News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

AM există pe toată lungimea de la Ogra la Borș, iar pe Suplacu-Borș tind să cred că încă e valabilă AC Bechtel, fiind expropriate toate terenurile. Să nu uităm că Selina a lucrat pe Biharia-Borș pe AC Bechtel, că pe site-ul MT nu apare vreo autorizație nouă. Selina a semnat contractul pentru ciot pe 20 decembrie 2018 și în februarie 2019 deja decapa șantierul și aducea umpluturi, deci probabil că la fel de rapid va merge treaba și pe Biharia-Chiribiș. Dacă vreți să vă reamintiți discuțiile de la momentul licitației cu toate planurile și planșele puse de Ionuț, aveți link-uri pe Sinteza Autostrăzilor. Chestiunile relevante ar fi:

1. Există la Salard sute de mii de tone de materiale rămase de la Bechtel, iar la Chiribiș 425 de grinzi. Link aici.

2. Cum zice și Cip (și am zis și eu în trecut), lotul va fi muzeu, nefiind descărcare în capătul lotului de la Chiribiș (intersecția cu DN19E). O relicitare foarte rapidă a tronsonului Suplacu-Borș ar putea rezolva problema, fiindcă acolo lucrurile sunt mai avansate și ar putea recupera decalajul de timp față de Chiribiș-Biharia. Însă licitație rapidă și CNAIR sunt 2 termeni necoplanari, așa că singura variantă să nu avem ditamai muzeul de 30 de km e să gândească CNAIR cu Selina o descărcare temporară la intersecția cu DN19E.

tonică

la cum ziceai insa si am vazut si pe harta api, se muta in paralel si 19E pe cativa km motiv pentru care in capatul lotului nu exista pasaj. Ma gandesc ca, daca se lalaie mult cu licitarea Chiribiş-Porţ si fiind relativ la nivel se poate improviza un giratoriu acolo, nu?

miahi

^^"necoplanari" . Cineva o sa caute DEX-ul sa vada cum ii mai "alinta" Horatiu .

klax187

#23508
E diferita situatia fata de Iernut, dupa cum consider eu.
La Iernut s-a lucrat mai repede la o mica sectiune pt a da in folosinta lotul vecin. S-a aplicat o solutie care nu e inclusa in proiect dar care va fi demolata la receptie.
Aici se presupune ca lotul si configuratia lui va fi exact ca in caietul de sarcini la receptie. Ori o descarcare provizorie nu apare nicaieri.

Vad ca lotul se termina exact in DN. Pe ce lot apare supra-traversarea?
Unde va fi construit acel "sens" sau descarcare provizorie?
Vine CNAIR si rupe din lucrarea proaspat receptionata pentru a o lega de DN?

L.E. raspunsul meu a fost lasat in urma unui comentariu cum ca se poate face descarcare asa cum s-a facut la Iernut. (disparut intre timp)

horatiu.cosma

la Iernut e un sens giratoriu provizoriu la intersecția A cu DN, foarte simplu de făcut, din bidonașe, ce va fi desființat zilele astea la finalizarea nodului final. La Chiribiș nu prea va fi așa. Acolo DN-ul nu se va intersecta cu autostrada (în plan), ci va fi deviat paralel cu autostrada la distanță de aceasta. Am mai zis de vreo 2 ori pe forum că acolo va fi foarte ciudat și cu DN-ul, că o parte din deviere e pe tronsonul Chiribiș-Suplacu, deci teoretic, la finalul contractului Biharia-Chiribiș atât autostrada cât și DN-ul vor fi muzeu.

http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/47.279/22.264/0

Dominik

#23510
^^^^^
Horatiu, asta sper si eu, ca Selina va intra in santier mai repede de cele 6 luni cat au proiectarea, asta ar venii in Decembrie, poate ne fac o surpriza cum au facut pe lotul Biharia-Bors si incep mai repede lucrarile, poate la inceput de Toamna  :)
You're in Steelers Country

tonică

in harta de pe api probabil ca nu e asa detaliat precum stii tu proiectul. Ca sa se uneasca dn19e cel deviat cu cel vechi cati metri raman de finalizat si care sunt trecuti in contractul urmatorului lot? Nu se pot scoate, daca e vorba de pana in 100m, si sa se faca in regie proprie? E totusi vorba de un drum national, scoaterea acestui mic segment din contract poate influenta licitatia? Altfel e clar ca situatia va fi nu doar ciudata dar va avea urmari urate pentru cei din zona si nu numai.
Altfel, eu vedeam din cele prezentate ca devierea drumului se va face paralel cu autostrada, ceva foarte asemanator cu ce s-a facut de catre umb cu drumul 706A la Bejan iar intr-acest caz n-ar fi deloc greu ca provizoriu sa fie descarcare de pe autostrada pe dn.

interesantul

Că tot s-a discutat de harta API. M-am uitat pe ea, si mi-am adus aminte de o chestie la Hadareni!
De ce au trebuit sa faca devierea aceea ciudata? Ca sa mai aiba motiv sa inchida traficul pe DN cand monteaza grinzile la pod? Nu puteau sa o faca ori pe standa ori pe drepata, fara sa mai intersecteze viitorul traseu al DN?
Aceeasi strategie o puteau aplica si la Campia Turzii, dar nu, acolo au mers cu devierea integral paralel cu viitorul aliniament al DN.
E vreo logică care-mi scapă?


Multam...
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

laszlo.robert

S-a mI discutat, dealul din nordul Hadareniului este arie protejată.

Hercule

#23514
Intrebarea de mai sus este de ce nu s-a facut devierea de la Hadareni pe o singura parte (traseu rosu sau albastru) si s-a ales varianta crosetarii de pe o parte in cealalta a drumului, fapt care la montarea grinzilor din mijlocul pasajului va duce automat la oprirea circulatiei pe DN. Pe variantele rosu sau albastru se poate lucra la pasaj fara intreruperea circulatiei.



PS. Nu am raspuns, eu doar am incercat sa traduc intrebarea interesantului.

Later edit:
Laszlo se refera la traseul punctat cu rosu, care din ce se zice ar intersecta ceva arie protejata. Intreb si eu, de ce nu s-a ales varianta albastra mai directa? Sunt intr-adevar doua poduri noi peste Mures, dar si in varianta actuala sunt doua pasaje mari ale autostrazii peste DN (unul la Chetani si unul la Hadareni). Oare pasajele nu se puteau compensa cu poduri peste Mures si sa se mearga pe un traseu mai drept? E tarziu, stiu, dar eram doar curios.

Deșteaptă-te române!

pasadia

Acolo la nod, cu "croșetarea", nu imi pare a fi o problema așa mare blocarea DN-ului când se ridică grinzile. Operațiunea in sine nu durează așa mult, se poate face la ore când nu e așa mult trafic...

In rest: traseul cu roșu punctat trece cam prin deal și prin cimitirul satului. Cât privește cealaltă variantă, sunt destul de sigur că podurile peste Mureș ar fi fost mai scumpe. Plus că, nici în acest caz, nu îmi pare a fi o problema așa mare.

naivu

Traseul albastru traverseaza nu doar Muresul ci si calea ferata de 2ori, traseul actual ocoleste calea ferata. Probabil e mai ieftin sa traversezi DN-ul decat calea ferata electrificata!

TibiV

Este linie simpla ne-electrificata.
Dar asta conteaza prea putin...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Senerslav

Totusi traseul cu albastru trece de 2 ori muresul.

rocklee

o intrebare ....pentru cei care cunosc situatia Straco ...am gasit aceasta filmare pe canalul de youtube a celor de la CNAIR ... :o
sunt imagini de pe ..lotul CETANI -CAMPIA TURZI ... ??? :o....sau sunt imagini vechi...