Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 62 Guests are viewing this topic.

naivu

Ideal ar fi sa avem toate loturile peste 20-30% pana prin septembrie 2024, pt ca dupa aceea, in pur stil romanesc, ne-am putea trezi din nou cu Neaga la CNAIR si Cuc la MT (si ce n-a pornit pana atunci nici nu va mai porni 4 sau 8 ani)  :(

Skynick

Treceri complete de munti, e greu da. Speram doar sa avem pana in 2028 portiuni lipsa de maxim 30 de km in zonele cu tuneluri (centrale).

O sa fie numai masini electrice cand o sa se termine complet trecerile. Pe super ECO asa  :D :p

AlexxC

Nici nu avem nevoie de ele complete peste tot azi sau peste 3-5 ani, ci doar acolo unde chiar ne arde rau de tot asa cum este expus in acel document: prioritizarea sectoarelor care indeplinesc si rolul de centura, fie ea la Sinaia , Targu Frumos sau Bals.
Este o strategie buna, doar sa ne tinem de ea.

horatiu.cosma

#22668
Am citit clarificările CNAIR pe Zimbor-Poarta Sălajului și iar m-am enervat. Mă mir cum mai rezistă constructorii cu asa client cretin, o persoana inteligenta si cu neuronii acasa ar face implozie la un moment dat la atatea valuri de prostie si ticalosie. Probabil de aia arata asa dezastru constructorii de la noi, ca cei normali la cap au renuntat pe traseu.

- proiectul tehnic făcut de constructor e verificat tot de constructor, că la CNAIR îi e lene
- studii geo nu există pe normativul nou din 2014, sunt făcute cândva înainte de 2010, nu se prea știe multe despre ele, însă constructorul trebuie să facă unul frumos pe normativul nou la PT (partea a doua că trebuie să și oferteze acum un preț pentru ce va ieși de acolo)
- orice greșeală din SF trebuie notificată în primele 60 de zile de după ordinul de începere, deși studiile geo/topo/arheo/hidro etc (deci cele care vor spune ce nu e bine la SF) trebuie finalizate mai târziu, la 126 de zile de la ordinul de începere; cel mai probabil câștigătorul va trage de timp cât va putea de obținerea ordinului de începere, ca să facă între timp neoficial studiile geo/topo etc, astfel încât să poată să se încadreze cu eventualele modificări față de SF în primele 60 de zile de după ordinul de începere
- linia roșie, lungimile minime ale structurilor, traseul proiectului sunt bătute în cuie, nici măcar mama greșelii de proiectare din SF nu le poate schimba
- calculele de stabilitate pentru deblee și ramblee sunt "făcute" de Iptana "pe cuvânt", că nu le poate pune CNAIR la dispoziție
- asigurări privind calitatea lucrărilor pe viață, CNAIR ridică din umeri și trimite ofertanții la cei care au elaborat HG 1/2018 (se simte aici că îi doare tare pe ionițiști că a fost abrogat OMT 600/2017 prin care puteau biciui constructorii după bunul plac)
- interdistanța dintre piloții forați ai unui zid de sprijin și dimensiunea grindei de continuizare a piloților nu sunt prevăzute în SF, CNAIR zice că va decide constructorul la PT, însă trebuie ofertată suma acum
- CNAIR nu poate spune categoria geotehnică a amplasamentului deși ofertanții au pus la dispoziție imagini cu alunecări active de pe traseu, versanții nu au fost monitorizați cu înclinometre
- deblee imense de până la 75 de metri fără soluții serioase de consolidare, chiar dacă până și puținele date din studiul geo de la SF arată pontențial ridicat de alunecare și de zone sensibile
- elementele geometrice ale conexiunii autostrăzii la Poarta Sălajului cu DN 1F nu sunt cunoscute (am făcut eu poze anul trecut, e vorba de un DC modernizat de 4 metri lățime, un singur strat de asfalt, vreo 700 de metri pe el până la DN 1F); ofertanții zic că ar trebui luată în considerare modernizarea lui pe cei 700 de metri și un giratoriu cu DN1F, CNAIR nu e interesată, nu e treaba ei decât să descarce traficul de pe autostradă, mai departe...
- dimensionarea structurii rutiere din SF ia în calcul recensământul de trafic din 2010; ofertanții întreabă ce cifre trebuie să ia în calcul pentru dimensionarea ce o vor reface la PT; CNAIR zice că alea din viitor de la momentul realizării PT-ului pe baza modelul național de trafic din viitor și a recensământului probabil din 2020; doar că trebuie să fie nostradamus și să oferteze ACUM dimensionarea ce va rezulta peste x ani
- identificarea gropilor de împrumut pentru umpluturi și depozitarea eventualului surplus sunt evident, în responsabilitatea constructorului, nimeni din CNAIR nu s-a gândit la SF sau la momentul acordului de mediu la treaba asta
- urmează să fie lansată licitația pentru exproprieri, dar CNAIR evident că nu știe când
- CNAIR nu are un model digital al terenului de pe traseu, nu există dwg-uri pentru mai nimic
- necesarul de bazine de retenție și pentru hidrocarburi va fi stabilit de constructor la PT (evident, trebuie să le oferteze acum)
- 0 detalii în SF despre viitoarele lucrări hidrotehnice pentru podețe, aceeași placă, să oferteze constructorul acum ceva ce va proiecta în viitor la PT
- unii ofertanți au făcut niște calcule aproximative după vizite în teren și afirmă că valorile aferente consolidărilor din SF nu sunt reale, vor fi necesare consolidări mult mai serioase; problema e că ei nu pot oferta mai sus decât limita financiară impusă la licitație; CNAIR, evident, același răspuns: breviarele de calcul le va face constructorul la faza PT

Deci cam aceeași mizerie ca la Suplacu de Barcău - Nușfalău. Dacă acolo e plat ca în palmă, riscuri minime, aici e altă mâncare de pește, sunt zone nasoale, deblee imense, alunecări de teren vizibile. Tare mă tem că nu va oferta nimeni.

Urmează la un moment dat și pentru Zimbor-Nădășel să apară "răspunsurile CNAIR" la clarificări, dar nu e grabă.

nctind

Pe Rasnov Cristian s-a inceput forarea pentru traversarea paraului Gimbasel de pe drumul de legatura.
Se mai lucreaza sus pe pasajele drumurilor agricole probabil la armari.
Permanent se lucreaza, dar ritmul nu este fantastic.

pasadia

#22670
Asta e foreza
(GPS)

(GPS)

Asta e Ghimbaselul
(GPS)

Asta e drumul spre DN73, înspre zona INA
(GPS)

Asta e ... Nici nu știu ce e, vreun senzor?
(GPS)

(GPS)

Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

#22671
Asta e intersecția cu DJ112 B
(GPS)

Spre Ghimbasel (GPS)

Asta e celebra imensa groapa de împrumut din zona
(GPS)

In curs de umplere cu diverse resturi ce atrag căutătorii de fer.

pasadia

#22672
Zona intersecției cu DN73A, intre Râșnov și Zarnesti
(GPS)

(GPS)

(GPS)

Încă lucrau la multele conducte din zonă, mirosea a gaz destul de tare...
(GPS)

Aici A3 va trece peste DN73A care trece peste fosta CF industriala ce deservea combinatul chimic dispărut între timp. Trag speranțe că într-un viitor imposibil pe acolo va fi o conexiune feroviara spre Bran...
(GPS)

Spre nord, spre Codlea / Sibiu / Bacău (sâc!) se ghicesc niste linii aeriene băgate in subteran.
(GPS)

Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

#22673
Și la final capătul sudic, intersecția cu DN73 puțin mai la sud de intersecția cu drumul de Pârâul Rece
(GPS)

Spre Codlea (GPS)

Spre Predeal (GPS)

Powered by API/PUM imgur uploader

Concluzia mea e că se poate "lucra" și mai încet decât pe ST1 sau ST2.

pasadia

Și o filmare de pe "autostrada" unde există câteva porțiuni cu primul strat de asfalt. Filmarea incepe de la intersecția cu DJ112 B și merge spre sud până după cel mai sudic pasaj pentru drumurile agricole, puțin mai la nord de DN73A:


TibiV

+1 pentru filmare...

Dar cred ca mi-a turnat cineva vodca in paharul de Sprite...
Pana acum am vazut muzee intre 2 loturi terminate...

Acum vad un lot muzeu, de nicaieri pana niciunde... Si (culmea!) arata foarte bine!...

Mda...
Traim in tara lu' CNAIR.... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

+1. E buna filmare.

Nu aveai si o drona? Poate gasesti si niste timp pentru ea  :)

pasadia

Că de obicei, nu sunt de acord cu @TibiV - bucata asta odată terminată NU va fi muzeu. Va putea fi folosită că centura pentru Râșnov și Cristian, evitând totodată o trecere la nivel cu CF203. Va avea utilitate pentru traficul local.

Totodată nu sunt de acord cu el când zice că arată bine din cel puțin 2 motive:
- toate nodurile în construcție (DN73 - Rasnov Sud, DJ112B, DN73B și DN73 - Cristian Nord) vor fi sensuri giratorii. Nu nod de autostrada, nimic denivelat căci deh, e scumpă tărâța. Practic mi se pare gresit sa o numim "autostrada".
- lucrările merg foarte greu. Nu îl credeam oricum pe Cuc care promitea acum 12 luni că deschide lotul in 2019, dar la cum NU se lucrează nu e nici o șansă nici în 20-20. Cică nu au oameni, a venit târziu AC-ul pe tot lotul, dar chiar și așa progresele sunt minore.

voicul

Eu sunt multumit si cu cat se face si ca se face tinand cont ca desi are alt nume, tot Straco este.

Acum nici nu e graba, in sensul sa puna cineva politic presiune pe ei, cum ar trebui sa fie pe A10 spre exemplu - Sova si Cuc in cort.

Si cum nu sunt bani, oameni si alte scuze, probabil il tremina la anu.

Bulwyn

Ceva noutati de pe lotul de langa Tg-Mures? S-a bagat ceva lopata sa salveze AC-ul, sau stau acasa ca nu e graba?