Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 18 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Scrie în normative cât este viteza de proiectare pentru autostrada în zona montana (va las plăcerea sa căutați).
In niciun caz nu va fi de 130km/h

Deutschländer

#32611
In atasamentul mai sus, postat de la tom_sawyer, scrie PLAN DE SITUATIE - Varianta Traseu 3 (V=80km/h).
Cred ca asta trebuie sa fie un indiciu.

TibiV

Quote from: luxxxoor on July 13, 2023, 01:20:21 PMtraseul asta ce limite de viteza presupune ? exista vreo sansa de 130 cap coada ?

Aha, deci autostrada asta va fi "defecta din start", ca nu are 130 "cap coada"...

Mai @luxxxoor , mai ai multi frati pe acasa?!...
Frati care au aceleasi probleme existentiale?....

Tin sa te anunt ca in anumite perioade viteza pe DN1 Predeal-Comarnic este de 0 (zero) kilometri pe ora - verificat personal...
Mie mi se pare ca 80 km/h timp de o ora este muuuuult mai bine decat 0 km/h pe o perioada nedeterminata (intre 2 si 6 ore)...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sarbu

Quote from: CostinB on July 13, 2023, 12:05:11 PMParintii mei locuiesc in Comarnic pe strada cu Politia, 300m mai sus. Privind traseul, vad ca autostrada trece la 2-3-400 m de casa mea. Imi puteti spune, daca stiti, zona de autostrada cu galben, este tunel sau viaduct? Mai exact, exact sub eticheta de KM55, la 450m de DN1 si 350m de traseul pictat pe harta. Multumesc

Rosu terasament, albastru viaduct, galben tunel, dar asta e doar o carioaca momentan, solutiile tehnice se modifica in functie de ce gasesc in teren, doar tunelurile cred ca nu se schimba

misiekwas

Quote from: TibiV on July 13, 2023, 03:18:22 PMMie mi se pare ca 80 km/h timp de o ora este muuuuult mai bine decat 0 km/h pe o perioada nedeterminata (intre 2 si 6 ore)...

Sa nu spunem nimic despre siguranță circulației...

panzer

De curiozitate: PiSi la cat e proiectata?
Oricum CoBra urca mult mai sus decat PiSi.

pasadia

Este lung comunicatul si nu am apucat sa verific daca a aparut in presa nationala pana acum (a fost distribuit si pe niste grupuri de presa locala in urma cu 2 ore):

QuoteROMÂNIA este pe cale să distrugă turismul din Valea Prahovei.


De mai bine de 40 de ani, România discută fără succes despre tronsonul de autostradă Ploiești – Brașov, necesar acestei zone. Planificarea sa a culminat cu un proiect complet irațional, datând din anul 2002, care consta într-o rută ce ar fi traversat centrul orașului Bușteni, peste râul Prahova. Cu toate acestea, finanțarea pentru acest proiect a fost respinsă aproape 15 ani mai târziu (!!!), în cadrul unei conferințe la care au participat aproximativ 50 de primari din regiune și reprezentanți ai Băncii Mondiale. Emisarii Băncii Mondiale au declarat categoric că nu vor finanța distrugerea unei zone turistice. S-a sugerat, atunci, adoptarea uneia dintre propunerile alternative - deja elaborată în detaliu, care ar fi evitat o astfel de intervenție dezavantajoasă prin utilizarea a două trasee de tunel. Această soluție ar fi putut să obțină, de asemenea, aprobarea Băncii Mondiale.

După aceea, subiectul autostrăzii Ploiești – Brașov a dispărut din opinia publică timp de aproape șapte ani.

Acum, un nou plan a ieșit la rampă, care va produce prejudicii și va duce la distrugerea permanentă a întregii industrii turistice din Bușteni și împrejurimi. Un tronson de autostradă poziționat direct deasupra orașului, aproape de casele, pensiunile și hotelurile din zonă; nu în ultimul rând, un tronson care ar urma să fie construit la aproximativ 30 de metri deasupra Castelului Cantacuzino, afectând întreaga configurație a văii.

[Puteți accesa simularea video trimisă.]

După cum se observă în simularea video, tronsonul de autostradă ar traversa în mod ilegal și aria protejată a acestui monument istoric de categorie A. Cum ar putea fi acesta rezultatul a peste 40 de ani de planificare? Acest proiect distruge veniturile potențiale ale industriei turismului, ce s-a consolidat de-a lungul anilor, lucru ce se reflectă în numărul mare de restaurante, pensiuni și hoteluri existente, dar și nou construite. Inclusiv Castelul Cantacuzino s-a dezvoltat continuu începând din 2008, devenind astăzi unul dintre cele mai importante repere turistice ale României, estimat la peste 450.000 de vizitatori până la finalul anului. Aceștia doresc să se bucure de magnificii Munți Bucegi și de edificiul istoric.

Castelul Cantacuzino este situat pe locul unei vechi cabane de vânătoare care a existat încă din secolul al XVIII-lea. Are o vechime de peste 100 de ani și a servit drept popas pentru familia Cantacuzino în drumul lor spre Brașov. Castelul Cantacuzino a fost construit între 1901 și 1911 în stil neoromânesc, singurul stil românesc din istoria arhitecturii care a reînviat tradiția, i-a întărit originile și a legat-o de prezent. Stilul arhitectural neoromânesc este probabil cel mai bogată moștenire pe care România a oferit-o până acum culturii lumii (https://www.cantacuzinocastle.com/about). 

Toate acestea urmează a fi acum îngrădite și chiar ruinate de planificarea inconsecventă a unei autostrăzi. În prezent, turiști din întreaga lume vizitează castelul, mai ales după ce a devenit una dintre locațiile de filmare ale serialului NETFLIX de succes, "Wednesday". Grupuri din Japonia, China, Australia, America și toată Europa se întâlnesc acolo în fiecare zi. Acești oameni, cu siguranță, nu vin să vadă un nou tronson de autostradă.

Există cinci planuri alternative cu tuneluri și alte rute, care vor duce în mod evident la eliminarea orașului Bușteni de pe harta destinațiilor turistice, consecință pe care nimeni nu a catadicsit să o ia în considerare. Din nou, se remarcă gradul de corupție din în spatele acestui proiect.

O "rută mai ieftină", dar cu consecința eliminării definitive a orașului Bușteni ca destinație turistică? Consecințele socio-economice și alte implicații au fost, probabil, complet ignorate aici.

Pe cât de important este ca România să obțină, în sfârșit, o conexiune nord-sud în această regiune, care ar lega orașele Ploiești și Brașov, pe atât de important este să protejăm sursele de venit oferite de industria turismului în această zonă, care au fost create cu trudă de-a lungul anilor. Nu trebuie uitat că Valea Prahovei este una dintre cele mai frumoase zone din România, atrăgând milioane de turiști în fiecare an în țară și este, de asemenea, una dintre cele mai populare zone de agrement pentru români.

[Puteți accesa - https://fb.watch/lKDj4RZwKX/?startTimeMs=34000]

Analizând toate cele menționate mai sus, întreaga planificare a infrastructurii zonei SINAIA - BUȘTENI - AZUGA are consecințe irevocabile. Subsemnatul, voi face tot posibilul pentru a preveni această defrișare turistică.



ZAMORA ESTATE S.R.L.
Kurt Neuschitzer, CEO
Attorney at Law, Business Administrator

Video-ul atasat comunicatului este o randare in care este evidentiata o zona de protectie a monumentului (?) si mai ales constructia autostrazii intr-un mod (cred) voit exagerat - practic apare proiectul A3 ca fiind aproape lipit de spatele castelului si mai ales ridicat pe un rambleu ce seamana cu zidul de la Soimus.

Leo-Ph

AMORA ESTATE S.R.L.
Kurt Neuschitzer, CEO
Attorney at Law, Business Administrator

Interese locale care se imbina putin si cu alte interese mai marunte...trebuia sa apara si 1 gica contra..cred ca nu exista traseul perfect care sa impace si capra si varza.

montaniardul

Daca ne legam de orice lucru nu o sa se mai faca niciodata autostrada pe valea Prahovei.

mariusbalasa

Curios, tocmai la asta ma gandeam citind ,,Publicitatea'' aceasta...
Cum sa impaci lupul, capra si varza cind pina acum toata Valea Prahovei a devenit neincapatoare...
Interesele locale se pot impotrivi intereselor nationale?
Atunci nici in 100 de ani nu se va construi aceasta autostrada.

Calin88

#32620
Traficul insuportabil, poluarea, fostele zone industriale care arata ca dupa razboi si dezvoltarea urbana haotica nu au distrus turismul din Busteni, bine ca il distruge autostrada.
Adica, intr-adevar, e mai rau sa ai o autostrada care ramane la 30 de m de castel si la peste 50 de m de alte proprietati, cocotata pe deal decat sa faci vara in weekend o ora dintr-un capat in altul al statiunii.
Acum chiar si in fata la Cantacuzino e foarte frumos cand e traficul blocat de masini rerutate de waze pe "varianta ocolitoare".

dejanes

Zamora Estate este proprietarul și administratorul Castelului Cantacuzino.
Nu aș numi interesul admninistratorului un interes local mărunt. Monumentul totuși este unul de clasa A (adică de valoare națională sau universală conform clasificării de la Ministerul Culturii) iar munții României nu sunt împânziți de castele/palate cum sunt în Franța, Germania etc.
Poate ar trebui să încercăm să protejăm măcar ce avem, și așa au lăsat comuniștii în paragină destule edificii de genul.



lucianix

Poate o sa faca proiectantii o cocoasa mare in dreptul castelului, si asa e la moda..

pasadia

Nu e nevoie de o cocoasa. Mai degraba sunt curios daca nu cumva era nevoie de un tunel (cand zic nevoie nu ma refer la solicitarile lor, ci la motive tehnice si de mediu)

Alexander

Saracu, cred ca nu vede cum arata Busteniu fix din cauza autostrazii. In afara de partea centrala din Sinaia nu cred ca ai ce vedea la nivelul solului pe toata Valea Prahovei.

Cred ca totusi un tunel era mai benefic pentru castel, sa construiesti o autostrada la 30m distanta de castel e totusi cam putin. (si aici ma gandesc la santier si la vibratii, de vazut oricum nu o vezi de pe terasa principala)