News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

voicul

DOCUMENTUL care prezintă situația de ACUM a celor mai așteptate autostrăzi din România

Un document de la Minsiterul Transporturilor cu privire la autostrăzile Comarnic-Brașov și Tg. Mureș-Iași-Ungheni va fi prezentat în ședința de Guvern.

https://www.money.ro/documentul-care-prezinta-situatia-de-acum-a-celor-mai-asteptate-autostrazi-din-romania/

alexV

Quote from: naivu on March 10, 2020, 04:18:57 PM
Stati asa ca nu mai inteleg, Nusfalau-Suplacu este un lot usor care se va putea termina chiar daca SF prost si conditii de licitatie neclare sau este un lot greu pe care neclaritatile din SF si licitatie au toate sansele sa-l puna pe butuci in faza de executie?

oare se poate sa confunzi lotul Nusfalau-Suplacu (usor) cu loturile Nadasel-Zimbor-Poarta Slajului (grele, cu sute de pagini de clarifiari) ?

horatiu.cosma

Poziția API de zilele trecute e pentru clarificările de pe Nușfalău-Suplacu. Indiferent cât de ușor sau de greu e lotul, dacă se semnează una și în teren e cu totul altceva, foarte greu se pot include în contract diferențele. Poate întreabă cineva la CNAIR, dar din informațiile mele de ani de zile nu s-a mai semnat un adițional de bani pe vreun proiect derulat în CNAIR. Ori își asumă constructorul și dă statul în judecată, ori toată lumea tace și lucrările se mișcă cu viteza melcului. Spre exemplu un proiect super ușor e drumul de legătură de la Giurgiu, 5 km plat între PTF și DN5, însă sunt nu știu câte utilități neprinse în SF, se estimează o escaladare financiară de 20-30% față de prețul contractului, toți ridică din umeri, probabil se va bloca complet. Centura Tg. Mureș, Tg.Jiu, Mihăilești și altele s-au reziliat și pentru că proiectul era praf și pulbere și nu avea legătură cu realitatea, constructorii neasumându-și costuri suplimentare. La suprafață nu se văd toate lucrurile astea, dar dacă ar povesti Umbrărescu sau Astaldi sau TS sau alții care au dus la bun sfârșit proiecte câte blocaje au rezolvat pe barba lor deși era treaba statului (relocări de utilități, exproprieri, avize, acorduri, soluții tehnice din SF proaste sau imposibil de pus în practică, management de contract deficitar din partea CNAIR, decizii cretine prin CTE CNAIR, incompetență și fugă de răspundere în CNAIR etc) se face o listă lungă dintr-un capăt în altul al țării. Evident că au dat statul în judecată și au luat banii suplimentari (claimuri), dar important e că au rezolvat problema in the first place și s-a putut circula. Deci probabil dacă ia tronsonul ăsta UMB sau Strabag putem răsufla ușurați că Românica înfrânge din nou, adică se va închide ochii la toate lipsurile din documentație.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tonică

13 km usori care insa nu vor rezolva mai nimic fara celelalte loturi adiacente. Chiar daca se improvizeaza o intrare la porţ, tot nu degreveaza de trafic nuşfalăul, ba-l aglomereaza si mai mult :) Acest lot e necesar doar la pachet cu loturile inspre poarta Sălajului si tunelul de la Zalău.

Liviu Zalau

Dupa nodul Nusfalau(care daca ar fi fost pozitionat la intrarea dinspre Simleu nu ar fi sufocat localitatea)continuarea e de ......vis.Va supratraversa Barcaul prin cel mai lat punct posibil lacul de acumulare Boghis construit la confluenta dintre Barcau si valea Plopisului,va trece la 200m de Baile Boghis dupa care va intra in alunecarile de teren din dealul Boghisului

tom_sawyer

#22656
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative care vor fi incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 10 martie

1. NOTĂ cu tema: Stadiul şi perspectivele proiectelor strategice preluate de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor de la CNSP potrivit OUG 7/2020
Proiectul poate fi consultat la adresa: https://sgg.gov.ro/new/wp-content/uploads/2020/03/NOTA-2.pdf

QuoteSoluția principală:
Realizarea Autostrăzii Comarnic –Brașov cu prioritizarea loturilor de autostradă care asigură variantele  ocolitoare  ale  localităților  Comarnic,  Sinaia, Bușteni  și  Azuga. Această decizie are la bază existența studiului de fezabilitate, durata de realizare, precum și faptul că aceste loturi pot fi finanțate din fonduri europene în cadrul POIM 2014-2020 cu posibilitatea de fazare în perioada următoare de finanțare 2021-2027.

Scenariul agreat de MTIC împreună cu ADI constă în desfășurarea unei proceduri  de licitație pentru revizuire SF și realizare PTE pe un nou aliniament in cazul secțiunilor ce afectează în mod direct stațiunile (ex. înlocuirea traseului existent la suprafața cu tunele in  cazul Bușteni)   -termen: 36 uni  pentru  finalizarea documentației. Pregătirea proiectului   va   cumula   atât   revizuirea   Studiului   de   fezabilitate,   cat   si   realizarea Proiectului Tehnic si supervizarea lucrărilor. Se va urmări ca sectoarele de autostradă pentru care traseul nu se modifică față de SF din 2006, să fie lansate  mai  rapid  în execuție. Implementarea proiectului se va realiza de către o Unitate de Implementare Proiect complet  noua,  constituita  la  nivelul  CNAIR,  care  va  beneficia  de  sprijinul  expertizei ADI si care va realiza toate etapele proiectului. ADI va fi consultata in fiecare fază de implementare a proiectului.Finanțarea pregătirii proiectului va fi realizata prin POIM 2014-2020. 

Implementarea proiectului prin POIM va depinde de finalizarea pregătirii proiectului într-un termen care sa asigure posibilitatea de depunere a aplicației de finanțare in cadrul actualei perioade de programare (2023)


pdf-ul din link contine si alte detalii

TibiV

Începutul este genial !!!...
Sinteza-sintezelor....

QuoteÎn anul 2002 a fost elaborat Studiul de fezabilitate inițial pentru autostrada București-Brașov care a fost reactualizat în 2006. Pe baza acestui studiu a fost emis un acord de mediu în anul 2007 care precizează ca avizul își pierde valabilitatea daca lucrările de investiții nu încep in 2 ani de la data emiterii. Ordinul de începere lucrări pe sectorul București – Ploiești al autostrăzii București – Brașov a fost emis în 2007 asigurând astfel valabilitatea acordului de mediu.]

Mai frate, nu ne mai vindecam... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

"Proiectare si executie Autostrada Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea Sectiunea 3B: Mihaiesti - Suplacu de Barcau, Subsectiunea 3B2: Zimbor - Poarta Salajului (km 13+260 - km 25+500)"

Am uitat sa va zic ca noul termen pentru depunerea ofertelor este 25.03.2020.

pasadia

@TibiV pai ce ai fi vrut, să facă un SF nou, cu soluții mai normale? Cred că le e prea frică că nu vor mai primi alt AM...

NGC

Revizuirea studiului de fezabilitate va implica cel mai probabil revizuirea acordului de mediu, si automat va trebui tinut cont acum si de siturile ROSPA si ROSCI. ;)

naivu

QuoteSe va urmări ca sectoarele de autostradă pentru care traseul nu se modifică față de SF din 2006, să fie lansate  mai  rapid  în execuție
Adica este posibil ca unele sectoare sa fie lansate in licitatie mai devreme de finalizarea documentatiei (peste 3 ani)? SF din 2006 este varianta care ocoleste Sinaia-Busteni sau varianta care trecea prin (cea folosita la ultimul PPP)?

vancouver

In sfârsit intervine normalitatea pentru A3 Comarnic-Brasov. Costuri 1,2 miliarde, 52km, tuneluri pe langa statiuni, 5 tronsoane (deci in medie 250 milioane € / tronson). Refacere traseu si studiu de fezabilitate. Bravo guvernului actual din acest punct de vedere.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tonică

deasemenea s-a scris despre prioritizarea a doua loturi, primul si al treilea, cele care contin si VO oraselor Comarnic, Sinaia si Busteni. Probabil la primul lot vor incerca sa foloseasca acelasi sf, sa sara din pasi. La Busteni se precizeaza insa ca se va modifica cu un tunel in dreptul localitatii, deci automat va dura caci va necesita si un nou acord de mediu.
Daaar, chiar daca e o atitudine mai sanatoasa decat ppp si alte p-uri, tot baliverneala este pana nu apar rezultate clare. Cred c-ar fi bine sa-i lasam sa se agite, fara sa ne punem pe umplut pagini intregi, sa nu le dam satisfactie ca acele cateva cuvinte si texte aruncate prin presa mai au alt efect decat prostiile scornite de predecesorii lor.

vancouver

Nu este baliverneala, pentru ca sunt pasii urmati si pentru toate autostrazile reale aflate deja in exploatare. PPP era baliverneala, Ministerul Marilor Proiecte a lui Sova era baliverneala, Comisia de Prognoza era baliverneala. Dar acum nu este, suntem pe cursul normal al lucrurilor.

O singura chestiune este altfel decat lasa de inteles cei din CNAIR / MT / zona politica. Termenul. 2025-2026 pot sa uite. Daca in 2026 vom avea deja lucrari incipiente pe un lot sau poate pe doua - pai asta va fi deja motiv de sarbatoare. Si cu un pic de noroc sa castige Aktorii sau Pizzaboii, apoi va fi o sarbatoare trista.

Parerea mea este ca inainte de 2035-2036 nu o sa fie gata nici Comarnic Brasov, nici vreo alta trecere a muntilor completa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.