Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 22 Guests are viewing this topic.

NGC

#5955
S-a semnat contractul pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru TUNEL Meses" cu "TECNIC CONSULTING ENGINEERING ROMANIA SRL".  :cheers:

    Valoare estimata:  1.821.578,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 1.096.337,00 RON fara TVA

Studiul de fezabilitate trebuie sa fie gata in 6 luni de la data de incepere specificata in contract.


horatiu.cosma

Sa speram ca o sa fie facut serios si nu o sa vina cu o suma astronomica.

ciprebbe

#5957
Daca se mentine si in SF lungimea tunelului, executia acestuia de catre firme specializate in asa ceva se va intinde pe 2 ani.

Ca si costuri estimative avem asta:Investitie de baza - cost unitar
Lucrari de tuneluri : 27.500 Euro /m liniar

Prezentul standard a fost elaborat luând în considerare structura unui tunel rutier, pentru doua benzi de circulatie plus banda de urgenta (o cale de autostrada), realizat în urmatoarele conditii:
- sectiunea transversala a tunelului este alcatuita din captuseala exterioara, captuseala interioara, hidroizolatie intermediara, fundatii si radier bolta întoarsa;
- fundatiile si radierul sunt alcatuite din beton armat;
- picioarele drepte si bolta sunt executate din beton armat;
- captuseala interioara este din beton armat, iar captuseala exterioara este din beton torcretat si plasa de sârma;
- galeria are latimea de 12,75 m între fetele peretilor laterali;
- sunt prevazute doua benzi de circulatie cu latime de 3,75 m fiecare, o banda de urgenta cu latime de 3,50 m si doua trotuare având latimea de 1,00 m si, respectiv, 0,75 m;
- tunelul este executat în roca dura, dupa clasificarea rocilor RMR, în clasa 2 (coeficientul de duritate frez = 6-8, coeficientul de pat K = 500-800 daN/cm2, coeziunea C = 100-200 daN/cm2).

În prezentul standard nu sunt incluse:
- portalurile si instalarea santierului;
- refugii sau nise;
- accese;
- puturi de ventilatie;
- galerie de evacuare în caz de incendii, accidente etc.;
- echipamente.

La stabilirea costului unitar s-au luat în calcul:
- pentru materiale, utilaje si transport: preturile la nivelul lunii decembrie 2010;
- pentru manopera: salariul brut pe ramura comunicat de Institutul National de Statistica la nivelul mediei semestrului II 2010;
- pentru contributii asupra salariilor pe care le suporta angajatorul si le include în costuri, respectiv: contributiile pentru asigurarile sociale de stat, somaj, sanatate, concedii medicale, accidente de munca si boli profesionale: cotele în vigoare stabilite prin Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010 si Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010;
- pentru cheltuieli indirecte si profit: 10% si, respectiv, 5%;
- pentru distanta de transport: transport materiale la 25 km.


Si acum matematic pt structura de baza rezulta:  aprox 2.4 km lungime * 2 cai de rulare * 27 500(standard cost) = 132 mil euro
La acest pret se va adauga restul cheltuielilor neprevazute in standardul de cost. ( insa nu e obligatorie structura prezentanta in standard)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

132 mil euro + restul cheltuielilor neprevazute in standardul de cost(pana in 150) va reprezenta defapt oferta CNADNR. La licitatii, poate se ajunge la un 110-120 milioane. Exista sansa sa renunte la banda de urgenta, si atunci vor economisi inca vreo 20-30 de milioane. Asteptam sa vedem ce spune SF-ul.

Ionut

Bani de unde pentru tunel? Facem SF ca sa si executam sau doar asa un studiu?

horatiu.cosma

Vom afla dupa intrarea pe rol a Masterplan-ului...

Ionut

Aiurea, masterplanul ala e hartie igienica deocamdata. N-are nicio valoare concreta in acest moment.
Intrebarea ramane. De unde bani? Din buget? Dar multe vrem sa facem cu banii de la buget.

cricric

#5962
Quote from: Ionut on April 21, 2015, 11:05:02 AM
Bani de unde pentru tunel? Facem SF ca sa si executam sau doar asa un studiu?
Ar fi ceva acum bani la buget. Sa vedem dupa reducerea TVA & alte masuri cu cat mai ramanem.

QuoteMihăiești - Suplacu de Barcău (75,5 Km)
    SF in curs de revizuire
    Proiectant: IPTANA SA
Asta cand trebuie sa fie gata?

ciprebbe

Bine bo$$.... nu sti starea economiei?
Economia duduie,suntem pe crestere, avem excedent, reducem TVA, am construit 700km autostrada, in 4 ani legam provinciile isorice..... (scuze de off)

Devenind seriosi avem aproape 4 luni scurse din 2015 si 0 (ZERO) plati pt santierele de autostrada in conditiile in care o mare parte din taxe si impozite a fost incasata de la polulatie si firme pana la 31.03.2015
Daca se doreste ca A3 sa fie gata in 2018 de la Tg Mures pana la Bors atunci se va executa lucrarea.
Ar trebui sa adresam o intrebare CNADNR-ului legat de actualizarea SF-ului pt intreg tronsonul lipsa(Mihaiesti-Suplacu).  2018 e un termen pe care si partea ungara si-l asuma pt M4 + M35(doar ca ei acceseaza fonduri UE pe cand la noi e totul de la buget).
Mai avem de terminat si intrarea A3 in Bucuresti de care iara nu se mai spune nimic iar Tg-Mures ul va fi conectat de Brasov pe autostrada prin Sibiu.

Suplacu-Bors nu e contestat si se semneaza in curand.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Conform lui Rus(in prezent live la europa fm), pe Tg.Mures-Brasov nu avem finantare. Anul asta incepem ultimii 3 km din Bucuresti-Ploiesti nefinalizati si se termina la anul, la fel pentru Nadasel-Mihaiesti. Saptamana viitoare se semneaza pe Suplacu-Bors. Pe Mihaiesti-Suplacu incepe in 2016. A amintit si el de problema podului de peste Somes, lasat in urma de Bechtel. Nimic nou sau surprinzator. A vorbit mult si de Comarnic-Brasov, dar nu am inteles nimic din ce a spus. Se incepe cica ceva anul asta, dar nu stie daca studii de fezabilitate sau constructie, cred ca nu are habar nici el ce e acolo.

istvan78

#5965
Parerea mea: 130mil. Euro nu-s chiar un efort insurmontabil pt. bugetul de stat al romaniei, esalonat pe cel putin 2 ani, poate 3.

Plus ca standardul de cost descrie lucrul in "roca dura". Mesesul e calcar in majoritatea lui, nu cunosc parametri de duritate, dar nu cred ca calcarul se incadreaza la "roca dura". Deci costul ar trebui sa iasa mai mic la licitatie.

Mie tot mi se pare ca problema reala a MT si CNADNR este ca nu-s in stare, din motive de (in)capacitate administrativa, sa cheltuie banii disponibili, nu ca n-ar fi bani (fie la buget, fie de la UE).

tonică

un SF bun pentru a fi revizuit intr-o data viitoare...

Ionut

Florin/NGC20, cand este termenul pentru depunerea ofertelor pentru Nadaselu-Mihaiesti? :cheers:

horatiu.cosma


daniel28

Quote from: NGC20 on April 18, 2015, 08:00:34 AM
Quote from: NGC20 on March 13, 2015, 08:08:51 AM
Quote from: NGC20 on March 05, 2015, 02:34:57 PM
Pentru procesul dintre PIZZAROTTI si CNADNR pentru tronsonul Bucuresti - Moara Vlasiei a fost astazi termen de judecata.

Quote
05.03.2015
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: pt a da posibilitate partilor sa ia cunostinta de raspunsul la obiectiuni. Respinge cererea de efectuare a unei contraexpertize ca neintemeiata. Cu apel odata cu fondul. Pron in sedinta publica.

Noul termen este 12.03.2015.

Quote
12.03.2015
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: pentru a se lua cunostinta de actele comunicate in sedinta publica

Noul termen este 16.04.2015.

16.04.2015
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Amana pronuntarea la 23.04.2015

Ceva?