topic.

tonică

iar incepem cu d-alde "era mai bine pe vremea lui ceaşcă"? Stim cu totii ca acel contract cu bechtel a fost o mizerie, o pierdere mare de bani, un exemplu clar de coruptie la nivel inalt. Faptul ca mai apoi lucrurile au mers si mai prost nu inseamna decat ca exista pare-se intotdeauna sansele sa nu fi cunoscut inca cel mai jos nivel :))
Intr-un mod ideal si cu o echipa noua profesionista care sa pregateasca licitatiile fara cusur, de la biharia pana inspre suplacu ar putea sa apara autostrada in maxim 2 ani, dar modul asta ideal este o naluca despre care doar vorbim si despre care uitam subit in perioada alegerilor, cand virusul uitarii extirpa orice frustrare si ne imbecilizeaza pentru inca 4 ani. Un virus care ar necesita carantina obligatorie, ca tot suntem in sezon ;)

ghrt

Preţurile la Bechtel erau variabile. Manopera, cimentul şi în general absolut nimic nu mai costă ca în anii ăia când au construit ceva, nu mai zic de 2001-2002. Acum ar ieşi ceva cu adevărat astronomic, o colonizam pe Marte.

De acord că e un constructor bun, dar asta e altceva şi nici nu cred că mai poate fi desemnat, legal şi onest mă refer, de către actualii şpecialişti din CN*R în procedurile de licitaţie disponibile.
Cont (aproape) inactiv.

neobluenet

"Proiectare și execuție Autostrada Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești - Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B5: Nușfalău - Suplacu de Barcău (km 66+500 - km 80+054.044)".

Până la termenul limită de depunere au depus oferte următorii ofertanți:

1. ASOCIEREA S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. - S.C. SPEDITION UMB S.R.L. - S.C.TEHNOSTRADE S.R.L.
2. ASOCIEREA CONSTRUCTII ERBASU S.A. - VAHOSTAV S.K. A.S.
3. STRABAG S.R.L.
4. SINOHYDRO CORPORATION LIMITED
5. NUROL İNŞAAT VE TİCARET A.Ş.

Sursa: http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/5-oferte-depuse-pentru-proiectarea-%C8%99i-execu%C8%9Bia?fbclid=IwAR026iop4as84ohJji15PzjArJlv03XPvr982oyKKSS4_sYQuPfY7OaDI7M

voicul

Hai ca 2 din 5 sunt chiar buni.
Si Erbasu e ok la ce a construit pana acum, dar numai autostrazi nu a facut. Dar poate s-ar descurca.

Sa vedem cat tin contestatiile si altele.

neobluenet

Primele 3 sunt bune avand in vedere cum se misca Vahostav pe lotul de la granita. Pe parte de organizare stau destul de bine, sunt aproape, ce le lipseste este experienta pe piata locala. Erbasu cred ca are sau cel putin poate face rost de forta de munca. Sunt curios cat va dura evaluarea ofertelor, presupun ca anul viitor poate vom avea vreun rezultat.

dr4qul4

Pe lotul de granita Vahostav e mai mult de forma. Acolo Selina este motorul principal.
Iar Erbasu ar trebui sa se concentreze pe infrastructura din "ograda proprie". Nu-i vad sa gaseasca foarte usor forta de munca la asemenea distanta. Nici relocarea nu e o solutie. Sa nu le fuga vietnamezii peste granita.
Cum spuneam si in trecut, mai bine Erbasu la Bucuresti si Strabag la Oradea.
Nici pe UMB nu-i vad prea bine in zona aia. Sa nu se intinda mai mult decat le permite plapuma. Au lucrari la Bacau, Slatina si Radauti. Cu alocare bugetara minuscula pentru toate 3.
Au mai depus oferte si pentru T3 si 4 la DX12, dar si pentru A0. Probabil vor depune si pentru PiSi4 dar si pentru celelalte loturi din A7. Nord-Vestul pare o zona prea indepartata pentru ei, dar poate au vreo intelegere cu Selina, cine stie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

jaston

#22641
Anul viitor UMB finalizeaza centura Bacaului si drumul expres Craiova - Pitesti.

Cred ca UMB ar face fata la lotul acesta. Pentru ca mai repede de 1 an de zile nu cred ca se vor apuca de treaba (evaluarea  ofertelor,  eventuale contestatii, desemnarea castigatorului, expropieri , proiectare).

horatiu.cosma

UMB a lucrat pe DN 1H Jibou-Zalău-Șimleu-Nușfalău-Aleșd, deci cunoaște zona cu potențialul uman, furnizori, materiale, cazare etc. La Rădăuți și Bacău termină lucrările principale (cele care necesită mulți oameni și utilaje) anul acesta, probabil și la Slatina la final de 2021, așa că trebuie să le vină în continuare șantiere pe care să le pornească în forță după 2021, să mai amortizeze din utilajele cumpărate la Bacău.

dr4qul4

 :o Centura Bacau o va termina. Dar de podul peste Olt nici macar nu s-au apucat.
Si chiar daca termina printr-un miracol, dupa logica ta ar trebui sa inceapa macar alte 2 loturi, ori pe DX12 ori pe A0.
Si prin 2022 ar trebui sa se intre in teren pe A7. Iar acolo vor fi foarte multe loturi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

Mai intai sa castige si dupa mai vedem.
Mai devereme de final de an nu cred sa avem castiagor pe acest lot + 12 luni probabil PT + altele, deci e fezabil, daca, castiga sa intre in teren in 2022.
Pana atunci cam termina tot ce munceste acum.

La fel se aplica si la restul de oferte pe care le are.
Probabil ca nu e problema sa se retraga din licitatii daca chiar castiga 3 una dupa alta.

horatiu.cosma

^^
După logica mea UMB are nevoie de lucrări după 2021. Că sunt tot pe la Craiova-Pitești, că sunt la A0 sau prin Transilvania, depinde de unde vor câștiga. Vorba unui înțelept, nu poți câștiga licitații dacă nu te înscri la ele. Prin 2022 să intre în teren pe A7  ??? ? What? Păi sunt în teren pe A7 de un an. Dacă te referi la alt fel de A7, mai devreme de 2023 nu prea se va întâmpla.

alexV

Lot usor, la campie, absolut zero excavari. Chiar, poate va fi problema cu sursa pamantului de umplutura.
Am numarat 8 pasaje in total - din care unul peste raul Barcau. Plus vreo 4 overpasuri.

Este prevazut nod in capatul de la Nusfalau, iar dincolo la Suplacu de Barcau e vestitul viaduct prin lac, construit de Bechtel. Dar exista loc pentru improvizare de nod, in caz de nevoie. E super usor de incropit un giratoriu, fix in DN19B.

Costul estimat e aprox 6 mil euro per kilometru, fara TVA. Probleme tehnice nu vor fi. Sunt curios la ce valori se va licita. Oare jumate din estimare ?!

Ionutcatalin

Lot usor de realizat, interes scazut din partea ofertantilor, sunt sanse sa vedem castigatorul in vreo luna? sau o sa o lalaie pana la toamna?

naivu

Stati asa ca nu mai inteleg, Nusfalau-Suplacu este un lot usor care se va putea termina chiar daca SF prost si conditii de licitatie neclare sau este un lot greu pe care neclaritatile din SF si licitatie au toate sansele sa-l puna pe butuci in faza de executie?

Ionutcatalin

#22649
^ Asa cum zicea si Alexv este un lot usor, care nu va pune probleme tehnice deosebite, este un fel de lot Biharia-Bors (ca relief) numai ca un pic mai lung. Detalii in linkul de mai jos:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.msg237580#msg237580