Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

8 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Ionut



Cine ghiceste ce-i aici? :hm:
Hai ca e simplu.

Chagall

Misto trotuar... si inutil in acelasi timp.  :lol:
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

Ionut

Quote from: Chagall on September 22, 2011, 08:27:17 PM
Misto trotuar... si inutil in acelasi timp.  :lol:

Trotuar prin camp.  :o
Dar e logic, daca stai sa te gandesti, desi nu pare. Chiar nu ghiceste nimeni de ce am pus pe topicul A3? :D

Ionut

Un clip video de pe CB de ieri, se vede nodul viitor cu A3. Calitatea nu este una grozava, imi cer scuze. Oricum prindeti voi care e ideea, clipul este filmat "din mana" si editat direct pe Youtube (baietii mai au de butonat la partea de eliminare a vibratiilor/miscarilor).

Here it is:

http://www.youtube.com/v/ebv5KmYPlsY

Se poate observa ca se face o noua bretea din CB si un sens giratoriu imediat langa centura, sper sa fie cat de cat OK accesul in nodul provizoriu.

Ionut

QuoteAutostrada Transilvania s-a deteriorat după ce ne-a costat 13 milioane euro un singur kilometru

Autostrada Turda-Gilău este deja în reparaţii, deşi n-au trecut nici doi ani de când a fost inaugurată. O porţiune de aproape 500 de metri a fost afectată de inflitraţii, anunţă antena3.ro. Un kilometru de autostradă a costat nu mai puţin de 13 milioane de euro.

Porţiunea de autostradă Gilău-Turda a fost inaugurată pe 1 decembrie 2009 de premierul Emil Boc . Astăzi, o bandă de mers se află deja în lucru.

sursa: Cotidianul

:ohno:

E pe bune treaba?! Are cineva detalii?!

nenea_hartia

Quote from: Ionut on September 24, 2011, 01:25:15 PM
E pe bune treaba?! Are cineva detalii?!
Nu am niciun fel de date, dar filmul lui Carmen Avram & Andrei Ciurcanu semnala mai demult astfel de lucruri. Din păcate, pare adevărat.

Ionut


Ionut

#22
QuoteAutostrada care reduce preţul caselor la jumătate

O cale mai rapidă de a ajunge spre Braşov va implica o mobilitate mai mare a forţei de muncă, perspectiva achiziţionării unei locuinţe la un preţ mult redus faţă de una similară în Capitală şi o diminuare considerabilă a consumului de combustibil către destinaţiile turistice de pe Valea Prahovei.

sursa: Romania Libera

Sunt curios sa vad despre ce vrea de fapt articolul sa vorbeasca.  :o

flanker1

Quote from: Ionut on September 23, 2011, 02:18:20 PM
Un clip video de pe CB de ieri, se vede nodul viitor cu A3. Calitatea nu este una grozava, imi cer scuze. Oricum prindeti voi care e ideea, clipul este filmat "din mana" si editat direct pe Youtube (baietii mai au de butonat la partea de eliminare a vibratiilor/miscarilor).

Here it is:

http://www.youtube.com/v/ebv5KmYPlsY

Se poate observa ca se face o noua bretea din CB si un sens giratoriu imediat langa centura, sper sa fie cat de cat OK accesul in nodul provizoriu.

Arata destul de bine portiunea aceasta.

Ionut

QuoteDe unde bani pentru autostrada Braşov?

Autostrăzile Bucureşti Centură Sud şi Comarnic-Braşov-Făgăraş, proiecte anunţate săptămâna trecută de către Ministerul Transporturilor, nu vor putea fi construite decât dacă băncile vor fi de acord să împrumute concesionarilor sumele necesare construirii, de cel puţin 2,5 miliarde de euro.

Cine dă atâţia bani?
Numai proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov, licitat acum doi ani, presupunea cheltuieli de aproximativ 2 miliarde de euro, din care construirea celor 55 kilometri costa 1,2 miliarde de euro, proiectarea şi lucrările preliminare 150 de milioane de euro, plata consultantului şi managementului proiectului era 350 de milioane de euro iar utilajele costau 200 de milioane de euro, adică în total de 1,9 miliarde euro.Luând în calcul un preţ minim de 6 milioane euro pe kilometru pentru segmentele Centura Sud (50 km )şi Braşov Făgăraş (60 km) rezultă că mai trebuie alocaţi 660 milioane euro, suma totală fiind de 2,5 miliarde euro. Banii vor fi returnaţi pe durata concesiunii din taxele colectate de concesionar pe autostradă şi/sau din subsidiile primite de acesta de la bugetul statului.

sursa: Romania Libera

Ionut

QuoteGuvernul a avizat noul contract cu Bechtel pentru construirea autostrăzii Transilvania

Guvernul a avizat noul contract cu compania americană Bechtel pentru construirea autostrăzii Transilvania, care prevede reducerea costului aferent lucrării la 6,9 milioane euro/km şi permite scoaterea la licitaţie a tronsoanelor încă neîncepute, a anunţat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

sursa: Mediafax

Ionut

QuoteAutostrada Târgu-Mureş-Câmpia Turzii, în faza de proiect

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a arătat că documentaţia pentru tronsonul de autostradă Nădăşel – Gilău este finalizată, urmând să fie lansată licitaţia de execuţie şi, implicit, conectarea cu tronsonul care a fost deja construit. De asemenea, se pregăteşte proiectarea tronsonului Târgu Mureş – Câmpia Turzii. Ministrul a subliniat că în noile condiţii licitarea celorlalte şase tronsoane se va face în funcţie de alocările financiare, existând posibilitatea finanţării de la bugetul de stat, prin concesiuni sau chiar obţinerea de finanţări europene.

sursa: Adevarul

Ionut

#27

Ionut

QuoteGuvernul semneaza contractul renegociat cu Bechtel

Guvernul a avizat noul contract cu compania americana Bechtel pentru construirea autostrazii Transilvania, care prevede reducerea costului aferent lucrarii la 6,9 milioane euro/km si permite scoaterea la licitatie a tronsoanelor inca neincepute, a anuntat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

sursa: Wall Street

Spicuiri:
- acest contract nu va fi prezentat public, constructorul american insistand ca termenii intelegerii sa ramana confidentiali
- din contract a fost eliminata clauza care interzicea statului roman pentru o perioada de doi ani sa scoata la licitatie vreunul dintre tronsoanele autostrazii, in cazul rezilierii contractului
- in perioada imediat urmatoare va fi lansata licitatia pentru sectorul de drum Gilau - Nadasel, documentatia aferenta fiind finalizata
- cuantumul total al solicitarilor de plata a fost redus, in urma negocierilor, de la 380 milioane euro la 115 milioane euro, suma care va fi platita in trei transe, respectiv pana la 31 decembrie 2011, pana la 31 martie 2012 si pana la 31 mai 2012.
- perioada de garantie urca de la 24 luni la 30 luni

Ionut

QuoteUrmeaza licitatia pentru tronsonul Gilau- Nadasel al A3

"Pot sa va dau o veste buna. In perioada urmatoare se scoate la licitatie tronsonul Gilau-Nadasel, astfel traficul greu spre Zalau va fi deviat. Tronsonul de noua kilometri va fi licitat si finalizat, astfel incat sa scape Clujul de traficul greu", a spus Boc.  "Speram ca in toamna sa se finalizeze licitatia, iar in primavara sa inceapa lucrarile", a completat Boc.

sursa: CityNews