Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 9 Guests are viewing this topic.

florin74

Problema e ca multe contracte - A13 Makyol, Ozaltin viaductele A3, posbil sa se fi acordat pe baza de documente false.
Falsificarea documente privind experienta similara, etc se pare ca e sport national in turcia, cu complicitatea autoritatilor relevante de acolo.
Mie mi se pare ceva mult mai de sus, dat ordin sa se acorde contracte la firmele turcesti.
Sa nu fie doar o coincidenta ca Ponta e si consilier onorific a lui CIolacu, si factureaza la greu asa zise servicii de consultanta la firmele astea...
Poate o sa inceapa sa sape un pic  prin hartiile astea, de la OLAF si parchetul lui Kovesi.
Oricum, un mare fas firmele astea turcesti
Calitate mediocra, mentalitate de tara baniera, (ne punem bine cu seful politic si ne bagam ceva in norme, proceduri, reguli, etc), de aceea practica preturi de dumping la licitatii si nu mai vedem PORR, STRABAG, etc printre ofertanti.

Jenant.

hermes

Si totusi Nurol pare ca lucreaza bine pe lotul 3 din Ploiesti-Buzau din A7. Iar Ozaltin a livrat inainte de termen. Este vreo dovada ca Ponta face consultanta pentru firmele turcesti? Doar intreb, nu dau cu parul.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

misiekwas

^^Eu as lăsa mai moale. În cazul respectiv, da, treaba pare serioasa, dar să vedem ce spune CSNC. Iar asta privește pe o singura companie, de la asta nu reiese că toate companii turcești practică astfel de lucruri. Ca trebuie verificata documentație, aia e clar. Dar sa nu generalizam.
Vorbind strict pe capitolul calitate, n-as spune ca ar fi calitatea îndoielnică. A0 sud mi se pare de calitate mai ok decât lotul UMB, și lotul Nurol pe A3 e bun. Pe lotul Ozaltin nu cred ca putem sa ne dum părerea, pentru simplu fapt ca nu se cifcula pe el. Deci, vom vedea.

florin74

#35898
Cand aduci documente false la licitatii, ce asteptari sa am? Ca respecti dupa aceea toate normativele, standarde, autorizatii, etc.?? Nu m-am nascut ieri...
Si chestia asta e deja cunsocuta in piata...Numai CNAIR se face ca nu vede/aude.
E o problema mai generala, ca duce la distorsionarea pietii.
Avem UMB, pe o pozitie de forta, si turcii care vin la licitatii cu preturi de dumping, bazandu-se pe falsuri si cu influenta politica cumparata cu consultanti bine alesi, sperand ca reteta care functioneaZa in turcia o sa mearga si aici, sa li se acorde ulterior suplimentari fara numar si sa se inchida ochii la nerespectarea standardelor si normativelor..
Pe mine asta ma ingrijoreaza cel mai mult.



Alexandrei22

^^
CNSC sau Curtea de Apel nu poate declara câștigător vreo firmă. Poate să zică maxim:la licitație autoritatea contractanta(cnair) să nu țină cont de actele x,y, z și să reevalueze ofertele ținând cont de lucrurile astea. Din moment ce poate makyol se baza pe anumite acte, s-ar putea după să piardă.

Mojito

Oferta Webuild a fost respinsa ca neconforma pt ca oferta tehnica a fost diferita de oferta financiara (chestia cu  nr de piloti forati  bla bla bla). Au incercat sa justifice treaba asta in contestatie  dar asta este un motiv perfect valid sa fii descalificat pentru ca daca accepti asta  mai tarziu poate fi considerat un motiv  valid pentru un VO (''eu ti-am ofertat N dar daca fac  N + 10  am dreptul la diferenta), un mod foarte raspandit de a lasa usi deschise la VO in pratica contractuala.
Ramane de vazut cum o sa interpreteze CNSC-ul asta.
Pentru ofertanta de la M-O, trebuie vazut cum justifica turcii declaratiile false si ce chitibusarii avocatesti  gasesc. Deal-ul care la-au avut cu BERD era pt 11 luni excludere neconditionata si inca 24 ne-excludere dar excluderea nu se aplica la contracte unde alte banci finanteaza. Din decizia BERD:
"The 11-month debarment does not qualify for cross-debarment by other multilateral development banks under the Agreement for Mutual Enforcement of Debarment Decisions that was signed on 9 April 2010".
Deci  pare ca o sa avem o lupta  intre casele de avocatura din Bucuresti specializate n tipul asta de litigii.


florin74

E o aberatie ce sustine CNAIR. In primul rand nu sunt siguri de nr de piloti, locatie, etc, urmand ca solutia finala sa fie stabilita in urma PT, solicitarea de clarificari anulata de CNSC fix pe tema asta.
Si sa nu uitam ca e FIDIC Galben. Daca era rosu, unde aveam cantitati certe, da , era motiv de descalificare...
Asa e fortata, citeste intreaga explicatie, au cerut punct de vedere de la ANAP, nu erau siguri ce sa faca...
Mie mi se pare un abuz.
Ramane de vazut.

Aia cu BeRD vizeaza faptul ca nu au mentionat ca au primit sanctiuena si ca trebuia mentionata in DUAE. ulterior pe parcursul evaluarii precizand acest lucru
Asta e modificare de oferta...
In fine, vedem in instanta
WeBuild o sa mearga sigur acolo.

dr4qul4

@florin74, doar turcii practica astfel de lucruri? Alsim, Nurol si Ozaltin s-au miscat decent pe ultimele contracte.
UMB e sfant? Incalca toate normele de protectia muncii, lucreaza fara autorizatii si li se accepta aproape orice.
Eu as prefera WeBuild la Meses, pentru ca daca tot se ancheteaza experienta similara, poate iau la puricat si actele bosniecilor. Bine...intai ar trebui sa-i vedem, ca momentan nici cu mapa nu au venit la noi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

Io zic sa-i lăsăm pe cei in drept sa decidă daca sunt sau nu documente false.
Doar trebuie avut in vedere ca cele spuse sunt "scoase" de concurenta, care are tot interesul sa ....tulbure apele.
Ca așa e in... tenis.

tom_sawyer

În concluzie, se mai prelungește mult și bine. Probabil CNAIR-ul nu va semna contractul după decizia CNSC, chiar dacă ar fi respinsă contestația.


florin74

@dr4qul4 .. nu stiu... Posibil sa fie si altii, gen firmele din Bulgaria...Dar la turci e un fenomen intalnit pe scara larga. Ghinionul lor aici  a fost ca WeBuild are informatii pe fliera Astaldi care a lucrat mult o perioada pe acolo si cam stie ce si cum, si astia chiar au avocati buni.

Nu e vorba de miscat, e vorba ca frauda. Adica sa aplicam principiu, a furat, dar a si facut?
Cred ca sunt printre putine persoane care a criticat de mult timp politica agresiva a UMB, care a distrus concurenta, cred ca as fi printre ultimele persoane banuite de simpatii pro UMB

SI informatiile mele din piata, referitoare la comportamentul turcilor, sunt actiuni pe care nici UMB nu indraznesc sa le faca... si turcii le practica pe scara larga.
Deja lumea incepe sa fie un pic reticienta la colaborarea cu ei.

Ca pot fi si exceptii, si firme OK - mai mult ca sigur.
Dar piata este distorsionata si asta ne afecteaza pe termen mediu si lung. Vedem efectul imediat - da se face, dar pierdem din vedere efectele pe termen mediu si lung - nu dezvoltam mai multi constructori autohtoni, sa avem o concurenta sanatoasa, daca se intampla ceva cu Umbrarescu s-a dus dracului cosmelia, ce ramane in tara din contractele cu turcii e mult mai putin, etc.





hermes

^^ Am citit cu atenție ambele articole de pe linkuri, nu scrie nimic legat de faptul ca Ponta are / a avut contracte cu constructorii turci.
Dar nu are sens sa continuăm dezbaterea, nu asta e scopul. Am văzut și eu emisiunea România, te iubesc! în care s-a vorbit despre modul de a "vinde" experienta pentru calificare și participare la licitații, fenomen la scară mare din ce se discută aici. Dar este treaba parchetelor să investigheze și să ducă în fața justiției pe cei care fac asta.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

tom_sawyer

#35908
https://captura.ro/cu-cine-a-facut-ponta-primul-milion/

Cengiz Holding.


https://pressone.ro/turkish-motorways-on-european-money-how-erdogans-home-companies-are-building-romanias-roads

https://pressone.ro/the-gang-of-five-how-president-erdogan-is-building-his-influence-in-romania-and-the-world-through-construction-companies-loyal-to-the-regime

https://www.cumhuriyet.com.tr/siyaset/cengiz-kalyon-kolin-limak-ve-makyol-akp-iktidarinin-ihaleleriyle-servetlerine-servet-katti-besli-ceteye-calistik-2067471

QuotePână să devină consilier al premierului Ciolacu, Victor Ponta a fost, începând cu 2021, consultant economic, printre principalele companii consiliate numărându-se și holdinguri din China, respectiv Turcia.

Spre exemplu, filiala minieră Cupromold Mining - care administrează un zăcământ de cupru - deținută de o companie din grupul turc Cengiz, a cărui divizie de construcții lucrează pe autostrada Sibiu-Pitești. Firma fostului premier a avut contracte cu Cupromold în valoare de 400.000 de euro, conform unei investigații captura.ro.

,,Nu am lucrat niciodată ca și consultant pe zona de infrastructură si niciodată nu am fost consultant la o procedură in care au fost implicate autoritati publice sau companii de stat!", spune Victor Ponta pentru Europa Liberă.

Faptul că după august 2023 - când a devenit consilier onorific al premierului - companiile turcești, în special Makyol, au semnat cele mai mari contracte nu reprezintă decât o coincidență, spune el.

,,Nu am avut niciodată absolut nicio relație comercială cu firma Makyol! Plus că fiind proceduri europene cred ca totul a fost transparent si nu poate absolut nimeni din politica sa influenteze!", a explicat el, menționând că din august 2023 a renunțat ,,la orice relație comerciala cu orice firmă din afara României."
https://romania.europalibera.org/a/companii-turcia-autostrazi-metrou-romania-contracte-miliarde-euro/33198054.html

dr4qul4

Sa intelegem ca Victor Ponta face mai multe autostrazi din postura de consultant, decat din cea de prim-ministru?

Haideti sa incheiem prostia asta. Daca e ceva necurat, e treaba justitiei. Firmele nou-intrate pe piata au nevoie de cineva care sa le ajute in hatisul birocratic de la noi. Probabil Ponta are angajati care se si pricep, ca nu-l vad pe el cu dosarul cu sina la ghiseu.

Asta nu inseamna ca nu sper ca WeBuild sa aiba castig de cauza. Mai toti turcii au destul de lucru. Doar Nurol si Alsim ar fi ok daca ar mai lua cate 1 lot de fiecare (2 sunt prea multe). Dar NU loturi mamut ca cel de la Meses.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist