Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 48 Guests are viewing this topic.

carutasul

nu ar fi primul constructor care sucombă în timpul construcției. Și eu am tencuit casa cu altcineva, că meseriașul meu a sucombat sub presiunea alcoolului :) Omul făcuse eforturi deosebite să se abțină, și câtă vreme a reușit chiar a lucrat bine :) . Teoretic CNAIR ar trebui să aibă proiectul, că faza de proiectare e încheiată și plătită, nu văd de ce nu l-ar da Straco. Problema e alta, nu am urmărit că nu am legături cu ei, nici nu știu dacă e un caz particular sau e general, dacă Straco erau disperați la momentul licitației și s-au dus la risc, sau dacă faptul că amânarea lucrărilor i-a dat peste cap, e complicat când te bazezi pe niște contracte și ele se tot amână,  cred că e o problemă pentru toți constructorii de la noi faptul că proiectele ajung la execuție cu ani buni mai târziu. Însă nu știu în cazul ăsta particular dacă asta a fost cauza sau soarta Straco era pecetluită de dinainte. Ce știu e că au construit alte segmente, deci capacitatea tehnică au avut-o, cumva e păcat...

adiarc

perfect pt Astaldi...garantia curge cu trafic zero care sa scoata eventuale vicii la suprafata

:(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alin_simeriaveche

O intrebare Cip, ca nu ma pricep. Intr-o zi ne-a spus horatiu ca nici un constructor nu lucreaza pe minus daca de la data ofertei si pana intra in teren trec ani de zile:exista claimuri. in cazul Straco nu se putea?

horatiu.cosma

Ar fi putut și Straco, dar a preferat să nu muste mana stăpânului în speranța că îi va fi mila la un moment dat și va plăti sumele suplimentare. Doar că lipsa de asumare din cnair e arhi-cunoscuta, așa că au rămas cu buza umflata. Alti constructori mai puțin nătăfleți nu stau la povesti ani de zile. Claim, instanta, decizie definitiva, blocat conturile cnair până plătește. Daca Straco in 2017 dădea în judecată CNAIR, azi avea decizie definitiva pentru 10-15 milioane de lei care ar fi fost o adevărată gura de oxigen, dar dacă nu au vrut, asta e...

alesd

#23164
Quote from: NGC on May 15, 2020, 07:23:30 PM
Quote from: dorel_cu_lopata on May 14, 2020, 05:16:25 PM
Aceeasi comisie la toate loturile.

In cazul asta presupun ca ai si detaliile despre componenta comisiei. Poate reusesti sa le pui si pe forum. Sa vedem apoi cine observa primul un lucru interesant despre care am vorbit parca anul trecut. :D
Ce trebuia sa observam? Eu am vazut ca niste nume (Munteanu Mihai, Rusoiu Emil, Cojocariu Simona) apar in comisiile de la mai multe proiecte si ca mai apar niste nume mari (Sorin Scarlat, Cristian Andrei, Dan Elena) despre care am tot citit pe forum, dar poate mi-a scapat ceva.

alesd

Quote from: ciprebbe on May 17, 2020, 10:55:37 AM
Straco a mers la terasamente cu preturi enorm de mici si nimeni nu va lucra in pierdere acolo.
Quote from: horatiu.cosma on July 25, 2017, 03:03:40 PM
Chețani – Câmpia Turzii (15,691 Km)

  • Constructor: Asocierea STRACO GRUP SRL - SPECIALIST CONSULTING SRL - TOTAL ROAD SRL
  • Valoare ofertată: 279.744.271,56 lei (reprezentând 45.12% din estimarea inițială a CNADNR de 619.938.280 lei)
Daca ma iau dupa ce scrie aici, nu doar la terasamente au mers cu preturi mici.

Senerslav

 Insist cu niste explicatii daca se poate! Totusi de ce CNAIR nu incearca sa miste lotul putin. Gen sa dea contractul de pe CHetani -Luna unor subcontractori. Fiecare ce poate face... direct. Gen marcu si Retter pentru structuri si taluzuri si ar trebui sa caute un contructor serios pentru asfaltari, nu se poate asa  ?sau o sa fie prea mare bataia pe santier sau nu e legala treaba ? Din cate am citit termenul pentru expertiza nu este chiar asa de lung. Cred ca mai bine pierzi ca beneficiar 10 mil € decat 3-4-5 ani prin tribunale sau birocratie.

cristi5

#23167
^ am observat ca de multe ori pe forum intrebarile simple nu primesc raspuns. Sper ca raspund corect (nu sunt foarte bun la legislatie)

CNAIR are contract cu Straco. Deci nu poate CNAIR "sa dea" nimanui lotul sau portiuni din el. Nu CNAIR alege subcontractori ci Straco. Si Straco trebuie sa-i si plateasca. Din ce? Retter incearca de ani de zile sa devina subcontractor "oficial" pe ST2 astfel incat sa poata fi platit direct de CNAIR. Si-a luat cineva din CNAIR raspunderea pt asta? Ai ghicit, nu. La lotul Straco, cu situatia delicata, cu atat mai putin probabil.

Ca contractul e prost scris, nu ma indoiesc, orice beneficiar ar fi reziliat demult. Dar noi reziliem numai cand e aproape totul gata (vezi LD2 si LD3). Nici dupa reziliere nu va fi "dat" nimanui. Trebuie expertizat (vazut ce mai e de lucru si ce e de reprat) si relicitat.

Ca Straco a castigat acest contract iar inseamna ca e ceva putred la licitatie. Dar ce sa ne miram, nici la licitatii recente nu s-au prins ca Straco e pe duca, si le-a castigat (la pasajul Domnesti parca)

Straco are si niste claim-uri (nu mai stiu din ce lucrari) pe care CNAIR nu le plateste. Tot asa probabil, nu vrea sa si le asume nimeni.

Deci situatia acestui lot este rezultatul unor slabiciuni mult mai mari, de sistem. Nu e doar slabiciunea Straco.

Se pare ca povestea cu "Straco face cadou CNAIR nodul Chetani, sa nu ramana muzeu lotul Astaldi" incepe sa se fasaie. Eu nu stiu sa se fi intamplat ceva concret.

adiarc

cred ca pt iresponsabili din cnair,e perfect daca crapa cu totul Straco...poate scapa de claimuri....cat despre relicitare si tot tacamul de ce sa-i intereseze pe ei?costurile suplimentare nu se platesc din salariile lor
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

@cristi5: De multe ori unii apuca abia tarziu sa citeasca tot ce scrieti pe forum sau sa vada toate pozele / filmarile. :p

Legat de subcontractori, ar trebui sa fie trecut in contract sau in conditiile speciale in ce conditii se pot inlocui. Ar trebui sa gasiti documentele astea in documentatia de atribuire sau in clarificari.

NGC

#23170
@alesd: Ai observat bine, dar mai sunt niste detalii care nu erau asa evidente.

Am luat de aici, aici si aici comisiile de evaluare de la Suplacu - Bors, PiSi 5 si VO Timisoara Sud.

- Suplacu - Bors: Rusoiu Emil (presedinte), Cojocariu Simona (membru evaluator) + alti 5 membrii evaluatori

- PiSi 5: Cojocariu Simona (presedinte) + alti 6 membrii evaluatori

- VO Timisoara Sud: Rusoiu Emil (presedinte), Cojocariu Simona (membru evaluator) + alti 3 membrii evaluatori



Quote from: horatiu.cosma on May 14, 2020, 08:45:44 PM
Oare faptul că cei de la Construcții SA au "renunțat" la contestația lor pe PiSi1 are legătură cu aceste eforturi susținute și ilegale ale comisiei de evaluare să îi dea câștigători aici în ciuda tuturor evidențelor?

- Suplacu - Bors: 2 din membrii evaluatori cu drept de vot ai comisiei au opinie separata, dar cu toate acestea, dupa cateva zile comisia de evaluare declara castigator asocierea condusa de CONSTRUCTII SA

- PiSi 5: Comisia declara inadmisibila oferta TIRRENA din cauza certificatelor fiscale, iar presedinte e Cojocariu Simona

- VO Timisoara Sud: Comisia declara castigator pe TIRRENA, iar Cojocariu Simona este membru evaluator

Ce ziceam anul trecut? ;)

Quote from: NGC on September 15, 2019, 11:45:41 PM
Dar daca in componenta comisiilor de evaluare a ofertelor de la cele 5 licitatii diferite, ar fi persoane care sa fie membrii in doua comisii diferite, una care sa descalifice si una care sa nu descalifice, astfel incat ambele comisii sa fie la curent cu situatia din ambele licitatii?

NGC

Suplacu - Chiribis

Quote from: horatiu.cosma on May 14, 2020, 08:45:44 PM
Interesant că Trameco (Selina) a renunțat de bună voie la tronson, deși astăzi ar fi fost câștigător.

Din ce stiu, pe primul loc au fost turcii de la NUROL, iar TRAMECO a fost pe locul 3, dar nici turcii si nici TRAMECO nu si-au mai prelungit garantia de participare.

ivladbogdan

Astazi, aproximativ ora 17, Astaldi asfalta aici:
https://www.google.com/maps/@46.4328144,24.2553774,3a,75y,16.92h,87.2t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAQQHrp5Eu6ra3QfrscE0XA!2e0!7i13312!8i6656

Aproximativ 15-20 oameni prezenti in zona, fara poze de data asta, am trecut in graba.
La Chetani e totul blocat in timp.

SeikonDS

Pacat ca nu ne vom bucura de lot anul acesta.

voicul

O sansa pentru anul acesta, teoretic, exista.
Vedem cand intra in teren CNAIR.