Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 62 Guests are viewing this topic.

vancouver

Bechtel nu a avut pret total la contract, ci doar preturi unitare. Cu cat mai multi m3 avea de mutat, cu atat mai mult de incasat. Initial aveau si proiectarea (contractul initial semnat de Nastase + Mitrea), deci putea singuri sa decida ce e necesar si ce nu. In faza a doua (ministru Dobre) au ramas cu proiectarea doar pe cele 2 tronsoane pe care erau deja la lucru, in rest s-a facut separat. Daca se intampla asa ceva, evident proiectantul era de vina, deci ei urmau sa primeasca integral banii pe m3 de pamant excavati in plus si pe orice masura luata in plus.

Deci e de-a dreptul stupid sa afirmi ca s-au scos din ecuatie. Nu aveau absolut nici un motiv sa o faca. Nici nu au lasat vreun moment sa se inteleaga asa ceva (trebuiau sa se comporte gen nea Beni acum, dar nu a fost cazul).

Raman perplex de ideile care pot aparea si care - vezi doamne - explica prin tot felul de invarteli ceea ce nu are nevoie de explicatie. Adica dorinta de a rezilia a fost exclusiv din partea guvernului roman, care a trebuit sa si negocieze si sa plateasca 37 de milioane de euro ca sa convinga Bechtel sa renunte.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

medicul de garda

Pai stati putin, terenul pe Turda-GIlau a fost mai bun decat dealurile din filmulet? Intreb cat se poate de serios, ca nu stiu, stiu dor ca Bechtel a facturat niste cantitati enorme pe tronsonul respectiv, dar poate nu au fost overkill si terenul cerea ceva supradimensionat. Dovada ca se si tine foarte bine bucata respectiva chiar si astazi, desi de-facto nu a beneficiat de garantie, ca am alungat constructorul.
Trust me, I'm an east-european doctor!

hefaistos

Ca sa fim chibiti, orice e mai bun decat dealurile cu pricina.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Earthchild


Ionut

Apropo de asta, stati sa vedem cum arata dealurile astea la primavara... :yikes:

prd.marius

Quote from: medicul de garda on September 27, 2021, 08:31:11 PM
Pai stati putin, terenul pe Turda-GIlau a fost mai bun decat dealurile din filmulet?
Buna intrebare.
Bucata aia de autostrada, inca e una din cele mai bune din tara.
Nu e ea foarte circulata, dar are cativa ani deja.

dragos76

Nu sunt deloc specialist, dar pot zice că traseul de la Turda la Gilău trece ori prin zonă calcaroasă/carstică (în vecinătatea carierei de la Săndulești), ori prin o zonă sub-montană, la o vecinătate relativ mică (<10km) de masivul Gilău. Deci pare că o diferență este.

StefanCelMare

#28882
Harta geologică a României.
A3 nu este pe hartă.
La nord de Nădășelu, ch-aq pe hartă, este în general "Argile, marne, gresii, şisturi disodilice, cărbuni".
Zona Gilau - Savadisla este qp3 pe hartă (Pietrişuri, nisipuri), se vede că au ocolit lt pe harta, "Marne, gipsuri, argile (strate cu Nummulites perforatus)", de la Săvădisla trece pe "pr" (Calcare, argile, marne), trece prin calcare jurasice, zona Săndulești...
Nici eu nu-s geolog, am acces insa la hartă.
Ca idee, și pe "pr" au fost probleme pe zona culme deal Gilău-Nădășel. Spre Turda, pe unde trece pe "pr" au scăpat deoarece terenul era foarte puțin înclinat.




Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

Ca să vă faceți o idee, până în Meseș tot același substrat e dat.
De-abia pe partea Zalăului a Meseșului se schimbă.




Powered by API/PUM imgur uploader

Adisan

COMPARAȚIE STADIU LUCRĂRI între Nădășelu și Zimbor la 40 de zile

https://www.youtube.com/watch?v=PvUAZZ_RTQg&ab_channel=Adisan

Nod rutier Zimbor, Drumul Roman și Castrul Roman

https://www.youtube.com/watch?v=rEwkzNLv480&ab_channel=Adisan

alecu26

Bechtel chiar zona aceea trebuia sa o atace in urmatoarea faza. Echipele de consultanta era mobilizate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

EugenRo

^Pana la urma, va fi ocolit/ salvat castrul ?!  :(

Hercule

Azi se asfalta breteaua de intrare in giratoriu + breteaua spre oras de la giratoriul conexiune A3/DN15/Targu Mures. Fara poze, sorry.
Deșteaptă-te române!

Kimi

Astazi era termenul limita de depunere pentru Chetani - C Turzii? Se stie ceva?

ionut.damian

"Savin & Asociatii a suspendat, definitiv, hotărârea prin care Tribunalul Bucuresti a dispus intrarea în faliment a Straco Grup, una dintre cele mai importante companii cu capital exclusiv românesc din domeniul construcțiilor de drumuri și autostrăzi, lucrări edilitare și civile. "Admite cererea. Dispune suspendarea provizorie a sentinței civile nr.3845/05.07.2021 pronunțată în dosarul nr.28991/3/2015 până la solutionarea cererii de suspendare formulată în cadrul apelului formulat împotriva sentinței civile nr.3845/05.07.2021. Definitivă", anunță portalul Tribunalului București."

Sursa: https://www.profit.ro/legal/victorie-obtinuta-de-savin-asociatii-pentru-straco-grup-hotarare-definitiva-20388895