Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 72 Guests are viewing this topic.

Kimi

#23475
^
De cate motive ar mai fi nevoie pentru o reziliere?

horatiu.cosma

Pe stadiul proiectelor CNAIR despre Biharia-Borș: "Urmeaza sa fie incheiat Actul aditional nr. 1 datorita aprobarii de catre Beneficiar a Modificarii nr. 1 conform careia data finalizarii integrale a lucrarilor declarata si asumata de Antreprenor in cadrul Programului de Executie Rev. 4 este 30 Iunie 2020, valoarea contractului majorandu-se de la 134.221.397,72 lei fara TVA la 145.663.083,37 lei fara TVA".

TibiV

Stai asa ca nu inteleg...

Le da 11,4 milioane in plus pentru ca termina cu 13 zile mai devreme decat scrie in contracul initial?!?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

LauR

#23478
EDITAT

Da @RaduC, scuzele mele.


Articol al celor de la STRABAG: https://kurzelinks.de/36rb

RaduC

^Ihim, si marmota impacheta ciocolata in staniol...
Pozele nu sunt de pe Tg. Ms-Ungheni si Ungheni-Ogra si sunt din 2017...

voicul

Ordinul de incepere al lucrailor a fost emis pe TGM-Ungheni?

Ionut

Nu, nu s-a dat ordinul de începere. Niste vrabiute raportează ca s-ar da pe 15 iulie.

rocklee

Teoria conspirației...poate fi un acont...legal ...pentru celălalt lot...  8)

cristi5

#23483
Quote from: horatiu.cosma on June 08, 2020, 11:17:42 AM
Se aude că s-a blocat CNAIR-ul când UE le-a zis că regia proprie nu prea respectă aplicația de finanțare și că e în joc finanțarea europeană pe proiect.

Pai e aberant. Chiar vrea UE ca un lot platit cu bani UE sa fie muzeu? Sa stea degeaba ani de zile? Cand cu o investitie minima (eventual finantata de la bugetul de stat), lotul Astaldi ar putea fi pus in valoare, si s-ar ocoli cateva localitati importante? Really? Se opune UE imbunatatirii sigurantei rutiere in tara de pe ultimul loc in domeniu?

Unde la UE sa punem intrebarile astea?

Ah, ca ai nostri sufla si-n iaurt cand aud de UE si brusc le piere avantul, asta pot sa inteleg.

Bine ca se deconteaza lot reziliat la 99% si tinut inchis luni de zile.

cris_ct

#23484
@cristi5, se pot trimite întrebările direct in limba română "ministrului" european al transporturilor, Adina Vălean  https://ec.europa.eu/commission/commissioners/2019-2024/valean_ro

La secțiunea "Echipa " sunt adresele de email, parte din ei români.

LE: probabil că Cnair se gândea să facă nodul in regie proprie cu bani europeni.  Și de aici refuzul finanțării unei incredințări directe pe un lot ce încă e sub contract. După reziliere se pot apuca de el, dar cu bani de la buget. Sau modificarea lotului (prin scoaterea lucrarilor la bretelele nodului din proiectul inițial) afectează finanțarea ulterioară ?
Horațiu?

carutasul

dacă se adoptă în final plata directă a subcontractorilor cred că s-ar putea rezolva mai simplu prin introducerea unui subcontractor ( poate chiar Astaldi) pentru nod şi plata lui directă ( în înţelegere cu Straco, dar înţeleg din discuţiile de pe aici că sunt cooperanţi). Rezilierea are dezavantajul că ar amâna inclusiv nodul pe o durată nedeterminată, probabil un an dacă se mişcă bine cu noua licitaţie... De asta probabil şi încearcă să rezolve mai înţâi nodul şi să rezilieze după, oricum dacă s-a licitat sub preţ rezilierea e necesară, că nu ai cum să găseşti o altă soluţie. Dacă lucrarea era profitabilă s-ar fi găsit deja soluţii, nu era nevoie de CNAIR pentru asta, găseau Straco subcontractori singuri...

Buraddo

#23486
Quote from: pentium10 on June 08, 2020, 11:27:11 AM
ce ar fi daca s-ar propune un alinament separat pt descarcare provizorie din bugetul national ori "langa" nodul DN, ori pe drumul de santier folosit de Astaldi, cu o mobilizare exemplara din partea statului pentru a expropria, licita, executa rapid fie prin 'regia proprie' sau prin licitatie publica (chiar incredientare directa)

Situația în cazul acesta nu pare atât de simplă, la Holdea era cazul unei traversări a DN-ului și astfel era nevoie doar de o bretea de legătură. Lotul 2 e la depărtare de DN, iar orice descărcare provizorie ar trebui să se facă pe un drum secundar. Nu pot identifica un drum secundar de pe traseul autostrăzii care să aibe capacitatea necesară de trafic cu ușurință.

Zona Cuci sau Bogata e prea departe de limita de lot, chiar și dacă ar fi plauzibilă vreo descărcare nu ar rezolva nicio problemă, vor apărea treceri de cale ferată, iar Ludușul nu va fi ocolit.

În zona B s-ar putea face o descărcare pe DJ107G (pe noul sau vechiul traseu), problema e că tot traficul va trece prin centrul Ludușului. Chiar și în momentul actual, podul de la Luduș produce ambuteiaje în anumite zile, pe lângă asta am înlocui trecerea de cale ferată de pe o linie secundară cu una mult mai circulată.
În zona limitei de lot (A) pot observa 2 drumuri care au fost folosite în timpul șantierului, unul se desparte de E60 la ieșire din Chețani și merge pe lângă calea ferată (roșu), iar celălalt trece pe lângă o fermă (verde)

Intrare drum verde (e destul de îngust, ar necesita mai mult ca sigur exproprieri pentru a putea fi lărgit):

Intrare drum șantier (roșu):

Legarea autostrăzii la drumul roșu ar fi cea mai ușoară din punctul meu de vedere, dar implică construcția a aproximativ 2 km de drum de legătură.
Pe lotul 3 ar exista câteva soluții mai directe, dar văd mai ușoară o deblocare a nodului după proiectul inițial decât modificarea planului.

horatiu.cosma

Discuția e inutilă, nu se va face o dublare a nodului niciodată, intră DNA și Curtea de Conturi pe fir instant.

ciprebbe

Mai degraba circulam 900m pe balast pana in DN decat sa se faca investitii aiurea in alt drum de legatura.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Kimi

Nu exista absolut nicio posibilitate birocratica sa termine astaldi (macar partial) nodul? Ei sunt acolo (inca) si au tot necesarul.
Fie ca si subcontractor straco (platit direct de cnair), fie atribuire directa sub plafonul maxim legal si eventual platita diferenta prin claim-uri pe lotul lor?

Zic si eu. E un lot extrem de important pentru a rezolva blocajele din zona, mai ales Ludus.
Daca stam dupa intreaga relicitare a lotului straco stam cativa ani cu un muzeu...