Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 31 Guests are viewing this topic.

mike_us

^^^ 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. Nu e cam mult de la 18 luni la 5 ani?

horyatm

#28651
Având în vedere că construcția a început acum 17 ani (Bechtel, fiind primul constructor)... 5 ani pare puțin totuși. Acest lot ar fi deja la al 3-lea constructor.

Nu se referea la perioada de execuție propriu-zisă, ci la faptul că e un lot "blestemat" și pot apărea fel de fel de probleme... mai ales că acest constructor nu are în portofoliu construcții de autostrăzi.

nicolaem

la asa cifre ar trebui sa poata duce santierul:

În anul 2020, CONSTRUCTII ERBASU SA a raportat o cifră de afaceri de 719.224.991 RON cu un profit de 21.602.805 RON și un număr de 873 angajați, după 28 ani de activitate.

calino

Eu am reticente la firme noi in constructia de autostrazi mai ales cand incep cu loturi lungi cum este cazul Erbasu.
Ar putea CNAIR sa puna conditie la loturi de ses mai mari de sa zicem 15km si la toate loturile de deal si munte sa nu poata participa firme fara experienta deloc in constructia de autostrazi.
Tot asa ar putea compania sa rezerve loturi la ses de dimensiuni mici si medii exlusiv pentru comapanii fara experienta daca tot vor sa creasca piata firmelor de constructii.

hefaistos

Ramane de vazut cu Erbasu. Nu cred ca e problema de know how. Tare mi-e ca o sa lucreze stil Aktor sau Pizzarotti, adica cu externalizarea majoritatii activitatilor, cel putin pe partea de mutat pamant. Doar ca Marcu e arvunit la Bucuresti (se svoneste)  :D
Sau poate ca, in stil UMB, vor folosi banii de avans pentru a achizitiona utilaje.
Astept sa vad. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Cetatean

Conteaza managementul si ce resure aloca/dispun. Cum isi gestioneaza banii si cum procedeaza la lucrarile importante,betoane,asfalt si terasamente.
Nu stiu divizia lor din Transilvania ce lu rari a facut.
Dupa cifra de afaceri,as zice ca stiu cu banii.
Daca si-au facut preturi bune,cel mai probabil partea de terasamaente o vor subcontracta. Daca isi fac gropi de imprumut si nu o sa fie nevoiti sa cumpere material,plus pentru ei.
Nu stiu ce lucrari/stadiu a facut/ lasat Bechtel in zona.

mike_us

Cred ca prima problema e sa semneze (sa nu fie contestații care sa dureze cu lunile). Dupa sa vedem ca se misca autoritatile cu AC si abia dupa o sa vedem cum se misca Erbasu.  :)

alecu26

De ce e complicat lotul? (cu toate ca aud ca unele probleme sunt rezolvate sau sunt rezorlvabile):

1. Dupa viaduct urmeaza un camp de sonde. Sunt inchise? sunt relocate? Sunt usor de inchis? Relocat??? Acolo e unul zacamintele de petrol aflate foarte aproape de suprafata terenului. 60 de metri??? si una din primele exploatari din Europa cu tevi vechi de aproape 100 de ani.
2. Toate grinzile sunt depozitate undeva dincoace de sonde.
3. Modul de a gandi si planifica executia lucrarilor de catre Bechtel e incremental. Adica un pod, dupa aia inca unul si tot asa. Si se trece cu grinzile pe podurile deja executate.Cea mai mica problema in executia unui pod, se resfrange la toate.
4. Lotul e varza. Armaturi taiate, beton neprotejat, armature ruginite pana in maduva elementului, etc, etc. Toate se vor rezolva pe loc, cu expertise dispozitii de santier, experti, demolari, ancore chimice, etc etc.

In general firmele din civile nu isi imagineaza scara complet diferita si a banilor si a cantitatilor si a problemelor de teren dintre cladiri si proiecte liniare.
Firma din Slovacia e doar cu numele, pentru a completa cerinta de experienta solicitata de CNAIR. Ei isi iau un commission si asta e. Daca se intampla ceva nasol nu ma astept sa vina sa salveze proiectul.

Banii nu cred ca sunt cine stie cat de buni, sa isi permita Erbasu sa faca orice. Ne-ar ajuta mult un table cu ofertele si bugetul. Cel mai grav scenario dupa mine e o reziliere dupa 5...10 % progress peste vreo 15...18 luni.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

Parca s-a scris pe forum ca problema cu sondele e rezolvata. Asa imi aduc aminte ca am citit pe aici.

marinul

Mai sunt ceva tevi de relocat.

Legat de slovaci, pare ca s-au asezat intr-o cladire in centrul Oradiei, e adevarat in aceeasi cladire unde are si Erbasu sediul, iar la Biharia-Bors din cate stiu au avut 2 oameni implicati in proiect, care erau fizic pe aici

hefaistos

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

ijwtsh

Nurol ce mai asteapta? Au tras cateva zile in 3 puncte pe lot si de atunci pauza.

bacovia

Turcii n-o sa faca mare branza nici aici si nici pe A0. Timp pierdut si proiecte ratate.

ijwtsh

Portofoliul celor de la Nurol pare foarte bun, totusi. Si-a adus oamenii in Romania, si-a adus utilaje. Pierd bani constant, e in beneficiul lor sa termine cat mai repede. Mai ales ca s-au dus si in capatul de vest al tarii, nu aproape de granita.

survola

@bacovia își respectă renumele :)