Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 16 Guests are viewing this topic.

nohablaespanol

In orice caz, e absolut necesara si ocolitoarea Ploiestiului pe A, pana la jonctiunea cu DEx spre Gaesti. Centura actuala a Ploiestiului va fi din ce in ce mai bottleneck.

De acolo pana la Comarnic, e intr-adevar acceptabil drumul actual (in masura in care se rezolva intersectiile periculoase de pe Ploiesti-Banesti cu pasaje, asa cum este in plan.

goanga

Quote from: handrei on November 12, 2024, 09:55:23 AMPeste 80% din timp traficul de mare tonaj are interzis aici. Tirurile pot circula doar 32 de ore, din totalul de 168 dintr-o saptamana.

Teoretic. Practic se respectă din ce în ce mai puțin, în experiența mea.

pista_bacsi

Hot take 2 - Iubesc placerea oamenilor de a extrapola liniar

1) In Romania va veni o criza pana in 2030 si se vor vor taia o gramada de proiecte. Vor ramane doar cele cu impact GDP instant (A0, Podu Iloaiei, terminat A1, segmente A3 etc) In alte cuvinte locuri unde se sta rau de tot.

2) In caz de criza se va taia rau de tot pentru ca Romania nu s-a mai taiat de prin 2009 asa ca va fi macel (which is a mistake). S-a acumulat o gramada de chestii in 16 ani (still counting). Eu sper sa nu vina pana in 2026 sa terminam ce am inceput astfel incat sa putem lucra pe bucatele.

3) Grindeanu nu va fi pana in 2030 la MT asa ca nu prea as lua ce zice el ca important. A fost mult mai ok ca multi ministri din ani 2000 si 2010, dar no cu A3 a trebuit sa o infunde ca sa fie o distributie mai echitabila a banilor. Politics is a bitch. (Io am fost direct impactat de lipsa CoBra toata viata asa ca nu sariti)

PS. Promit ca nu mai scriu despre CoBra pana nu e mai aproape sau pana nu calculez cat GDP se pierde din lipsa ei, dar nu am chef sa fiu in depresie asa ca voi face asta mai aproape de 2030.

JohannDB

#35823
""""...Teoretic. Practic se respectă din ce în ce mai puțin, în experiența mea."""" Restricția între orele 06:00 - 22:00, că de asta e vorba....
    Stimate "coleguț", te înșeli.... Se plătește de către firme și se dau  permise zonale pentru transport/aprovizionare, care ghici (?) noaptea nu se poate face, că numeni n-are "recepția" deschisă noaptea", printre altele.... Și cu atât mai puțin un "agabaritic" pentru că nimeni din DRDP-uri nu dă AST pentru orele 06:00 - 22:00, ci doar în cazul expres în care se motivează cu o conexiune de îmbarcare navală sau de legătură tranforntalieră, ce implică alte autorități externe rutiere.... și la o taxare suplimentară... Eu în 20 de ani de gabarite, n-am primit niciun AST pe Valea Prahovei, pe timp de zi.....
    Nu ai apucat să vezi "blocajul" la ieșirea din Brașov pe la ora 21 și ceva și să te strecori prin coloanele nesfârșite de camioane ce pleacă la fel ca la startul în raliu.... Din ambele capete....
    Toată lumea e sătulă de DN 1A, CHEIA și preferă la orele serii așteptarea pentru trecerea pe DN 1..... După ora 21:300 "Cheia" este goală............ Și știu ce afirm...!!!

rt25

#35824
lipsa A3 pe Valea Prahovei e o problema:
1/ strategica pentru Romania (legatura intre regiunile istorice) - aici pierderile pot fi cuantificate in cazul cel mai rau.
2/ economica (fluxuri comerciale intre 2 din cele mai mari si apropiate orase din Romania). Citez de aici de exmplu:
QuotePe lângă capitala țării, există numeroase centre economice regionale – cum ar fi Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Iași, sau Constanța, ce joacă un rol important în dezvoltare. Cei mai importanți șapte poli economici din România contribuie la mai mult de 50% din PIB-ul național.
- aici pierderile se masoara ca procent din fluxurile comerciale intre Brasov-Ploiesti-Bucuresti

3/ de convenienta pentru turism. Aici putem cuantifica pierderile prin numarul de masini care consuma mai mult combustibil stand, sau numarul de calatoriii neefectuate sau costul de oportunitate pierdut prin lipsa de investitii in obiective in turism si marirea locurilor de cazare (ca nu mergi daca stai o eternitate in trafic)

Din punctul meu de vedere primele 2 argumente fac aceasta autostrada cea mai importanta investitie care NU este inca in lucru din RO.

dargauda

Autostrada Transilvania. Contractul pentru lotul Meseș nu poate fi semnat cu Makyol/Constructorul italian WeBuild a depus contestație la CNSC

Compania de Drumuri nu poate semna contractul cu turcii de la Makyol pentru construcția celui mai scump lot de autostradă din România, lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA, după ce constructorul italian WeBuild a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).



CNAIR a desemnat Asocierea Makyol-Ozaltin (Turcia) câștigătoare a contractului pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km, din care aproape 3 km tuneluri) pentru o ofertă de 6,62 miliarde lei, acesta fiind cel mai mare contract licitat până acum. Turcii au câștigat în ultima perioadă pe bandă rulantă contracte de infrastructură mare.

Pentru acest lot au mai depus oferte și UMB și WeBuild. Constructorul român UMB, care în mod uzual a câștigat cam tot ce a licitat, pierde acum un alt contract, după ce a ratat și primul lot al DEx Craiova – Pitești. Asociația Pro Infrastructura care a anunțat clasamentul cu mult timp înainte de desemnarea oficială, a menționat și posibila descalificare a WeBuild.

,,Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA)", a anunțat directorul general al CNAIR Cristian Pistol.

Makyol este al doilea constructor din România. Compania lucrează pe toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, iar în asociere cu Nurol pe lotul 3 Spătaru – Buzău al A7 Autostrada Moldovei. Pe lângă lucrările de infrastructură rutieră, Makyol lucrează în asociere cu Alsim Alarko pentru prima secțiune a Metroului M6 Gara de Nord – Otopeni.

https://economedia.ro/autostrada-transilvania-contractul-pentru-lotul-meses-nu-poate-fi-semnat-cu-makyol-constructorul-italian-webuild-a-depus-contestatie-la-cnsc.html

GIV

umb pierde, doamne cata tragedie.. zici ca era lotul lor si l-a pierdut..

gruia88

Cred ca UMB a depus oferta si analiza inainte sa iasa A8 la fata , A3 nu pot sa zic ca a fost bland cu constructorii si la cat de munca mai este spre baza e mai benefic pentru ei sa prinda pe restu de A7 si A8 .

Acum cred ca intre Makyol si WeBuild nu stiu care ar fi mai pregatit sa intre pe acest lot , ambele au ceva de munca serios .


Alexandru97

Dacă WeBuild sunt descalificați, li se ia în considerare contestația?

Johnny1711

M-as bucura tare mult sa renunțe UMB la lot și sa rămână ori Makyol ori Webuild

GAC

ar fi frumos ca umb sa renunte  dar pentru acea sansa de 0.1% ca oferta makyol sa fie ne-conforma si we build sa fie descalificata, umb va merge la cnsc, mai ales ca miza e f mare atat ca volum, dar si marja, umb va lucra la un pret apropiat de plafonul maxim. probabil ca dupa cnsc, va renunta. pana atunci, oricine e indreptatit la a spera ca poate s-a produs o eroare pe undeva. ceva similar s-a intamplatbpe A0sud.

TeoH9

Da, daca Webuild are oferta descalificată poate depune contestație linistit.

voicul

^Si banii pentru CoBra de unde ar veni.
Adica, da ar ajuta, dar de unde sa le faci pe toate?

26ld

#35833
Din ce apare in articolul de pe economedia, pare ca ei contesta descalificarea si rezultatul licitatiei intr-o singura contestatie. Si din capturile de acolo, italienii spun ca au fost descalificati din cauza a 4 chestii tehnice diferite, dar care pleaca de fapt de la una singura: numarul/cantitatea de piloti forati.

Erau de ajutor si alte pagini si ar fi distractiv (sa speculam si noi) daca vreun redactor de pe acolo care se grabeste sa preia informatii de aici pentru clickuri  ar putea sa puna si restul pozelor din dosar, daca are acces asa cum pare. Interesant ca pare a se folosi AI (sintact.ro) si la astfel de documente intr-o oarecare masura.

E posibil/probabil sa fie inca o telenovela gen A7 Ploiesti-Buzau lot 3. Depinde insa si de rezultatele alegerilor, banii disponibili, capacitatea de tergiversare a statului...

a.l.x

Contestația poate fi descărcată de pe SEAP de cine e curios.