Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 7 Guests are viewing this topic.

voicul

Nu merge mai incet Astaldi, ci cu tri-turbo Straco Marcu.  :lol:

danutzu_1069

Ideal era ca la nod Chetani, pasajul autostrazii peste bretea, sa fie finalizat, cu grinze puse si suprabetonare făcută... Nu ar mai fi fost necesara oprirea circulatiei pe breteaua respectiva....
Acu' depunde si cum o sa se circule, doar pe o bretea in ambele sensuri sau fiecare sens cu breteaua lui....

ivladbogdan

Nu a lasat turatia mai jos acum Astaldi, ci de vreo cateva saptamani. Oricum nu are rost sa rupa acum normele la final, oricum mai au putin si inca nu avem certitudinea ca vine Straco cu stabilizatul mult asteptat. Degeaba termina Marcu tot ce inseamna terasament in timp record daca iara vom sta 1 an pe pauza cu peisaj saharian. Desi nu cred, e clar ca se intampla ceva in bine, dar mna, istoria recenta ne da tot dreptul sa fim pesimisti...

vasile.silion

#24153
Aș vrea să știu și opinia voastră în legătură cu aspectele redate în articolul de mai jos.
Țin să subliniez că am toată stima pentru UMB și mă bucur că are și România un constructor mare și serios de autostrăzi. Sper să aibă cât mai multe șantiere duse cu bine și la timp la capăt.
Dar problema din reportaj este de principiu, mai ales: Chiar e bine să se finalizeze bucățile de autostradă, capetele de autostradă pe care știm sigur că ani de zile nu va fi trafic? Sunt adeptul ideii că orice lotișor de autostradă construit, cât de mic, chiar cu legături greoaie sau improvizate la rețeaua rutieră națională, e un bun câștigat.
Dar avem câteva porțiuni finalizate dar neutilizate ani de zile: bucățica asta de la Nădășelu, o bucățică mai mare la Câmpia Turzii, tot pe A3, sau tot așa o bucată la Aiud, pe A10. Dacă pe toate va crește mușețel prin asfalt, nefiind folosite  cu anii, care e rostul lor.
Știu că așa e proiectul, atâta e lotul, trebuie făcut integral, etc., dar e normal, totuși, să crească iarbă prin asfaltul unei autostrăzi, care are o grosime de câțiva zeci de centimetri?
https://observatornews.ro/auto/pe-autostrada-transilvania-au-inceput-sa-cresca-buruieni-376559.html

,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

carutasul

mușețelul (iarba în general), găsesc mereu un loc unde să se dezvolte, praful se depune în denivelări și într-un final apar și plantele.  Mai apar și la mine în curte pe ciment.  Nu cred că o să găsești asfaltul străpuns până la pământ, ci mai degrabă o denivelare/crăpătură umplută cu pământ. Dar, evident, orice e posibil....

ciprebbe

La cat e de "dura" uzura  si nevazand urma de cauciuc de 4 ani e cam normal sa iti apara asa ceva. Si la Bechtel la Campia e asemanator :))
Se prinde foarte usor vegetatia de orice doar putina apa si vant.
Cine crede ca a iesit de sub BSC , asfalt, MASF se insala amarnic. Nu e prin asfalt crescut .
Am impresia ca deja Umbrarescu deranjeaza cu atatea contracte si cineva plateste pt imagine.
Solutia? Nadaselu-Zimbor si nu va fi pic de musetel.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

danutzu_1069

Reportaj de doi lei, in cautare de senzational...
Nu este primul loc in care este asa...
Si ar fi bine sa puna mana pe normative si sa afle ca asfaltul nu este o structura compacta, precum betonul, cu poroasa si care permite apei sa se dreneze....

ciprebbe

Unde-i Serbanescu sa ne explice rugozitatea si planeitatea :))))))))))
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

carutasul

oricum trebuie tăiat ca să nu găsim copaci peste câțiva ani :) "Natura găsește mereu o cale", vorba lui Jurassic Park :) Cred că sunt structuri abandonate, poduri, viaducte, filmate pe aici, pe care poți găsi deja copaci, stratul vegetal se dezvoltă local, nu trebuie să penetreze terasamentul... După aia mușețelul formează o tufă care o să rețină și mai mult praf, mâl adus de ploaie și ce s-o mai găsi, gunoaie, și în timp se formează o zonă favorabilă plantelor...

danutzu_1069

O sa trimita / sa gaseasca local, un nene cu un pârlitor de porci si sa "curețe" locul, apoi sa dea cu ceva pesticide....

voicul

Apropo de bucatele de A, este fix cum dai cu banul:
@vasile.silion te intrebi care e rostul acestor sectiuni.
Altii se intreaba de ce nu se face tot nod-ul Chetani, ca va trebui intrerupt traficul pentru ridicarea de grinzi.

Deci daca pica o fata a monezii - e bine sa ai sectiunile astea pe viitor - ca nu mai opresti traficul, dar daca pica cealalta fata a monezii - creste buruiana pe autostrada si deci se arunca cu banii aiurea.


carutasul

soluția e să te comporți ca un beneficiar responsabil și să încerci să faci totul "cum trebuie". Tot vor mai rămâne astfel de cazuri, dar mai puține :) Dau un exemplu. Să zicem că ar fi reziliat cu Straco. Dacă ar fi făcut-o, puteau ca noua licitație să o facă fără nod, și să facă o licitație rapidă pentru el, procedură simplificată, ceva, nu să aștepte să atribuie lotul din nou cu totul...

vasile.silion

Lotul Nădășelu -Zimbor are 12 luni perioadă de proiectare și 24 luni de execuție. Dar câștigătorul (CCCC sau UMB) va putea începe mult mai repede execuția pe Nădășelu - Mihăiești, unde avem, cred, și un proiect tehnic, și exproprieri și descărcare arheologică, toate moștenite, sau va trebui să facă el un proiect tehnic și să aștepte 12 luni? Se poate da ordinul de începere a lucrării doar pe anumite secțiuni ale aceluiași lot licitat și câștigat?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

GML

La Campia Turzii, nu au facut ceva curse de drag?

horatiu.cosma

Articolul denotă o înțelegere subțire a domeniului, ca să fim diplomați. La Nădășelu tronsonul se termină exact la nodul rutier, ar fi fost o prostie să facă un sfert de nod, jumătăți de deblee și mai știu eu ce improvizații doar ca să fie utilizabil la inaugurare fiecare cm de asfalt. Exact așa fac la centura Bacău și acolo se va lăsa cu demolări, închideri de trafic sau devieri de trafic sau circulat la semafor/paletă pentru construirea nodurilor definitive pe A7. La fel e și la C.Turzii cu nodul și încă câteva sute de metri de asfalt, absolut irelevant că e făcut acum sau acu 10 ani, nu "expiră" acel asfalt stând neutilizat. La Aiud sunt vreo 3,5 km neutilizați, dar acolo nu se putea anticipa, toate cele 4 loturi de pe ST s-au licitat în același timp. Dacă termina prin absurd Aktor cu 3 ani mai repede decât TS și aveam 16 km de muzeu de la Teiuș la Aiud zicea azi articolul "pfui, incompetenții ăștia din CNAIR, cum de nu au făcut nodul Aiud pe lotul 2?" Dacă era pe lotul 2 nodul Aiud, "pfui, incompetenții din CNAIR, cum stăm noi cu muzeu de la Decea la Aiud" că a terminat TS prima dată. Asta e situația cu împărțirea unei autostrăzi în loturi, mai apar și astfel de situații. Soluția e să faci SF/PT profesionist, să ai avizele, acordurile de mediu, să faci licitațiile profesionist, exproprierile la timp, relocările de utilități la timp, management de contract profi, să ai o administrație competentă care să atragă constructori buni și atunci toate loturile se termină deodată, cu excepția cazurilor excepționale.