Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 58 Guests are viewing this topic.

vancouver

Daca se fac sectiunile scoase la licitatie (adica se termina mai repede) si ramane Nușfalău - Poarta Sălajului, atunci rămâne o gaură de ca. 60km de mers pe DN-uri (DN1H si DN1F), care include și traversarea Zalăului. Google zice cam 1 oră de mers - adică ceva gen cum este acum pe A1 gaura Margina-Șoimuș. Pentru vehicule grele nu cred ca va fi o varianta bună, ar trebui să rămână pe DN1 între Cluj și Oradea. Pentru autoturisme, mai ales cele care oricum intra in tara pe A3 si apoi continua pe A3 spre Turda, resp. invers, vin de pe A3 Turda-Gilau si apoi merg spre Ungaria, ar putea sa fie asta o varianta. Timpul o sa fie cam acelasi, ca. 2:10 ore - 2:30 intre nodul Gilau si iesirea din tara, poate usor mai bine prin Zalau (fara trafic).

Asadar utilitatea sectiunilor scoase deja la licitatie este mica fara cele inca in asteptare, cel putin pentru tranzitul de lung parcurs pe relatia Turda-Bors.

Dupa ce o sa fie gata si A3 Nușfalău - Poarta Sălajului situatia se va schimba dramatic, atunci pe A3 se vor face in jur de 1:20 intre Gilau si Bors, ceea ce acum e doar un vis.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pentium10

#20116
Optiunea catre Budapesta se va tot schimba pe parcurs, daca luam un punct de pornire gen: Ludus sau Targu Mures cu optiuni de deplasare prin Bors, Carei, sau Nadlac.

1. via Bors - M35 - M3 momentan cel mai rapid
2. dar a fost finalizat podul de la Gilau si varianta A3 existent - Zalau - Carei - Urziceni - M3 - Budapesta este o optiune cu 20 de minute mai putin fata de prima varianta - dar daca e aglomerat DN1-Alesd la fel iesi ca timp
3. la egalitate prin DN4 din Ungaria  (fara M35)
vs prin A10 cu A1 si prin Nadlac. Ultimul mai lung dar scoti acelasi timpi.

primele noi tronsoane vor aparea la
- Deva - deci varianta mai lunga prin Nadlac va deveni mai rapida - ramane de vazut daca va fi cea mai rapida
- dupa ce va fi finalizat M4 de la Szolnok - si acolo se va scadea timpul cu vreo 15-20 de minute pe DN4-ul clasic (totusi nu va bate timpii pe M3 - eventual doar noaptea)
- apoi sa va finaliza ceva din Lot 1 din A10 - acum chiar varianta prin Nadlac devine cea mai rapida
- se va finaliza M4 de la granita (fara acces din A3) se va scadea timpul prin M4 - M35 cu vreo 5-8 minute conform Waze (se va intra pe autostrada la Nagykereki imediat dupa ce treci Vama Bors)
- se va finaliza cele 5km A3 de la granita - timpii devin putin mai bun prin A3 - Bors II - M4 - M35

- deja avem castig garantat de 20 de minute indiferent de ruta, si varianta Carei a cazut (era o vreme varianta mai rapida, inainte se deschida M35-M4 existent)
- daca cumva se va prelungi prima data A3 existent spre Poartea Salajului - atunci revine ruta Carei in calcul
- daca se va finaliza la Biharia si Suplacu de Barcau - nu va fi real castig ca nici daca evadezi spre nord de la Alesd nu vei prinde avantaj
- daca gata si Aktor atunci o vreme buna cea mai rapida va fi prin A10 - A1 - Nadlac - Budapesta.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

voicul

Diferenta dintre Ludus - Budapesta prin Bors via A10/A1 este de 45 de minute.

Eu as exclude de acum varianta pe A3 - Carei, pentru ca Maps calculeaza viteaza la 110km/h si probabil ca multi vor merge "regulamentar" cu 140. Ceea ce scade considerabil timpul pe autostrazi.

Deci pana nu va fi completa sectiuna Gilau - Bors, bucatile care se vor face, vor fi utile pentru traficul spre Zalau - Satu-Mare.

pentium10

nu stiu de unde ai scos tu 45 de minute diferenta,
si Google Maps da doar 10 minute diferenta prin Nadlac - si am ales Budapesta sud ca mergi mai departe spre Viena - centrul Budapestei nu merita testat.
am parcurs ruta si sincer iesi cu 5-10 minute mai slab pe A10/A1

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

voicul

Am pus punctul final chiar Budapesta si de aici diferentele de timp.
Oricum ce ziceam este ca timpul e mai rapid pe autostrazile deja existente si deci varianta pe A3 va fi aleasa doar cand e final Gilau - Bors sau cand vor mai lipsi vreo 2 sectiune maxim 20 de km impreuna.





Powered by API/PUM imgur uploader

ladposta

Mersi pentru informatii baieti/domnilor.

Chiar in acest moment sunt in faza de a face analize pentru la vara (inceput de august) pentru alternative Budapesta-Cluj si retur.

La venire as incerca Budapesta-Nadlac-A1-A10-A3-E60 :-) iar la plecare as alege A3-Zalau-Carei-M35-M3

Pentru mine siguranta si comfortul sunt mai relevante (in acest caz) ca timpul si km.

avumit

Nu va fi Zalau - Carei. Va fi Satu Mare (iesire punct nou la Oar). Acolo maghiarii aduc deja un drum european, pt a face legatura cu Mateszalka, indirect autostrada.

pasadia

@ladposta: daca comfortul e important, atunci nu recomand prin Carei. DN1F, dupa ce se desparte de drumul de Satu Mare, nu mai e de loc grozav ca asfalt. O fi el necirculat, dar numai comfortabil nu e...
La fel, daca vorbesti de inceput de august, mai ales pe sensul Nadlac - Sebes - Alba, inseamna cel putin o ora in plus. Plus specimenele de soferi aparte ce ies la iveala atunci (fie prea inceti, fie prea vitezomani).

Una peste alta, in locul tau as lua in calcul doar 2 variante: clasic prin Oradea sau ocolit prin Satu Mare.

Iar on-topic, daca tot am parcurs in dimineata asta BV-CJ, va pot spune asa: Max Boegl lucreaza in toate locurile vizibile (ii pomenesc pe ei caci masini de-ale lor vad - de la Astaldi nu prea). In schimb Straco lucreaza intr-un singur punct, si anume nodul din capatul estic, la Chetani. Acolo aveau cateva zec de oameni plus utilaje in miscare - la Capia Turzii era pustiu de tot (adica chiar zero). Nu stiu daca inseamna ceva asta (in sensul de a trage pentru a deschide capatul ala plus lotul Astaldi), dar speranta ma determina sa subliniez acest lucru.

ladposta

mersi @pasadia. Am trait anul trecut experienta neplacuta DN1F :-( care acu 2 ani era acceptabil. Gata cu off-topic sa nu suparam pe nimeni. Daca este un topic unde se discuta aceste subiecte se poate muta discutia (va rog sa imi transmiteti unde e locul acestor discutii). Scuze pentru deranj.

Ionut

Recapitulare Nadaselu-Bors. :)




API pe Facebook

În sfârșit, după nenumărate promisiuni nerespectate făcute încă din primăvara lui 2018, CNAIR a lansat pe 20 și 21 martie 2019 trei licitații de lucrări pe Autostrada A3 aferente segmentelor Nădășelu-Mihăiești-Zimbor (30,06 km), Zimbor-Poarta Sălajului (12,24 km) și Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,55 km). Vă reamintim că lotul Nădășelu-Mihăiești a mai fost licitat în 2015, contractul fiind semnat în mai 2016 și reziliat în iulie 2017.

Cele trei proceduri de achiziție publică însumează 55,85 km din Autostrada Transilvania și au o valoare estimată totală de aproape 2,58 miliarde lei fără TVA. Primele termene de depunere a ofertelor sunt pe 20, 21 respectiv 22 mai 2019.

Câștigătorii vor avea la dispoziție 12 luni de proiectare și alte 24 de execuție în teren pe sectoarele Nădășelu-Mihăiești-Zimbor și Zimbor-Poarta Sălajului. Tronsonul Nușfalău-Suplacu de Barcău este mai ușor, traseul fiind în mare parte la câmpie, și trebuie proiectat în 6 luni și construit efectiv într-un an și jumătate.

Ce se întâmplă cu secțiunea Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău (44 km)? Deocamdată avem doar (alte) promisiuni. Ultimele dădeau luna februarie 2019 ca termen pentru pornirea licitațiilor, dar nu s-a întâmplat nimic. Mai așteptăm, unde ne grăbim?!

Deznodământul pe lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km) se amână după ce CNSC a admis contestația celor de la Construcții SA, iar bătălia va fi tranșată în instanță.

De asemenea, și segmentul Chiribiș-Biharia (28,55 km) are o contestație admisă la CAB, iar CNAIR este obligată să reevalueze ofertele. Cel mai probabil vom avea un nou câștigător, compania Strabag, după care poate urma o nouă rundă de... ați ghicit, contestații!

StefanCelMare

#20125
Sunteți optimiști dacă faceți calcule de timpi până la Budapesta.
Cred că la stilul actual CNAIR, nici în 2025 nu vor fi gata toate loturile scoase la licitație pe relația Nădășelu - Oradea.
Eu aș lua-o mai metodic.
1. Să vedem cine câștigă loturile licitate (și când, pentru că, nu-i așa, atribuirea poate dura ani!).
2. Să vedem care loturi trec de contestații (pentru că unele ajung și la curți de apel!) și unde se intră pe teren.
3. Abia apoi putem face estimări, adăugând inevitabil încă minim 1 an (pentru că pur și simplu sunt probleme de tip relocări de utilități, exproprieri terenuri, etc - și termenele legale pornesc doar de la ultima problemă rezolvată ce nu ține de constructor).
Părerea mea: sezonul actual (2019) e dus. Dacă se pornește în 2020, cel mai devreme (optimist), deschideri de loturi vor fi spre final 2023 (2 ani contractuali + 1 an minim negociabil).
Dacă ne uităm și mai atent, sunt 4 loturi spre Bihor - 3 foste Bechtel și 1 nou, plus 3 loturi spre Cluj (toate noi), deci 7 loturi pe acest tronson (asta ca să nu mai zic de cele 2 nelicitate).
Când rețineți voi să fi avut 7 loturi care să meargă toate strună?
Deci mai ușor cu optimismul...
Calcule de timpi vom tot face, dar nu implicând toată A3 Oradea-Cluj (nici măcar părțile licitate), pentru că efectiv nu are sens (nu până prin 2023-2024).
 
Later Edit. Ca să nu mai adaug că sigur mai sunt loturi fără noduri la capete, deci șanse de muzee.

horatiu.cosma

Cam da. Poate se anulează din licitații, poate se reziliază contracte viitoare, poate dă faliment câte un constructor, poate vine Aktor, sunt mulți de dacă până când vom avea loturi finalizate. Nu trebuie să fim naivi și să ștergem cu buretele experiența ultimilor ani și să sperăm că totul va merge de aici înainte strună, fiindcă sigur nu va fi așa. Eu m-aș bucura pas cu pas, pentru victorii mici, învățat din greșeli și nerepetat erori din trecut. Un exemplu ar fi să se ocupe anul ăsta de exproprieri. Țin minte în 2016 cu ce viteză am rezolvat exproprierile pentru Nădășel-Mihăiești pe ultima sută de metri fiindcă CNAIR uitase de ele și trebuia să dea ordinul de începere. Poate de data asta (UIP-ul sau EGIS-ul care ne urmăresc) vor ridica problema și se vor apuca de problema asta mai din timp.

ladposta

Stefan si Horatiu: nu cred ca e vorba de naivitate si optimism, e vorba doar de calculul unui om simplu care se intoarce din cand in cand in Romania, din Vest, si incearca sa vada pe unde e mai sigur, mai comfortabil, adica mai acceptabil.

De cand m-am abonat la discutiile de pe acest forum am invatat multe despre progresele patriei in constructia de autostrazi, si credeti-ma dezamagirea nu poate fi mai mare. :-(

Ma bucur cand citesc/aud/vad ca se fac ceva pasi concreti pentru a imbunatati situatia si ma enervez cand vad cum se incurca unul pe altul si dau vina unii pe altii.

Sincer imi doresc sa pot sa ajung in Cluj din Eindhoven (Olanda) (si inapoi) pe autostrada intr-un timp rezonabil. Poate, poate, ...

Vasilem

Daca tot am i-am vazut pe cei de la Straco la lucru, ca sa ma credeti am pus niste poze:
Hadareni - A3 traverseaza peste DN, lucrau la o pila
aici: http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/46.466/23.978/0









Powered by API/PUM imgur uploader

Vasilem