Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 29 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

#28680
Cred ca atunci cand am pus pariul cu alunecarile puteam sa il pun 20m pe verticala.
Din pacate am ajuns cu numaratoarea la alunecarea nr 8 (pana la Topa) iar de data aceasta e groasa rau.
Tre sa multumim celui de sus ca "ne-a dat" UMB constructor aici si sa speram ca o vor scoate la capat.
Cam asa pleaca dealul....


Va veni si filmarea.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Eu nu am mai vazut asa ceva. Si am văzut multe șantiere. Zici ca e tort tăiat.

carutasul


cfdp

Va dati seama daca constr erau prietenii de pe A10 ?????

marinul

Quote from: alecu26 on September 08, 2021, 09:04:37 PM
Momentan un singur utilaj de la Zublin. Nu prea mai sunt foreze disponibile in tara.

Afirmatia e luata de pe A1 in legatura cu lotul Astaldi. Oare din cauza asta nu are Nurol nicio foreza? ma asteptam ca la ultima vizita sa vedem macar una. langa Nusfalau pare ca se pregateste o platforma se vede la inceputul fimarii, dar e asa de 3 saptamani iar prin organizare au cateva coloane

bacovia

Pai Nurol, mega-concernul turc, cu proiecte grandioase finalizate haha, se milogeste acum de foreze pe la noi. Ia sa le aduca din tara natala. 

ovicor

E urata alunecarea prezentata de @ciprebbe. Parerea mea, si puteti sa nu fiti de acord cu mine, e ca alunecarea trebuie "ajutat"/ asteptat sa se consume, cu extinderea zonei expropriate. Si la Aciliu a aratat super-urat la inceput, dar terenul si apoi vegetatia rezolva situatia. Sigur, vor trebui consolidari, dar mai putin ample si mai putin costisitoare. Asa cum arata acum ruptura, ce poti sa-i faci?!?

gicu

Din păcate în zonă sunt pământuri care sunt permament în mișcare, dealuri despre care se știe că se deplasează de zeci de ani în stare naturală. Prin itervenții se accelerează deplasările. Sunt unele zone unde nu se poate rezolva cu săpături în taluz, oricât de mică ar fi panta taluzului, ci doar cu consolidări la dâncime care sunt scumpe și lent de executat.

ciprebbe

Aici Zublin lucra de zor la piloni de 15 m, primul rand din cele 3 proiectate.....i-au mutat cu totul 8m in plan, au ramas capetele afara ca niste scobitori pe aprox 3m.
Am fost ieri la fata locului, e urata rau, nemaivazuta, si s-a dus tot dealul pe 2 directii.
Va fi costisitoare rau de tot solutia de consolidare sau poate chiar deviere de traseu (eu in trecut speram sa vad tunel aici). Clar se va iesi din buget......
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

voicul

Cam cat s-a dus in jos, 5 - 10m?
E intradevar urata treaba.

survola

Măcar ce se vede este piatră sau tot o marnă, să o ia și ea la vale?

MihaiD

^^^ din bugetul ofertat de UMB? pentru că asta e genul de situație pentru care eu aș fi de acord cu depășirea valorii licitate

gruiarew

Mie nu-mi pare a fi piatră, e prea netedă.

Se ia în calcul și schimbarea traseului? Dacă a plecat așa, cam cqt ar trebui de adânci să fie pilonii ca să țină?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Alexander

Dar oare este terenul suficient de stabil pentru un cut and cover? Nici eu nu inteleg de ce n-au facut tunel desi probabil nu era in avantajul nostru. Sunt convins ca asta va fi o zona problematica ce va necesita munca constanta pe viitor

alecu26

#28694
E sufficient sa ne uitam pe google earth cat e de "framantata" toata acea zona. Toate dealurile sunt intoarse si rasucite si facute cu terase ca sa fie cat de cat stabilizate.

"Roca" ce se vede, e de fapt cea pe care aluneca totul. E o marna/argila copacta si impermeabila, la care odata ce a ajuns apa din inflitratii devine ca un sapun pe care aluneca totul. Din ce vad, marna nu e cumva paralela cu suprafata terenului, sa aiba deasupra un pachet de materiale constant ca si grosime. Si asta creaza problemele si greutatea gasirii unei solutii adecvate de sustinere.

Pare o succesiune de "greseli" (am pus in ghilimele pentru ca sunt greseli oneste, nu gafe, si 90% dintre constructori si proiectanti nu le-ar fi prevazut si impiedicat:
1. Traseu din SF prost ales si necorectat. Ca de aia faci SF si faci teoretic si studii geo in el.
2. Studii geo incomplete la faza de proiectare. Probabil s-au limitat la forajele din ax, si chiar daca gasit acest strat si semnele de alunecare active, proiectantul/geologul/geotehnicianul/expertul nu a avut insipiratia sa ceara investigatii amanuntite in sens transversal autostrazii.
3. Subdimensionare grosolana a proiectului de piloti forati. Atat ca adancime cat si ca echidistanta. (Remember Branisca).

In orice caz, indifferent de suplimentarile primite sau nu de la CNAIR, aici e caz si de asigurari. Contractor all risk si/sau cea de proiectare (Professional indeminity insurance), ambele cerute prin caietul de sarcini si obligatorii si care sunt specific pentru asa cazuri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).