Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 15 Guests are viewing this topic.

pista_bacsi

#35835
Quote from: voicul on November 12, 2024, 09:57:19 PM^Si banii pentru CoBra de unde ar veni.
Adica, da ar ajuta, dar de unde sa le faci pe toate?

Ioi, dar no e usor sa faci rost de bani, comparativ cu alte locații. O să fac un calcul grosier, pentru că noi pierdem mult mai mult decât atât, dar hai să fie:

MZA: 20.000 (deși ar fi mai mare dacă adaugi DN1A, DN71, DN73A etc.)
PIB/capita BV: 25.000
PIB/capita B: 50.000
Media PIB/capita: 37.500. Asta înseamnă 18 euro pe oră.

Presupunând că e doar o persoană pe mașină și că pe CoBra pierzi ,,doar" o oră, asta înseamnă 18 * 20.000 * 260 (nu mă interesează weekend-urile), ceea ce dă aproape 100 de milioane de euro pe an. Dacă adaugi mărfurile și alte aspecte, mai că e ,,Autostrada pe gratis" și nu ,,Autostrada for fun". Restul e cancan!

voicul

#35836
Nu e vorba ca cu Lamborghini faci 300 de km intr-o ora, deci daca mergem cu Loganul cu 150 ajungem in 2h. Stim asta.
Problema e de unde scoatem cate 150.000 euro sa luam Lambo? Asta am intrebat eu.
Aaa nu prea putem sa ii scotem, atunci cu Loganul ca sa putem visa la Lambo.

Cam asa e si cu A3.


derby

Treaba politicienilor si a "specialistilor" din tot felul de agentii ale statului e tocmai sa gaseasca solutii, pentru asta ii platim nu sa ne explice ca asta nu se poate, aia nu se poate samd.

Iar treaba cu "4 MLD este mult" este si relativa la timp. Intr-adevar poate fi mult daca este bugetat pe 1-2-3 ani... dar daca ii imparti la 10 sau 15 ani nu mai e asa de mult. Nu ii opreste nimeni pe cei de la minister sa spuna ca nu ne permitem sa facem Valea Prahovei dintr-un foc, adica sa lucram pe toate tronsoanele concomitent. Se poate face etapizat, in functie de bugetare de la an la an, eventual cu un contract cadru cu un constructor ca UMB care isi poate permite sa tina santierul pe termen lung. In fine, ce vreau eu sa spun e ca solutii se gasesc cand vrei cu adevarat sa rezolvi problemele. Altfel... s-a rezolvat nu se poate  :gj:

pista_bacsi

#35838
Istenem! Aste e o problema "easy" de cash flow. Ne trebuie 4 miliarde, dar nu ne trebuie totul deodata. Similar cu A1 montan se poate face secvential. Hai ca mai fac o alta analiza grosiera.

Sa zicem ca luam un miliard si facem Poiana Tapului-Predeal (sectorul Lamborghini) si avem dobanda 7%. In 4 ani o putem termina ceea ce da 28% dobanda adica 280 milioane sau 70 milioane pe an. TVA 24% rezulta in taxe de 240 milioane :) deci aproape am acoperit gaura

Avand in vedere ca asta va castiga in jur de 20-30 minute in anul 5 vom ajunge sa platim dobanda "doar" 20 milioane pe an (50 recuperam din GDP cel putin). Daca mai iei in calcul ca acel miliard circula cu un multiplicator in economia locala cred ca si acei 20 milioane se amortiseaza.

Putem optimiza si mai mult ca sa reducem costul in primi 4 ani doar trebuie vointa in cazul proiectelor cu impact instant in GDP.

Cristian 74

Nu știu de ce tot vorbim de UMB, să renunțe, să nu renunțe etc. Ei nu au depus contestație. Doar WeBuild a făcut-o. Sigur că o eventuală reanalizare a ofertelor în urma contestației italienilor îi pune iar pe UMB în cărți, dar până atunci, deocamdată sunt out, nefiind declarați câștigători. UMB a devenit în conștiința colectivă un fel de Gigi Becali: și când joacă Dinamo și Rapid ne gândim la ce va spune/gândi Jiji.

Un articol de pe Europa Liberă despre contestație:
"Potrivit documentului disponibil pe site-ul de achiziții publice, SICAP, Webuild cere în esență CNSC, următoarele:

acordarea accesului la întreg dosarul achiziției publice, inclusiv la documentele de calificare, propunerea tehnică și financiară ale celoralți ofertanți, lucru care a fost refuzat de CNAIR;
anularea adresei CNAIR prin care a fost transmisă Webuild rezultatul privind oferta câștigătoare;
anularea Raportului licitației și a actelor care au stat la baza desemnării ofertei Webuild să fie declarată ,,inacceptabilă", ,,neconformă" și ,,neadecvată", respectiv a desemnării drept câștigătoare a ofertei Makyol-Ozaltin;
constatarea că asocierea turcă ar fi fost sub inciența unor criterii de excludere de la licitație și că oferta acesteia era neconformă și inadecvată, întrucât nu ar fi respectate cerințele privind atribuirea contractului;
obligarea CNAIR la reluarea procedurii de reanalizare a ofertelor, ca urmare a aspectele semnalate."

Sursa: https://romania.europalibera.org/a/contestatie-autostrada-transilvania-meses-webuild-makyol-ozaltin-cnair/33200524.html

voicul

^Ok o sa las discutiile cu daca si poate, pentru ca nu luam paine azi ci 1 miliard de euro si facem.

Chiar nu incerc sa jignesc pe nimeni, dar diferenta dintre teorie (facem, chiar ieri am terminat) si practica ... e ca practic nu am facut si la fel inca nu facem si cu practic nici nu prea e viitor apropiata sa facem.

Restul sunt discutii si teorii.

dr4qul4

Quote from: Ionut on November 11, 2024, 11:02:47 AMPe bursa zvonurilor la Meseș au venit cu poștalionul contestații și de la WeBuild și de la UMB. Va fi distracție, pare-se.
Sigur nu au depus?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pista_bacsi

#35842
E ok sa ma si jignesti pentru ca suntem pe internet pe un forum.

Sunt total deacord ca nu se face in viitorul apropiat si ma astept sa fie gata primul tronson in 2035-2040. Ideea e sa intelegem de ce nu se face si sa nu traim in mituri si propaganda. Eu am PTSD de la atatea povesti.

Teoretic se poate. Practic se poate, dar practic inca nu se vrea (cel mai bun exemplu de batjocura e A0S3). Viszlát!

Mojito

@Cristian 74 Daca ce scrie acolo este adevărat Webuild trebuie sa fie descalificat pentru toate viitoarele contracte in Romania. Nu poți să ceri sa ai acces la oferta comerciala și tehnică a concurenței fara sa ai problema grava de compliance. Și dacă CNAIR-ul ar da așa ceva ceilalți competitori au tot dreptul să meargă în justiție unde vor câștiga la orice tribunal.

Geri

Inca niste domni ne zic ca Ploiesti - Brasov nu este importanta si are trafic numai pentru mers la schi:

Mircea Pop, fost director general CNAIR, la Prima News: Autostrada Comarnic-Braşov o puteţi considera îngropată, nu este o prioritate

Mircea Pop, fostul director general al CNAIR, a declarat în emisiunea moderată de Ciprian Aron, că autostrada Comarnic-Braşov nu reprezintă o prioritate pentru autorităţi.

"Bucureştiul este legat de Transilvania pe Sibiu-Piteşti cum a fost dintotdeauna. Pe Valea Prahovei, circulaţia poate fi rezolvată cu nişte centuri ocolitoare la Buşteni, Sinaia, Azuga. Aglomeraţie e de trei ori pe an de câte ori merg oamenii la schi. În rest, această autostradă nu e o prioritate", a spus Mircea Pop la Prima News.

Inca unu cu parerea asta ca e autostrada pentru distractie.

Si inca unu:
Si ce sa vezi si acest domn Sorin Bota, care este membru CA CNIR este pe aceeasi felie. O descurcam cu un pasaj si niste centuri. CNIR catre care s-a transferat/se va transfera contractul existent cu... cu nu mai conteaza firma ca nu par sa faca nimic. O sa livreze ceva?

Pare in vant toata argumentarea cu valori de trafic, decese si restul de argumente...   

Cand ii zicea lui Ionut, domnul Barbier, pe un ton in spre tipat, in direct ca Ionut nu stie cu ce se mananca acest domeniu si sa stea in bancuta lui ca autostrada asta e ,,pentru distractie". Ca sa inteleaga toata lumea ce e cu "for fun" si nu este vorba nici un ,,for al fânului" pe Valea Prahovei si la Brasov.:explode:

In tara asta nu exista numai BUCURESTI, Pitesti, Sibiu, Cluj si Timisoara.

rt25

pe astia de mai sus i-as pune sa sa faca curse Comarnic-Predeal zilnice ca metoda de tortura in locul picaturii chinezesti.
Auzi la ei, mama lor, e aglomerat de 3 ori pe an cand merg oamenii la ski... cata nesimtire si desconsiderare...

JohannDB

     CO-BRA (Comarnic - Brașov), o veți vedea la momentul la care, unii care acum au "abia" 20/25 de ani ajung, posibil, la pensie.....
     Sunt și foarte "optimist" cu A13, pe "bucățica/fleacul" Făgăraș - Brașov..... Tot așa !!