Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

alexV

Alte detalii de santier. Nu insist cu poze de pe tot traseul, e monoton cand e aprope gata. Se va vedea din drona.












alexV


alexV

Primim in continuare cu drag donatii pentru video si foto din santiere, si prezentarea adevarului din domeniul constructiilor de autostrazi, cai ferate si altele.






Asociația Pro Infrastructură
IBAN RON: RO 76 INGB 0000 9999 0501 0272
IBAN EUR: RO 16 INGB 0000 9999 0502 5999
Cod BIC: INGB
Cod SWIFT: INGBROBU
ING Bank Cluj-Napoca
Donatii prin PayPal: contact@proinfrastructura.ro

voicul

+1 pentru efort.
Nu conteaza ca sunt 6 saptamani sau 12, decat pentru statistica, ca muzeu tot o sa ajunga.

dorel_cu_lopata

Comisia de la cele 3 loturi Suplacu-Bors (pun doar lotul 1 ca sa nu fie triplura)








Granata06

Pacat ca Max Boegl nu mai prea are lucrari de infrastructura in tara noastra. Pare un antreprenor serios.

survola

Mereu vor fi loturi sau porțiuni de loturi ,,muzeu", din motive evidente. Doar dacă fiecare lot va avea ieșire proprie (cumva o jumătate de nod) va putea fi folosit 100% în momentul terminării lucrărilor.

TibiV

Quote from: alexV on May 16, 2020, 10:45:29 AM
Nu insist cu poze de pe tot traseul, e monoton cand e aproape gata.

Dimpotriva...
Astea sunt exact detaliile care iti spun ca o autostrada NU "este gata" imediat dupa ce a trecut finisorul...

Pentru "profani" poate nu inseamna nimic, dar pentru noi, cei de pe forum, ne ajuta sa ne amintim de ce distanta "in timp" (durata) intre "stadiu fizic 85% si stadiu fizic 100%" poate dura de 3 ori mai mult decat cea "stadiu 70% si stadiu 85%".
Desi sunt tot 15 procente....

Un finisor poate asterne cateva sute de metri de balast stabilizat/asfalt pe zi (daca sunt doua, si mai bine - terminam un sens!)...
Insa NU stiu in cat timp poti strange toate suruburile/piulitele pe o lungime echivalenta cu ceea ce a facut finisorul...
Nu mai pun semnalizari, marcaje, conexiuni la sistemul electric (iluminare, semnalizare, IT) etc.etc.etc.

Au mai spus si alti colegi pe diverse topice: de la 85% la 100% poate sa consume la fel de mult ca de la 0% la 30%....
Pe finalul lucrarii, deja nu mai este munca bruta (cu excavatorul si buldozerul) ci munca "de finete". Imbini elemente, le faci sa "cada la gaura", samd...

Cu atat mai admirabil ceea ce face Astaldi.
Chiar vor termina....

Despre Straco nici macar nu am chef sa vorbesc.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dominik

#23153
Multumim pt poze si info +1 Filmarea din drona o avem pana diseara sau maine ?  :)
You're in Steelers Country

horatiu.cosma

#23154
Foarte mișto echipa de pe șantier, unii dintre ei au 15-20 de ani de șantiere (metrou, CF, drumuri, tot tacâmul). Se plâng că vin foarte puțini din urmă, majoritatea noilor intrați vor muncă domnească de birou, nu operator de utilaje, stat în vânt și ploaie și alte asemenea. Se bucură că există pasionați de șantiere, ne știu și ne urmăresc (API, PUM), ne salută pe toți și așteaptă să ne revedem pe alte șantiere.

Sunt mulți vietnamezi pe șantier (șoferi, muncitori la șanțuri, betoane). Cel mai dificil cu ei e partea de comunicare, durează până înțeleg unde au de dus 5 basculante de balast  :lol:. Dar încet încet se obișnuiesc.

Cum zice și TibiV, mai sunt multe mărunțișuri pe care le poți observa și estima pentru finalizare doar la fața locului. A făcut un inginer un calcul groso modo pe loc legat de podul peste Mureș dinspre Straco "în 3 zile termină de betonat placa de racordare, trebuie stat încă vreo săptămână până se poate trece peste ea, stabilizat, stat 7 zile, asfalt 1, asfalt 2, uzură, spart uzură, rosturi, betonat prima parte, betonat a doua parte, așteptat, marcaje, parapeți, îmbinări, zile libere, poate ploaie" și în 2 minute te duce deja cu calendarul la final de iunie doar pentru acel punct, în cel mai optimist caz. Și mai sunt multe mărunțișuri pe tot lotul: taluzări, rigole, îmbinări, decantoare, bazine de retenție, fonoabsorbante, multă uzură, marcaje, indicatoare, parapeți, garduri exterioare, drumurile de întreținere. Eu zic că final de iulie e best case scenario, mai degrabă august. Și când ne gândim că unii a căror nume nu trebuie pomenit se bat cu pumnul în piept că termină în noiembrie și abia le mijesc mustățile... de la coloanele forate ale unor structuri.

Urmează să se mute de aici la Pitești-Curtea de Argeș. Ei ar vrea să înceapă încă de anul acesta cu coloanele forate, că au multe poduri acolo, dar sunt sceptici că vor fi gata exproprierile în timp util. Au deja o parte de proiect tehnic bătut în cuie (unde nu sunt modificări față de SF) spre Curtea de Argeș, acolo ar putea primi AC rapid. Dar sunt și ei conștienți că cel mai probabil abia în 2021 se vor apuca de treabă, așa că anul acesta vor merge la CF Arad-Deva, că la Brăila partenerul serios încă nu a reușit să deblocheze cei 20 de km de drum de legătură. Au în plan 2 organizări de șantier, una pe lângă Curtea de Argeș și una pe la mijlocul lotului. Deja din 2007 când au făcut centura Pitești oamenii lor au luat cote topo în continuare spre Curtea de Argeș, gândindu-se că se va continua cândva proiectul. Și uite cum 13 ani mai târziu, se întorc la locul faptei chiar ei.

Europiu

+1 Horațiu, foarte fain reportaj de la fața locului.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

rt25

O intrebare naiva. Oare legal,  e posibil un scenariu ipotetic ca printr-o intelegere in 3 (CNAIR, Astaldi, Straco) ca Astaldi sa continue lucrarile la lot 2 ? Si Straco sa isi pastreze doar o parte din lucrari (ce poate duce), iar restul sa fie continuate de cei de la Astaldi, pentru ca au toata organizarea de santier in loc, deci ieftin pentru ei sa continue acolo. Un fel de, eu Straco sunt de acord ca pentru 90% din lucrarile ramase sa dau mai departe tot ce primesc ca decont catre Astaldi si pentru cele 10 lucrari am muncitor. Lucrare se face, Straco nu da faliment, Astaldi are front de lucru in continuare pana se rezolva pe Pitesti Sibiu cu intrarea in teren.

carutasul

păi probabil dacă ar ieși banii cu plus s-ar putea face și fără CNAIR....

ciprebbe

NU, pt ca Straco a mers la terasamente cu preturi enorm de mici si nimeni nu va lucra in pierdere acolo.
O sa apara si filmarea, 27 min, cap coada de la Chetani la Iernut.
Inca nu e preluat de CNAIR nodul Chetani iar surse credibile spun ca e nevoie de peste 4 luni ca sa il termine. Termenul ar decurge de cand s-ar apuca de lucrare. Azi nu au proiectul, nu au materiale, nu au utilaje. Toate astea vor dura, luni bune (estimare dupa alte minuni facute in regie proprie de companie). Va fi o minune daca e gata anul asta, in rest vom avea un muzeu frumos de 18Km care ar face o economie de cel putin 10 min/ masina ( centura pt Iernut si Ludus plus evitarea dealului, a serpentinelor si a CF de la intrarea in Ludus) o perioada buna de timp.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

reed

Ce situație hilara,eu comand să îmi fie construită casa,și tot eu o termin și fac cârpeli. Ăștia de la Straco nu și-au luat o marjă de eroare la terasamente? Gen cresc salariile,preturile la.combustibil,inflația s.a.m.d?Cnadr ar trebui sa evalueze negativ și prețurile prea mici de la licitații ,nu știu dacă există însă format pentru asta ptr că ei au mereu fixul cu prețul cel mai mic.