Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Chichis

Probabil va fi altceva .fata de ce ne așteptam să fie

Dominik

Daca se semneaza cu Trameco intr-o saptamana, doua, oare pot intra in teren anul acesta sau dureaza macar 6-8 luni proiectarea ?? Pe lotul Biharia-Bors, au terminat proiectarea cu cateva luni mai repede... :)
You're in Steelers Country

disney

#23342
Dar cum s-a rezolvat problema costurilor pentru garantia rosturilor de dilatatie de 20 de ani la Strabag la Tirgu Mures-Ungheni?

Quote from: disney on May 29, 2020, 03:29:25 AM
In Februarie am adresat intrebarile de mai jos la MT si inca nu am primit raspuns, dar am uitat sa fac reclamatie administrativa si a expirat timpul in care puteam face.
Quote
In cadrul procedurii "Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Lotul 1: Targu Mures - Ungheni si Drum de legatura - relicitare", anunt de participare 170795/21.10.2016, prin decizia CNSC 739/C1/4483/20.03.2018 a fost admisa contestatia firmei Itinera care a reclamat printre altele ca garantia de 20 de ani pentru rosturile de dilatatie ofertata de firma Strabag ce a fost declarata initial castigatoare a procedurii, nu poate fi sustinuta cu documente si costul rosturilor de dilatatie este subapreciat. Prin aceasta decizie CNSC a obligat CNAIR sa reevalueze oferta firmei Strabag inclusiv din punctul de vedere al garantiei pentru rosturile de dilatatie, intrucit garantia rosturilor de dilatatie este factor de evaluare in aceasta procedura.
Opinia CNSC este sustinuta si in decizia 3257/31.05.2018 din dosarul 2631/2/2018 a Curtii de Apel Bucuresti care a respins recursul firmei Strabag la decizia CNSC 739/C1/4483/20.03.2018 si a mentinut decizia CNSC prin care aceasta a obligat CNAIR sa reevalueze oferta Strabag inclusiv din punctul de vedere al garantiei pentru rosturile de dilatatie.
Dupa reevaluarea ofertelor, in data de 16.11.2018 CNAIR a respins oferta Strabag, dar in baza unor alte criterii, fara a verifica si garantia rosturilor de dilatatie, asa cum a fost obligata prin deciziile CNSC si CAB mentionate mai sus.

Intre timp, in spatiul public au aparut documente care demonstreaza faptul ca firma Strabag nu avea cum sa ofere o garantie de 20 de ani pentru rosturile de dilatatie, pentru ca aceasta nici macar nu avea o oferta de la producator pentru a participa la aceasta procedura si ca oferta prezentata s-a bazat pe documente folosite la o alta procedura.
Quote from: pentium10 on June 04, 2019, 08:59:33 AM





Intrucit CNAIR este in subordinea Ministerului Transporturilor, va rog sa precizati clar si fara echivoc urmatoarele:
1) Cite rapoarte a intocmit comisia de evaluare din cadrul acestei proceduri din data de 31.05.2018 (data deciziei CAB 3257/31.05.2018) si pina astazi?
2) Cite solicitari de clarificari a adresat comisia de evaluare din cadrul acestei proceduri catre firma Strabag din data de 31.05.2018 (data deciziei CAB 3257/31.05.2018) si pina astazi?
3) Cite solicitari de clarificari a adresat comisia de evaluare din cadrul acestei proceduri catre firma Strabag din data de 31.05.2018 (data deciziei CAB 3257/31.05.2018) si pina astazi pentru a clarifica cum se sustine din punct de vedere tehnic si financiar garantia de 20 de ani oferita de Strabag pentru rosturile de dilatatie?
3) Este comisia de evaluare din cadrul acestei proceduri la curent cu existenta acestor documente care arata ca firma Strabag nu avea cum sa ofere 20 de ani garantie pentru rosturile de dilatatie?
4) Sint aceste documente autentice?
5) Ce institutii sau autoritati sint abilitate sa ancheteze activitatea comisiei de evaluare a ofertelor? In cazul in care nu puteti oferi un raspuns, va rog sa tineti cont de prevederea ca "În cazul în care solicitarea nu se încadrează în competenţele instituţiei sau autorităţii publice, în termen de 5 zile de la înregistrare, structurile sau persoanele responsabile de informarea publică directă transmit solicitarea către instituţiile sau autorităţile competente şi informează solicitantul despre aceasta." din art. 24 din HG 123/2002 (normele de aplicare a legii 544/2001) si sa inaintati intrebarea catre institutiile sau autoritatile competente si sa ma informati despre acest lucru.
6) Ce institutii sau autoritati sint abilitate sa ancheteze trucarea achizitiilor publice? In cazul in care nu puteti oferi un raspuns, va rog sa tineti cont de prevederea ca "În cazul în care solicitarea nu se încadrează în competenţele instituţiei sau autorităţii publice, în termen de 5 zile de la înregistrare, structurile sau persoanele responsabile de informarea publică
directă transmit solicitarea către instituţiile sau autorităţile competente şi informează solicitantul despre aceasta." din art. 24 din HG 123/2002 (normele de aplicare a legii 544/2001) si sa inaintati intrebarea catre institutiile sau autoritatile competente si sa ma informati despre acest lucru.
Cine trimite din nou intrebarile?

MT nu a raspuns nici pina azi la solicitarea din Februarie, deci probabil ascund ceva.

NGC

#23343
Nu v-am spus cum s-a "rezolvat" problema? Parca am scris, dar nu am gasit acum vreun mesaj.

Quote from: NGC on February 11, 2020, 08:44:28 PM
Si ca sa punem paie pe foc, revedeti mesajul de aici, din care citez doar o parte.

Quote from: pentium10 on June 04, 2019, 08:59:33 AM
Quote
Interesant este însă comportamentul austriecilor de la Strabag. Deşi Comisia de evaluare din CNAIR pare să nu fi remarcat acest aspect, firma declarată de constructorul austriac în oferta sa ca fiind producătorul contractat pentru dispozitivele de acoperirea a rosturilor, ce i-ar fi oferit pentru aceste dispozitive și o garanție de până la 20 de ani, Maurer SE, neagă explicit orice legătură cu alt ofertant decât Asocierea Itinera-Retter (vezi foto)

[...]

Strabag aveau într-adevăr un contract cu nemții de la Maurer pentru rosturi de dilatație, doar că acest contract era pentru o altă lucrare și nu pentru cel care au licitat în cazul de față.

Garantia pentru rosturile de dilatatie era criteriu de atribuire.

QuoteCriteriul de atribuire a fost ,,cel mai bun raport calitate-preț", determinat pe baza unui algoritm în funcție de următoarele elemente ale ofertelor: prețul ofertat - pondere 70%, perioada de notificare a defecțiunilor acordată lucrărilor - pondere 24% și perioada de garanție a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație - pondere 6%.

QuotePractic prin depunerea ofertei și a declarațiilor care fac parte integrată din ofertă (Formularul nr. 6), SC STRABAG SRL și-a asumat și a ofertat o perioadă de garanție a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație de 20 de ani, în loc de 10 ani, cât prevedea cerința minimă din documentația de atribuire.

QuoteAcest factor de evaluare nu trebuie să fie folosit de ofertanți cu scopul de a vicia rezultatul procedurii, prin ofertarea unor termene de garanție fără suport tehnic.

Asta a facut comisia de evaluare la reevaluarea ofertei STRABAG.





Detaliul de mai jos e foarte important, pentru ca e vorba chiar de firma concurenta la aceasta licitatie.

Quote from: alecu26 on February 18, 2020, 01:49:51 PM
Doar pentru o corecta informare, Retter este reprezentantul pe Romania a lui Maurer. Vedeti la finalul paginii de prezentare.

http://www.rettergroup.com/

Si asa s-a "rezolvat" apoi prin raspunsul STRABAG. Ca prin minune, Maurer a oferit garantie 20 de ani, desi nici CNSC si nici CAB nu au gasit "oferta". ;)



Se pune problema cand a fost emis acest document, in ce conditii si daca e "autentic" din motivul de mai jos, adica faptul ca producatorul Maurer ar fi facut o oferta doar pentru asocierea Itinera + Retter.



NGC

Quote from: horatiu.cosma on May 25, 2020, 10:57:43 PM
NGC, ce mai zic vrăbiuțele despre Biharia-Chiribiș, se pregătește cumva semnarea cu Trameco?

Asa au transmis ieri vrabiutele. Nenea Beni a prelungit totusi garantia.

marinul

@horatiu.cosma eu sper totusi ca se va face o descarcare provizorie in DN19E si daca nu se face chiar in capatul lotului sunt destule zone unde se poate face.  Cu situl de la Fegernic cum se va rezolva ?

Iceman

Care este stadiul fizic de execuție pe lotul pe care Trameco va intra în lucru în procente? ... Bechtel a lucrat la structuri dar și la terasamente destul de mult în aceasta zona din câte îmi aduc aminte

voicul

Quote from: horatiu.cosma on May 28, 2020, 11:26:48 PM
^^
Nu, Suplacu-Chiribiș e la 50%. Chiribiș-Biharia o fi la 5-10% (unele structuri ieșite din pământ).


marinul

Se vede din satelit structurile incepute de Bechtel. Terasamente spre 0 pe acest lot. Corsan a decopertat cateva 100 de metri  :lol:

Ciprianul

#23349
Chiribis - Suplacu e mult mai avansat ca si Biharia - Chiribis.
Pe Biharia - Chiribis subt doar cateva structuri langa Cauaceu si Salard ridicate dar nu terminate. Si mai sunt cateva spre Chiribis....dar in rest nimic.


Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

ciprebbe

#23350
Hai sa o punem pe asta :)) ca nu s-a schimbat mai nimic de atunci



Si ce se mai vede din satelit e ca OMV-Petrom a cam facut curat in campul de sonde si au relocat inclusiv alimentarile.
Cum e un lod construit 50% ( si ce e facut pana acum s-a devoedit ok) pot fi terminate simultan daca se misca rapid cu relicitarea.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nicolaem

cum semneaza cu Trameco?
Poate am pierdut eu sirul dar la Sinteza apare asa:

"CAB a întors din nou decizia inițială, admițând plângerea Strabag, casând sentința inițială și dispunând rejudecarea cauzei. Din acel moment (noiembrie 2019) completul de judecată a oferit termene succesive de judecată, ultimul fiind 30.04.2020, probabil se va amâna și acesta în contextul crizei de sănătate publică. Cu alte cuvinte, mai durează până la finalizarea licitației."
?

marinul

In filmarea pusa de ciprebbe, lotul Chiribis- Biharia incepe de la min 8:33


nicolaem

!!!
Bode a spus in conferinta de presa de mai sus "in exclusivitate" ca in 2 saptamani se va semna pe Biharia Chiribis!